Ok, die titel is misschien een beetje flauw maar come on BMW, ga je eens concentreren op het maken van mooie auto’s.
Een te heet gewassen X6 met een BMW 3 Serie neus. Het is wéér een nichemodel en het is wéér een ontwerp dat me op basis van de eerste foto’s zin doet krijgen om een vork in mijn oogbal te steken. Hoeveel vouwen kan je in één ontwerp verwerken? BMW laat het je zien! Zoals iemand gisteren tegen me zei na het uitlekken van de eerste plaatjes: “de voorkant is best goed gelukt” en daar heeft hij gelijk in. Ik ben alleen bang dat BMW de voorkant niet los van de rest gaat verkopen.
Maar goed, genoeg geklaag. Het uiterlijk van een auto is immers een verschrikkelijk subjectief ding en één ding moeten we BMW nageven: ze maken in ieder geval emoties los met hun polariserende ontwerpen. De nieuwe X4 Concept is nu ook officieel onthuld en we hebben wat officiële informatie.
De nieuwe “Sports Activity Coupé” uit Beieren is 4.648 mm lang, 1.915 mm breed en 1.622 mm hoog. De wielbasis bedraagt 2.810 mm wat resulteert in korte overhangen, die dankzij lichtmetalen 21-inch wielen nog korter lijken dan ze al zijn. Op het productiemodel zal die 21 inch overigens vast niet standaard zijn.
En daarover gesproken: de productie van deze nieuwe BMW X4 staat gepland voor 2014. BMW flikt het wel vaker om een concept te introduceren terwijl al is besloten dat de auto vrijwel ongewijzigd gebouwd gaat worden (zoals bij de M5 en de 6 serie coupé bijvoorbeeld) en ze flikken het dus ook weer met de X4. De X4 wordt geproduceerd in Spartanburg in de Verstatigde Eenden, in dezelfde fabriek waar ook de BMW X3, X5 en X6 van de band rollen. Extra plaatjes hebben we inmiddels ook, zie hieronder de geüpdatete gallery.
Overigens hebben we volgens mij nog geen X4 spyshots gezien, dus dikke kans dat deze auto op een bestaand chassis gebouwd gaat worden. Dat, of ze hebben met verdomd goed vermomde mules rondgereden. En wat blijkt? De wielbasis is exact gelijk aan die van de BMW X3, dikke kans dus dat hij op die bodemplaat komt te staan en dat we ook (in ieder geval het grootste deel van) de motoren die daarin leverbaar zijn gaan krijgen voor de X4. Het zou in ieder geval direct verklaren waarom we testversies van de X4 nog niet in het wild hebben zien rondrijden.
Update 06-04: BMW heeft de eerste video van de X4 uitgebracht, met hierin een designmeneer die er iets over vertelt. Bekijk hem op autojunk.
coosbmw zegt
Hoezo niet mooie auto? Vindt je de x6 vast ook niet mooi. Je kan moeilijk verwachten dat als ze een kleine x6 maken dat hij er totaal anders uit gaat zien. BMW probeert sowieso meer eenheid in design te brengen, kijk maar naar de 5 en 7 serie waar overigens de 3 ook al meer op begint te lijken. Je kritiek is dus meer op de strategie van BMW dan op de auto zelf.
bigcar zegt
@coosbmw: BMW is smoorverliefd op de strategie van Audi / Porsche / Aston-Martini
coosbmw zegt
@bigcar: Zeg het liever niet, maar je hebt gelijk.
3246cm252kw zegt
@coosbmw: de 5 en 7 lijken altijd al op elkaar kijk maar naar de e32 en e34 en de e38 en e39 behalve bij de e60 en e65 zijn ze daar even vanaf gestapt….
3246cm252kw zegt
@3246cm252kw: ps. Ik zie het verschil altijd wel maar heel veel mensen niet….
osmo zegt
@3246cm252kw: Bij BMW vind ik ze nog goed te onderscheiden, probeer een Audi A4, A6 en A8 maar eens aan de neus te herkennen.
3246cm252kw zegt
@osmo: voor mij is het ook geen probleem hoor maar inderdaad de nieuw A6 en A8 lijken wel heeeeeel erg…. Ik zie het wel maar niet zo snel als bij Mercedes of BMW….
bigcar zegt
@osmo @3246cm252kw: Dat de bmw’s op elkaar lijken, ben ik het helemaal met je eens. Maar zeg nou eerlijk: zo verkeerd is dat nou ook weer niet :)
De E38 is mijn favoriet als het om de line up van de (pak ‘m beet) afgelopen 5 tot 20 jaar gaat. Het zijn juist de kleine verschillen tussen bijvoorbeeld de E38 en de E39 die het allemaal zo leuk maken vind ik, maargoed dat is per slot van rekening persoonlijk.
Echter: de huidige modellengamma (3 / 5 / 6 / 7 serie) vind ik overigens ge-wel-dig!
Wat ik helemaal kut vind zijn die Audi’s. gatverdamme zeg.
Ik vind het leuke auto’s, ze ogen mooi en rijden doen ze ook wel redelijk..(mits niet ouder dan een jaar of 6). Ik ben een petrolhead, in hart en nieren. Maar zelfs ik heb verschrikkelijke moeite om de a4/ a6 en de a6/a8 met elkaar te onderscheiden. Het is veel te anoniem. De a8 is een leuke wagen, maar als ik een wagen van 1 euroton koop, dan wil ik ook dat het er best wel naar mag ogen. Ik denk zelfs dat de Italiaanse maffia het daarmee eens is (want onderwereld, tot daaraantoe). Mercedes doet het subliem: die houden tenminste nog zichtbare verschillen tussen de C, E, S klasse. iets dat ik erg kan beamen.
Maar bmw daarentegen.. tsja, wordt vrees is, een zelfde soort verhaal als bij audi :(
darkpluisje zegt
@bigcar: och welk merk durft tegenwoordig nog wel gewaagd te zijn? Volgens mij proberen de fransen tegenwoordig nog als enige wat innovatieve dingen.
FenderBender zegt
@darkpluisje: En dan eigenlijk alleen de DS’en. Peugeot en Renault in wat mindere mate misschien…
agera zegt
@darkpluisje: Mercedes komt in mij op. Zij proberen de onderscheid tussen een C, E en een S-Klasse toch enigszins te behouden. Ook tussen SUV’s zie je het verschil, neem nou bijvoorbeeld de ML, GLK en GL klasse. Om dit gebied heeft Mercedes het toch beter voor elkaar. Is ook beter trouwens je zou er niet aan moeten denken als je een dure S-Klasse rijdt die je nauwelijks van een C kunt onderscheiden.
darkpluisje zegt
@agera: nouja van mercedes vind ik dat het, net als bij bijna alle duitse merken (maar ook de range rovers die allemaal grotere/dikkere versies van de evoque aan het worden zijn), van de voorkant allemaal wel erg veel op elkaar lijkt. En ook daar zijn het meer facelifts als echt nog wat nieuws proberen. De Ds’en en ook de nieuwe C4 met zijn dunne koplampjes proberen in ieder geval nog wat nieuwe insteken. Ongeacht of het mooi is of niet vind ik het dapper dat ze het in ieder geval nog wat anders willen doen.
gregorius zegt
@agera: Nou moet je niet te hard van stapel lopen. Het is dat MB express de E goed verschillend maakt. En daarom ook als eerste met een CLS is gekomen: omdat veel potentiele E rijders dat ding gewoon lelijk vonden of als taxi zagen.
Maar de vorige generaties C en S leken best op elkaar (de versie met de rechthoekige lange achterlichten). Als kenner zie je het onderscheid snel, dat is waar.
Maar goed, de 3 en de 5 zijn eigenlijk ook altijd goed van elkaar te onderscheiden; al lijkt de achterkant nu wel erg op elkaar.
Maar ok, MB’s lijken minder op elkaar dan Audi en BMW
Sofa zegt
@agera: Wat is dat voor gelul dan? Iedereen kan toch gewoon een 1, 3, 5, 7, X1, X3 en X5 van elkaar onderscheiden? Natuurlijk hebben al deze voitures overeenkomende lijnen. Het is tenslotte hetzelfde merk. Maar voor mij zijn het allemaal op zichzelf staande wagens waar je met een korte blik duidelijk onderscheid in ziet. Datzelfde geld voor de complete range van Audi. Al hebben die inderdaad meer raakvlakken met elkaar, maar zeer zeker te onderscheiden. Maar ook bij Mercedes zie je overeenkomsten in de neuzen en de kontjes. Maar zijn in de verschillende modellen net zo onderscheidend van elkaar als dat bij BMW en Audi is!
agera zegt
@Sofa: Mercedes heeft in het verleden ook auto’s gemaakt die op elkaar leken. Neem de S-Klasse W220 die een bijna identieke achterkant had als de C-Klasse zoals @gregorius ook al aangaf. Natuurlijk kun je verschillende BMW’s uit elkaar houden, maar ze lijken wel veel op elkaar. Daarbij had ik het over nu, dan vind ik dat Mercedes het meest onderscheidend is tov Audi en BMW. Overigens vind ik het niet eens erg dat veel BMW’s op elkaar lijken, als het mooie auto’s zijn waarom niet?
Ik ben wel fan van BMW, ze maken over het algemeen wel mooie auto’s.
gregorius zegt
@agera: moet je voor de grap eens in de 116i met 5 bak van mijn vriend rijden. Wat een rampending is dat. 3500 toeren als je 130 rijdt, je kan elkaar niet meer verstaan.
…. en ze wil er maar niet vanaf. Ik hoop zo dat dat ding gejat wordt of dat iemand bij het parking zijn vrachtwagen erop zet oid!
berlinetta zegt
@agera: Mercedes maakt de laatste tijd prachtige auto’s, maar ze beginnen ook wel erg veel op elkaar te lijken. Vooral de koplampen. Allemaal hetzelfde ledstripje erin.
LandRoverTeun zegt
@darkpluisje: Land-Rover. Met gelijktijdig een disco, defender en evoque in het productgamma…
adii zegt
@bigcar: bmw had dat strategie all lang . Toen is die verandert e nu weer terug … Hahahaha en niet met Audi vergelijken die zijn bmw nadoen …
adii zegt
@coosbmw: z’n kritiek is niet àlleen op de strategie van bmw maar ook z’n zelf . Snap het niet hoe iemands zo een ban kan houden terwille hij niet eens z’n huiswerk kan maken. Iedereen wet dat de x4 op de onderstel van x3 word gebouwd . Het begint all bij de titel en zo gaat ie door met onzin vertellen . Ik zou zegen zoek een andere ban of ga lekker fitsen man ….groetjes
bigcar zegt
Ik vind het opzich geen lelijke auto @CasperH! Als ze maar geen gekke fratsen uithalen met tering hoge prijzen, is het prima..
bartjuh zegt
@bigcar: het is bmw, dus veel te duur. En mensen betalen graag een godsvermogen voor een afzichtelijk hok met een bmw badge, Helaas..
agera zegt
@bigcar: Je weet ik ben zelf meer benieuwd naar de nieuwe X5 :)
bigcar zegt
@agera: Adaaaaamm!! :)
Je weet dat ik de huidige PC hoofd-tractor een veel te klein hok vind hè. Ben blij dat de komende generatie groter gaat worden. Ik deel wel je mening: Ik kan niet wachten op de IAA dit jaar! :)
Goed_Koopman zegt
Ach, zo kan BMW weer wat extra geld van slechtzienden en smaaklozen binnenharken om recordwinsten te blijven draaien. De schoorsteen van de familie Quandt moet wel blijven roken.
oli4k zegt
Veel minder pooierbak dan de X6 gelukkig. Best mooi, voor een lomp hoge auto.
slippie101 zegt
Dit is toch gewoon een mooie auto?
jrk68 zegt
Voor zover je een SUV mooi kan maken vind ik dat BMW hier in geslaagd is. De mooiste uit de X reeks, al is dat nu ook weer niet zo heel moeilijk. Ze tonen in elkgeval meer lef dan hun duitse conculega’s.
solmatje zegt
@jrk68: oost indisch blind noemen ze wat jij bent.. gewaagd? Dit is net zo gewaagd als een X3, Q3, Q5.. Gewoon een bestaand model kleiner maken en een beetje aanpassen! Als de X6 goed verkoopt (wat wel zo zou zijn, want ik zie belachelijk veel van die dingen rijden), dan verkoopt deze ook.. nou nou.. gewaagd zeg.. X6 zijkant en achterkant, 3 serie voorkant..
jrk68 zegt
@solmatje:
Goh, is het kinderdagverblijf geloten vandaag…?
Voor saai inspiratielozen als jij hebben ze gelukkig VAG.
Je doet hun Golf reklame wel eer aan als keffertje trouwens.
darkpluisje zegt
@jrk68: Vag is zeker niet origineel maar als jij bmw wel innovatief design vind heb je echt een bord voor je kop…
jrk68 zegt
@darkpluisje:
Waar zeg ik dat ik het innovatief vind…?
Voor innovaties moet je bij de fransen en italianen zijn.
darkpluisje zegt
@jrk68: Je noemt het lef… Een combinatie van een X6 en 3 serie aan de man brengen is even gewaagd als rijst verkopen in china
jrk68 zegt
@darkpluisje:
Lef is ook iets heel anders dan innovatief. Een X6 vind ik niet bepaald fraai, maar ik vind het wel van lef getuigen als je zo’n dikke middelvinger op de markt zet.
In het geval van de X4 kan je ook niet van innovatie spreken, Het is idd een gekrompen X6 met een paar DS4 design elementen. Als ik hem vergelijk met inspiratieloze concurrenten als de Q5 en de GLK, vind ik dit er veel frisser uitzien.
kaasboerin zegt
@jrk68: Dan zou je de Panamera ook als een ‘X6 cq. middelvinger’ moeten zien.
Tommy2 zegt
@jrk68: Is dan ook geen goede vergelijking.
gregorius zegt
@jrk68: voor roest ook!
agera zegt
@darkpluisje: Ik zal het zo stellen BMW is minder innovatief qua design dan een jaar op 15 geleden. Op dit vlak waren BMW en Mercedes al altijd goed bezig het is gewoon zo dat Audi reuzesprongen heeft gemaakt in die afgelopen 15 jaar. Zeg nou eerlijk waar was Audi en waar is Audi nu. Audi modellen van nu zijn misschien saai en niet ieders smaak, maar in de jaren’90 had Audi echt lelijke bakken. Persoonlijk denk ik dat Audi de gat met BMW en Mercedes verkleint heeft zodat het lijkt dat het design van BMW niet meer zo innovatief is.
Neem mij de BMW M5 e39
http://www.driversgeneration.com/wp-content/uploads/2011/11/bmw-m5-E391.jpg
Toendertijd een van de mooiste auto’s en zou nog steeds in het deze tijd makkelijk meekunnen.
solmatje zegt
@jrk68: neemt niet weg dat het geen lef is wat BMW toont.. Ze doen niets anders dan wat VAG en Porsche ook doen.. Kun je wel weer met je kinderachtige grapjes reageren (kleuter), maar het frustreert je dat je er via ons weer achter komt dat je WEER poep praat! Koop nou maar maar een Audi, daar knap je van op..
jrk68 zegt
@solmatje:
Hoewel ik geen fan van wat dan ook ben vind ik dit “voor een suv” een mooie auto.
Dat is mijn mening en die mag ik uiten op een blog.
Dat hier dan een kudde vagfanboys op los moeten gaan omdat er voor hun maar 1 groep bestaat is o.a. jouw kortzichtigheid.
Als ik gefrustreerd zou willen worden koop ik wel weer een Audi. Aangezien ik een prima en vrolijk leven heb en dat graag zo hou komt zo’n rammelbak er bij mij niet meer in.
Dat ga je vast nog wel een keer begrijpen, als je later groot bent en ook een auto mag rijden.
solmatje zegt
@jrk68: er bestaat voor mij niet maar 1 groep.. Dat is de grap.. Voor jou wel en dan in negatieve zin: VAG! En daar kijk jij met oogkleppen op naar toe, omdat je er toevallig een slechte ervaring mee gehad hebt.. Ken genoeg mensen die keer op keer weer voor een Audi of Porsche kiezen.. En blijkbaar doen veeel meer mensen dat! Je moet eens inzien dat jou ervaring met zo’n miezerige VW, de complete VAG group niet representeert.. Retard
jrk68 zegt
@solmatje:
Toch wel grappig, het kind heeft zijn schone luier nog niet om en al zijn frustraties moeten er al uit. Dit is gewoon te grappig….
solmatje zegt
@jrk68: point made
sebasjuhh zegt
Ik moest twee keer nadenken bij het lezen van de titel. Zegt genoeg toch?
berlinetta zegt
Als BMW-liefhebber moet ik ook toegeven dat er spuuglelijke modellen in het gamma zitten. Deze kan ik overigens wel waarderen. Feit is wel dat BMW durft en dat trekt mij aan aan het merk. Af en toe een misstap is ze vergeven zodra ze weer eens zoiets als de 4-serie maken.
Bovendien zet BMW de trend. MB en Audi gaan ze achterna en de Kubang en Urus leken ook erg veel op een X6. Blijkbaar is er toch een markt voor.
jrk68 zegt
@berlinetta:
Pssst, de Kubang is een Maserati….
berlinetta zegt
@jrk68: Ja en de Urus een Lamborghini. Zat op mn telefoon en was me teveel typwerk.
gregorius zegt
@berlinetta: jet zat op je telefoon? Vroeg je op je collega/broer/vader/vriend je wilde bellen zodat je lekker kon genieten?
agera zegt
@gregorius: hehehehe houd je fantasie maar voor je :)
sjouveur zegt
Mooie zijspiegels, dat wel :)
rufctr01 zegt
Ben ik dan een van de weinige die het wel kan waarderen?
sebasjuhh zegt
@rufctr01: Yup!
pagani86 zegt
Nog een lelijkerd erbij…
FenderBender zegt
Ik vind het wel meevallen. Heel wat minder fugly dan een X1, bijvoorbeeld.
Dennis zegt
Smaak is heel persoonlijk. De BMW X6 vind ik een heerlijk brute wagen. Als je er bij het stoplicht naast staat, zie je pas echt wat een imponerend beest het is. Waar de X3 een slap aftreksel is van de X5, vind ik deze X4 Concept in eerste instantie helemaal niet verkeerd.
bohica zegt
2de keer dat dit geplaatst wordt.
Dit is geen artikel maar een mening van de schrijver.
Ik mag toch hopen dat de mensen die hier artikelen plaatsen niet alleen hun mening spuien.
Mijn mening is dat het een mooie auto is die zeer doordacht in mekaar is gezet.
Relief zegt
@bohica: Zoek eens de definitie op van een BLOG. Dit is geen nieuwswebsite die neutral moet blijven. Dit gaat over de mening van de auteur. De één is er het mee eens en de ander niet. Anders snel wegwezen naar een website die wel past bij je mening.
Zelf vind ik het maar een nutteloze auto.
benenwagen zegt
@bohica: Daar is een “blog” toch voor? Iedereen zegt wat die denkt en het liefst negatief..
agera zegt
@bohica: Zoals @benenwagen: het al zei dit is een blog. Van mij mogen ze juist meer hun mening en smaak naar voren brengen. Wat heb je er nu aan als je alleen weet hoe “zuinig’ een auto is, hoeveel die verbruikt, de topsnelheid is etc noem maar op. Dit maakt het leuker en geeft kleur vind ik
bohica zegt
@agera: Dit is een blog .
Maar ik verwacht hier autonieuws en geen mening van een jongetje die geen bmw kan betalen dus het maar afzeikt.
Tevens is dit het 2de artikel die gemaakt wordt over deze auto dus zwaar overbodig.
En het blog gedeelte wil ik graag zien de reacties van lezers zoals norge en dergelijke
ericc zegt
Wij hebben een X3 en als de X4 op deze basis is gebouwd, dan rijd deze wagen heel goed. Goede auto met veel plaats (ook achteraan) en een grote koffer.
En ja, ik vind de X4 wel geslaagd.
lambo4all zegt
@ericc: met “goed” bedoel je stuiterig oncomfortabel en mwahmwah in de bochten? Ga is een 5 serie rijden, dan weet je wat “goed” rijden is. Deze wagen is een compromis op alle vlakken waar je dat niet wilt hebben!
mikehks zegt
@lambo4all: lekkere vergelijking … Een 5-serie met een X3 ? Tuurlijk rijdt een 5-serie fantastisch. Mijn vader heeft ook 1 gehad. Maar de X-series van BMW zijn de beste SUV’s qua wegligging
lambo4all zegt
@mikehks: hele goeie vergelijking, aangezien je met je niet-zo-suv precies 0 meter offroad rijdt. Doet de 5 serie alles gewoon beter, en snap ik dus ook niet waarom mensen het in hun hoofd halen een fasion item als een x3 te kopen.
solmatje zegt
Leuke uitlaten!
Rick-dos zegt
Zeg Cas, duik weer ff je bed in, stap dan met je andere been uit bed en probeer het dan eens…
kickass zegt
Nuttelozer kan niet, maar ik vind hem best mooi.
Tommy2 zegt
Het is een lelijk ding, en dat mag best gezegd worden.
w0o0dy zegt
Hideous has a new name .. wat een spectaculair lelijk gedrocht. R8 luchtroosters, ds5 spatborden, 5GT/x6 achterkant, weinig bruikbare ruimte achterin en een hoog prijkaartje… wat wil je nog meer?
spotu2 zegt
Zó lelijk is hij nu ook weer niet.
w0o0dy zegt
@spotu2: ik zou durven stellen dat ie hondslelijk is.
Tommy2 zegt
@spotu2: Dat is hij wel.
quattromeister zegt
Alle VAG bashers vinden dit een mooi, nieuw en gewaagd design.. say wut? grapjassen.
jrk68 zegt
@quattromeister:
Vergeleken met VAG is alles “design”….
w0o0dy zegt
Hé verrek…. op het dak zitten geen vouwen!! Oh wacht nou verklap ik de facelift al bij de onthulling van de concept, sorry!
E34M5Touring zegt
@w0o0dy: Misschien komt er nog wel een SAV Shooting Brake variant van. Die had BMW nog niet….
racenderechter zegt
Is autoblog de laatste tijd kinderachtig dan, kan het niet wat objectiever? Die meningen kunnen wel in de comments.
salberts93 zegt
@racenderechter: beetje lange tenen?
erce zegt
@salberts93: Nee, terecht. Een beetje grappig doen is okay, maar de kwaliteit van de berichtgeving op autoblog gaat momenteel hollend achteruit.
sir_smokalot zegt
@erce: Grappig. Dat roept ‘men’ al een jaar of vijf. Want vroegah was alles betah.
w0o0dy zegt
@sir_smokalot: jammer dat er niet naar geluisterd wordt… maar commercie is belangrijker dan kwaliteit als je er van wil eten…
salberts93 zegt
@erce: zo lang de feiten vermeld worden doet de humor niks af aan de kwaliteit van de berichtgeving. En als je je er zo aan stoort, niemand verplicht je om de site te bezoeken
erce zegt
@salberts93: ja, en op die manier kan je elk soort commentaar pareren… Autoblog is nog steeds een ontzettend leuke autosite, maar het nieuws lijkt de laatste tijd ondergeschikt te zijn aan leuk bedoelde (en in veel gevallen slecht geschreven) stukjes en spots van één of andere sportwagen op een parkeerplaats.
salberts93 zegt
@erce: autoblog doet gewoon wat het moet doen, spots en leuke stukjes zijn hun ding met daarbij ook al het nieuws van nieuwe auto’s, en de stukjes die mij niet aanspreken die lees ik ook niet. En laten we wel wezen, uiteindelijk zijn we dan wel petrolheads maar blijven auto’s toch een stukje lifestyle nieuws wat je ook niet al te serieus moet nemen qua nieuwswaarde
Svda zegt
Weer een slechte aanvulling op de lelijke modellen bij BMW. De X1,X6 en nieuwe 1 serie gingen u al voor.
adii zegt
@dahlback: die lelijke x6 verkoopt als warme bordje …. En de hele bmw groep blijft toch record jaar boeken. Blijkbaar zijn meer mensen met smak in deze wereld dan jij….hahahaha
salberts93 zegt
zou mij niks verbazen als ze morgen een SSang Yong lanceren die precies t zelfde is als deze
bh911 zegt
Niche en toch eenheidsworst?!
http://www.autobild.de/bilder/neue-edel-suv-macan-x4-glc-q6-3938298.html#bild6|ref=http://www.autobild.de/artikel/neuer-porsche-macan-und-seine-konkurrenten-3938133.html
bh911 zegt
Knip en plak maar…. Ben vergeten te zeggen om even naar afbeelding 7 te kijken.
Carreza zegt
De X6 vond als één van de weinigen geslaagd. In deze X4 daarentegen zitten inderdaad te veel vouwen. En ik vind de voorkant eerlijk gezegd ook niet zo geslaagd.
Ieder zijn mening, maar feit is dat er de laatste jaren weinig mooie BMW’s zijn gelanceerd. Vroeger waren zowel de 3,5 als 7 wagens waarvoor je je hoofd zou omdraaien. Nu daarentegen vind ik enkel nog de 5 een prachtige wagen. De 3 heeft een lelijke, platte voorkant en de 7 vind ik niet speciaal genoeg om er een 5 voor te laten staan.
Simpson zegt
Nog ff en ze komen met een crossover op basis van de Z4.
mashell zegt
@Simpson: ze hebben van de Z3 ooit een soort shooting brake/hondenhok/coupe ding gemaakt dus waarom niet.
salberts93 zegt
@Simpson: de ZX4 ofso? zie t nog wel gebeuren inderdaad
azuli zegt
Een hele dikke auto deze X4. De styling van BMW is altijd goed. Die achterkant is lekker dik en het front stoer. Lijkt me een heerlijke auto om naar Zuid Fr te rijden.
En wees maar net bang. De andere duitse merken weten nu niet hoe snel ze met een of ander slap aftreksel van deze schitterende X4 moeten komen.
Die duitsers zijn toch geen haar beter dan de chinezen.
haroldt zegt
idd weer zo’n onrustig gelijnde auto. zeker momenteell bij BMW jammer.
mainmo zegt
ziet er in ieder geval beter uit dan een X6.
workhardplayhard zegt
Extreem lelijke koplampen imo, rest van het design is mooi behalve die lijn die naar de achterlampen gaat. Dat is hem net niet
kapiteinaudi zegt
Gewoonweg lelijk, net zoals alle BMW SUV’s. Kijk die voorkant, precies een ongelukkige hond… En dat is dan nog het mooiste stuk van de auto….
salberts93 zegt
@kapiteinaudi: de X5 vind ik nog wel gaan, de rest van BMW’s SUV-range is inderdaad helemaal niks. Deze vind ik gewoonweg tragisch om te zien
adii zegt
@salberts93: x5 is de best verkocht SUV en jij vind niet zo… Hahahaha Q7
salberts93 zegt
@adii: maakt mij niet uit hoeveel een auto verkoopt, een Prius is ook als warme broodjes verkocht vind ik ook een vreselijke auto
adii zegt
@salberts93: ja hoor ….gelukkig zijn meer mensen die smak hebben anders rijden we in een 4 kante blik met je smak. Daar in München zijn aan het twijfelen omdat je niet mooi vind…. hahahaha
adii zegt
@kapiteinaudi: je mist zeker die 4 oooo ……..hahahaha
salberts93 zegt
ik vind het zonde dat BMW hiervoor tijd vrijmaakt en tegelijkertijd al zo lang doet over de nieuwe M3! Prioriteiten!
SimonMc zegt
Wanneer zien we nog eens een auto die de naam BMW mág dragen? Of heeft BMW na de M-versies van de X5 en X6 en die “M”-diesel permanent hun ziel aan de duivel verkocht?
RazorHead zegt
Als de X6 uitkwam was ik een van de velen die schreeuwde, kill it before it breeds!!!!
jah blijkbaar te laat he.. :/
alem-m5 zegt
Mooie auto maar vind hem wel een beetje op een x6 lijken
sir_smokalot zegt
@w0o0dy: Hm, wil best luisteren, maar vlgs mij zijn we juist veel journalistieker gaan werken door de jaren heen. Als dan af en toe een woordgrapje al niet meer kan, dan moet degene die zich hier aan stoort misschien zijn heil elders zoeken.
Ik lees kritiek overigens altijd, en probeer zelf de mix een beetje goed te houden, maar als je iets op je lever hebt, mag je gerust even mailen :)
Maar met algemene roepsels als ‘de kwaliteit holt hier achteruit’, die ik al jaren lees, kan ik zelf niet zo veel..
w0o0dy zegt
@sir_smokalot: ik zou dan ook zeggen dat je wat dat betreft bovengemiddeld open staat voor kritiek. Ik vind dat de kwaliteit eerder is teruggelopen in de kritische houding, de breedte van het aanbod van content, de diepte van kennis die ten grondslag ligt aan het artikel, het uitblijven/verminderen van de discussie-dynamiek, dubieuze “moderating” etc….
AMDB9 zegt
BMW is waarschijnlijk geen sponsor van deze website. Het lijkt net alsof ieder nieuwtje over BMW een aanleiding is om het merk op wat voor een manier dan ook af te kraken. Jullie geloofwaardigheid loopt wel een ernstige deuk op. BMW is niet voor niets het best verkopende automerk.
w0o0dy zegt
@AMDB9: kijk/lees je ook wel eens de reviews van werkelijk ieder model dat BMW uitbrengt? Ik kan vrijwel geen kritiek ontdekken daarin… dus in tegenstelling tot de berichtgeving over Audi ziet de berichtgeving over BMW er niet zo heel erg gekleurd uit.
gerard1710 zegt
@w0o0dy: Stel je niet zo aan man, waar gaat dit over? Je wilt dat AB aan allerlei eisen voldoet, maar je betaalt er geen cent voor. Iets met een gegeven paard. Het moet echt niet gekker worden… Dan van die suggestieve opmerkingen en: ‘uitblijven/verminderen van de discussie-dynamiek’? Ik vind ook dat AB veel beter moet reguleren wie de site bezoekt, dat lijkt me toch wel het minste dat ze kunnen doen…
w0o0dy zegt
@gerard1710: een paar dingen… je weet niet tegen wie je het hebt, zou ik wellicht weten waar ik het over heb? 2 wie ben jij om te bepalen dat ik dit niet mag schrijven en waarom zou kritiek niet mogen? Omdat Autoblog gratis is? Nieuws voor je, al die bezoekers leveren veel geld op, hoezo gratis? Bovendien werd mijn mening in het verleden wel gehoord door de kern van Autoblog, het lijkt me dat ik dan best kritiek mag geven….of zij er iets mee (moeten) doen, da’s een andere duscussie…. Gelukkig is sir_smokalot meer open voor mijn mening dan jij.
gerard1710 zegt
@w0o0dy: Nou, ik betwijfel ten zeerste dat je weet waar je het over hebt. AB is gratis, jij betaalt geen cent. Ik ben erg onder de indruk van je staat van dienst ja… En ik denk dat je jouw gemekker moeilijk niet kunt horen… Als jij kwaliteit en diepgaande artikelen wilt om het uur met lekker veel achtergronden, stel ik voor dat jij de mensen strikt die dat allemaal doen, goed?
P.S.: Alleen schrijvers die hoog worden aangeschreven hè? Geen Zwagerman ofzo…
w0o0dy zegt
@gerard1710: why did i even bother…
tt123 zegt
Hey dit zijn n hoop reacties
bigcar zegt
@tt123: Valt op zich wel mee. Aangezien het een nieuwe BMW betreft, waar de gevoelens over flink uiteen lopen, valt dit echt niet tegen want ik had veel meer reacties verwacht :)