Verschillende autofabrikanten zijn momenteel druk in de weer met de diesel-hybride technologie, maar als het aan SsangYong ligt, zijn zij de eerste die in 2010 een productiemodel zullen lanceren.
Dit zal een diesel-hybride variant van de Rexton SUV zijn, aldus Daniel Kaiser, de aftersales manager van de Zwitserse divisie. Een 2,7 liter dieselmotor zal dan worden bijgestaan door een elektrische motor. SsangYong werkt met partners in Korea aan de ontwikkeling van de diesel-hybride.
Mercedes-Benz heeft ook een diesel-hybride op de agenda staan voor 2010 en PSA (Peugeot-Citroën) had ook concrete plannen, maar die werden door ingrijpen van Europa op een iets langere baan geschoven. (via: automotive news)
JesperF zegt
Ssangyong als eerste met diesel-hybride? Zal niet makkelijk worden met hun budget en technologische ontwikkeling.
ertje88 zegt
dat komt verrassend uit de hoek.. ssang yong?
maikel zegt
uhm kwam VW niet met een diesel-hybride golf in 2009 of vergis ik me nou heel erg??
victor zegt
suc6 zullen ze nodig hebbn met hun middeleeuwse techniek
Fej zegt
SSang Yong gebruikt toch Mercedes motoren? Gaan ze dan nu hun eigen motoren ontwikkelen, en dan ineens ook maar diesel-hybrides?
sjaak zegt
nou mooi toch, hopelijk ook is wat mooiere modelletjes
a_tomba zegt
wat een onzin zèg, laat ze eerst eens die gewone motoren van hun modellen zuiniger maken. ze hebben geen enkel ´c/label´ momenteel.
wordt wel erg moe van dat image-matige hybride geneuzel….
michiel zegt
OMG fake-ML
b0z4 zegt
Laat ze nou maar eerst fatsoenlijke modellen uitbrengen ipv hybride motoren !
Bas zegt
En dat terwijl het mama-merk van Ssang Yong datzelfde jaar wil uitkomen met een B-klasse op waterstof (Amerika en emissieloos model eis).
Nouja…ieder zn ding.
Patrick zegt
@a_tomba : welke SUV van dat formaat heeft wél een C-label?
Dit is een simpele vraag, graag een duidelijk antwoord.
binkie zegt
Lanceren, wat een goed idee.. naar de maan schieten dus? enkele reis?
Patrick zegt
@binkie : kun je ook een goede reden waarom?
a_tomba zegt
@patrick:
in het grote suv formaat is de enige auto die wel een c label heeft wèl een hybride, nl. de lexus rx400h.
maar ik ben het niet helemaal met je eens, niet alle ssang yongs zitten in dat segment. de ssang yong actyon is veel kleiner, meer quasqai concurrent (op het uiterlijk na dan). de rodius is meer een ford galaxy/renault espace achtige auto. in die sector zijn wel degelijk zuinigere auto’s verkrijgbaar (namelijk de auto’s die ik als vergelijking genoemd heb!)!
Rik L zegt
sssssssanyyong met diesel hybride , met een schandalig verbruik als het aan hun ligt. (andere motoren van hun zijn ook al veelste slurperig)
Marco zegt
Eerst roetfilters monteren, SsangYong, en dan zien we wel verder..
Patrick zegt
Hebben anderen dan wel per definitie roetfilters?
Citrofiel zegt
@ maikel; Dat dacht ik ook ja… :?
@ Patrick; Vast niet. Maar ik ben het wel eens met Marco dat als je een dieselhybride lanceert, dus milieuvriendelijk wilt doen, je niet aan kunt zetten met een auto zonder roetfilter…
Patrick zegt
En wie beweert dat deze SsangYong hybride geen roetfilter zal hebben? Wie bewwert dat tegen die tijd alle SsangYong diesels geen roetfilter zullen hebben.
Deze auto wordt al beoordeeld al jaren voor hij op de markt komt, en de reden hoeven we niet ver te zoeken.