Je kunt het merk SsangYong beschuldigen van slecht design, maar ze zijn wel vernieuwend! SsangYong zorgt in Nederland voor een primeur door een aantal SsangYong-modellen rechtstreeks, tegen scherpe prijzen, via haar website te verkopen. Voor dit unieke initiatief heeft SsangYong diverse speciale Direct uitvoeringen van de Actyon, Kyron en Rexton ontwikkeld, die uitsluitend via het internet te bestellen zijn. Het klantvoordeel loopt op tot € 6.000,-.
Alle Direct uitvoeringen van SsangYong zijn met onmiddellijke ingang uitsluitend via de website ssangyong.nl te bestellen. Ook zakelijke rijders profiteren van het extra Direct voordeel dankzij extra scherpe leasetarieven.
Prima idee van SsangYong en ik vraag me al geruime tijd af waarom andere importeurs dit niet doen. Is een auto niet vergelijkbaar met overige consumentenproducten die via het web worden verkocht? Zodra je proefritjes hebt gemaakt en een bepaald model gekozen hebt, dan maakt het verder toch niet meer uit waar je de auto koopt? Via een website kan de importeur mijns inziens een zeer efficiente verkoper worden want er zijn veel minder kosten aan verbonden (showroom, verkopers, etc).
En zoals ik eerder schreef bij een reactie op het initiatief van nieuweautokopen.nl; misschien zijn de dealers van vandaag wel de onderhoudstoko’s van morgen? Het meeste geld wordt immers toch al verdient bij het uitvoeren van een beurt…
Maar waarschijnlijk is de relatie tussen dealer en importeur te hecht, waardoor er weinig van dit soort initiatieven van de grond komen. Dit geeft jonge merken zoals SsangYong echter een voordeel.
Sjon zegt
Tsja ik heb ze wel eens in het echt zien rijden.
Ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen van de kwaliteit :D
Dat iemand zulke gedrochten koopt. De lijnen kloppen voor geen reet en de afwerking is afschuwelijk…
Jurrian zegt
al kreeg ik 15.000 euro korting, zou ik em nog niet ens overwegen. maar op zich wel verstandig van SsangYong, via het internet kunnen ze de idiote lelijkheid van het ding misschien enigzins maskeren. wat zullen de bestellers schrikken als ze hun exemplaar aangeboden krijgen van de postbode
C30CDIAMG zegt
tsja, maar volgens mij maakt het ook niet echt uit of je ‘m koopt via internet…
Heb zelf ook m´n nieuwe auto gekocht zonder dat ik ‘m ooit in het echt gezien heb of in gereden heb… Alleen van verhalen via internet wist ik er wat vanaf…
Klassiekerrally zegt
Die Actyon…
… dat is toch een slechte Photoshop he?
… toch?
PieterA zegt
Verbieden die handel!
hugo zegt
waarom? die auto s die hebben wel wat. is geen 13 in een dozijn.
JLJ zegt
De Actyon is juist geniaal!!
Jellert zegt
@ Hugo, dus je zou ook in de uberlelijke DS gaan rijden alleen om er niet bij te horen?
Chrisjuh zegt
@JLJ
Ja, geniaal slecht……
TTB zegt
Is dit om de verkopen te stimuleren?! want met de huidige modellenlijn zul je weinig mensen warm krijgen om zo’n ding aan te schaffen. ronduit verschrikkelijk!
wolties zegt
De achterkant van de Kyron wel eens gezien ? :D
Benny1 zegt
Ze zijn inderdaad vernieuwd ja, maar vraag alsjeblieft niet hoe ze dat gedaan hebben :)
T.G zegt
Enige redelijk uitziende SsangYoung is de Rexton.. alleen maar omdat die wagen nog een beetje ‘klopt’
Kermit zegt
ge kunt toch niet verwachten dat dealers gaat investeren in het aanbieden van testritjes, om dan vervolgens te zien dat de wagen rechtstreeks gekocht wordt bij de invoerder
bovendien:
Grote aankopen koop ik liever in de winkel dan op internet.
Mee eens: 48,3 procent
Gedeeltelijk mee eens: 24,2
Gedeeltelijk oneens: 8,4
Oneens: 9,0
http://www.molblog.nl/marketing/4720
C30CDIAMG zegt
Ja, maar kermit…
Volgens mij is de tendens dat er steeds vaker een auto gekocht wordt op internet… Ik heb m´n nieuwe auto ook maar van een plaatje gekocht…
Tombnolz zegt
Yep! Je kan SsangYong een Slecht Design verwijten! Brrrrr, wat gruwel ik van dat merk…
Hoe minder mensen de nieuwe SsangYongs te zien kregen en ermee gereden hebben, hoe “meer” exemplaren er zullen worden verkocht!
Cadil zegt
Rexton valt nog wel mee kwa design…
Birger zegt
Mogen ze niet doen, moesten andere merken het ook beginnen doen zouden de autohandelaars failliet gaan
JLJ zegt
@Birger
Ik denk toch niet, die leven nu toch ook voornamelijk van het onderhoud? En dat laat zich niet ‘verinternetten’.
En er bestaan toch ook nog steeds reisbureau’s (hoewel ik er de laatste 10 jaar niet meer binnen ben geweest)?
hugo zegt
@jellert. nee een ds vind ik weer niks aan. maar was het niet met een e kadett en mercedes 190 dat wij die in het begin ook niks aan vonden. met afwijkende modellen. en nu weer normaal vinden
Trevor zegt
Wordt ie dan ook per TNT bezorgd of met DHL?
dekster zegt
Je moet de leuze van Sangyong zien: ” Durf Kiezen”
^o)
Citrofiel zegt
Wat heeft het voor voordelen? De showrooms/verkopers etc. moeten toch blijven bestaan, want je wilt een auto toch eerst in het echt zien/voelen/rijden voordat je het koopt. En als je er toch bent, vul dan gelijk zo’n formuliertje in.
Thom zegt
heeft veel zin als ze er 1 verkopen in een jaar,
waarschijnlijk was die koper een van de ontwerpers…
G zegt
Ik zou van mn verdriet niet in zo’n wagen willen rijden..wat is die hondslelijk zeg…
Q zegt
Ik heb meedelij met de verkopers, die jongens werken toch op provisiebasis???
Gaan ze nu auto’s via internet verkopen daar gaat je inkomen……
Chief_S5 zegt
Kunnen ze tenminste nog iets verkopen. Ik vind het niet mooi maar ook niet afschuwelijk. Weer iets anders. Een mooi idee om een suv met een coupé te kruisen, maar het is niet goed uitgewerkt. En het interieur… Daar zal ik maar niet over beginnen.
The R6 tornado zegt
Ik zie een lichtpunt. Een uitstekend hok voor mensen met konijnen! Met verwarming!
breinstein zegt
ik vraag me af of dit gaat werken. de consument wil toch ‘verliefd’ worden op een auto. je kan je natuurlijk afvragen in hoeverre je verliefd kan worden op een Ssang Yong. toch heb ik er mijn bedenkingen bij. als je toch al naar een dealer gaat voor een proefrit kan je hem beter daar kopen bij een verkoper, die nog extra informatie kan geven.