SsangYong flikkert het ene na het andere SUV concept de wereld in. Schijnbaar werkt de tekenafdeling wat harder dan sales bij de Koreanen.
Dit vehikel wordt getoond op de autoshow van Seoul die op dit moment bezig is en moet ons -gezien de zevenzits configuratie- waarschijnlijk voorbereiden op de opvolger van de SsangYong Rexton. Zouden ze zich bij SsangYong eigenlijk wel eens aan afgevraagd hebben of wij daarop zitten te wachten?
Hoe dan ook: LIV-1 staat voor ‘Limitless Interface Vehicle’ en wij hebben werkelijk geen idee wat men daarmee nou eigenlijk wil zeggen. We weten wel dat de SUV uiteindelijk moet leiden tot een productiemodel en dat het wederom een concept is –na de SIV-1 en de e-XIV en de XIV-2– dat er wederom niet slecht uitziet. Dat één merk dit én het hondslelijke automotive equivalent van Patty Brard in zijn gamma kan hebben, het is bijna niet voor te stellen.
Wat vindt u ervan?
Update – Gallery toegevoegd. De afmetingen zijn Lengte 4.87 meter x Breedte 1.95 meter x Hoogte 1.85 meter. Wielbasis: 2.84 meter
Design_Driven zegt
Renderings van niveau kinderschool, proporties heel vreemd, maken dat hij raar om zijn wielen staat. Kort om, hij was kennelijk nog niet klaar. Terug naar de teken tafel aub
pier zegt
@sketcher: ze hebben volgens mij ook veel designelementen van een X3 gebruikt, verklaart een boel.
Design_Driven zegt
@sketcher: Snel een beetje met de proporties gespeeld om mijn punt kracht bij te zetten. Aan jullie of ik gelijk heb.
http://img853.imageshack.us/img853/4686/g4l4vf76.jpg
Design_Driven zegt
@sketcher: hoe plats je eigenlijk afbeeldingen?
hanzel zegt
@sketcher:
Ziet er beter uit zonder meer beter dan het origineel maar dan nog vind ik het maar een hok op wielen, ik kan niet echt mijn vinger op de zere wond leggen tis niet af te gedrochtig lijkt wel een neushoorn op wielen.
Nee niet mijn ding te pompeus net als de eerste Porsche Cayenne te lomp te geprobeerd om mee te doen net als die Bentley SUV gewoon niet doen.
gregorius zegt
@sketcher: grappig dat ze bij SsangYong er dus waarschijnlijk verlegen om zitten om feedback te krijgen… en niet zo;n beetje, als ze dus zelfs halfbakken renderings de wereld in sturen.
Verder zitten er leuke elementen in. De hoge heupen, een interessante opvatting op de trend van kleine achterlichten op SUVs en het gebruik van een hoop licht.
De wielkasten mogen nog wat hoger.
Nou SsangYong. Nu weer terug naar de tekentafel en laat ons met rust totdat je iets met staal en plastic kan produceren!
lemans96 zegt
D’r zal maar een kiezel op dat glazen dak vallen en een barst achterlaten…
Design_Driven zegt
@lemans96: er zijn toch al zat auto’s met glazen dak? Bovendien zou voor het dak lexan gebruikt kunnen worden. Dat barst niet zomaar.
lemans96 zegt
@sketcher: Dat is zo. Geen idee hoe dat zit met die moderne glazen daken.
Design_Driven zegt
@lemans96: Het gaat idd niet altijd goed, ik denk aan de smart dakjes die spontaan sprongen.
jrk68 zegt
@sketcher:
Lexan is te kras gevoelig dus gebruiken ze gehard glas. Smart is daar in 1998 mee begonnen en dat ging niet altijd goed.
Buiten het risico op breuk voeg je een hoop gewicht toe op een plaats waar je dat niet wil hebben. Alsof het zwaartepunt van een suv al niet hoog genoeg zit.
audirs7 zegt
@lemans96: ja en als er een kiezel tegen je raam aan komt is hij ook stuk en ken je een auto zonder ramen?
jrk68 zegt
@audirs7:
Ja, de Donkervoort D10,Caterham RS500, Ktm X-bow en de Renault sportspider om er een paar te noemen.
jrk68 zegt
Mooi is anders maar ze durven zich tenminste te onderscheiden en dat is tegenwoordig al heel wat….
toyotafortuner zegt
Ziet er niet eens zo verkeerd uit!
jolig zegt
10 jaar geleden kotsten we massaal de Porsche Cayenne uit. Nu is dat qua ontwerp al een middenmoter. Wat is er toch gebeurd in SUV-land.
Net zoals het raar was om een 911 met 70 centimeter te verhogen heb ik hier ook het gevoel dat hij er als station nog best aardig uit zou zien. Gewoon even dat stuk metaal dat teveel is aan de onderkant eruit halen.
Design_Driven zegt
@jolig: ik vind ook al 10 jaar long de cayenne (1ste generatie) heel erg lelijk. Maar er zijn wel SUV’s die kwa verhoudingen wel kloppen.