Het heeft SsangYong maar liefst 2 jaar en 60 miljoen euro gekost, maar dan heb je wel iets geweldigs! Wie wil er niet zo’n retegave gloednieuwe gefacelifte SsangYong Actyon Sports pickup hebben? Dit is zoveel cooler dan een Ferrari of Lamborghini!
Het rare neusje van de vorige Actyon (Sports) heeft het veld moeten ruimen voor een wat saaier meer doorsnee uiterlijk, maar dat zal het verkoopsucces alleen maar verder aanwakkeren. Zo is onze verwachting althans.
Volgens de marketingmensen van SsangYong biedt deze pickup namelijk dynamiek, comfort en zuinigheid. Wat wil je nog meer? Deze auto is overigens niet voorzien van bladveren, maar heeft heeft een vijfarmige achterwielophanging. Comfort verzekerd dus.
Onder de motorkap ligt altijd een gloednieuwe 2.0 liter dieselmotor met 155 pk/360 Nm die uiteraard voorzien is van common rail-inspuittechnologie. Het verbruik is 7,4 l/100 km en de CO2-uitstoot is 196 g/km.
We zagen de eerste voortekenen van deze pickup in 2011 toen SsangYong de SUT 1 Concept onthulde en eerder dit jaar werd in Korea al de SsangYong Korando Sports onthuld. Feitelijk is dat zelfde auto als de Actyon Sports, maar in Korea noemen ze deze schoonheid liever Korando.
Wat kost zoiets? Prijzen beginnen bij 29.184,15 euro voor de 2WD uitvoering en lopen op tot 40.153,15 voor de meest luxe versie met 4WD. Een 6-trapsautomaat kost 2.663,90, mocht je dat willen.
Revvji zegt
Zo, ziet er niet slecht uit. Mocht wel wat meer inspiratie in die achterkant gezeten hebben.. Maar die neus ziet er gewoon netjes uit.
-edit: check!-
sdk16420 zegt
40k voor een SSangYong pickup?
Dit gaat een verkoopknaller worden dus.
W115 zegt
@sdk16420: Koopje! Bovendien superhandig voor de Nederlandse wegen.
bigcar zegt
2 kritiekpuntjes die door mijn hoofd rondspoken:
• 120 db bij stationair lopen?
• overmatig veel plastic gebruik?
{ voor de rest niet verkeerd ;) }
dawwg zegt
@bigcar: Nee, ze schijnen zelfs ‘modern’ stiller te zijn, zie ook: http://www.iol.co.za/motoring/4-x-4/ssangyong-actyon-sports-ready-to-go-1.1251062
“Revised gearing, a new engine casing and an improved transmission control system, help reduce diesel engine noise.“.
In dat artikel hebben ze het ook over 147 g/km CO2. Verder lijkt het me veel auto voor het geld, zeker met Cruise Control, Bluetooth en stoelverwarming standaard …
Zo te horen hebben ze eindelijk de jaren 80 techniek ingeruild voor 00 techniek.
zender zegt
Wieohhahahaiwoeoehahahaha… Hoe gek ben je als je een sy koopt
gebruikersnaamverplicht zegt
Dit is de auto waar ik heel mijn leven al op heb gewacht!
NOT
bowie zegt
Het gaat er weer “mooi” uitzien op de Nederlandse wegen……
454ssV8 zegt
Best een grappig ding. Ik vind alleen die bak zo kort in verhouding…
Pulizano zegt
Geen betere kwaliteitsindicatie dan een spellingsfout in de naam.
masterstig zegt
Zo’n auto durf je toch niet naar het strand te nemen! Lekker het jacht op een trailer achter je SY, hmm smullen.
Als je een jacht hebt, kan je vast wel wat beters kopen.
Koop dan gewoon een Land Rover (of Range Rover), in zo’n afgrijselijke auto wil je niet gezien worden, ik zou ook vooral naar jezelf luisteren. Dat smacht naar een ander voertuig. De neus van deze auto ziet er goed uit, maar van de zijkant en van achteren…
darkpluisje zegt
1 ker in zo’n Ss gereden en wat een ramp zeg… Het klinkt en schakeld als een vrachtwagen, is niet vooruit te branden en zuipt als een malle.. En de eigenaar tegen mij nog zeggen dat hij het zo’n geweldige auto vind en hij heerlijk rijd
Dit merk kan beter verdwijnen
toyotafortuner zegt
Ben ik de enige die het wel kan waarderen?
Jochempie zegt
Ik wil er drie!!
alassad zegt
Geen interieur foto´s?
dennisr zegt
Lang niet slecht.. goed zelfs.. mooi? redelijk..
Maar hoe die er uit ziet doet er toch niet toe bij een SsangYong.. het is namelijk een Ssangyong.. en dat verkoopt niet.. hoe mooi ie ook word..
pininfarina zegt
Lekker relevant ook of dit wel of niet cooler is dan een Ferrai of Lamborghini. Exact dezelfde markt…
jordy14 zegt
Niet er niet slecht uit, in ieder geval beter dan zijn voorganger.
kuzydude zegt
EINDELIJK. Ik verkoop direct mijn aston martin dbs en koop gelijk zo’n twee. total swag
sacha zegt
Grijs kenteken met 4 zitplaatsen baby!
E34M5Touring zegt
@sacha: Kan Rijkswaterstaat nog meer pylonnetjes meenemen…..
faalhaas zegt
Mn ouweheer heeft een Ssangyong Musso in Indonesië, wat een rampenbak. Kan voor van alles naar de garage, besturing van een slagschip , veel plastic en niet vooruit te branden, nee ook die 3.0 V6 niet.
Aan de andere kant is het een comfortabele cruiser met heel veel ruimte! Heb nog nooit in een auto gezeten, waarbij je links , en rechts een opklapbare armsteun hebt in de zit-zetels.
driescuit zegt
Het gebruikelijke concept; enkel op de achterzijde al een volledige afknapper. Wie ontwerpt de konten van die SSY’s eigenlijk?
E34M5Touring zegt
@driescuit: De voorkant wordt gedaan door Dashti Dove, de achterkant door een Chik ben blinde. Die blinde vraagt de dove steeds of ie het goed doet maar die verstaat hem niet…..
meneersander zegt
Best wel een mooie auto!
Lucb zegt
Het is nog niet geweldig, maar in ieder geval al beter dan hun andere modellen
neal zegt
Heb em zelf al gezien en gereden en voor dat geld echt een topper in z’n klasse (ik rij zelf met een Navara D40 3.0 V6) Een heel verbetering tov z’n voorganger
cesarestevao zegt
SsangYong Nederland veroveren hahaha !!
flipper zegt
Ik dacht dat dit een blog voor autoliefhebbers was.. Wat doet die reclame voor dit wannabee-misbaksel hier? Lijkt me meer iets voor het kassentelersblog
Simpson zegt
Koopje, vergeleken met de concurrentie.
Jammer dat de wegenbelasting en dergelijke zo hoog is,anders reed iedereen dit natuurlijk ipv een passat :mrgreen:
adjudant zegt
Die idioten blijven het proberen, en hoe? Dat het design van al die Ssanyong hokken achterhaald waren ze vergeten toen ze klaar waren met het design van de voorkant. Walgelijk gedrocht is het geworden..
zenoemenmemax zegt
Voor SsangYong’s doen vind ik het niet eens zo’n lelijke auto, want godverdomme wat zijn die auto’s van die lui normaal lelijk.
bruinbeer zegt
best netjes. in ieder geval beter dan de vorige. maar ja, dat was ook niet moeilijk