Sinds de CLA langer is dan een C-Klasse moet laatstgenoemde groeien.
Zo gek kan het lopen. Lang geleden debuteerde er een ‘baby Benz’. Een middenklasser, kleiner dan de luxe slagschepen van het merk tot dan toe. Een auto voor de middenklasse van de bevolking, maar dan wel zij die met enige statigheid voor wilde komen rijden. Die auto is inmiddels oud en verguisd. De Mercedes 190, begin jaren ’80 was die sedan met bescheiden afmetingen de ‘baby Benz’ en instapper. Vervangen door de C-Klasse, gegroeid maar inmiddels ook ruim voorbij gegroeid door de CLA.
Een A-Klasse, groter dan een C-klasse, dat kan natuurlijk niet. Met 4.630 mm is de CLA 6 mm langer dan een BMW 3 Serie en zelfs 39 mm langer dan een Mercedes C-Klasse.
Om lastige vragen te voorkomen vervangt Mercedes nu de C-Klasse voor een 4699 mm lang exemplaar. De wielen komen verder uit elkaar te staan om passagiers achterin meer ruimte te bieden. Natuurlijk krijgt de nieuwe ‘C’ een meer ‘sportieve’ en ‘coupé achtige’ lijn.
Een productiemodel verwachten we de eerste helft van volgend jaar. Eerst de sedan, kort daarop ook een grotere nieuwe station. Vóór de C staat nog iets wat op een nieuwe Vito lijkt, en waar Renault best wat mee te maken zou kunnen hebben? Bekijk de foto’s op autojunk.nl.
slippie101 zegt
Ben benieuwd, ik vind het huidige model nog steeds een mooie verschijning!
@ut0 zegt
Wow , is er nu iets veranderd aan die auto? De vorm van die achterlichten, voorlichten en de zijkant zien er uit als de generatie c-klasse van nu. Een beetje lui van de designers. Maar dat neemt niet weg dat het een mooie auto blijft.
thomcarspotter zegt
Yeah mijn spot word uitgelicht!
ik had in Stuttgart ook nog een Mercedes vrachtwagen met psyche camouflage gezien.
Ik wist niet of ik foto’s van deze auto’s mocht maken dus heb ik het stiekem gedaan (ik had eens zo’n video gezien waar een fotograaf werd aangevallen door een bestuurder van zo’n auto en dat zou ik liever niet willen natuurlijk)
heidi zegt
@thomcarspotter:
Stiekem foto’s gemaakt?? Je weet dat je helemaal niet stiekem foto’s mag maken? Ik ga Misdaad Anoniem bellen!
thomcarspotter zegt
@heidi: oh nee toch!
heidi zegt
@thomcarspotter:
Ja! Nu zijn de rapen gaar!
volvov70 zegt
@thomcarspotter: Volgens de (Nederlandse) wet is wat je nu hebt gedaan juist illegaal :o
thomcarspotter zegt
@volvov70: oh, maar deze foto’s zijn in Duitsland gemaakt dus het zal wel meevallen hé
volvov70 zegt
@thomcarspotter: Daar word je op de trein gezet ;)
jrk68 zegt
En nu wachten op de spyshots van de shootingbrake, 4 deurs coupe, 2 deurs coupe, cabrio en dan zal ik er vast nog wel een paar vergeten zijn….
heidi zegt
@jrk68:
O.a. de normale station, met kont, zonder kont, soft-top, hard-top.
timmm zegt
@heidi: het gaat hier over mercedes niet over de VAG hoor :p
heidi zegt
@timmm:
Niks mis met VAG.
Joost1990_2 zegt
@heidi: Nee, dat is nou net hun probleem, er is te weinig mis mee, waardoor ze charme missen.
mashell zegt
@Joost1990_2: als je denkt dat je charme uit slechte eigenschappen kunt/moet afleiden heb je het niet begrepen.
Joost1990_2 zegt
@mashell: Charme is voor mij vooral dat er nog iets te ontdekken valt. Je auto leren kennen. Een perfect ontwikkelde auto, mist het daardoor mijns inziens. Dat ik het woordje ‘mis’ gebruikte, komt vooral door de algemene visie, dat alles perfect moet zijn en er niks ‘mis’ mag gaan. Iets met het avontuur aangaan, een open boek, het gebaande pad af gaan, de safe zone uit.
Alwood zegt
@jrk68: of misschien dat ze die in de ‘D-Klasse’ gaan stoppen ;-) om het overzichtelijk te houden natuurlijk.
jonkie zegt
@Alwood: en dan is de 4-deurs coupe zeker de dubbel D klasse?
berlinetta zegt
“Natuurlijk krijgt de nieuwe ‘C’ een meer ‘sportieve’ en ‘coupé achtige’ lijn.”
Waarom is dit zo vanzelfsprekend? De CLA heeft toch een sportieve en coupé-achtige lijn. Dan zou het logischer zijn als de C een normale sedan wordt. De CLA wordt op die manier een beetje overbodig dan.
MAB zegt
@berlinetta: zo coupe achtig als de cla zal het niet worden dus wees niet bang
bigcar zegt
Ja maar dit was toch te verwachten:
-de CLA is net iets groter (langer de de huidige C, dus daar zagen we het al aankomen
-de man van M-B had al aangegeven tijdens de BNR-autoshow, dat de huidige C veel groter zou worden, en ook nog eens super mooi was. (Die man heeft smaak en weet wat ‘ie zegt) dus op de nieuwe C gaan we allemaal live @ IAA Frankfurt kwijlen! ;)
michelinman zegt
Waarom groeien alle auto’s toch zo?
Waar is de korte charme van de 190 gebleven?
Waar stopt het? :o
pier zegt
@michelinman: voor de c-klasse vind ik het niet echt een probleem dat hij nog wat groeit, hopelijk komt het de beenruimte achter ten goede. Daar vind ik een C-klasse niet ruim, laat staan een 190.
ruben_vandenberg zegt
Deze kwam ik dus 2 weken geleden tegen in Duitsland in en nabij Stockach.
[img]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/1001828_209438052536903_116628264_n.jpg[/mg]
Was ook een 4 deurs…en ten grote van een C classe.
JagID3Merc zegt
Waarschijnlijk gaat Renault de basis van deze nieuwe Vitto gebruiken voor een nieuwe trafic/Espace aangezien die ook volgend jaar vervangen zouden worden.
reggie-boy_rood zegt
Ben erg benieuwd hoe ze dit model van de cla gaan onderscheiden aangezien de ze laatste tijd veel lijnen terug brengen in iedere auto (zoals de zijkant) of deze mooier / duurder word als de cla! Kwestie van afwachten!
nielsa87 zegt
Er zijn al foto’s online hoe de nieuwe C klasse er ongeveer uit komt te zien…
http://img3.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-C-Klasse-T-Modell-2014-19-fotoshowImageNew-bcf9ca19-662036.jpg
mashell zegt
@nielsa87: dat zijn geen foto’s maar impressies.
nielsa87 zegt
@mashell: Boeie je snapt toch wat ik bedoel..
mashell zegt
@nielsa87: maar snap jij ook dat die impressies vaak net zo accuraat zijn als een weersvoorspelling van Piet Paulusma of een opniniepeiling van Maurice de Hondt, compleet nutteloos dus.
nielsa87 zegt
Jammer weer dit.. Het maakt toch niet uit of het helemaal klopt je krijgt iig een beeld van hoe het er ongeveer uit komt te zien. Vaak hebben de uiteindelijke modellen wel iets weg van de impressies.