Arabieren zijn dol op Spyker, en de speculatie omtrent de positie van het bedrijf uit Zeewolde heeft het Midden-Oosten kennelijk niet bereikt, of ze waren er niet van onder de indruk, want krap een week voor de start van het nieuwe Formule 1-seizoen heeft SpykerF1 voor maar liefst drie seizoenen twee grote nieuwe geldschieters weten te strikken: luchtvaartmaatschappij Etihad Airways en projectontwikkelaar Aldar Properties PJSC.
Het laatste bedrijf kennen we onder andere van het Ferrari themapark dat in Abu Dhabi uit de grond wordt gestampt. Bovendien is Aldar al voor 16% eigenaar van Spyker.
De bolides van Christijan Albers en Adrian Sutil zullen in ieder geval tot en met 2009 over het circuit gaan als Etihad Aldar SpykerF1, dus wen maar vast aan de naam!
Lees het persbericht hier.
Reddingius zegt
Mja ik had het net op andere sites ontdekt, maar goed nieuws!! Hopelijk kan Spyker daadwerkelijk verder naar voren. Zonder een titelsponsor kun je niet echt meedoen natuurlijk.
Alwood zegt
mooi! ik hoop eigenlijk ook dat spyker met behulp van die geldschieters een fatsoenlijke productie en ontwikkeling kan opbouwen. vooral die productie moet nu volgens mij écht beter!
Frank zegt
Zal de verkoop van de Spykertjes in die regio ook niet slecht doen.
Mr. R zegt
Super voor Spyker dat ze die sponsors hebben, maar als Nederlander vind ik het toch een beetje jammer dat we geen Nederlandse sponsor hebben. ING Spyker F1 klinkt een stuk leuker. ;)
Reddingius zegt
Ik hoor net het nieuwste gerucht: Spyker zou geinteresseerd zijn in het overnemen van Lotus. Muller erkent dat er contact is tussen de 2 bedrijven. De vraag is alleen waar ze de centen vandaan gaan halen. Spyker heeft onlangs nog een kredietovereenkomst getekend met een luxemburgse instelling, hun financiele situatie lijkt dus niet riant. Dit zou komen door de inzakkende verkopen van het C8 model. Spyker claimt dat het moeilijk aan de vraag kan voldoen, maar er staan (zoals bekend) 14 onverkochte exemplaren bij amerikaanse dealers. Spyker zou overwegen om de voering van dat model in Noord Amerika zelfs helemaal te stoppen.
Ze Willen lotus’ hulp bij het ontwikkelen van het terreinmodel D12, en dat mag dan snel want ze hadden de productie voor dit jaar beloofd. Ook willen ze wellicht productie van andere modellen bij lotus onderbrengen.
Wat dus de vraag blijft is of de bestaande lotussen gerebadged worden, of dat ze gewoon als dochtermerk mogen blijven bestaan. Als het al doorgaat natuurlijk.
Birger zegt
Ik ben benieuwd hoe ze het zullen stellen in de F1.
Fej zegt
Klinkt opeens al meer op een Arabisch F1-team dan een Nederlands!
PieterA zegt
Wat?? Lotus nu nog overnemen. Ze zijn daar een beetje overmoedig aan het worden. Schande dat die idiote D12 nog productieplannen krijgt ook. Thx to the Cayenne damned…
64-JV-DS (nee, géén autokenteken) zegt
@R
wat dacht je van Fokker SpykerF1 (als deze fenix uit haar as zal herrijzen)? Staat nóg beter, ook voor Fokker. Vliegtuigtechniek, gecombineerd met F1…magisch, als je het mij vraagt.
The sky is the limit
autoblogger zegt
@Reddingius: klopt, het was om 9u ook op RTL-Z.
Sir S. heeft er inmiddels iets over: http://www.autoblog.nl/archive/2007/03/15/aast-spyker-op-lotus
lincoln mark8 zegt
gefeliciteerd… goed bezig
autoblogger zegt
Rick Winkelman over de eerste prestaties van Spyker F1:
Het ziet er naar uit dat mijn vrees: Spyker is het langzaamste Formule 1-team, bewaarheid wordt. Laatste en een na laatste in de kwalificatie van Melbourne. Met Christijan Albers ook nog eens een flink stuk langzamer dan zijn in de Formule 1 debuterende teamgenoot Adrian Sutil. “We weten niet wat er aan de hand is”, was het veelzeggende commentaar van Albers. Extra vervelend is dat we het hier hebben over het eerste raceweekeinde van het seizoen. Meestal is het zo dat de mindere teams in het begin van het jaar het tempo nog een beetje bij kunnen benen, en terugzakken als het jaar vordert, wanneer de rijke teams hun auto steeds verder doorontwikkelen. Spyker is niet bepaald rijk. Christijan Albers heeft zich ontwikkeld tot een coureur die een team beter kan maken, aan hem zal het niet liggen. Mike Gascoyne is een technische held en er komen onder zijn leiding ontwikkelde updates van de auto, maar dat zal niet genoeg zijn. Het wordt een zwaar jaar voor Spyker, alle mooie PR-praatjes ten spijt.
Via http://rickwinkelman.nl/page/log/43914/Spyker%20struikelt/
Tarzan zegt
Hah! Spijker is niet bepaald rijk? Heeft Rick Winkelbroek even de oogjes toegedaan toen Mol c.s. voor de 25 miljoen euro motortjes van ferrari kozen inplaats van de 12 miljoen euro Cosworth motortjes?
En waar zijn toch de jubelende berichten in de Telegraaf? Niet omdat Albers om zn oren wordt gereden door rookie Sutil? Het begint naar het Verstappenfiasco te ruiken. Tjonge at werd die Jos afgemaakt door de la rosa en Wilson.
Martijn zegt
Ik hoop dat ze met dat geld dan ook fatsoenlijke coureurs aan kunnen trekken!!
Dat zou mooi zijn voor Spijker want ik heb toch niet echt vertrouwens in die jongens die er nu zitten!! Sorry Christiaan