In oktober konden we melden dat er een foutje van een paar miljoen euro in de boekhouding van Spyker was geslopen. Dit “afrondingsverschil” was reden voor de AFM om een herzienning van de jaarcijfers van 2006 te eisen. Volgens de autoriteit schoot Spyker tekort in de verslaglegging over latente belastingposten en toelichting van de cijfers. Vandaag heeft de rechter eindelijk uitspraak gedaan en Spyker hoeft geen aanpassingen te doen.
De Ondernemingskamer van het gerechtshof in Amsterdam oordeelde dat de jaarrekening een eerlijke en waarheidsgetrouwe weergave was van de financiële prestaties van Spyker. De rechter verweet de AFM zelfs van een te snelle juridische actie en het roepen van te weinig concrete bezwaren.
Na de kapitaalinjectie van Snoras is dit de tweede meevaller voor Spyker. Speciaal daarom zal ene Rick dos (zonder haar) zijn favoriete bassline ten gehore brengen:
RRPhantom zegt
Waar slaat dat filmpje op?
NLX zegt
@ RPRhantom
staat er toch, een bassline
joep zegt
Ehh ligt het aan mij, of is de link tussen het filmpje en Rick dos niet zo te snappen? (ik zal wel weer heel dom izjn hoor haha)
bambinodoro zegt
ik hoor die bassline wel graag,
maar het verband van spyker met die bassline, da zie ik toch niet?
Coolguy zegt
Dus aandeelhouders voorliegen en bedriegen mag volgens de rechter?
Hoeveel dineetje’s & andere steekpenningen zal dat gekost hebben?
Rick dos zegt
ROFLOL @autoblogger! Maar ik kan het véél beter! ;)
En voor de anderen die de link niet snappen…..
Meanwhile in another part of town…..
http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/28/iedereen-aan-de-rolls-10-meer-phantoms-in-2008
Mustang zegt
Slaat dat liedje uit de film niet op Another one bite the dust?
Joost zegt
Die bassline is best vet :P Heeft iemand daar duidelijke tabs van? die uitleg is niet echt duidelijk ofzo…
RenesisHP zegt
Das nou eens goed nieuws voor spyker. Dat kunnen ze wel gebruiken.
jasper zegt
dus ze komen weg met bedrog:S
R. zegt
Als we dan toch bezig zijn over bass-gitaar..
daan ga even naar deze link:
http://nl.youtube.com/watch?v=yf56jYDv2fc
Die zal wel lang hebben moeten oefenen :D :shock:
w0o0dy zegt
staan de peeps van da AFM en alle mensen die riepen dat het één en al list en bedrog was toch even goed voor joker…..
Nu de verkopen nog aan zien te zwengelen en die SSUV op de markt zien te krijgen… Go spyker! (ook al is het niet echt mijn stijl allemaal)
Swiffer zegt
Het betreft toch een latentie uit hoofde van voorwaartse verliescompensatie? Kan me voorstellen dat hier bij spyker de nodige twijfel over bestaat, maar in hoeverre zal dit de gebruikers hebben beïnvloed? Toch een vreemde zaak.
Rijk zegt
Voorlopig dus weer reden genoeg om http://www.spykerowner.com in de lucht te houden
NuttelozeBPM zegt
Ik vind het goed eigenlijk, Spyker heeft het al moeilijk genoeg…
De rechter zal ook wel gedacht hebben dat het zonde zou zijn om het Spyker nog moeilijker te maken…men moet wel redelijk blijven é
Hilversum3 zegt
waar zijn die mensen die zeiden dat Spyker oktober niet eens ging halen?
Rick dos zegt
Mensen, laten we nou niet doen alsof Spyker op eigen kracht door kon/kan gaan…
ELB zegt
Ik zou liever zon basgitaar hebben dan een Spyker…
epo zegt
@ELB: Ik toch liever een Spyker.
Kan namelijk geen gitaar spelen, heb daarentegen wél een rijbewijs.
Cabrioot zegt
Ligt het nu aan mij maar zodra er een negatief bericht over spyker is dan heeft iedereen zijn (negatief) oordeel klaar ……maar zodra er een goed (positief) bericht is dan zijn ineens alle mensen die hun mening klaar hebben over spyker ineens stil….Kijk maar naar deze topic en overzicht van week 52……..Is dat iets typisch nederlands (azijn nog wat…) of kijken de meeste niet verder dan hun “autoblog” lang is……..
SR zegt
ik denk dat victor muller ondertussen wel genoeg ontnuchterd is. ze hebben hun fouten ingezien, hebben getoond dat ze alles zullen doen om hun geld nog iets waard te maken (en dus ook dat van andere aandeelhouders) en er is terug wat rust weergekeerd
miss komt er in de nabije toekomst terug een instapmoment voor dit aandeel :)
of dat nu is kan ik niet echt zeggen want kheb geen id of hun verwachtingen in hun bereikbaarheid liggen of niet