Spyker heeft de cijfers voor het derde kwartaal bekendgemaakt en blijft volhouden dat ze dit jaar winst gaan draaien. Deze winst zal voornamelijk te danken zijn aan de overname van het Midland F1 Racing team. Huh? Nou ben ik geen financieel genie maar heeft dit iets te maken met de uitgifte van extra aandelen of is Midland gewoon een goedlopende toko?
Het bedrijf houdt overigens vast aan de verwachting om dit jaar 100 auto’s af te leveren. Dat wordt nog lastig want het eerste halfjaar zijn er 43 afgeleverd, het derde kwartaal kwamen daar slechts 24 bij. Het totaal staat dus op 67, maar wellicht dat de extra productiehal uitkomst gaat bieden.
Bishop zegt
Spyker gaat het maken!!!
Victor doet het gewoon weer even:)
Alfaxa zegt
Jammer dat ze geen Spyker motor gaan gebruiken in de F1.
burgie zegt
@Alfaxa:
Dat zou dan betekenen dat er een Audi blok in de F1 wagen komt te liggen want Spyker bouwt geen eigen blokken ;-)
Maar goed, was Audi inderdaad niet aan het kijken naar de F1?
Nick zegt
Sinds wanneer gebruiken ze een Spyker motor in de straat modellen dan?
Alfaxa zegt
@burgie
Bedoelde ook Audi.
JPM zegt
Wat een gezeur Alfaxa, wat overtreft nou Ferrari motoren? Zeker geen Audi motoren.
erik zegt
Audi haalt 420 pk uit een 4L 8 cilinder, dat heb Ferrari nog niet zien doen.
Donny zegt
Wat denk je van de 360 Modena Challenge Stradale, 3,6 liter V8 met 425 pk
Armada zegt
Ze krijgen bij Spyker F1 Ferrari motoren van dit seizoen. Denk niet dat dat zulke slechte zullen zijn, want toen Sauber nog Ferrari motoren had konden ze ook aardig mee komen. En Midland is inderdaad een winstgevend team. Daarbij komt dat er al een aantal grote Nederlandse bedrijven aangegeven hebben Spyker te willen sponsoren
w0o0dy zegt
@erik, als je echt geen verstand van zaken hebt…. schrijf dan gewoon géén reacties….. Ferrari heeft al in 1994 de F355 geïntroduceerd en die auto heeft al meer dan 100pk per liter…. 3496 cm3 max. vermogen 280 kW (380 pk) bij 8250 tpm…
Het businessplan voor Spyker F1 gaat uit van een positief resultaat (door betalende rijders en een grote hoofdsponsor) Verder zal de uitstraling van de F1 en de combinatie met Ferrari waarschijnlijk ook wel een positieve invloed hebben op de verkopen van de straatauto’s…. dus meer winst in de toekomst (o.a) door de aankoop van Midland F1…. beetje kromme teksten maar zo kun je dat wel aan elkaar kletsen.
JPM zegt
@erik
Wat een grapjas ben je ook!
Ferrari haalt 490 pk uit een 4,3 liter V8.
De Ferrari formule 1 auto haalt uit een 2,4 liter V8 bijna 800 pk.. dus wat lul je ingodsnaam!?
autoblogger zegt
@w0o0dy: ja ok, de inkomsten van sponsors en betalende rijders zullen misschien in 2006 geboekt worden, terwijl volgend jaar de kosten worden gemaakt?
Maar ik zie Spyker de komende 2 maanden geen miljoenen extra verkopen…
Klassiekerrally zegt
Het blijft een interessant potje blufpoker. Wie weet, werkt ’t ook nog!
sacha zegt
Dit klinkt als een staaltje creatief boekhouden ;-) Waarschijnlijk wordt heel Midland op de balans gezet en dat is opeens 2x zoveel waard geworden. Of zo.
MiuRa zegt
go spyker, zou toch leuk zijn als het een succes word
w0o0dy zegt
Midland was dit jaar toch ook al een winstgevende operatie? Alex Schnaider zei tenminste vorig jaar al dat ze dit jaar een (kleine) winst zouden kunnen maken.
Volgens mij moeten de sponsors en de rijders gewoon meer gaan opleveren (in 2006/2007) dan dat Spyker aan geld steekt in het team….. Verder kunnen de aandelen die zijn uitgegeven verkocht zijn tegen een hogere prijs dan de werkelijke waarde…. daarmee verwatert dan wel de waarde van de overige aandelen maar je incasseert meer geld dan je weggeeft in de vorm van de aandelen (agio)
Stan zegt
Is het mogelijk dat als iedereen gewend is dat Spyker met Ferrari motoren rijdt in de formule1 en dit in verhouding goed gaat, dat ze ook Ferrari motoren gebruiken in hun straatauto’s? Maakt het allemaal nog wat nostalgischer denk ik. Past volgens mij wel in hun merkdenken. Of denk ik volledig verkeerd? (en gaan ze voor betrouwbaarheid met Audi)
ironic zegt
Wellicht weten ze bij Spyker net als erik ook niet beter en blijven ze daarom bij Audimotoren voor hun straatmodellen.
Karaya zegt
@erik
Audi is the best!
wapz zegt
Een Spijker met een Ferrari V8 zou pas geweldig zijn. Ik ben groot liefhebber van de Ferrari V8, hoogtoeren motor met een onwaarschijnlijk mooi geluid. Ik ga voor huilen boven brullen! Misschien gaat dat er nu misschien toch ooit van komen. Ook al vraag ik me af of Ferrari wel klantmotoren wil leveren voor straatauto’s aan merken die niet in de FIAT familie vallen.
Misschien koopt FIAT Spyker wel op als het zo goed loopt? ;)
Focus zegt
Ik heb vanmiddag op de A27 bij Utrecht nog een Spyker gezien (en ingehaald).
Wat een mooie wagen, echt niet normaal. Even gas losgelaten en hem heel langzaam ingehaald, zodat ik hem goed kon bekijken.
Nick zegt
@wapz
Meh, de Ferrari V8 mist een ziel.
En die zit wel in de 4.2L V8 van Audi.
MiuRa zegt
@ nick
bullshit, als iets een ziel heeft is het een v8 ferrari
Nick zegt
Juist niet, de Ferrari V8 schreeuwt als een kreng, niet als een operette zangeres.
En op lage toeren alsof iemand nodig moet schijten of aan het overgeven is.
Bij een Orca C113 of een Spyker C8 hoor je dat totaal niet.
Barry330cd zegt
@Nick: Heb jij een gehoorbeschadiging wellicht? Dat zou verklaren waarom je zulke nonsens uitkraamt.
Mpower zegt
@Nick
”Meh, de Ferrari V8 mist een ziel.
En die zit wel in de 4.2L V8 van Audi.”
Wat een leuk dosis sarcasme dacht ik, tot ik begreep dat je dit meende. Nogal geschrokken.
w0o0dy zegt
nog even ter herinnering…. de 360 Stradale noem dat maar eens geen mooie sound…. dan is er echt iets mis met je oren hoor!
http://video.google.nl/videoplay?docid=2833284377557032948&q=Ferrari+360+stradale
http://video.google.nl/videoplay?docid=2645003519729469013&q=Ferrari+360+stradale
w0o0dy zegt
en de F430….. (ok die gast is een bagger chauffeur maar goed, de sound komt wel af en toe goed uit de verf)
http://video.google.nl/videoplay?docid=-6918711330628349722&q=Ferrari+F430
Evil Bertje zegt
geen v8 maar een v10
voor mij toch 1 van de mooiste sounds:
http://video.google.nl/videoplay?docid=5607116136226020636&q=carrera+gt+sound
w0o0dy zegt
Off topic maar ook smullen :-)
@Bertje…. deze video van de GT is qua herrie nog beter…. de GT met en zonder uitlaatsysteem. Kun je goed horen dat de super High-tech sound er niet van nature uit komt. Porsche heeft er veel werk van gemaakt. De productie versie klinkt minder rauw en niet (meer) als een F1 (toen ze nog de v10’s hadden)
http://video.google.nl/videoplay?docid=1755180601086149607&q=carrera+gt+sound
Rocobop zegt
Begrijp niets van dat Midland verhaal. Mooi excuus om de komende 2 jaar geen winst te hoeven maken, want de komende jaren gaat men aan de slag met het verbeteren van de formule 1 wagen. ‘Schoenmaker blijf bij je leest’ zou ik zeggen. Probeer nu eerst eens de normale produktie op gang te brengen. Dat lukt volgens mij al nauwelijks. Zou me niks verbazen als het formule 1 avontuur de ondergang van Spyker wordt , zou toch zonde zijn.
Wat heb je er trouwens aan om achteraan mee te rijden in de formule 1. Uitstraling van nul, weinig tv minuten. Het is ook niet zo gek dat ING ervoor heeft gekozen met een topteam in zee te gaan. “wij zijn gewend om te winnen” zei de topman en dan ga je geen geld investeren in een team dat achterin mee rijdt.
race kabouter zegt
nog ff over PK’s en zo, mijn 2 liter blokje in mijn 924 (porsche voor de niet kenners) had in 1979 al 375 PK (hebben ze nog een beetje le mans mee gedaan en zo) en voor diegenen denken dat het een audi blok is, kijk verder, audi had het blok gekocht van mercedes, maar heeft er zelf niet meer dan 112 pk uit gekregen (audi 100) mijn punt is:
alles is relatief