Momenteel staan er twee exemplaren op de Spyker-stand in Zwitserland. Stukjes ongekende schoonheid van Hollandse bodem (nog wel). Vanzelfsprekend zou de Aileron Spyder dezelfde V8 meekrijgen als de dichte versie. Dat gaat echter niet gebeuren en Victor Muller kan dus opzoek gaan naar een andere krachtbron. Nou niet allemaal gaan roepen dat er een Saabblokje in komt te hangen, dat zal niet gebeuren.
Volgens geruchten is Spyker al langere tijd opzoek naar een alternatief blok voor de huidige 4.2 V8 (400 pk) afkomstig van Audi. De cabrioversie van de Aileron wordt dan de eerste Spyker zonder het welbekende Duitse blok. Welk blok hiervoor in de plaats zal gaan komen is nog niet bekend, waarschijnlijk weten ze het bij Spyker HQ in Zeewolde zelf ook nog niet. Ze zijn volgens de laatste geruchten nog steeds in onderhandeling, onder anderen met GM (V8 kompressor uit de Cadillac CTS-V, zoals we eerder schreven over de D8?) en BMW (V8 Biturbo?).
Het chassis uit de C8 Aileron Spyker biedt plaats genoeg voor een hoop alternatieven. Het blijft alleen nog even afwachten met welk merk Victor Muller in zee zal gaan om motoren geleverd te krijgen. Terwijl hij in onderhandeling is kunnen wij wel alvast een waardig alternatief aandragen voor de premium achtcilinder van Audi, aangezien de échte kenners hier rondhangen. Graag uw favoriete V8 in de comments zetten, Victor leest mee… (via Telegraaf)
getl4id zegt
die uit de ford gt dan gaat ie wel als de brandweer
Martijn zegt
V8 uit de ZR-1 erin zou ik zeggen. Lekker veel pk’s. :)
reaguurder zegt
@Martijn: Dat is dus dezelfde motor als de CTS-V. Maar toch leuk geprobeerd.
GeoBem007 zegt
Een lekker hoogtoerig exemplaar à la Ferrari/Maserati of de zalig brommende, koppelrijke 6.2 V8 van AMG!
Jokkebrok zegt
@GeoBem007: helemaal mee eens!
Mich zegt
Hmm, de AMG V8 is zeker een goed idee, maar die uit de GranCabrio spreekt me ook wel aan eigenlijk.. Waarom willen ze eigenlijk niet die van Audi in de spyder?
Stefan-Venema zegt
Heel makkelijk: http://www.autoblog.nl/archive/2010/03/05/groene-porsche-550-pk-v8-in-ruf-rgt-8 :mrgreen:
Licht, en meer dan voldoende vermogen en niet zo’n luie mercedes of gm v8 . Lekker racy :mrgreen:
Timmie zegt
Een 6-liter is wel heel groot he… Bigger is niet altijd better he… Voor een echt verfijnde motor moet je volgens mij in Europa blijven. Misschien de oudere 4.5l V8 uit de BMW 645 Ci? Met wat aanpassingen zou dat blok toch 400 + pk moeten halen. Meteen niet te veel pk’s willen, want huidige Spyker-rijders zouden slecht kunnen reageren als er een gelijkaardige Spyker komt, maar dan met flink meer vermogen. In die hogere marktsferen is imago nog steeds erg doorslaggevend.
Robert.V zegt
@Timmie: En grootte liter inhoud betekent niet dat en motorblok groot zal zijn of onzuinig. De v8’s in the corvettes zijn een van de lichtste en compactst V8 op de markt.
JPM zegt
Een Ferrari V8? Hahaha nee even serieus het zal zeer waarschijnlijk die van GM worden.
Stefan-Venema zegt
@ Timmie: goeie reden toch om een nieuwe te bestellen :wink:
RDS zegt
Zal wel GM worden wegens de SAAB deal…..
laulau zegt
een AMG motor zou zeker niet misstaan.Maar een zr-1 motor is ook niet misselijk
Citrofiel zegt
De 6.2 AMG mag wat mij betreft overal wel in! :mrgreen: Maar die motor biedt niet veel zekerheid voor de toekomst. :(
Laue zegt
SRT8
reaguurder zegt
Een dubbelle 2.0 TSI uit de VW Golf.
ChryslerFan zegt
De 6.1 HEMI van Chrysler, dan komt hij wel vooruit :oops:
Hans zegt
Probeer anders die V8 van de C8 Competizione… liefst met hetzelfde uitlaatsysteem! Maserati toch?
Hans zegt
Probeer anders die V8 van de C8 Competzione… liefst met hetzelfde uitlaatsysteem! Maserati toch?
Hans zegt
*Competizione, natuurlijk
BananaFlip zegt
Wat mij betreft voldoet iedere V8 met flink wat vermogen en een lekkere sound. Hoewel, deze topless versie is wel een echte cruiser dus daar gaat wel een 6.2 AMG in.
ThomasBol zegt
Wat is de reden dat de Audi V8 niet in de Spyder zal worden getakelt en wel in de dichte versie? Of staat het al vermeldt en mis ik het?
AMG Powerrr zegt
AMG 6.2 natuurlijk! Met zo’n blok is elke auto fantastisch.
RaKiM zegt
bmw v8 biturbo a.u.b. niet alleen omdat turbo’s een beetje de tijdelijke toekomst zijn maar omdat het ook gewoon een mooie extra krachtbron is
KaCh1ng zegt
hopelijk de GM motor met evenveel vermoge als de corvette ;)
HDM zegt
Hoe zit het btw met die D8? Komt die nog echt of gaat dit de Duke N**k’Em Forever van de autowereld worden (in ontwikkeling sinds de oersoep, en uiteindelijk toch maar geannuleerd)
kane_sting zegt
Iets wat beetje voldoet aan de EU uitstoot eisen en lekker bromt. Snap niet dat ze de motor uit de Audi RS5 pakke of zo… dat gaat wel vooruit.
Maaruh zo’n GM,mercedes AMG, BMW M motor mag er ook wel in hoor. Ik zie het vanzelf wel.
Thomas zegt
De 8.3 liter v10 uit de Viper. Er hoort nu eenmaal een donker geluid bij de Spyker. “Donkerder” dan de v10 van de Viper kun je het niet krijgen. De ervaring van trekkracht onderin de toeren overigens ook niet! :D
Flo zegt
Ik zeg de V8 van Koenigsegg. Pk’s, koppel en geluid lijken me allemaal dik in orde. Het kan voor beide fabrikanten ook wel voordelen opleveren lijkt me.
w0o0dy zegt
@Flo: kijk dat was ook mijn idee. Voor beide fabrikanten handig (aantallen) en door wat minder extreme boost is de Spyker qua vermogen ruim onder de specs van de Koenigsegg te houden en komen ze elkaar niet in het vaarwater EN heb je een echte Super-/hypercarmotor onder de kap…. power, costs AND pedigree.
Flo zegt
@w0o0dy: zo had ik het ook in mijn hoofd.
rsh zegt
De V8 van de 430Scuderia is het mooiste blok wat er is met het gaafste geluid. Doe die dus maar Victor!
Grasmaaier zegt
Amg v8 blok lijkt me wel wat (Slr , Black series enz)
bleegh zegt
V8 uit de M3? of de V8 uit de Vantage…
Wanker zegt
Lexus LFA anyone? :)
Stefan-Venema zegt
Dit zou ik toch echt wel doen: [url=http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=18275]de nieuwe RUF V8[/url]
Super licht, lekker veel vermogen, naar verwachting een geluid dat een combo is van een 8C en 430 scuderia.
Ideaal :wink:
m5 zegt
de 5L bmw v10 daar zal ie best wel mee van z’n plek komen
Tommy zegt
De 5.1 liter V8 van Jaguar en Land Rover, 510 pk lijkt me genoeg.
The360box zegt
Ik dnkeen motor van Saab, 2L 4 cilinder? :roll:
T-Spark zegt
Reaguurder, ben jij een grapjas zeg.
OT: De Maser 4.7 v-8 is een heerlijk blok voor een GT als Spyker lijkt mij.
Stefan-Venema zegt
De nieuwe RUF V8 De nieuwe RUF V8 De nieuwe RUF V8 De nieuwe RUF V8 De nieuwe RUF V8 De nieuwe RUF V8 De nieuwe RUF V8 De nieuwe RUF V8 De nieuwe RUF V8 De nieuwe RUF V8 De nieuwe RUF V8 De nieuwe RUF V8
Is denk ik een ideaal blok: klein, licht, veel vermogen, genoeg koppel en een heel stuk racy’er dan de luie V8’en van merc en gm. Ook zal hij makkelijk te verkrijgen zijn bij RUF denk ik, i.t.t. de V8’en van Ferrari en consorten.
maartenooms zegt
die uit de SLS AMG? dat wordt me een feest!
Tripple zegt
tdi wordt het ..
MrJones zegt
Hmm.. de V8 van Aston? ja! dat lijkt me een goed idee.
EJS zegt
Zonde dat ze de Audi V8 niet blijven gebruiken! Dat was een mooi, licht blok, met relatief veel koppel dat tevens instaat was veel toeren te draaien, en met ’t uitlaatsysteem van Spyker erachter klonk dat gigantisch! Ze hadden alleen de nieuwe versie moeten pakken met 450 pk, dat was ruimschoots voldoende geweest, en dan hadden ze er voor de echt veeleisende klanten nog een supercharger aan kunnen hangen voor 550 à 600 pk..
Als ’t dat echter niet wordt, doe dan iig iets zonder turbo’s, dat zou zonde zijn voor ’t geluid van Spyker want dat móet zó bruut zijn! Daarmee valt de 4,4 V8 van de M-divisie af, dat ding klinkt echt als een stofzuiger. De 6.2 AMG lijkt me wel erg leuk, maar denk ’t niet gezien ’t feit dat ze dat blok eruit aan ’t knikkeren zijn. ’t GM-blok met compressor moet je ook niet op rekenen in ’t basismodel, hooguit als een soort topmodel voor de veeleisende klant in een later stadium.. Misschien de LS3 of de LS7?
Wessee zegt
Een LSA van GM lijkt me juist wel passen bij het karakter van de Spyker. Een LSA heeft in de praktijk een heel ander karakter dan de LS9 waarop ie gebaseerd is. Die laatste zou je dan voor de veeleisende klant kunnen houden.
Zou die LSA ook niet in de D8 Super Suf P2P komen?
SjonnieKroket zegt
Wat moet je ook met zo’n N*zi motor in een nederlandse auto. Gewoon zelf een bijzondere motor bouwen. Dan breng je pas iets exclusiefs op de markt. Audi = rommel
Lange zegt
Ford blok natuurlijk en dan de 521cu => 8,2 liter en dik 600peekaa
http://www.fordracingparts.com/crateengine/main.asp
Carmaster zegt
casper zegt
Kan ie ook meteen in de SUV gelepeld worden…
http://www.z24.nl/z24geld/autos_reizen/artikel_125379.z24/Ontwikkeling_van_Spykers_SUV__loopt_op_schema_.html
Blizzzzz zegt
De V8 van yamaha die is ontworpen voor volvo. Compact en zuinig en makkelijk aan te passen zodat hij geschikt is voor een spyker.
EJS zegt
@Blizzzzz:
Dat is nog niet zo’n slecht idee! Daar kan je echt wel wat van maken, en hij is tevens niet zo zwaar! ’t Ruimtelijke argument doet er alleen niet toe, ruimte is er in ’t motorruim van die Spijker genoeg;)
Verstappen zegt
@ Stefan-Venema
Welke denk jij dat het wordt?
OT: Het wordt de V8 uit de Corvette
EJS zegt
@Verstappen:
er bestaat niet zoiets als ‘de’ v8 uit de covette, er worden momenteel 3 verschillende v8-en in geleverd, welke van de 3?
Laurens zegt
TVR of Lotus hebben toch nog wel wat liggen? Waarschijnlijk niet voldoend aan emissie eisen, dat is dan weer jammer.
PeterV zegt
AMG V8
chivas zegt
BMW V10
JPM zegt
Ferrari’s 4,5 liter V8 met 570pk bij 9000(!)rpm. En anders is het misschien een idee om met een andere kleine autofabrikant een joint-venture of een samenwerking of some sort te beginnen. Samen met TVR of Noble ofzo. TVR heeft toch al (financiele) problemen om die speed six in hun auto te houden als ze nou eens wat ontwikkelingskosten zouden delen met Spyker. Spyker kan de motoren dan goedkoper inkopen dan bij Audi, GM of whatever en het voegt een stukje prestige toe.
deepep zegt
Het zou zeker een hoogtoerig V8 blok moeten worden dus minimaal 7000tpm ..
Het maserati v8 blok komt van ferrari dus daar zit nog marge in voor de toekomst, of een aardig alternatief is de V8 van jaguar, maar dat klimt geloof ik niet echt in de toeren. Wiessmann, gebruikt bmw motoren… klinkt ook mooi met ander uitlaatsysteem.
Vind het best moeilijk, denk dat je toch ergens bij een
WAG v8 blok uitkomt, hoezo niet een mooi porsche v8 blok?!
Apache zegt
Volvo-Yamaha V8. Heeft het geschikte geluid voor een Spyker, eerder relatief ingetogen, niet te diep, niet te hoogtoerig. En je kunt ermee doen wat Noble heeft gedaan met de M600: Alle Italianen, Britten en Duitsers in je stofwolk jagen.
Silverarrow zegt
Ze werk(t)en toch samen met Lotus? Als die voor hun nieuwe Esprit de 4.4 twin turbo V8 van BMW/de 4.8 V10 van Lexus/de 4.6 V8 van Lexus gaan gebruiken, dan is het misschien handig om die banden eens een beetje aan te halen. In ’t geval van de 4.6 V8 kunnen ze ’t misschien ook nog op een dealtje gooien wat hybride modellen betreft…
JPM zegt
Ow en als je al bij VAG gaat shoppen kom dan met iets anders thuis dan die V8 van Audi en ga gewoon voor de W12 van Bentley/VW.
Johan zegt
IMHO hoort er in zo’n auto een V12 te liggen.
J. zegt
Doe maar zo’n amerikaan :) Klinkt wel lekker met zo’n diepe roffel erin en dat past bij Spyker.
Denk dat Spyker in de US een goedkopere deal kan maken dan in de EU, en de centjes zijn voor Spyker ook belangrijk.
JamesBond007 zegt
guzmann zegt
Tja, een geblazen V8 past meer bij zo’n boulevard cruiser….hang er een ZR1 blok in of dat van AMG idd. Maar liever die V10 van lexus/toyota (of BMW)! ;)
Dimglor zegt
Misschien de Mercedes motor zoals in de Pagani… :p
osca zegt
zoals wanker al zei , LF-A motor :3 of een rb26dett graag :D
EJS zegt
@osca:
nee, een rb26dett past ook lekker bij ’t karakter van Spijker^^
spykerboy zegt
wat dachten de heren van een ferrari 360 challenge stradale motor als die nog te maken zijn? die gillen zo lekker, afgelopen weekend weer 1 op zandvoort horen rijden en dat is toch zo ongelofelijk lekker
Pordon zegt
Het liefst gewoon de 6.2 AMG motor. Lekkerste motor die er te vinden is. Eigenlijk moet er een wet komen dat elke auto de 6.2 motor moet hebben:P
AlfaGTV zegt
Een Ferrari of Maserati V8 zou hier het mooist in liggen. De V10 van de BMW M5/M6 zou ook heel mooi zijn. Maar ik hoop toch echt niet dat ze een turbo/supercharger V8 pakken hoor. Dat past gewoon niet bij deze auto. Hij moet gewoon lekker N/A zijn.
mashell zegt
1,4 TSI met DSG en 122pk. Dit is toch een poseurs auto, hier rijdt je stapvoets langs terrasjes een V8 is overkill. Moet het wel snel dan koop je toch ook een echte sportwagen?
Mercedes Maroc zegt
Een Mercedes-Benz blok moet er echt niet inkomen!!!!!!, omdat dit gewoon geen status heeft wat bv een Zonda heeft, dus laat ze gewoon de snelste hybird van bmw in gooien zo heeft bmw ook een supercar ;-)
AMG Powerrr zegt
2JZ-GTE :D opkrikken naar 1000+ pk :P
Joost1 zegt
AMG
ML Benz zegt
Mercedes AMG natuurlijk. Blijft fenomenale blokken leveren met een diepe
heftige grom. Lekker hameren met AMG. Staat de auto ook wel. Een hoogtoerige
machine daarentegen weer niet.
basjebaasje-12 zegt
idd een lekkere hoog toerige v8. het liefts natuurlijk italiaans. dus de v8 van ferrari/maserati. en dan het uitlaat systeem van de 8c. maar de v8 van de m3 is natuurlijk ook prima:P
Dinges zegt
Doe maar het SLR v8’tje.
Kost pak em beet een ton en heeft zowel de pk’s, de betrouwbaarheid en de sounds.
Lijkt mij wel wat :D
Wat_een_gezeik zegt
Ik zeg, BMW V8 of Volvo/Yamaha V8.
De Volvo komt het dichtste bij de huidige V8 en heeft ontzettend veel potentie voor eventuele tuning.
Daarnaast de BMW, gewoon een ontzettend goed blok, en ook de mogelijkheden met het blok zijn vrij eindeloos.
Tommy2 zegt
SLS AMG* bedoelde ik dus…
@Wat_een_gezeik: Volvo V8? Dat gekke ding? Doe maar niet die is al sterk verouderd volgens mij en niet geschikt voor langsplaatsing. Hoewel dit natuurlijk wel op te lossen is maar toch het is geen échte 90 graden V8 met zijn kleine blokhoekje. :P
Tommy2 zegt
De Audi V8 is één van de beste V8-blokken ter wereld. Maar als je mocht kiezen, doe dan maar de AMG 6,2 liter V8! Uit de SLR misschien? Weet alleen niet of AMG zijn eigen gebouwde V8 beschikbaar stelt voor een andere sportwagen farbrikant. :P
erik zegt
Hartley V8+DAF CVT :) lijkt me hilarisch, weegt dat trouwens ineens 200 kilo minder. Hartley V8’s zijn die dingen die opgebouwd zijn uit hayabusa onderdelen, die tot 10.000 tpm gaan. Beetje tipo 33 stradale stijl!
GOD zegt
de GM V8 natuurlijk.
Genoeg pk en koppel, goed geluid, goedkoop en makkelijk aan te komen. Het geluid past ook beter bij een spijker dan dat van bijvoorbeeld BMW
Osca zegt
@EJS , de v6 van de GTR dan? lekker zuinig + het heeft zich al beweze :P
EJS zegt
@Osca:
Haha:P Doe ook maar niet hea?:P Een V8 van Ford Racing is overigens ook best een goede mogelijkheid, M-6007-A46SC o.i.d., die wordt zo kaal geleverd dat je ‘m heel makkelijk zo kan afmaken als je zelf wilt, en ‘m vermogens kan laten leveren tussen de pak en beet 400 en 700 pk, bovendien zijn ze makkelijk te krijgen en relatief goedkoop.. ’t Enige wat je er dan nog aan moet doen is ‘m af assembleren..
Osca zegt
@EJS: hater :(
hmmmmmmmmmmmmmmmm een Hemi Motor dan <3
EJS zegt
@Osca:
Haha, ik heb niks tegen die blokken van Nissan hoor, en zeker niet tegen de auto´s waar ze in liggen! En ja, één of andere Hemi lijkt me ook wel lekker, liefst in een goed modern jasje gestoken, NA..
Robiati zegt
Voor de echte kenners: De V8 die ze in de jaren 70 in een van de beste/mooiste auto – motor combinaties hebben gebruikt.DeTomaso Pantera met een 5,7 liter Cleveland V8-motor van Ford die zorgde voor 246 kW (330 pk). Italiaans design en het geluid van een echte V8.
Check YouTube maar eens.
GOD zegt
@ Robiati
Ik heb hem rondjes zien en horen rijden op het circuit.
Van Decibel restrictie was geen sprake :lol:
Maakte 2x zoveel kabaal als de andere wagens die mee reden, en dat waren ook geen lieverdjes (F40, Diablo 6.0 etc.)
MondeoMK2 zegt
400 pk voor een auto van ruim €350.000 is natuurlijk te weinig vandaag de dag. Mischien is een V10 van Lamborghini een optie, als het maar lekker jankt.
corvettez06 zegt
doe maar een chevy v8 een van de meest betrouwbare blokken die er zijn , loopt altijd .
RP zegt
LS3 met ZF transaxle does the job every day.
bobbieeeee zegt
geen GM dan is het merk spyker binnen notime zijn exclusieve reputatie kwijt, ze kunnen beter bij rolls royce gaan shoppen, of bij yamaha een compleet nieuwe masterlijke v8 laten tekenen en het merk spyker er op laten plakken, of via alfa een mooi ferrari blok bestellen is ook exclusief. ik hoop niet dat ze met een muisstille turboV8 beginnen, doe dan een NA V8, of een met compressor voor de sounds. een jankende V10 zou ook monsterachtig zijn.
Wessee zegt
@bobbieeeee: Ja, want zo’n massamotor van de huidige leverancier is lekker exlusief wou je zeggen.
trotsky zegt
poseur wagen is misschien wat cru gesteld maar zit inderdaad een grond van waarheid in. denk niet dat de ‘gemiddelde’ spyker-rijder (is het statistisch wel verantwoord om van een gemiddelde spyker-rijder te spreken :p ) het onderste uit de kan wil qua vermogen. Een betrouwbaar blok met veel koppel lijkt me te verkiezen boven meer delicate italiaanse mechaniek. 4OO pk lijkt mij overigens ruimschoots voldoende voor een dergelijke wagen, voor de meeste wagens trouwens :p
Joost zegt
Volgens mij wordt het die van GM en is het onderdeel van die Saab deal van Muller.
fconderkantlat zegt
zon lekkere klepperende Aston V8 is wel lekker voor zon bak!
maar het wordt er denk ik 1 van GM, ik zie een mercedes blok te duur zijn,blok van SLS al helemaaaaaaal niet, dies veel te nieuw. Die van bmw zie ik ook te duur zijn voor Spyker.
Lange zegt
Rolls Royce V8
Eric zegt
Een Saabmotor met turbo en opkrikken naar 400+ pk’s. Ze kunnen ze daar van het schap halen.
Zo kan ook hun aankoopprijs naar beneden. of een Cosworth V8. Cosworth is toch ook van Audi.
JJA zegt
Je wilt hier toch geen HEMI in gooien? geluid past niet bij deze auto.
en waarom moet het een v8 zijn?
Ramshoek zegt
Om nog enigzins met Ferrari, Lamborgini en McLaren te kunnen concurreren, moet het blok dus minstens 550pk hebben. Daardoor wordt de spoeling weer een beetje dunner.
Via de Saab link, zijn er goeie connecties met GM. Dat maakt de Corvette / cadillac V8 compressor wellicht iets interressanter. Daarbij is een Amerikaans blok (inkooptechnisch) een voordeel op die belangrijke Amerikaanse markt.
Maar hoewel de Corvette V8’s tegenwoordig hoog ontwikkelde motoren zijn, denk ik toch dat Spyker moet gaan voor een V8 met net iets meer klasse. Letwel, Amerikaanse V8’s zijn altijd ook de keuze geweest van kitcar fabriekanten.
Alternatieven:
AMG 5,5 turbo
Jaguar V8 Compressor
BMW 4,4 turbo
waarbij het voor die laatste even afwachten is wat voor blok er in de nieuwe M5 komt. Het gerucht gaat dat die meer vermogen zal hebben dan de 555pk uit de X5/6 en ik hoop dat ze daar bij BMW naar hun klanten hebben geluisterd en het extra vermogen d.m.v. een iets hoogtoeriger V8 turbo weten te halen.
moox12 zegt
Zal mij boeien wat er in dat lelijke hok op wielen komt te hangen.
Freewarefreak zegt
Doe mij maar de AMG 5.5 liter V8 Bi-Turbo in Performance uitvoering. 571 PK en dat heerlijk AMG geluid.
M-Power zegt
Die van de X5 en X6M zou wel cool zijn
Michael zegt
Iedereen met z’n V8’en… pfft.
Lepel daar gewoon een luxueuze V12 in. Da’s pas echt supercar-niveau. Of lekker retro: een inline-8! Inline 8 zou volledig bij de Spyker passen.
jonhnyX zegt
zowieso de v8 uit de zr 1!
volvo zegt
De 5 liter v8 uit de xfr zou ik zeggen.
Lange zegt
V12 uit de Brabus stallen
RenesisHP zegt
Ehh, iets uit dit filmpje. :P
http://www.youtube.com/watch?v=_n1O5Dk1rnw
Bakpouwww zegt
de moter van een veyron !!!!!!
werner zegt
het huidige blok is niet een van de jongste meer en zal mischien te duur worden om aan te passen aan nieuwe millieueisen en mischien dat audi zijn nieuwste blokken nog niet bij andere merken wil zien.Ik denk dat uit kostenoverweging wel iets amerikaans zal worden
NLBUURMAN zegt
plop die RS6-motor er in, of de lambo V10 (gallardo)
DMan zegt
Een 7.3 AMG V12 haha
nee ik denk wel iets audisch ;p. Een 5.2 V10 misschien.
Tommy2 zegt
Nou de V8 TDI dan maar: 350 pk/800 Nm!
mr. zagato zegt
waarom niet de v8 van porsche uit de cayenne gts.
dd zegt
de scuderia versie van de f430 natuurlijk
CSL zegt
Wat dacht je van een Dinnan V10?
Die levert bij het lage octaan in VS al 630pk!
Als je hem in europa gaat gebruiken en hem gaat afstellen op octaan 98+ dan ga je over de 660pk heen.
Dit is naar mijn mening de beste blok die je kan krijgen, die je ook nog eens oneindig emotie biedt:
)
MrHyde zegt
De RUF V8, die gloedje nieuwe zou de eerste keus zijn. Exclusief, RUF wil hem denk ik wel verkopen, aangezien ze dan schaalvoordeel krijgen bij produceren. Hoogtoerig.
Tweede keus zou de GM LS7 zijn. Non-turbo muscle power.
Cantago zegt
Uiteraard zonder twijfel de V8 (V10?:P V12!) van BMW! Opvolgertje van de McLaren F1 zeg ik;) BMW maakt gewoon echt topmotoren, niet kapot te krijgen, prachtig geluid, veel kracht enzovoorts! En je wilt als exclusief Nederlands merk natuurlijk geen Amerikaans blokje in je auto;)
Geenidee zegt
Ik denk ook dat de motor wat meer vermogen moet hebben, maar je moet dat prachtige geluid niet verpesten door er een turbo in te stoppen. Neem dan gewoon de 7L V8 uit de Z06. Voor iets meer klasse misschien de 6.2L V8 van Mercedes.