
In Genève onthulde Spyker de nieuwe C8 Aileron. Deze Aileron is de eerste Spyker die leverbaar zal worden met een automaat en de productie kan elk moment starten. Van een loyale bezoeker kregen we wat foto’s uit Zeewolde, van iets dat mogelijk een testbolide van de Aileron is.
Op de foto’s lijkt de auto enigszins op een gewone C8 Spyder, maar als we wat beter kijken dan klopt het niet helemaal. Volgens onze eigen Spyker-connaisseur Robbie hebben ze stukjes van een oude raceauto (C8 Double 12R, hier gespot) gebruikt voor de achterkant. De motorkap is namelijk identiek en je ziet de gaten voor de achtervleugel nog zitten. Ook de spatbordranden (achter) zijn volgens Robbie van deze auto afkomstig (oranje/zwart). Andere suggesties horen we graag!
Met hartelijke dank aan Crispijn voor de foto’s!
Damn wat een ruimte in die achterwielkassen… Ziet er echt niet uit!!
@joris oooit een keer van een mule gehoord?!
Ik heb de auto is geneve gezien, het is echt een wonder schone wagen!!
Waarom zijn die achterwielen kleiner dan bedoeld?
Zal wel iets met testen te maken hebben….maar wat?
Zijn vast mensen die hier meer over weten dan ik. Kan iemand dat uitleggen?
Laat het de belastingdienst maar niet zien! Rondrijden op dealerplaten met een auto waar geen BPM over betaald is! 20 jaar cel!
@ Joris, @ Bas..
Dít heet nou een mule ;)
en de koplampen dan?
@MEe, misschien dat het er beter uitziet als straks het definitieve plaatwerk van de Aileron gemonteerd is?
@Hugo
Dan schiet je toch gewoon de belastinginspecteur neer?! Maar 5 jaar cel!
@ tss68nl
LOL…. en helaas zo waar! Dit is NL waar dat allemaal klopt!
Maar waarom laten ze nog mules rondrijden als de uiteindelijke auto toch al onthuld is? Dan lijkt het me toch dat dit wat anders is…
Kunnen de foto’s trouwens groter?
Mensen, niet in paniek raken:P dit is waarschijnlijk een “mule” hiermee testen ze de onderhuidse techniek van nieuwe modellen.
Leuk om ook zoiets te zien !
Ah rijden ze nu weer met dealer platen op auto`s waarop het niet mag…
Dat kunnen ze wel, kentekenfraude plegen….
“mule” ?… ooohhh en mule, een testmodel van een nieuwe auto men een neutraal koetswerk om de techniek te testen en het nieuwe model pas later te kunnen onthullen??
maak die mensen nu nog niet meer geld afhandig..hebben we straks helemaal geen eigen automerk meer(In hoeverre dit eigen is?)
Het lijkt me dat ze wel ontheffing hebben voor die dealerplaten hoor. Als dit een geheim nieuw model zou zijn dan is het wel handig om het nog even geheim te kunnen houden zonder dat iedereen direct bij de RDW kan gaan zoeken naar wat dit is…
@bas,…met een klein achterwiel kun je sneller en beter een bocht uit….met een kleiner voorwiel kun je sneller een bocht in…t”is maar wat je wilt……als je erover nadenkt is het heel simpel.
Dames en Heren,
Zou dit niet gewoon de Mule zijn van de open versie van de Aileron? Dit is wel mijn gedachte, een nieuw model zou niet logisch zijn.
Nou voor mij is het nog steeds een C8 Spyder, blijf het geen mooie auto’s vinden. Het lijkt wel een ouderwetse duikboot.
Nee, ik denk dat Spyker zijn tijd wel gehad heeft.. dit is een beetje uitmelken van bestaande concepten. Of laat ze met wat spectaculairs komen..
* Mijn mening.
Lekker makkelijk weer, dat negatieve gezeik over nummerplaten e.d. Voorlopig zijn ze daar in Zeewolde wel lekker elke dag bezig met het creeeren van iets moois. Toch een stuk nuttiger dan dagelijks een potje azijn te pissen.
dat is wel een grappig mengelmoes-mule :P ik krijg er toch haast een deja-vu van…
Vorige week op de aandeelhoudersvergadering
( http://www.quotenet.nl/biz/ava_spyker_cars.php )
vertelde Victor Muller dat hij dit jaar 10 pre-productie Ailerons gaat bouwen…is dit er één van?
Gelijk weer die kansloze opmerkingen over dat dit er niet uit ziet, en dat niet. Mensen kinderen… de mensen met verstand van zaken zijn echt op één hand te tellen hier.
Nog één keertje dan: Ga bij testbolides of racewagens nou niet lopen zeiken over het uiterlijk want dat doet er niet toe in bovengenoemde gevallen!
Hopen dat de C8 Aileron meer succes heeft dan de C8.
En kom op mensen daar in Zeewolde… hoelang gaat het daar nou nog duren voordat die mooie D8/D12 gebouwd gaat worden.
@F430Rijder
hehe uiteindelijk zijn er toch wel een paar mense die het snappe!
gewooon nieuwe ONDERHUIDSE techniek testen met een OUDE body.
heel simpel te begrijpe toch?
misschien ben ik nou heel raar… maar ik vind het er niet uit zien!
ook niet met dat filmpje van MR. Muller die jullie een paar weken geleden op jullie site hadden staan.
wel een beetje kiwïge opmerking van joris…. (kiwïge = domme) :P
@F430Rijder
@joe
Het kan dan wel een mule zijn, de body is toch origineel Spyker en ook ik vind ’t foei lelijk. Er zitten rondingen in met erg veel rechte vlakken waardoor het een hoog knutsel gehalte heeft.
Ik wens Spyker het beste toe en ik hoop dat ze nu eens met een mooi model komen waarbij alle delen meer een eenheid vormen.
En dan ben ik zeker de enige die zich afvraagt wat die rode Corvette daar doet op het laatste plaatje ;) ?
ja het ziet er weer uit als een echte spyker! leuk geprobeerd maar het word toch niks.
het enige mooie aan een spyker is het interieur, maar qua uiterlijk hebben ze echt de plank ver mis geslagen!
http://www.autojunk.nl/pix/show/139216/2
een spyker met een stuk oranje is toch een stuk mooier
dan een R8 met een stuk in het oranje
@ bruistablet op 23 April 2008 om 17:40
Met een kleiner voorwiel stuur je makkelijker in omdat het gyroscopisch effect minder is of waarom?
En met kleinere achterwielen kom je sneller een bocht uit omdat je met een kleiner wiel sneller kunt accelereren?
@Stephan, er stond ook nog een Audi S8 ;)
@Lagonda Wat de mensen juist proberen te zeggen hier is dat het een mule is, wat jij zelf ook erkent. Ga dan toch niet zeiken op het feit dat het een hoog knutselgehalte heeft… Het is ook geknutseld van meerdere spykers zoals werd vermeld.
@andy,…als je in een bocht zit en er uit komt heb je veel meer grip dan met een groter wiel….heel simpel…omdat de omwentelingen minder zijn……simpel uitgelegd…hoop dat jij het snapt.
Maar een kleiner wiel maakt toch meer omwentelingen dan een groter wiel, bij dezelfde snelheid?
-edit: en nu eerst eens lezen!-
en toch zie ik het verschil niet in die c8-en met al die verschillende namen…
iemand mogelijkheid om uit te leggen??
begint beetje op bugatti veyron te lijken met die “verschillende” soorten
(sorry, had in 1 reactie gekund )
@ gerrit,
ja dit heeft weinig met de nieuwe spijker te maken, ze hebben de body van een oude spyker er op gezet, zoals collega’s het hier al noemen dat is een mule, word vaak gebruikt om alles behalve de buitekant te testen en zo voor t publiek verborge te houde
@f430
ry jy nu in je 430 dat is een top auto,maar dit is gewoon een pakhuis,teveel van ik wil wel maar ik kan niet
@Gerrit, lees anders onderstaand artikel van mij een door. Zal wellicht wat meer duidelijkheid geven!
http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/14/een-korte-geschiedenisles-moderne-spykers/
@joost Ik zeik niet, en een beetje normaal taalgebruik kan geen kwaad. Verder geef ik aan dat ik Spykers niet mooi vind, en niet specifiek deze mule. Goed lezen kan geen kwaad.
@andy, ..waarom hebben diepladers altijd kleine wielen…en waarom hebben opleggers grotere wielen…
Spyker .. egt rare design en dat achterkant.. :S
Tekenent dat Spyker haar eigen historische modellen moet slopen om deze pre productie modellen te kunnen bouwen.
Failliet aan het gaan en toch nieuwe modellen uitbrengen, goed bezig daar bij Spyker
@all: je bent zelf een ezel :-)
aaah daar hebben we hem weer, de FH-90-46. plaat wordt voor meerdere modellen misbruikt. Dit model hier op de foto ziet er niet uit. de achterkant staat veel te hoog. maar ja, het is ook nog een testmodel om techniek te testen. ben benieuwd wat het gaat worden. hoop wel dat ze nu een iets minder bling bling uiterlijk meegeven. dat is (vind ik) altijd al iets te veel van het goede geweest. wel is alles peikfijn verwerkt.
groene platen mag je op elke auto gebruiken. die platen staan geregistreerd op het bedrijf. daar mee mag je ook geschortset auto’s of auto die niet verzekerd zijn rijden of sloop auto’s makat niet uit wat er me rijd want als deze platen er op zitten is het voertuig verzekerd.
Iedereen die zich afvraagd waarom de achterste wielkasten zo groot zijn… De GT2R waarvan die achterbody afkomstig is heeft een grotere wielmaat dan de wegversie… Maarja voor een mule boeit dat natuurlijk helemaal niks