Nog steeds moeite om te herkennen wat er nou precies nieuw is aan de nieuwe BMW X5 (F15)? Dan maken we je het gemakkelijk door hem te tonen naast een ‘oude’ X5. Spot de verschillen!
De derde generatie X5 is nu enige tijd op de markt en vooral de BMW X5 M50d wordt met enige regelmaat gespot op onze Vaderlandse wegen. Iemand met een X5 was zo aardig om zijn SUV te parkeren naar een andere X5 van een andere generatie.
Beide auto’s zijn zwart, maar qua motorisering verschillen ze nogal. De nieuwe X5 is voorzien van een 306 pk sterke benzinemotor terwijl de oudere X5 het moet doen met een 245 pk sterke dieselmotor.
Deze twee generaties X5 kan je op Autojunk vergelijken met dank aan bloemfontein. Ook spotter lexusfan kwam onlangs een nieuwe X5 tegen die geparkeerd stond naast een exemplaar van de vorige generatie, ook die foto’s staan op Autojunk.
bartteeuwen zegt
Van asobak naar nog meer asobak..
amgg zegt
@bartteeuwen: Wat moet jij een saai leven hebben als je dat asobakken vind.
bartteeuwen zegt
@amgg: Nou dat valt wel mee. En je hebt gelijk het probleem zit m niet in de auto maar het type mensen dat hem rijdt
karsvdtuin zegt
@bartteeuwen: je zegt toch ook niet over een heel erg knappe vrouw dat ze lelijk is als ze een lelijke bh aan heeft… Een auto afkraken op het type rijder is net zo flauw
bartteeuwen zegt
@karsvdtuin: Tegen een knappe vrouw wel. Beetje stevig ook niks mis mee maar deze is toch wel erg uit de kluiten gewassen.
drivingpleasure zegt
@bartteeuwen: Alsof jij alle mensen kent die een X5 rijden. Top Auto, verschillen tussen de nieuwe en oude overduidelijk…
schellekens006 zegt
Vind de verschillen best groot. Als ik de vorige zie denk ik altijd das het oude model…
Orichy zegt
@schellekens006: En die staat rechts? Een nieuw hoog hok blijft een hok.
Jimmy zegt
@schellekens006: Jammer dat ze het wat leuker konden maken. Wat een ongelofelijk saai hok is dit toch. Gelukkig kun je er nog steeds goed mee van het ene naar het andere stuc adresje.
str8six zegt
Ik vind t een prachtige SUV. Hij is nog dikker geworden zeker als je m naast z’n voorganger ziet staan. Vooral die grote opstaande nieren zijn goed gelukt!
cthijs zegt
Ik weet niet wat het prijsverschil is maar ik zie niet veel verschil
gerjan zegt
Ik weet niet welke ik de meest saaie moet vinden.
Corrado16v zegt
Parkeertalenten in ieder geval niet, lekker over de lijntjes allebei..
Donstil zegt
Die oudere oogt ineens oud.
agera zegt
De nieuwe X5 is nog dikker en mooier, maar ja de X5 vind ik dan ook de mooiste SUV sinds de e53.
kapiteinaudi zegt
Die nieuwe is nog steeds niet mooi, maar toch echt wel een verbetering tegenover de oude.
gtwillem zegt
Ik vond de vorige X5 mooier. De voorkant toont gek genoeg iets moderner, evenals de achterkant, die ik bij de vorige X5 veel geslaagder vind. Daarbij is de vorige ook meer een geheel, de nieuwe is meer een samenraapsel van BMW kenmerken anno 2014.
yipikaye zegt
Ik begrijp niet wat de motorisering nu te maken heeft met het nieuwe en oude model.
peke zegt
Waar ik eerst moest wennen aan de nieuwe X5, vind ik deze tov de oude wel echt weer vernieuwd en frisser.
Oude blijft uiteraard nog steeds mooi!
Voor de fotograaf: leuk gedaan!!
bloemfontein zegt
@peke: thanks, ik zag de oude versie staan denk parkeer er naast en maak een paar mooie plaatjes.
berlinetta zegt
Ik vind de verschillen toch anders duidelijk genoeg.
E34M5Touring zegt
De ouwe voor mij. Ik vind de nieuwe geen verbetering. Hij lijkt nu zoveel op de X3 dat je ze bijna naast elkaar moet zien om het verschil te zien. Zeker van achter. Nou is het onderscheid tussen de modellen sowieso al zeldzaam aan het worden bij BMW, maar goed.
pier zegt
de achterkant vind ik wel beter van de nieuwe, wat ranker. Maar de voorkant vind ik dan weer minder mooi. Achja SUV’s, ik heb liever een 5 sedan.
bloemfontein zegt
@pier: die 5 staat ook op de oprit, de station….die is van vrouwlief. :-)
mark88 zegt
Ik wacht meer op een nieuwe X6;
hillegaar zegt
keurige wintersport auto
super zegt
@hillegaar:
ja, idd, omdat je met een auto van 2 ton makkelijker kan remmen en minder snel uit de bocht glijdt dan met een panda 4×4 van 700kg.
hillegaar zegt
@super: Jij rijdt liever Fiat Panda omdat je bang bent uit de bocht te vliegen
super zegt
@hillegaar:
suvs zijn nergens echt goed voor, wil je hard rijden? koop een sportwagen… wil je door de sneeuw rijden zonder kettingen? koop een lichte auto met 4×4… wil je door de modder rijden? koop een terreinwagen… wil je veel ruimte voor je gezin? koop een monospace… wil je veel spullen meenmen? koop een stationwagon… wil je lange afstanden comfortabel cruisen? koop een 5/7 serie (of gelijkwaardig).
kortom, de enige echte reden om een suv te kopen is als penisverlenging…
berlinetta zegt
@super: Gelukkig kan ook het hele gezin met alle spullen in de Panda. Ruimte zat.
tupperware zegt
@berlinetta:
Probeer het eens, ik denk dat het verschil in binnenruimte nog vies tegenvalt.
SUV’s zijn over het algemeen helemaal niet zo ruim in vergelijking met hun omvang en gewicht.
Dan heb ik het nog maar niet over de ladder die je nodig hebt om je ski’s uit de box te krijgen.
berlinetta zegt
@tupperware: Ik weet er genoeg van. Ik rij elke week in een Panda en in een SUV. De binnenruimte valt inderdaad vies tegen bij een SUV, maar er is ook nog zoiets als een kofferbak.
agera zegt
Alle 3 de generaties zijn mooi en wel strak het meeste zwak heb ik voor de 1e generatie X5 namelijk de X5 4.8is e53 facelift.
http://www.netcarshow.com/bmw/2004-x5_4.8is/800×600/wallpaper_0e.htm
De 2e generatie X5 e70 is ook gewoon heel mooi in de juiste kleur:
http://www.netcarshow.com/bmw/2007-x5_4.8i/800×600/wallpaper_0f.htm
Als ik kom bij de verschillen, de eerste 2 generaties waren sportief, strak en dynamisch, bij de 3e generatie is de X5 wat van zijn dynamiek verloren, omdat de auto is gegroeid dat is jammer. Ik blijf het zeggen BMW zou net als Mercedes (ML en GL) een model boven de X5 kunnen uitbrengen, omdat te voorkomen.
agera zegt
@agera: het moet zijn de meeste.
drivingpleasure zegt
@agera: sorry ik vind de nieuwe toch wel erg dik!
Rob zegt
De nieuwe generatie is dus een met botox opgespoten exemplaar van de vorige generatie, die op zijn beurt ook een met botox opgespoten exemplaar van de vorige generatie was.
“Een lelijke oude vrouw, die vergeefs haar best doet om nog enigszins jeugdig over te komen”
Zo kun je de X5 wel samenvatten denk ik ….
mashell zegt
De eerste X5 was gewoon een rechthoekig busje met grote wielen en BMW neusgaten (ja, neusgaten, als je nieren tussen je angel eyes naar buiten komen heb je echt een serieus probleem). De 2e was een wat bolle wagen die eigenlijk wel geslaagd was. De 3e is, tja, eigenlijk gewoon mislukt. Die bochel op het kofferdeksel (ook dakkapel genaamd) maakt de achterkant zo ontzettend lomp en lelijk. Dan ben je anno nu met een X3 beter af.
haroldt zegt
Ik blijf de X-Serie van BMW Maar niks vinden. Ik denk door logo dat velen hem mooi vinden. zet eer een Chinees logo op… dan wil ik de reakties wel zien. Sorry. Blijft een rommelig ontwerk al is de X5 nog de minst lelijke.
haroldt zegt
oeps… wat schrijffoutjes…
bloemfontein zegt
Deze BMW X5 rijd als een personenauto maar dan hoog en groot! je voelt je echt de King of the Road. Met zijn 306pk komt ie bijzonder snel van zijn plek ondanks de 2ton die de auto weegt. Alle gadgets die erop zitten maken het een hele leuke auto om te hebben.
bmwfan20 zegt
Er is niet veel verschil maar ze blijven mooi
gtwillem zegt
@bmwfan20: of waarschijnlijk de hoge instap en het overzicht. Anders is de A6 Avant 3.0 TDI quattro gewoon de beste wintersport auto.