We gaan op zoek naar de leukste sportieve lease station voor 45 mille! Dat is anno 2021 nog altijd een vorstelijk bedrag, niet waar?
Een nieuwe leaseauto uitzoeken was vroeger een waar genoegen. In principe is het altijd een kwestie van de leukste en meest passende auto vinden in het budget. De goedkoopste auto is zeker niet de goedkoopste in de lease. Dan heb je namelijk ook te maken met afschrijving en onderhoudskosten, bijvoorbeeld. Daarbij hebben de bijtellingsregels behoorlijk invloed. Als je voor het geld van een Polo een Outlander kan rijden, dan is zo’n Outlander niet verkeerd, toch?
Voor Tom maakt het niet uit hij rijdt en leaset wat hij leuk vindt. Kijk, zo kan het dus ook. Tom is zelf fan van Renault en rijdt op dit moment ook een Renault, een Mégane GT205 uit 2018. Dat is al een Sportieve lease station. Daarvoor heeft hij ook een Mégane Tce GT-Line gehad, iets minder sportief (maar wel lekker in de bijtelling, aldus Tom). Als het gaat om zijn privé-auto’s is het helemaal smullen, denk aan een Clio én Mégane R.S.! Normaliter zou hij weer voor een Renault willen gaan, maar die zijn tegenwoordig niet krachtig genoeg en een Mégane R.S. is een beetje overkill.
Sportieve lease station (kan dat nog?)
In februari gaat zijn huidige Mégane GT uit de lease. Tom heeft er over nagedacht zijn huidige leaseauto over te nemen, maar dat is financieel niet verstandig. Dus wat moet er dan komen? Het mag sowieso geen SUV worden, het liefst iets van een stationwagon. Ook moet de auto sportief zijn en zeer compleet uitgerust. Oh ja, premium is uit den boze. Ondanks dat de leaseprijzen mee kunnen vallen, is de bijtelling te hoog. Ton is (heel erg) goed geïnformeerd over de automarkt en alles wat erbij komt kijken, maar hij vraagt zich af: ziet hij iets compleet over het hoofd of zijn er nog andere gegadigde auto’s die simpelweg (onterecht) vergeten worden? We gaan het uitzoeken!
De wensen en eisen voor een sportieve lease station voor Tom zijn als volgt:
Huidige /vorige auto’s: | Privé gehad: Clio II RS182, Mégane II RS230 F1-R26. Lease: Mégane III GTline TCe130, momenteel Mégane IV Estate GT205 (2018) |
Koop / lease: | Lease |
Budget: | tot 45K fiscale prijs |
Jaarkilometrage: | 30000 |
Brandstofvoorkeur: | Benzine |
Reden aanschaf andere auto: | Aflopend leasecontract |
Gezinssamenstelling: | Gezin met twee kinderen (5 en 7) |
Voorkeursmerken / modellen: | Renault-fan, maar motoriseringen worden te zwak |
No-go merken / modellen: | Ik weiger bijtelling te betalen voor premium, dus tot 42/45k fiscaal is acceptabel |
Cupra Leon Sportstourer 1.4 e-Hybrid Performance (KL8)
€ 45.545
Je kunt gaan voor een sportieve uitvoering van een lekkere stationwagon. Of, je gaat voor de stationwagon van een sportief merk. Een deel van het hele Cupra-verhaal is natuurlijk marketing. Het zijn immers hele warme Seats. Maar onder aan de streep krijg je wel veel waar voor je geld. De Cupra Leon ziet er heel erg dik uit en je kunt ze best gaaf en op aparte wijze aankleden.
Ook is het ‘net even iets anders’, zonder dat je een 14 jaar oude 159 of 9-3 rijdend probeert te houden. De aandrijflijn is op zich erg prettig. Dik 240 pk, lekker veel koppel en je kunt er tegenwoordig een redelijk stuk elektrische mee rijden. Qua rijeigenschappen is het wellicht niet wat je verwacht van een sportief submerk, maar in zijn soort is het niet verkeerd.
Kia Proceed 1.6 T-GDi GT (CD)
€ 44.450
Wij moesten ook even drie keer achter onze oren krabben, bijna 45 mille voor een Kia. Is dat veel of weinig geld? In principe is 44.450 nooit weinig geld. Maar kijk in dit geval ook even wat je ervoor terugkrijgt. Denk aan een dikke sportieve stationwagon (Shooting Brake is raar om te zeggen) met meer dan 200 pk, automaat, lekker dik uiterlijk en sportief interieur. Qua uitrusting zijn ze genereus bij de Kia Proceed.
Zo ongeveer alles zit erop en oh ja, je hebt ook nog eens bij 600 liter aan bagageruimte. Kortom, een auto die behoorlijk gewaagd is aan de Mégane die je nu rijdt. Maar dan met een beetje extra pit. Nadelen? Ja, je MOET al die uitrusting voor lief nemen, ook al ga je de helft niet gebruiken. En misschien moet je nog een paar ouderwets ingestelde autofans uitleggen dat je een Kia rijdt.
Peugeot 508 SW GT Blue Lease PureTech 180
€ 45.720
De eerste auto waaraan wij moesten denken is onze voormalig duurtester. Wij hebben een tijd de Peugeot 508 in de Autoblog Garage gehad. Zeker in deze uitvoering is het een buitengewoon dikke auto. Topsnelheid? 248 km/u! 0-100 km/u? 7,4 seconden. Dit is gewoon een heel erg vlotte auto. Er mag 1.600 kg achter, dus je zit goed om de caravan mee te nemen.
Qua uitrusting is er niet heel erg veel te wensen, of het moet iets triviaals zijn als een panoramadak of lederen bekleding. De 508 is een heerlijke Franse stationwagon met een typisch Frans rijgedrag. Lekker comfortabel op de snelweg, maar voldoende scherpte en stabiliteit op bochtige B-wegen. Maar ja, als je Franse auto’s gewend bent, hoeven wij je dat niet uit te leggen.
Opel Insignia Sports Tourer 2.0T Business Elegance
€ 45.750
Ah, de geneugten van de Opel Ascona! Kennen jullie ‘m nog? Het was de ideale auto voor de midden-manager. Aanzienlijk hoger in de markt dan het plebs in een Kadett, maar nog niet zo statig als een Rekord. Tegenwoordig heet het geen Ascona meer (of Vectra), maar Insignia. Deze auto krijgt absoluut niet de aandacht de auto verdiend, want het is een zeer puike mobiel. Een 2.0 turbomotor met 200 pk, gekoppeld aan een automaat met negen (!) versnellingen.
Qua ruimte is de Insignia (veel) beter bedeeld dan een Audi A4 of Mercedes-Benz C-Klasse. Qua uitrusting maakt de ze ‘Business Elegance’ helemaal gehakt van de Duitse premium-auto’s. En die LED-koplampen zijn gewoon standaard, geen optie van minimaal 1.000 euro. Daarnaast heb je ook meer dan 1.600 liter aan bagageruimte. Qua caravan mag je 1.500 kilogram trekken met deze bijna vijf meter lange auto.
Mazda 6 SportBreak 165 Sportive (GJ)
€ 45.700
Waar zijn de tijden dat je een fijne Japanse stationwagon of sedan kocht met een lekkere 2-liter motor en een puik onderstel. Denk aan de Nissan Primera uit de jaren ’90, dat ding stuurde strak. Net als de Mitsubishi Galant of Honda Accord. Gelukkig is Mazda nog in dit segment van sportieve lease stations actief. De Mazda 6 is al een oudje, het model loopt alweer 9 jaar mee. Toch is de auto niet bijzonder ouderwets. Integendeel, de facelifts hebben geholpen de auto fris te houden.
Het materiaalgebruik schurkt écht tegen de premium-auto’s aan, zeker in deze luxe uitvoering. De 2.0 motor is niet bijzonder krachtig, maar het is een lekkere toerenmachine. Fijner nog dan de grotere 2.5 die nauwelijks meer pk’s biedt. De Sportive is lekker compleet aangekleed en in het Soul-red heb je een nekkendraaier van jewelste. En dat voor de prijs en bijtelling van een BMW X2 met imitatie-Alpina wielen die je bedongen hebt bij de ‘dealert’.
DS4 Puretech 180 Performance Line+
€ 44.550
Ja, strikt genomen is deze auto van DS Automobiles heel erg premium. Het is immers het premium merk van Citroen. Maar het is absoluut een verfrissend alternatief ten opzichte van de Duitse premium-merken. Wat is de DS 4 ook alweer? Het is in feite de opvolger van de oude DS5, je weet wel, die gave rijdende lounge van enkele jaren geleden. Overigens, strikt genomen is het een ‘crossover’, alhoewel de auto op kenteken als ‘hatchback’ wordt gekenmerkt.
Kortom, een dikke en prima auto. Je kan twee kanten op qua uitvoering: of heel erg luxe (Rivoli) of juist sportiever (Performance Line). In het budget is zelfs de ‘Performance Line+’ mogelijk! Qua motor heb je een 180 pk sterke viercilinder, waarmee een topsnelheid van 230 km/u mogelijk is, dat is 50 km/u sneller dan een Volvo S60 Polestar Engineered! Qua aanhanger mag er 1.600 kilogram achter, dus meer dan voldoende marge. Het is Frans, het is anders en ondanks dat het premium is, heb je voldoende uitrusting.
Renault Talisman Estate TCe Business Initiale Paris (KP)
€ 42.340
We moesten ons even drie keer in de nek knijpen. Sterker nog, collega @Loek is iedereen nog steeds aan het knijpen. Je weet wel, zo heel venijnig met de nagels. Maar de reden is legitiem: voor het geld van een Mercedes A-klasse met AMG sportpakketje of Audi A3 met premium kenteken-verlichting heb je dus ook DIT! De Renault Talisman in deze uitvoering is briljant. Je hebt namelijk alles wat echt premium: leer, navi, puike stereo, LED-lampen, alle rij-assistenten die je je maar kunt bedenken, stoelverwarming én ventilatie.
Oh, en de motor is krek eender in die van een die A-Klasse. Het enige nadeel is die motor. Die is adequaat, maar daar is alles mee gezegd. Maar voor het Nederlandse verkeer is het op zich prima. Het ding is zo luxe (en exclusief) dat het je overigens ook niet uitmaakt. Automaatje in Drive, adaptieve cruise control aan en lekker luisteren naar de betere chansons.
Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!
JanJansen zegt
Wat een geld, dit is toch alleen nog zakelijk te doen.
pindakoning zegt
@janjansen: idd wat een bedragen allemaal zeg
timdawg zegt
@janjansen: de Nederlandse babyboomer tikt dit lachend af. Maar wat een prijzen ja. Ik leasde in 2015 een Seat Leon 1.4tsi FR station met álles erop en eraan, dus full LED, sportinterieur, Panorama schuifdak, navi enz (behalve automaat) voor €32K.
En dat was me toch een mooie en fijne kar zeg!
alcantara zegt
Sportief is dit toch allemaal niet? Bij een sportieve station denk ik eerder aan een volledig gestripte E36 met LSD, rolkooi, 4 punts gordel etc. Niet aan deze laffe comfort-cruisers vol elektronica.
hippopotamus zegt
@alcantara: Ok pik, sla jij de context maar lekker over.
dondeboer zegt
@alcantara: gaan z’n vrouw en kids niet echt op prijs stellen gok ik.
mc96 zegt
@alcantara: LSD hoeft niet eens. Gewoon diff dicht lassen 😄
Johanneke zegt
Ik zou het privé nooit willen bezitten, maar dit is toch de uitgelezen mogelijkheid om de mooiste van dit stel te nemen. Jazeker, de Peugeot. Gewoon een verdraaid mooie wagen. En als er wat kapot gaat (wat nog al eens wil gebeuren bij Peugeot), boeie, leasewagen.
willeme zegt
@Johanneke: De ‘07’-serie had wel wat issues. De eerste ‘08’-serie was veel beter. Tegenwoordig volgens mij niet noemenswaardig beter of slechter dan de alternatieven.
Johanneke zegt
Tja heb een beetje eerst zien dan geloven. De diesels van peugeot zijn prima hoor, maar de 1ste 5008 was verschrikkelijk, qua alles. De 307 1st gen ook. De 1.6 thp, daarvan zei een ex peugeot monteur ooit tegen mij: het is echt niet zo slecht als op internet gezegd wordt, maar het is verre van goed.
Ik vind ze verschrikkelijk mooi, maar particulier, nou ze hebben heel wat goed te maken voordat ik daar geld in stop.
Johanneke zegt
Excuus 307 moet 308 zijn.
Richmond zegt
@Johanneke: bij elk merk gaan er genoeg dingen kapot.
tenaci zegt
Precies wat ik dacht! In de lease zou ik ook de Peus kiezen. Schitterende verschijning!
aschja zegt
Die DS4. Wat een bak.
Maar van 45K 22% bijtelling betalen? No way.
Dan zou ik zeggen Hyundai Ioniq 5 of de Kia EV6. Met 12%.
Voor het benzine snuiven heeft ie privé genoeg leuks.
Mits je natuurlijk kan laden thuis.
stekkerkoning zegt
Naast de Kia EV6 en Hyundai Ioniq 5 valt ook te kiezen voor een Tesla Model 3 Standard Range, of een Polestar 2 RWD. Allemaal auto’s met een fiscale waarde van minder dan 45d EUR. Vooral de Hyundai is fors, biedt zat binnenruimte, rijdt goed en laadt absurd snel.
Gewoon eens kijken naar en rijden met een ev, zolang het principe niet is dat er benzine moet vloeien.
ouwedibbes83 zegt
@stekkerkoning: er wordt ook telkens genoemd hoeveel de wagen mag trekken, mss is dat een wens en schieten die electro gevallen daarin tekort. Model 3 lijkt me ook niet dezelfde laadruimte bieden als een Talisman of Mazda 6
tinnemans zegt
@aschja; Ik heb geen leasebak, maar als ik het sommetje goed maak levert 45 mille met 22% bijtelling een netto kostenpost op van nog geen 5 mille per jaar.
Als je je auto van dit formaat zelf moet betalen zit je daar ook al redelijk snel dankzij de afschrijving.
Ik ben wel erg blij dar ik niet hoef te leasen; Ik vind het wel erg brave opties allemaal, de Peugeot lijkt me dan nog de beste keuze omdat die niet echt pretendeert sportief te zijn en daardoor in de praktijk mogelijk meevalt.
outlook zegt
Een dikke Octiva?
tortuga zegt
@outlook: ja die mis ik hier! Een Octavia RS… snel leverbaar ook want er zijn er genoeg
rogerzz zegt
Ook het eerste wat ik dacht. Voor mijn gevoel gieren Peugeot/Renault/Citroen motoren het allemaal uit om de pk’s er uit te persen, en de VAG-motoren (VAG-haters incoming?) zijn voor mijn gevoel allemaal wat lafjes afgesteld (chipje en je hebt zo 30% meer) – en doet het allemaal iets makkelijker of voor de diesels zelfs op de sloffen. Ook de versnellingsbakken van de Baguette-eters zijn allemaal wat minder verfijnd.
Skoda Octavia 2.0 TSI RS voor 41k, no brainer. Met 220pk, ik zou direct naar Skoda rennen..
BMW is vast ‘premium’ maar voor 47k heb je een hybride 320e met 204pk. Wel superkaal, want BMW, maar toch.
wildbeest zegt
E43 AMG uit 2018 met 40 dkm op de teller
993carrera4s zegt
@wildbeest: Haha, ja precies! Is goed te doen op Mobile. Zou graag een E53 hebben over een paar jaar.
willeme zegt
@wildbeest: het gaat om een leaseauto tot 45k. Die C-klasse kost 90K in Nederland (daar wordt de bijtelling over berekend). Daarbij is een occasion leasen niet erg verstandig ;-). De kosten om een gebruikte ‘AMG’ rijdend te houden zijn heel veel hoger dan een nieuwe Peugeot of Renault ;-).
tinnemans zegt
@willeme; Inderdaad. Ik kan me voorstellen dat een AMG uit 2018, zowel privé als lease (als dat al lukt) netto al snel 3 keer zo duur uitpakt.
Pas als de afschrijving z’n werk gedaan heeft, dus na minimaal een jaar of 10 a 15, kun je voor dit soort jaarbedragen wat bijzonders vinden, en dan nog pakt het al snel (veel) duurder uit. Ik denk dat ik eerder met € 7500 netto moet rekenen dan met de € 5000 van het artikel, en dan rij ik niet eens zo heel veel per jaar.
willeme zegt
@tinnemans: Na 10-15 jaar is het alsnog een enorme gok.. Ook al is je afschrijving achter de rug, dan komen de gigantisch hoge kosten om het rijdend te houden. Jij hebt een oude BMW net als ik. Ik kan mij niet voorstellen dat jij geen bedragje achter de hand hebt voor onvoorziene kosten. Voor een reperatie ben je al gauw 2-3k kwijt. Dat heb je met bovenstaande auto’s niet.
tinnemans zegt
@willeme: Dat laatste klopt wel, maar ik zou het geen ‘groot’ risico noemen en zeker voor jou zijn veel onderdelen prima van de sloop te krijgen. Ik rij al m’n hele leven oudere auto’s en over het algemeen valt t best mee wat ik aan gekke dingen heb gehad. De Jeep Cherokee had wel steeds wat in de 1.5 jaar dat ik die had, maar na 12 jaar BMW waren alleen een koplamp unit (huidige auto) en een dynamo (E64) rare reparaties. Verder wel gewoon onderhoud, zoals banden, olie, remmen etc natuurlijk. En bij de beide N62’s de klepseals, maar die wist ik van te voren.
tinnemans zegt
@willeme: En in die €7500 die ik noemde zit al een aardig deel onderhoud ingepland, inderdaad iets van 2 a 2.5k per jaar.
PunicaOase zegt
Die Talisman in deze kleur is eigenlijk best wel gaaf. De rest doet me niks..
993carrera4s zegt
Mooi lijstje. Zou voor de Mazda gaan. Maar die Talisman is ook prachtig. Insignia ook, nog een lekker dikke motor, net als de Mazda trouwens.
Tiemen zegt
Waarom geen Focus?
camber24 zegt
Peugeot. Erg leuke auto, en heb een erg zwak voor Peugeot. Niets met Renault, maar die Talisman lijkt anders ook wel een goeie deal.
S zegt
Ik mis de nieuwe Peugeot 308 sw GT Pack Hybrid 180 vanaf €43.930 in de lijst!
ouwedibbes83 zegt
@serg: een 508sw past toch beter bij z’n wensen?
v60germany zegt
@ouwedibbes83: hoezo, een megane zit toch op lijn van een 308.
Of je pakt een ‘kale’ 508 of dikke ‘308’? Lease budget zal bij de 308 denk ik nog beter zijn vermoed ik.
grandvitara zegt
Mazda is oud, Talisman is oud die zou ik beide laten staan. De cupra een tikkie ordinair. De 508 is zeer mooi en modern maar dat is de DS ook. De DS heeft iets funky’s. Ik zou daar voor gaan.
karhengst zegt
De Mazda heeft een aantal keer grondige updates gekregen die verder gaan dan de gemiddelde facelift. Het interieur is flink op de schop gegaan maar ook heeft men al vroeg werk gemaakt van de geluidsdemping.
Enig nadeel is de reputatie van de automaat maar laat nu net dat irrelevant zijn voor de aanvrager. Je krijgt bij Mazda fijne handbakken.
Joost zegt
Ik zou weer voor iets Frans gaan. De talisman of de 508.
Al zou de Spaanse Duitser ook wel op de shortlist belanden
Instyle zegt
Lease Mégane IV Estate GT205 (2018) kopen. Luxe problemen, kan nog makkelijk 6 jaar mee.
kennone zegt
Jullie zullen denken,, daar komt hij weer hoor met zijn Volvo 850R Knalrood!!, als optie.
Sempiternal zegt
@kennone ja want hij vraagt om een lease auto van €45k. Geen vierkante Volvo van een eeuwigheid geleden.
harrie zegt
Dit segment schreeuwt om een YOLO optie
frederik zegt
@harrie: Lease is denk ik het totaal tegenovergestelde van yolo…
pindakoning zegt
Die DS4 kende ik nog niet. Ziet best oké uit. Ben benieuwd hoe die in het echt oogt
v60germany zegt
@pindakoning: frisse verschijning idd.
@willeme, ik zie dat die DS4 maar 430L kofferinhoud heeft, wat is de essentie tussen het ‘bekende gebraad’ met deze toch onbekende Fransoos?
Praeses zegt
Met 30k per jaar wil je ook vooral een fijn interieur. En laat in dit lijstje de auto met het allermooiste interiuer staan: de Mazda 6.
w0o0dy zegt
Een Skoda Superb station? SKODA SUPERB COMBI 1.4 TSI PHEV SPORTLINE BUSINESS
Maar ik mis ook de Hyundai i30 wagon of de Kia Ceed met 160pk en 7 traps dct… Fijne wagens.
https://www.autoweek.nl/auto/100813/hyundai-i30-wagon-15-t-gdi-48v-n-line-sky/
w0o0dy zegt
En een premium kan ook … Mercedes Cla Shooting brake 180 business of 200 business
Robert zegt
Uit het rijtje hierboven zou ik hevig twijfelen tussen de Mazda 6 (na negen jaar nog steeds erg, erg fraai) en de Vectra Insignia; wat is dat merk fraai opgebloeid, zeg.
De Talisman komt daar maar heel kort achteraan trouwens, maar meer omdat deze toch wel zwakker is gemotoriseerd. De 508 is ook erg fraai, maar ik heb nog nooit in een Peugeot gereden die qua zit en comfort beviel (hopelijk is dat met deze auto veel beter). Die DS4 is toch echt meer een hatchback dan een stationwagen.
por100 zegt
Talisman, 508 of insignia. Wel mooi kleurtje aub en gewoon kijken waar je de beste deal kan maken
toyotavenray zegt
Er komt nog een GR Toyota Corolla als station variant.
Krijgt 250 of 260 pk.
Misschien is dat ook een goeie optie.
civicfk3 zegt
@toyotavenray: als die komt, is nog maar weinig info over bekend en zelfs hyundai heeft de N modellen (dus niet de N-line) uit hun programma gehaald in nederland. In DL heb je voor 36k een volle i30n met 270pk, dct automaat en schaalstoelen. Als ze deze in NL zouden voeren dan kwam er 17k aan bpm op!!n
Kartmans zegt
CLA250e shooting break? Wel wat kleiner dan een 508, maar volgens mij niet veel kleiner dan een Megane. Voor iets meer dan 45k heb je hem met de zakelijke optiepakketen dik aangekleed. Blijf je nog onder 50k denk. Is idd wel premium, maar niet bijster veel duurder dan de andere opties en wellicht wat anders dan Frans.
Tonnie zegt
De franse bakken toch veruit het fraaist. Ik zou wel twijfelen tussen zo’n 508 of talisman.
stevebrown zegt
Ik heb de Cupra Leon, had hiervoor een Seat Leon. Maar dit is toch echt wel een klasse beter, nog geen seconde spijt van mijn keuze. Krijg ook zeer veel bekijks en allemaal positief.
str8six zegt
Altijd Duits. Maar in deze lijst zeker de Peugeot ook omdat het hart vd aanvraag Frans klopt.
Sempiternal zegt
@str8six Waarom altijd Duits?
tjorque zegt
Een Toyota Corolla variant GR (line?) vind ik er wel heel dik uitzien.
Weet alleen niet of die wat voorstelt kwa binnenruimte en binnen budget valt?
saxoke zegt
Ikzelf zou zeggen, de Cupra.
rfocus zegt
Sportieve station. Dan denk ik aan een Mini Clubman.
bernoulli zegt
Leuk lijstje. Wel allemaal rond of over het budget. En aangezien je altijd wel een paar K extra nodig hebt voor de juiste opties ben ik benieuwd of de vrager er mee geholpen is. Goed om te zien dat er veel keuze is.
willeme zegt
@bernoulli: het voordeel van niet-premium is dat zo ongeveer alles er al op zit. Er is gekozen voor de dikke/sportieve uitvoeringen, daar zit het nodige vereiste al op. Dus in tegenstelling tot een BMW 320i hoef je nu niet 15K aan opties uit te geven voordat je een beetje complete auto hebt.
AMG zegt
Ik ga voor 508
Sempiternal zegt
Lastig. Wel een segment waar ik zelf een zwak voor heb: lekkere medium sized stations.
Vind de Mazda nog steeds het fraaist maar man die motor heeft toeren nodig. Interieur wel top. Altijd zwak gehad voor de Peugeot.. en hoor enorm goede verhalen.
ik zou voor de Peugeot gaan.
karhengst zegt
Fraaie wagens maar iets sportiefs staat er niet bij. Brave familiewagens met een bovengemiddeld (in Nederland) potente motor.
Misschien dat de Cupra of genoemde Octavia RS dit nog wat beter doen, maar als je van Franse frivoliteit houdt ben je snel uitgekeken op iets wat van VAG komt.
Heeft Ford overigens geen ST station meer in de aanbieding?
BerlingoHdi zegt
@karhengst: Ja vanaf 55 000 euro, en alleen de focus nog, misschien hebben ze buiten Nederland meer ST /RS uitvoeringen?
karhengst zegt
Oef, in Duitsland vanaf 36.000, 280 PK met handbak. Ik wist wel dat BPM er op inhakt, maar 19.000€ is wel bizar hoog als vrijwillige bijdrage aan de staatskas.
BerlingoHdi zegt
@karhengst: https://www.houseofcars-eindhoven.nl/aanbod/?prijs=alle&merk=ford&model=focus&bouwjaar=alle&brandstof=alle helaas niet nieuw, dus geen idee hoe het met leasen zit.
willeme zegt
@berlingohdi: zo werkt het niet. Dan koop je een tweedehands auto én moet je hogere bijtelling gaan betalen ;-).
Dutchdriftking zegt
De Peugeot natuurlijk. Wat een schitterende wagen!
Vroemmmm! zegt
Subaru Levorg is wellicht wat?
Niet premium, sportief, station.
volvo480gtt zegt
Volvo V60 B3 momentum advantage met mooie wielen en evt de originele body-kit.