Een hele hoop Sport. De sportieve Tarraco FR heeft het allemaal.
Veel sportiever dan deze auto kan het eigenlijk niet worden. Seat is het sportieve broertje van de Volkswagen. De Seat Tarraco is een Sports Utility Vehicle. En nu als kers in de appelmoes komen er extra sportieve uitvoeringen van deze sportieve SUV van een sportief merk.
Tarraco FR
Het resultaat heet de Seat Tarraco FR en FR Sport. FR staat voor ‘Formula Racing’ en is een sportief label tussen de reguliere Seats en de Cupra modellen in. Het is net als S-Line of M-Sport meer een sportief pakket dan een echt sportieve uitvoering. Zo is de motor niet sterker dan in andere Seat Tarraco’s.
Uiterlijk Tarraco FR
Maar dat maakt niet uit, want als je te snel voorbij stuift, kan men niet goed zien dat jij de nieuwe Tarraco FR hebt. De nieuwe FR heeft een andere voorbumper, grotere velgen (19″), sideskirts, dikkere achterbumper met dubbele uitlaat en natuurlijk de onmisbare are achterspoiler, zodat jouw sportieve Tarraco FR nog meer grip heeft op hoge snelheden. Ook zien de chromen details in het zwart afgewerkt, geheel volgens de heersende trend.
Motoren Tarraco Formula Racing
Over snelheid gesproken, een écht langzaam Taracco FR zal er nooit komen. De FR-uitvoering is namelijk leverbaar met drie motoren. Een 1.5 TSI EVO met 150 pk, een 2.0 TSI met 190 pk of een 2.0 TDI met 150 pk. Naar keuze is de Tarraco FR leverbaar met voor- of vierwielaandrijving. Ook kan er gekozen worden uit een handgeschakelde zesbak of een zeventraps automaat met dubbele koppeling.
Tarraco FR Sport
Maar het kan dus nóg sportiever met de Tarraco. Kies voor de Tarraco FR Sport en je wordt overdonderd met sportiviteit. De Tarraco Sport biedt namelijk 20″ lichtmetalen velgen én lederen bekleding.
gregorius zegt
Lachen.
Ik zie een hoop sport staan, maar uiteindelijk heb je een redelijk zwaar monster met 150-190pk. Dat is gewoon te weinig.
Maar ik vind het een zeer mooie SUV. Proporties lijken te kloppen en geen moeilijke stijlelementen waarmee ik in de knoop zit.
Tonnie zegt
@gregorius: 190 lijkt me net voldoende, maar met 150pk is dat ding toch niet vooruit te fikken zeg.. zal wel 1900kg wegen?
RiKe zegt
@thijsj: Een gewone weegt 1600kg
Tonnie zegt
@rike: valt me nog mee dan. Niet dat 150 pk dan veel is, maar had meer gewicht verwacht bij zo’n joekel.
johnhert zegt
@gregorius: Één 1.5’je en dan de 20 inch wielen, man man man…
lekkerlinksrijden zegt
Wat een race monster zeg, de Urus mag wel uitkijken
PunicaOase zegt
Nette wagen, maar voor mij liever een Leon FR station..
PunicaOase zegt
@punicaoase: minstens net zo veel ruimte, maar betere wegligging en 300 hele pk’s.
Graafke zegt
@punicaoase: fr heeft geen 300pk dat is de cupra
PunicaOase zegt
@graafke: Oeps, ik schaam me diep.. ik bedoelde de Cupra..
bernoulli zegt
@punicaoase: ruimte van de ST is vergelijkbaar met de Ateca. Tarraco is een lel groter.
mashell zegt
Waarom zou je een sportief uiterlijk willen op een auto die helemaal niet sportief is? Dit is een gezapige auto om met het verkeer mee sukkelen. Zoiets wil je juist op comfort uitrichten.
bernoulli zegt
@mashell: waarom lopen dikke mensen op Nike Air?
emping zegt
@mashell: Sportief is hip. Iets waar de markt om vraagt, waarom zou je een SUV willen?
bernoulli zegt
Net als bij de Ateca ziet hij er als FR een stuk beter uit omdat je nu niet eerst een halve meter ongespoten plastic hebt aan de onderzijde.
Grapjes over het sportieve uiterlijk dat niet in verhouding staat tot de prestaties kennen we inmiddels wel. Feit is dat fabrikanten meer verdienen aan spoilers dan aan pk’s.
Deze Tarraco heeft het allemaal. Offroadlooks terwijl je er amper een plas mee doorkomt en sportautolooks terwijl je het bij het stoplicht aflegt tegen de gemiddelde Toyota Yaris.
jack_abarth zegt
Heb de 2.0tdi in de Passat zitten icm een DSG. De bak maakt het misschien wat vlotter, maar absoluut niks bijzonders.
gezondverstand zegt
Mag je met deze SUV om “veiligheidsredenen” binnenkort ook niet meer 020 centrum in?
Of geldt dat alleen maar voor de echte containers zoals Escalade, Bentayga, Range Rover e.d.
Fietsers en voetgangers anarchie wordt daar weer lekker beloond met straffen van -hoe kan het daar ook anders- automobilisten. Als fietsers en voetgangers zich nu eens aan verkeersregels houden en niet appen en niet door rood gaan dan zou dat meer slachtoffers sparen.
Maar leegtrekken van de automobilisten en erasen van auto’s dat is nu eenmaal het motto van Groen-Slinks en Dictatuur’66 in 020. En dus wordt gekozen voor deze oplossing van weren van auto’s. Nu nog een bepaald type auto, maar de rest van het wagenpark volgt later vrees ik.
lekkerlinksrijden zegt
@gezondverstand: geef mij 1 goede reden om die stad in te gaan met de auto? Of 1 goede reden om überhaupt daar te komen?
moveyourmind zegt
Best een mooie wagen, maar het interieur is een regelrechte afknapper. Dat dashboard is wel heel eenvoudig voor een auto van dit segment en het oogt allemaal wel heel grauw en somber.
Jammer, maar met een verfijnder interieur zou de Tarracco waarschijnlijk teveel in het vaarwater van Volkswagen komen.
jje003 zegt
SUV en sportief is net zoiets als een darter op schaatsen.. Dat gaat gewoon niet sportief worden
bernoulli zegt
@jje003: een UV dus.
stoker zegt
SEAT als label van VAG, FR als label van SEAT, Cupra als label van SEAT. Wordt wel druk met al die foldertjes voor een en hetzelfde in de showroom.
Dutchdriftking zegt
Welke stagiair heeft bedacht dat de modelaanduiding op de achterzijde in een handgeschreven lettertype moet? Het is nu net of er een badge van Ali Express op de kont zit…..
cossiekiller zegt
Formula Racing?
Het enige wat ik er bij kan bedenken is een F1 wagen ermee uit de grindbak trekken….