Als het een beetje sportief en praktisch moet zijn, waar kun je dan voor gaan shoppen? We zochten het voor je uit!
Stel, je hebt een BMW M135i en je bent op zoek naar een opvolger. Wat moet je dan doen? Dat is precies de situatie waarin Autobloglezer Jeroen zich bevond. Hij heeft op dit moment een BMW 135i Coupé, je weet wel: zo’n kekke biturbo zescilinder in een C-segment coupeetje. Die goede oude tijd dat BMW dat nog deed!
Sportief en praktisch, kan dat?
Maar ja, er is intussen wel het een en ander veranderd qua auto’s. Jeroen wil niet per se afstand doen van zijn 135i, maar hij is toch aan het peinzen. De kilometerstand gaat richting de 200.000 km, het onderhoud is nu nog prima te doen, maar hoe zit dat later? Daarbij is het multimedia-systeem wel behoorlijk verouderd. De auto moet praktisch zijn, maar moet voldoen de fun bieden. Zoals Jeroen zegt “je moet er met een grijns mee over de Stelviopas kunnen.” Voordat we meteen kijken naar een leuke BMW Z4 of Lotus Elise, de auto moet wel een beetje praktisch zijn.
Dus als het kan met enerzijds voldoende plaats voor passagiers en als het kan ook de fiets (kan ook op het dak of op de trekhaak). Aan de andere kant mag de auto ‘leuk’ genoeg zijn om een flink eindje te sturen. Kortom: wat te doen?
De wensen en eisen voor een sportieve en praktische auto voor Jeroen in een overzichtelijke tabel:
Huidige / vorige auto’s: | BMW 135i Coupé (2009) High Executive |
Koop / lease: | Koop |
Budget: | € 35.000 |
Jaarkilometrage: | 18.000 km |
Brandstofvoorkeur: | Benzine |
Reden aanschaf andere auto: | Huidige loopt tegen onderhoud aan |
Gezinssamenstelling: | 2 volwassenen |
Voorkeursmerken / modellen: | BMW / Audi / Japanners |
No-go merken / modellen: | Amerikanen |
Volkswagen Golf R Variant (5G)
€ 34.450
2019
55.000 km
Laten we eens beginnen met een heel ‘gewone’ auto. Een Golf! Maar gelukkig is de ene Golf niet de andere. De Golf R Variant is een absoluut pretnummer en een perfecte sportieve én praktische auto. Zo monsterlijk lekker als de zes-in-lijn van BMW is de viercilinder niet, maar de EA888 unit levert standaard al even veel vermogen en koppel! Zoals collega @rubenpriest al bewijst valt er flink meer vermogen uit te halen, zonder dat ‘ie nerveus wordt.
Qua wegligging is de rappe Volkswagen eerder stabiel dan speels, maar de Golf R is relatief licht en vrij eenvoudig te plaatsen. Op krappe wegen smijt je de Golf R vrij eenvoudig door de bochten en je kunt ook hard uitaccelereren. Tip: neem wel de stationwagon/Variant. Dat is namelijk meteen de coolste Golf R. En het handigst. Je kunt ook gaan voor de Seat Leon, maar de meeste die te koop staan hebben enkel voorwielaandrijving en een veel minder hoogstaand interieur.
Alfa Romeo Giulia Q4 Veloce (952)
€ 33.950
2017
85.000 km
Je hoeft het natuurlijk niet heel erg bont te maken. Je kunt ook een verstandige keuze maken en gaan voor een Alfa Romeo Giulia. Het is een jonge auto met een relatief zuinige motor. In het budget kun je voldoende exemplaren vinden, waaronder een Veloce met vierwielaandrijving en zo mogelijk alle fabrieksopties. Heel erg gaaf! De auto is nog niet eens zo heel erg oud, dus je kan ze goed vinden bij dealers met dealergarantie.
Overigens kunnen al die 2-liter benzinemotoren van Alfa Romeo naar zo’n 300 pk gechipt worden, dus je kunt ook (flink) wat besparen door voor een nette ‘Super’ te gaan met enkel achterwielaandrijving. Die is ook nog eens zuiniger! De Giulia is voor een D-segment auto enorm praktisch, maar je hebt voldoende ruimte voor volwassenen en hun bagage. Zitten er dan ook nadelen aan? Nee, natuurlijk niet. Het is een Alfa Romeo met achterwielaandrijving.
Ford Mustang Fastback EcoBoost (S-550)
€ 34.987
2016
90.000 km
We gaan al meteen de fout in door een no-go aan te bieden. Maar bij het horen van het wensen-plaatje, kwam de Mustang meteen bovendrijven. Het is een Fastback, dus bovengemiddeld praktisch. Stiekem is de Mustang ook nog eens best wel ruim. Sportief én praktisch, dus! Natuurlijk, met de achtcilinder is de auto perfect, maar in zijn soort is de EcoBoost niet verkeerd. Geen 184 pk ofzo, gewoon meer dan 300. Eenmaal boven de 200 km/u kan de Ford EcoBoost zuipen als een malle, maar ja: dat komt deels door het (niet al te aerodynamische) uiterlijk.
Het is wel een auto die je heel erg blij maakt én waar je met een glimlach uitstapt. Qua infotainment is het verrassend prima. Het doet wat het moet doen. De ambiance aan boord is niet luxe, maar je zit wel in iets bijzonders. Qua afschrijving lijken ze het goed te doen de laatste tijd. Oh, en het is een Ford. Dus je zit qua betrouwbaarheid wel goed.
Audi S5 Sportback 3.0 TFSI quattro (B8)
€ 34.950
2014
60.000 km
Het tegenovergestelde van de Ford Mustang is deze Audi S5, eigenlijk. Het is een bijzonder mooi product en zeker in deze specificatie is het een droomauto. De zitpositie is geweldig, de stoelen zijn top en dankzij vijf deuren is de auto verrassend praktisch. Natuurlijk, met een A5 1.8 TFSI kun je dat ook hebben, maar de S5 is luxer en voorzien van betere hardware. Dus een 3.0 liter zescilinder met een mechanische compressor die zwaar onder zijn kunnen presteert.
Met een paar milde modificaties heb je ineens 100 pk extra. Daarbij heb je altijd een S Tronic bak én quattro-vierwielaandrijving. De S5 is niet zozeer involverend, dan wel zeer effectief. Ongeacht het weer. Enig smetje: het infotainment-systeem is niet verkeerd maar in 2014 waren er modernere units. Deze komt nog uit de tijd dat Audi de fraaiste interieurs maakte, niet zozeer de meeste gadgets aan boord hadden.
Lexus IS-F (XE20)
€ 35.950
2011
120.000 km
Voor de infotainment hoef je de Lexus niet te kopen. Althans, dat is wat de meeste mensen roepen die geen Lexus hebben. Het is gewoon prima: navigeren, radio afspelen en, eh, tja, wat moet je er eigenlijk meer mee doen? Zeker als je een IS-F hebt met zo’n geweldige atmosferische V8. Het is een pareltje waar eigenlijk te weinig aandacht aan besteed wordt. Er zitten geen turbo’s op, maar dat wil niet zeggen dat het geen technologisch hoogstandje is.
De motor domineert de gehele beleving. De IS van deze generatie is een puike rijdersauto, alhoewel er bij de IS-F het soms leek alsof de ingenieurs niet wisten of hoe sportief de auto precies moest worden. Met een beetje aangepast onderstel en baksoftware is het een topper. Oh, en vergeet niet een sportuitlaat te monteren. Je zal er geen spijt van krijgen.
BMW 640i Coupé (F13)
€ 34.950
2012
90.000 km
Bij BMW is de keuze reuze. Als het moderner en volwassener dan een 1 Serie moet zijn, kijk dan naar een late 335/M3 of een 4 Serie. Van die laatste kun je veel 435i’s vinden. Dat zijn geweldige auto’s. Maar wat je óók kan doen, is een 640i! Een heuse 6 Serie! Afgelopen week heeft @jaapiyo unaniem besloten dat dit een toekomstige klassieker is. Het is een wonderschone auto. Qua infotainment is de auto verrassend bij de tijd. Deze generatie 5 en 6 Serie zijn heel goed bestand tegen de tand des tijds.
De 640i is niet zozeer heel erg sportief als de 1 Serie of 4 Serie. Het is aan boord allemaal luxer, relaxter, comfortabeler en hoogwaardiger. Voor 35 mille is dit eigenlijk een koopje. De auto heeft bijna de grandeur van een veel luxere en duurdere GT, met running costs die niet heel veel hoger zijn dan je eigen auto. Op zich leuk genoeg om een bergpas te pakken, maar niet zo speels als een 1 Serie.
Hoe ‘m in de gaten: Kia Stinger T-GDI GT-Line (CK)
€ 40.990
40.000 km
2018
Ja, we weten het. De Kia Stinger is eigenlijk te duur. In principe kunnen we de aankoop perfect rechtvaardigen, want deze auto heeft een paar voordelen. Ten eerste komt de auto uit 2018, dus deze is nog heel erg vers. Nog een voordeel, dankzij die leeftijd heb je er nog een paar fabrieksgarantie op! De 2.0T motor is geen extreme zuiplap, al helemaal niet vergelijken met de BMW N54-motor.
Het mooiste is de uitrusting: Kia heeft zo ongeveer alles erop gemonteerd. Er bestaat eigenlijk niet zoiets als een ‘kale’ Stinger. Rijden doet de Stinger eigenlijk opperbest. Als je ‘m importeert kun je ‘m overigens met gemak voor een lager bedrag krijgen: voor minder dan 30 mille vind je ze al. Daar komt nog we een beetje BPM op, uiteraard. Een perfecte combinatie tussen sportief en praktisch eigenlijk.
Yolo: Infiniti QX70 S (S51)
€ 34.999
2015
35.000 km
Een Nissan Patrol of Toyota LandCruiser zijn inderdaad niet de beste Stelvio-pas-kanonnen (of je offroad eroverheen willen rijden). Maar als je iets groots, Japans en bijzonders wilt hebben, pak de Infiniti QX70 5.0S!! Mocht je de QX70 niet kennen, dat is eigenlijk de opvolger van de Infiniti FX50, de grote SUV van het merk. Het grappige is dat ze bij Infiniti echt voor het ‘Sport’ gedeelte zijn geweest. Nee, het rijdt niet als een Elise, maar het ligt beter op de weg dan eigenlijk zou mogen voor dit type auto.
Daarbij is de auto lekker ruim en heb je in dit zeer specifieke geval heel erg weinig kilometers op de klok staan. Zijn er dan helemaal geen nadelen? Nou, eentje dan. Het benzineverbruik van een 2.250 kg zware SUV met atmosferische V8 en automaat ligt een tikkeltje hoger dan de brandstofvergoeding die de meesten krijgen. Daarom is het een Yolo.
Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!
mundus zegt
Dat is wel een heel saaie YOLO. Ik zou dan eerder gaan kijken naar een rs4 oid.
Dutchdriftking zegt
De S5, en als het praktisch moet geen sportback maar een S4. Als avant geniaal. 430pk met een simpele stage 1, stage 3 levert dik 500pk op. Niet zo speels een 135i, minstens zo capabel.
simonferrari zegt
@dutchdriftking: In eerste instantie zou dat ook mijn keuze zijn. Ontzettend mooie auto zo’n A5/S5. Echter, nu ik het lijstje zo bekijk en een Gulia van een jonger bouwjaar en minder km zie staan zou ik niets anders kunnen kiezen dan de Gulia.
simonferrari zegt
@simonferrari: Dan moet ik het natuurlijk wel goed typen: Giulia. Excuus.
Johanneke zegt
Kan het mis hebben maar heb het gevoel dat veel van deze auto’s automaatjes hebben. Dan is voor mij de sportieve en leuke rijbeleving er meteen af.
Let op: hier mag je een andere mening over hebben.
ouwedibbes83 zegt
@Johanneke: die mening deel ik, dat maakt t wat passiever. Daar komt nog bij dat er veel met voor- of vierwielaandrijving tussen zit. Dat laatste maakt de auto weer zwaarder dan nodig. Denk dat een 435i GC met de juiste opties qua sportiviteit nog t beste bij m past als t praktisch moet zijn en als dat niet zo’n belangrijke eis is, kan hij ook de opvolger van z’n auto kopen, een 2 coupe met geblazen 6 cilinder. Die zijn er wel met handbak. Lijkt me heerlijk!
saxoke zegt
@Johanneke: ik begrijp je mening, maar ik deel ze niet. Een luxueuze auto die ook sportief kan zijn, zou ik het liefst als automaat hebben. Een hardcore sportwagen (genre Lotus Elise, Donkervoort, ….) zou ik als handbak nog overwegen. De reden daarvan is, 99% is er geen mogelijkheid om op de openbare weg “hardcore” te rijden. Sportief rijden gaat met een automaat met flippers (of goeie handbediening aan de pool) ook enorm lekker. Met m’n Cupra op de Ring en Spa gereden, en geen enkel moment is er een verlangen naar een handbak geweest. Heb je wel eens met een sportieve auto met goeie/snelle automaat gereden? Volgens mij niet, anders zou je anders spreken.
bietje zegt
Rij zelf de 7.5 R variant. Stage-1 motor- en veel DSG-aanpassingen door gerenommeerde NL tuner die we allemaal wel kennen, niet omdat het zo nodig is, maar omdat het kan en te lekker rijdt. Verder uiterlijk zo understated als mogelijk gemaakt. Naar de camping (as we speak) en IKEA = walk in the park…
En blikken op straat ? Alleen zij die het weten : )
@Johanneke:
Snap het vooroordeel wel, maar ik denk dat je er met de juiste DSG-tuning/aanpassingen wellicht anders over denkt. En dan natuurlijk wel een DSG op een 250+ pk uitvoering he ?! Voor een knalharde trackday zou ik het me nog voor kunnen stellen, maar bij al het andere ga je de handbak qua rijervaring niet missen.
Dieseltor zegt
Persoonlijk vind ik het niet meer van deze tijd om zelf te roeren. We kennen het allemaal wel hè: 50/50, rwd en een atmosferische motor. Het liefst in coupevorm.
Dan zou ik wel een handgeschakelde overwegen. Maar kom op, een 5 serie, A8 of c-klasse, dat moet toch een automaat zijn. De automaten zijn tegenwoordig robuust, nauwkeurig en gaan lang mee. Vooral als je de software laat aanpassen door iemand die er kaas van gegeten heeft. Zo heb ik de Stelvio gepakt met mijn automaat met xhp software, genieten!!
Maar idd.. smaken verschillen.
ceesjan zegt
In de eerste plaats zou ik de BMW houden, daar gaat het hier natuurlijk helemaal niet om meer ik zal het uitleggen. Je geeft 35k – inruilwaarde uit aan iets anders, je hebt nu iets wat niet meer te krijgen is dus iets vinden wat in de buurt komt is lastig. Nou ja, de Lexus misschien. Die angst om onderhoud is zo iets Nederlands, stel je geeft de komende 2 jaar €5000 uit om de BMW weer strak te trekken, dan weet je wat je hebt en bespaar je een hoop geld (bonus: meer lol dan de alternatieven). Koop er iets praktisch naast zoals een focus station oid. Stuurt prima en ruimte zat. Ook al is iets anders kopen altijd hartstikke leuk natuurlijk.
pignon zegt
@ceesjan: dat was ook mijn eerste gedachte: hou de bmw lekker. Je weet wat je er aan hebt. Geld besteden aan onderhoud verlengd de levensduur aanzienlijk. En als je geld teveel hebt; koop er dan nog iets leuks bij. Zoals de genoemde Lotus Elise bijvoorbeeld.
tinnemans zegt
@ceesjan; Helemaal mee eens. Er is voor iets van €500 wel iets aan dat veroudere infotainment te doen en verder de auto goed blijven onderhouden, ga desnoods helemaal los op tjoening en breng ‘m lekker naar de 3 a 4 ton.
hans75 zegt
sportief en praktisch… en dan het plaatje van een VW zeecontainer tonen?.. jullie durven wel…
PunicaOase zegt
@hans75: eentje die 4wd heeft en +300pk en daarmee 99% van wat in NL is het snot voor ogen rijdt..
vaakbenjetebang zegt
@punicaoase: De eeuwige misvatting dat snel en competent gelijk staat aan sportief.
PunicaOase zegt
@vaakbenjetebang: onderschat die Golf niet.. won ook vaak testjes in de TopGear..
werf76 zegt
Wat is dan sportief volgens jou?
saxoke zegt
@vaakbenjetebang: snel, goeie wegligging, en nog luxe ook. Wat versta jij verder nog onder sportief?
vaakbenjetebang zegt
@saxoke: Luxe is voor cruiseschepen, dus dat versta ik alvast niet onder sportief. Wat dan wel? Dat de auto je in alle opzichten betrekt bij het rijden. Dat je input duidelijk effect heeft. Dat de feedback van onderstel en stuur niet platgefilterd is. Dat je echt de tastbare sensatie van snelheid en dynamiek krijgt, en dat je die niet moet aflezen van een display. Dat de rijhulpjes uit kunnen; niet omdat ik nou zo’n ontzettende topcoureur ben, maar omdat dat de enige manier is waarop je werkelijk kunt voelen wat de limieten zijn – en dat kan vaak al op lage snelheid. Eigenlijk dus alles wat een Golf (of wat dat aangaat, vrijwel elke moderne sportief bedoelde auto) juist niet kan brengen.
saxoke zegt
@vaakbenjetebang: zo zijn er momenteel dus echt geen auto’s meer te koop. Of jawel, toch wel, Ariel Atom, KTL XBow, … Dat soort auto is nog helemaal puur. Maar dat zijn geen bruikbare auto’s om ook normale ritjes mee te doen. Een MX5 is een auto die ik enorm waardeer omwille van z’n rijplezier, maar als ik jou bovenstaande reactie lees, komt die nog niet een beetje in de buurt van sportief.
vaakbenjetebang zegt
@saxoke: Kijk, een normale straatauto haalt ‘mijn’ definitie ook niet. Kan ook helemaal niet. En dat is ook mijn punt een beetje: je kunt een normale auto echt wel snel maken en een goede wegligging geven, en voor mijn part de demping kunstmatig hard maken en het sturen kunstmatig zwaar, maar het is slechts oppervlakkige sportivitieit. Dan komt de door jou genoemde MX-5 al veel dichter bij sportivitiet dan een Golf R, net zoals voor mijn part een jaren ’80 BMW of Alfa-sedannetje met 150pk dat ook nog doet. Die Golf R rijdt rondjes om zulke auto’s heen en op de Nordschleife zie je de achterkant van dat Golfje na twee bochten al niet meer, maar dat is dus de verwarring tussen snelheid en sportiviteit, zoal ik dat dan zie.
saxoke zegt
@vaakbenjetebang: kijk, nu zijn we er, een straatauto van nu zal nooit hardcore sportief zijn zoals je zelf zegt. Als je dan kijkt, en de golf “kunstmatig” met de DCC en de instelbare stuurbekrachtiging op “zwaar” zet, dan komt die toch enorm dicht bij die speeltjes die jij opsomt. Vooral het sportieve van die oude speeltjes is dat er weinig of geen geluiddemping is, het gewicht amper 1000kg zwaar was, qua stuurbekrachtiging en efficiënte ophanging had niemand kaasgegeten, enz…. Dat was daarom niet meteen sportief, maar eerder (te) veel vermogen en een gevoel. Een moderne echte race auto (BMW M4 GT4 om iets te noemen) is ook veel beter dan een auto uit de jaren 90 uit “dezelfde race klasse” die rijden ook allemaal minder sportief, omdat ook daar de beleving veel minder geworden is, door oa betere ophangingen, betere remmen, betere versnellingsbakken,…. sportiviteit (het sportauto voor de openbare weg zijn) is gewoon mee geëvolueerd en is heden ten dagen gewoon heel anders dan 20 of 30jr geleden, en eigenlijk zelfs veel beter dan toen. Maar het “gevoel” van sportiviteit is afgenomen. (ik denk dat het op die manier misschien nog t beste omschreven kan worden)
saxoke zegt
@vaakbenjetebang: mijn Saxo 1.5D die ik had, die had geen hulpmiddeltjes als ESP of abs, die was 10cm verlaagd, had een kei harde ophanging en lag als een blok op de weg (voor z’n vermogen van 60pk). Die lijkt me in jou beleving een sportieve auto geweest te zijn, maar dat was gewoon een stuiterkar om de dagdagelijkse verplaatsingen te doen. Dat kwam qua rijden (behalve de prestaties want slechts 58pk) echt in de buurt van n autootje voor op circuit te rijden, maar dan heb ik toch liever mijn huidige Cupra die een rondje Zolder bijna dubbel zo snel kan doen als die Saxo, en daardoor is die Cupra dan toch sportiever, omdat ie ook de prestaties kan leveren. Dus, wel sportiever, minder hardcore. En daar zit het verschil in. Zoals jij t omschrijft zou een sportieve auto een hardcore sportwagen moeten zijn. Terwijl andere afstellingen soms wel “sportiever” kunnen zijn. En dat is nu net het leuke aan een hothatch, sportief aanvoelen, snel zijn, en luxe aan boord hebben, zonder hardcore te zijn.
SpiderIV zegt
@hans75: tja Hans commercieel is dat VAG/Pon niet te passeren in dit Volkswagen landje
PunicaOase zegt
Laatste Focus ST station kan je ook wel krijgen voor 35K.. Heb je 280 pk, goed onderstel en 600 liter bagage..
Die huidige BMW is erg onpraktisch qua ruimte, maar als je die echt geweldig vindt zou ik een mooie 335/435 zoeken, dat moet ook lukken voor dat bedrag.. misschien zelfs een 340/440..
gtveej zegt
De R variant voor sommigen wat saai, maar het is een fijn snelle wagen😀
In de standaard trim meer dan voldoende snel.
Koelebobes zegt
Heel gaaf die 7R variant, zelf 10.000km mee gereden de afgelopen 2 maanden. Zeeën aan ruimte achterin , bloedsnel en ontzettend anoniem. Het enige jammere vond ik de ervaring er komt totaal geen geluid uit.
Ik mocht hem weer terug brengen na meerdere problemen met mijn specifieke auto.
– schade verleden
– Hij staat nu voor de 4de keer op rij bij de dealer met DSG problemen ( 6 Bak )
Ik heb wat anders uitgekozen want ik ben nu doodsbang voor de 7R DSG bak , maar wat een auto <3
monsieurleloure zegt
Dus met een grote boog omheen lopen.
Dan liever de Alfa als die stuk gaat is het tenminste karakter. Iets wat een Duitse wagen nooit zal hebben.
Anders de Lexus, Japanse perfectie 👍
Ot92 zegt
@koelebobes De DSG6 DQ250 is eigenlijk een bak die bijna nooit stuk gaat. Dit lijkt me meer onkunde van de dealer. Je kan beter even langs een VAG specialist gaan.
saxoke zegt
@Koelebobes: je had met de DSG problemen even langs TVS moeten gaan, dan had je een schitterende auto terug gekregen.
Koelebobes zegt
Ik gaf bij de eerste problemen al aan dat de auto naar TVS moest alleen de dealer heeft een samenwerking met een automaat specialist in Lunteren en daar MOEST hij heen anders was het geen garantie.
Nou dat heb ik gezien ze zijn er nu voor de 3de keer aan aan het knutselen gelukkig komt mijn volgende auto met 2 weken
hanse1one zegt
Dikke Skoda
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/skoda-superb-2-0-tsi-280pk-4×4-laurin-klement-business-benzine-grijs-eb3f363c-db50-4629-be42-ebe7202bb03f?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share
Verkoopprijs: € 32.750,-
Kilometerstand: 44.583 km
Bouwjaar: 07/2016
cloverleaf zegt
Je wilt iets leuks en praktisch!
Een 135i
Ohh….. ;)
tjorque zegt
Praktische snelle auto?
Octavia vRS zou mijn eerste antwoord zijn…
En met wat je tov de priemejum prijzen (audi bmw etc.) over houdt: een “kuurtje” voor het blok en het onderstel…
bietje zegt
De Octavia RS heb ik hiervoor gehad, met JD tuning een heerlijke en ruime auto. Probleem is wel tractie, 245pk op voorwielen van die auto is lastig(er) op de weg te krijgen en vreet bandjes. Ik reed nog geen 10K km op een set Continental Sport Contact5 en dan deed ik nieteens heel gek. Daarom dit keer gekozen voor 4 aangedreven wielen.
bernoulli zegt
Praktisch en sportief, niet praktisch en snel. Kan toch heel andere auto’s opleveren.
993carrera4s zegt
Een C43 zou mijn keuze zijn. Best klinkende V6 in zijn klasse.
Sempiternal zegt
De 640i. Duidelijk. Of de Giulia.
Gaat toch geen Golf kopen voor 35k. Zzzzzzzzzzzzz
samasama zegt
Die Golf R is best saai maar ook geweldig goed. Alleskunner pur sang
camber24 zegt
Gewoon een fijne f30/31 kiezen met een leuke motor.
isleofman zegt
Natuurlijk wil iedereen iets nieuws, maar ik schat in dat het onderhoud dat er aan zit te komen aan de huidige 135i nog is best is mee kan vallen als er normaal mee omgegaan is. Gek genoeg ruil ik ook altijd in als de km stand richting de 150 / 200.000 gaat maar ik denk toch vooral dat de mensen die uiteindelijk in mijn oude auto’s terecht komen de goede deal doen ;-)
NOLA saints zegt
F11 550 kan ook voor dit geld (wel weinig geleverd in NL dus misschien bij de buren shoppen) en een 650 kan ook wel. Nadeel is wanneer je de US spec heb dat er wel een recall was. Al hoef je voor een touring je niet zo druk te maken (BMW USA doet niet aan tourings). Met de 650 moet je het vin nummer door de carfax database halen. Vrij veel exemplaren die via een rare weg (totalled en salvage title) naar de EU zijn gekomen. Had er zelfs bijna een gekocht (die nu nog te koop staat) waarvan de dealer zei dat ie uit Duitsland kwam. VPN op USA gezet en ik zag hoe dat ding total loss was gereden in California. Zag je nu niets meer van btw, kom je waarschijnlijk pas achter als je een ongeluk hebt en dood gaat.
smoked zegt
Leon Cupra ST 300 4drive.
cloverleaf zegt
Ik zou gewoon voor een dikke 3 of 5 serie touring gaan. Is precies wat je zoekt
net10 zegt
De Kia Stinger en Alfa Giulia zijn leuke opties. Of kijk eens naar een Kia Proceed met 1.6 T GDI en 204 pk.
wza1979 zegt
Guilia of de 6.
Insignia OPC is ook wel leuk ding.
vaakbenjetebang zegt
De Focus RS begint in de buurt van dit budget te komen. Beetje onderhandelen en zorgen dat de koppakking gedaan is en je bent het mannetje.
bluebird zegt
Ik mis een Jagggg… Kan zelfs heel praktisch: “Jaguar XF Sportbrake 2.0 Portfolio | Leder | Camera | Prachtstaat 2018 Benzine – Occasion te koop op AutoWereld.nl” https://www.autowereld.nl/jaguar/xf-sportbrake/2-0-portfolio-leder-camera-prachtstaat-35120258/details.html
cossiekiller zegt
Eerste keer dat ik hier ‘verstandige keuze’ en ‘Alfa Romeo’ in 1 zin zie staan.
rollingstoned zegt
De Giulia natuurlijk 👍
seatleon zegt
De Seat Leon Cupra is wel met vierwielaandrijving geleverd. Het was overigens alleen leverbaar op de ST en niet op de hatchback. Ik zou de Cupra zelf verkiezen boven de Golf R. De opmerkingen over het interieur kan ik niet goed plaatsen. Ik vind het interieur prima en niet heel veel onderdoen voor een Golf. Het enige dat echt jammer is, is dat de Golf R en de Leon Cupra niet met een trekhaak uitgerust kunnen worden. Daarmee lever je toch behoorlijk in op gemak. Af en toe een fietsendrager achterop of een aanhanger of vouwwagen trekken is er niet bij, helaas.
allesmetturbo zegt
Een nieuwere F22 Coupe dan?
Infotainment weer fris en lekker zf8bakje mocht je dat willen.
235i/240i of zelfs de M2 met lekkere widybody als ie binnen budget valt
ouwedibbes83 zegt
@allesmetturbo: de M2 is met vergelijkbare opties toch vaak zo’n 10K duurder dan een 235/240i. Die valt daarmee buiten t budget denk ik
denniyo zegt
De hierboven genoemde C43 AMG is een goeie optie, maar voor dit geld + inruil kun je ook best een A of CLA 45 AMG scoren lijkt me zo, met zijn tweeën ook praktisch zat volgens mjj!
MM93 zegt
Ik zou voor een Volvo V60 Polestar gaan, en dan wel de 3.0 6-cilinder.
neymar zegt
BMW 6