Ook het vierwielaangedreven kanon maakte zijn opwachting in Zwitserland.
Uit de tweeliter viercilinder haalt AMG 360 pk en weten ze 450 Nm aan koppel te genereren. Schakelen doen we met een AMG Speedshift DCT 7-traps sporttransmissie met dubbele koppeling. De ‘bak beschikt over drie rijmodi (Manual, Comfort, Sport), een dubbele ontkoppelingsfunctie, een tussengasfunctie en Race Start, voor een optimale stoplichtsprint. Een beetje zware rechtervoet heeft hem dan ook in 4,6 seconden op de honderd km/u, om bij de 250 km/u te stoppen met accelereren.
Het interieur hangt vol met carbonlook accenten, ventilatorroosters in rood/zwart, rode gordels en een soort leer met microvezel. Swagsy! Lopen we buitenom dan zien we vooraan een twin blade grille en enkel forse luchtinlaten. Het dikkere bumperwerk (de auto, niet de vrouw) en de dubbelspaaks 18 inch lichtmetalen AMG-velgen met 235/40 R 18-banden maken het af. (Optioneel ook als 19-inchers te krijgen.)
Een voor-het-slapen-gaan-video vind je op Autojunk.nl.
Mercedes-Benz A45 AMG Edition 1
We kijken hier trouwens naar de Edition 1, die ook vanaf juni bij de dealer staat. Met een haha-spoiler, striping on the side en bumpervleugeltjes, wat een beetje aan de meest recente Black Series doet denken. En de liveplaatjes van deze Audi RS3- en BMW 1M-concurrent staan daar.
lupogti1 zegt
wat doet die lelijke sticker aan de zijkant? voor de rest wel oke vind ik.
ErikkNL zegt
Niet verkeerd! Mercedes is op de goede weg de laatste tijd!
r32turbo zegt
@ErikkNL: Laatste tijd wanneer is MB nou de verkeerde kant opgegaan?
ErikkNL zegt
@r32turbo: De twee afgelopen E-klasse modellen en de vorige c-klasse waren niet echt mijn smaak en wat ouderwets. Nu met de nieuwe e, cla en a en de performance modellen gaat het weer de goede kant op.
SHFT zegt
17-jarigen gaan dit fantastisch vinden! Nee, serieus die spoiler en strepen moeten er echt af hoor. Buiten die twee dingetjes best vet
Preske zegt
@SHFT: niet erg, die 17jarigen zullen hem toch nooit kunnen betalen
salberts93 zegt
sowieso aanvinken die optie, heerlijk die spoilers en strepen!
gregorius zegt
Van mij mogen ze zelfs een paardenhoofd achterop zetten: 360 pk uit een 2 liter productieblok!! En dus alle garantie. Het hoogtepunt van 2013; nu al!
larsdbs9 zegt
Waarom nou fake uitlaat pijpjes, AMG deed die uitlaten altijd zo goed
Den zegt
Epic titel van t stukje! Hoe vaker je de nieuwe A ziet, hoe mooier ie wordt
ThomasBol zegt
Nee, sla m’n center liever stuk op een fraaie 6 in lijn.
badsaying zegt
Zet maar op de oprit, wel even de sleutels afgeven AUB
karsvdtuin zegt
Liever bescheiden… Dat je er ook nog een beetje mee kunt komen aanzetten. En misschien ook wel dat wolf in schaapskleren karakter naar voren brengen?
thomcarspotter zegt
Die spoiler is gewoon geweldig!
jrk68 zegt
Serieus? Zo met die spoiler is het net een boodschappenkarretje….
Ik zou voor een gewone gaan, daar kan je nog mee bij de klant aankomen zonder dat die in een lachstuip schiet. Ik weet nu wel hoe een A180 er over 10/15 jaar bij staat.
deegrol zegt
Net een punto abarth zo
Gulli zegt
@deegrol: Dat was het eerste waar ik aan dacht, en ik hoop niet dat een eigenaar van een dikke AMG daarmee door elkaar gehaald wil worden (met alle respect, Punto Abarth lijkt me een fantastisch karretje).
Simpson zegt
Ik zag hem laatst in het grijs, met 16″ wieldoppen. Dan is het ineens niet meer zo’n spannende auto.
Pordon zegt
@Simpson: geen enkele auto is spannend in standaard trim…
HDM zegt
@Simpson: gefeliciteerd.
Svda zegt
Denk dat een Rs3 en M1 beter scoren op de ring, maar ook kwa looks.
Overigens draait de AMG wel op een hoop bar en met dat valt het vermogen wel tegen en vraag ik me af hoelang dat heel blijft ook al heb je garantie.
idzard_kruizinga zegt
zo erg hopen dat dit paket ook voor de sls amg komt
fean zegt
heb in de A gereden… op zich niets mis mee, om sommige punten alleen erg ondoordacht. Het zitten achterin is daar 1 van… dat gaat niet… en denk je echt wtf hoe kunnen ze dat zo neerzetten. De motor valt gewoon tegen, ok de 250.. maar die is voor menig leasert veel te duur aan de prijs. 1 serie vind ik tegenvallen, vooral rijbeleving is er gewoon totaal niet.
A3 is wel de meest doordachte onder de luxere c-segmenters, steengoed. Maarja bij de A3 “weet je wat je krijgt”.