Volkswagen heeft waarschijnlijk een record in handen dat een fabrikant niet graag wil hebben: snelste terugroepactie na een nieuwe introductie. In de VS worden de Tiguans van het modeljaar 2009 (ja dat is er al in de eerste helft van 2008) naar de garage teruggeroepen. Ook een aantal Passats van modeljaar 2008 moeten terug.
Het gaat in totaal om 4.000 auto’s die een probleem met de ECU-software hebben. Door de foutieve software kunnen de motortoerentallen van modellen die de airconditioning aan hebben onverwacht oplopen.
Dat je er inderdaad aardig van kan schrikken als je blok uit zichzelf opeens begint te revven is nogal wiedes, en daarom mag VW geen Tiguans en Passats met deze software-bug meer uitleveren totdat de zaken op orde zijn.
De VW-dealer schijnt het mankement met een uurtje op te kunnen lossen, maar dit is natuurlijk nieuws waarmee je als fabrikant niet graag in de kijker staat.
henk zegt
Das lastig
roooo zegt
Stelletje ongeregeld daar zeg, het is ook nooit goed.
Mr Hyde zegt
En iedereen maar zeggen dat ze bij VW zo grünlich zijn he.
Achja, ze lossen het in ieder geval op, ze hadden er ook niets over kunnen zeggen. Klantvriendelijk zijn ze wel, maar het had zo eigenlijk nooit in productie gemogen.
Joop zegt
Ik zag gisteren een roze tiguan w12, daar kwam toch een geluid uit.
tom zegt
Spijtige zaak voor vw maar ze konden dit ook iets subtieler opgelost hebben. Alle bestuurders een gratis eerste onderhoud aan te bieden en dit al na
10 000 km als bijkomend extraaaaa’tje voor de vw koper
fuentes zegt
Nou, en dat terwijl de introductie van de Tiguan tot flink verschoven is door de komst van Winterkorn aan het roer van VW. Dan zou je toch zeggen dat ze tijd genoeg hebben gehad om de motorapplicatie in orde te hebben…
slk zegt
Ik blijf het zeggen.Geen een merk ontkomt er meer aan met al die electronica.Zolang het opgelost wordt is het goed/.
smoke zegt
@joop
Liep er ook een kudde roze olifanten naast?
Leon zegt
@henk goeie;) :lol:
RA999 zegt
Aan de reactie van Joop wordt toch weer duidelijk dat sommige VW modellen te erg op elkaar lijken :P
Waxweazel zegt
haha, die “Duitse degelijkheid” … ;)
nog maar eens een mythe doorbroken
Phils zegt
Gewoon een grapje van een of andere ingenieur :p Je denkt nou toch niet dat ze zoiets per ongeluk programmeren :p
Roadronner zegt
Een uur nodig voor nieuwe software? Anno 2008? muhaha…..
speedlimit zegt
Haha volkswagen…wie anders?
GOD zegt
hebben ze daar een uur voor nodig?
ik installeer XP in de helft van de tijd
niels zegt
@Joop
een tiguan met een w12 :roll:
Tommy zegt
@Joop
Droom maar lekker verder dan hé.
Jan-Jaap-Karel-Kees zegt
Ehm ik kan nog wel een terugroep actie melden. Alleen is deze nog niet opgelost.
De modellen met inklapbare trekhaak mogen geen aanhanger trekken. Dr ontbreekt namelijk een oogje voor de remkabel…
Maar voor de rest ist een top auto hoor:D.
Rob USA zegt
@Joop: Je moet niet elk plakplaatje achterop een auto geloven die met een lekke uitlaat rijden! :)
TheKing zegt
@ Rob USA
O niet? Bedankt voor de tip man
LaTiNo156 zegt
Grappig, als het een Italiaanse auto was geweest dan waren de Fiat en Alfa-grappen niet van de lucht. En nu doen al die VW-rijders, die steevast hun auto’s laag waarderen in de Autoweek tevredenheidstest, net alsof hun neus bloed ;)
Herman zegt
Typisch gevalletje van VW “kwaliteit”
Waxweazel zegt
Het is hier toch verdacht stil bij al die VW-fanboys en zelfs bij bijna alle fanboys van een Duist automerk …
Blijkbaar raakt dit hen wel heel diep in hun mythe van “Duitse degelijkheid” ;)
mashell zegt
Foute ECU software? Ohh dan is het schuld van Robert Bosch GMBH of Siemens natuurlijk en niet van VW. En hebben heel veel andere merken (die minder goed voor hun klanten zorgen) er ook last van.
VWLover zegt
En het erge van die trekhaak is: in de rest van Europa mag ‘ie wel zonder oogje de weg op, gevalletje RDW dus….
marinus zegt
wat geweldig dat je over gemaakte fouten iets kunt lezen.want wie geen fouten maakt,maakt meestal niets.
maar waarom wordt er niets vermeld over de vw T5 die een vaak voorkomende fout heeft en ook nog een hele dure namelijk de Turbo.
erg gevaarlijk ook nog als plots de auto niet meer harder gaat als 40 per uur en je dan geen gas kunt geven.vooral als je naar italie wil en voor de Gotthard staat.Levensgevaarlijk.
jullie moeten eens kijken op de site http://www.weetjewel.nl