Kijk, dan ben je goed bezig. Gewoon het sufste exemplaar Cayenne pakken en er nog wat van proberen te maken. Speedart geeft ‘em 450pk.
De standaard Porsche Cayenne S Hybrid moet het doen met 380 pk. Daarvan zijn 333 pk’s afkomstig van de geblazen V6 en 47pk van de elektromotor. Het is natuurlijk een koud kunstje voor speedART om die V6 op te peppen tot 400pk. Ander uitlaatje er op en nieuw chipje er in. Zo gezegd, zo gedaan. De TITAN speed HYBRID 450 is geboren.
Naast een kracht-kuur krijgt de Cayenne ook weer de gebruikelijke verlaging en nieuwe velgen. De gesmede matzwarte velgen zijn 22 inch groot, of klein als je ze naast een BMW zet. Het interieur is opgeleukt met matjes en een turbo druk meter.
Hennep zegt
Die velgen staan nog redelijk.
SpeedGeek zegt
hybride = boring
911GT2 zegt
@SpeedGeek: Ga eens in een GT3 R hybrid rijden dan, ik denk dat er weinig boring aan is. Ow de de F1 wagens van vorig jaar (en waarschijnlijk ook volgende jaar) zijn ook hybride ;)
SpeedGeek zegt
@911GT2: jah oke die GT3 R is dan een uitzondering. is het wel zeker dat die KERS weer terug komt? volgens mij niet hoor. ze zeiden bij de FIA laatst dat alle snufjes verboden worden volgend jaar. zoals KERS en geblazen diffusers enzovoort. maja de prius is toch boring? maar ik ben ook fan van het oude gedoe. alleen motor wielen en stuur en gassen maar. geen stomme elektronica achtige super dinge
Headhunterz zegt
Porsche Cayenne Gordini?! :P
pizzakoerier zegt
jammer dat ze dan niet ook de electromotor meer vermogen laten leveren
Edge zegt
Ik heb niets tegen dit soort hybrides. Zo’n Cayenne Hybrid heeft standaard al een lekker vermogen van 333pk, dus dan heb ik er niets op tegen dat er ook nog wat batterijen in de kofferbak liggen
MATSS zegt
waar blijft de eerste elektro-tuner???
ik vraag me af hoe lang het duurt :D
BRABUS heeft hier en daar als wat gedaan maar prestatiegericht is er nog niemand volgens mij
BaySideBlueBoy zegt
@MATSS: Ik dacht dat Ruf een elektrische 911 had ontwikkeld.
Of is Ruf geen tuner?
Fizzy zegt
@911GT2: Het leuke aan de GT3R Hybrid en de F1 auto’s van vorig jaar is toch de benzine gestookte krachtbron die in beide huist. De elektronische component is ronduit saai te noemen.
911GT2 zegt
@Fizzy: Saai,tis maar wat je saai noemt, de GT3 R hybrid heeft op de electromotoren alleen al meer pk’s dan de gemiddelde gezinsauto…
Waarschijnlijk meer dan jij aan pk’s hebt liggen in jouw autotje… En das dan puur energie die anders niet in de auto opgeslagen kon worden… gratis 161 PK ik vind dat niet saai nee.
Maar ja als je 20 bent moet je nog veel leren ;)
AudiQuatro zegt
nou goed idee!! Nu die electro motor aanpassen en betere accu`s regelen. Maar dat is natuurlijk veel ingewikkelder als je daar vanuit het niets in moet stappen.
RenesisHP zegt
In dit geval is er maar 1 vraag belangrijk.
Co2 uitstoot? :lol:
haatto zegt
Ligt het aan mij of heeft deze auto links en rechts andere velgen?
Zoals die 740i AC Schnitzer die jullie al eens getest hebben,
rene zegt
MATSS ,”waar blijft de eerste elektro-tuner???” men krijgt met moeite hier een hybride in mekaar ,laat staan hem te tunen.
Dimglor zegt
Die stickers passen nu eens totaal niet bij deze auto…
Fizzy zegt
@911 GT2: 161PK is idd meer dan ik uit mijn autootje haal, maar vergeet niet dat het bij de GT3R Hybrid slechts om een boost van 161PK gedurdende een paar seconden gaat. Daarnaast vraag ik me af in hoeverre je over “gratis” kan spreken aangezien een elektromotor wel gewichtstoename met zich mee brengt ;)
w0o0dy zegt
@alwood:Foutje in de tekst… “Gewoon het sufste exemplaar Cayenne pakken en er nog wat van proberen te maken.”
Je hebt de retespannende en binnenkort meestverkochte Cayenne geblocked? De 3.0tdi is pas echt suf/saai.