We gaan nog even door met lekker uitlaatgeluid. De heren van speedART zitten graag met hun vingertjes aan Porsches. Het laatste resultaat daarvan is deze SP81-CR, gebaseerd op de nieuwste generatie Cayman.
We zagen al renders maar nu is hij echt en hebben we alle details. De nieuwe Porsche Cayman (981) kon namelijk wel een upgrade gebruiken volgens de dames en heren van speedART. Eigenlijk is de motorische verbetering niet eens het spannendste nieuws: 35 pk en 30 Nm is het resultaat van een opnieuw geprogrammeerde ECU. De upgrade is voor zowel de Cayman als de Cayman S leverbaar, wat betekent dat er nu maximaal 360 pk uit de 3,4 liter grote zescilinder van de Cayman S wordt gehaald. Ook de uitlaat is niet meer helemaal origineel, hoe dat klinkt hoor je op gorgeljunk.
Nee, meer in het oog springend zijn de uiterlijke wijzigingen van deze SP81-CR. De achterzijde wordt gesierd door een spoiler en diffuser, de voorzijde krijgt een andere lip onder de bumper. Het kekke blauwe kleurtje springt ook behoorlijk in het oog overigens. De wielen gaan weg onder de noemer LSC-Forged en zijn leverbaar in 20 en 21 inch. Daarnaast zijn er verschillende verlagingssets leverbaar voor straat- en circuitgebruik, naar wens in combinatie met een airlift om over drempels te kunnen komen. Het interieur kan ook onder handen worden genomen door speedART, mocht u daar behoefte aan hebben. Persoonlijk vind ik de aanpassingen van TechArt beter geslaagd, wat vinden jullie?
porsche928 zegt
Wat is de Cayman toch lekker, jammer dat je ze zo weinig ziet. Hier in Oisterwijk ook, struikelen over 911’s is zo gebeurd. Een Cayman zie ik nooit.
jrk68 zegt
Velgen zijn een tikkie ordinair maar hij kan het hebben, gaaf kleurtje alleen wel die klep ff meespuiten/wrappen graag.
roberto zegt
@jrk68: Welke klep bedoel je?
Jochempie zegt
Dit zal wel niet de 2,7 zijn toch?
remydeb zegt
-edit: check-
desjonnies zegt
Eigenlijk he, als je zo’n dikke Cayman ziet, denk ik zelluf; waarom zou je nog een 911 willen?
Rob zegt
@desjonnies:
Met een Cayman maak je minder indruk bij de autospotters dan met een 911. Dat kan je natuurlijk niet laten gebeuren als “geslaagde” 50 plusser…
mdemooistelettervanhetalfabet zegt
Wat vinden mensen nou toch zo mooi aan een contrasterende kofferbakklep? Net als op die Boxster 7 vind ik het er niet uitzien. Verder een erg dik apparaat.
kor1 zegt
@mdemooistelettervanhetalfabet: dat dacht ik inderdaad ook, tot ik m gisteren in het echt zag staan. Wooow wat een mooie auto.
jens28 zegt
lijkt me wel lache als ze hier een keer een 911 torbo blok in lepelen.
vali1992nl zegt
Na het filmpje van die Ferrari V8 is dit geluid een beetje lafjes. :P Maar zeker niet verkeerd!
berlinetta zegt
Tijdens het revven vind ik het met de kleppen open beter klinken, maar bij het optrekken klinkt het weer beter met de kleppen dicht. Noem ik niet echt een heel goede verbetering dan.
baap zegt
Het lijkt wel of de auspuff een beetje scheef zit onder de Cayman.. la maar dan!
gash zegt
Ik denk dat maar weinig vrouwen/kappers voor zo’n uitlaat zullen kiezen.
lemans96 zegt
Mooie lak/wrap. Die wielen zijn too much voor mij.
tvr1974 zegt
Persoonlijk vind ik deze mooier en beter gebalanceerd dan een 911.. Het voelt allemaal natuurlijker.. Maar ja, Porsche zal er nooit een echt snelle versie van maken omdat ie dan gelijk de tekortkoming van de 911 aan t licht brengt en dat kan natuurlijk niet.. Aan de andere kant Nissan laat met zijn gt-r al de tekortkoming van de 911 al keer op keer zien dus misschien dat Porsche nu toch eindelijk eens een bi-(of tri)turbo bouwt op dit blok… En daarmee weer is echt van zich afbijt… Zou leuk zijn