SpeedART, de tuner die in juni zijn veertiende verjaardag vierde, heeft weer een ‘nieuw’ stylingpakketje onthuld. Ditmaal focussen ze zich niet op de 911 van de nieuwste lichting (991), maar pakken het type daarvoor (997).
Deze 911 997 Turbo Cabrio is door de Duitsers omgedoopt tot SpeedART BTR-II 600 EVO – Ultra Edition. Die 600 staat uiteraard voor het aantal pk’s, Waarmee hij zich qua vermogen tussen de SpeedART BTR II 580 en de SpeedART BTR-II 650 EVO parkeert. Zeshonderd paarden in een cabrio, beslist geen straf.
Over hoe deze vermogensstijging tot stand kwam laten ze zich niet uit, behalve over het feit dat er sportuitlaat opgeklapt werd. Daarnaast kreeg de cabrio een BTR-EVO Aerokit aangemeten, van koolstofvezel. Een upgrade van de veren + dempers kwam er ook, en die beschikken nu over Porsche Active Suspension Management (PASM) en een liftsysteem om te voorkomen dat je je peperdure bodykit noodgedwongen bij een drempeltje moet achterlaten (voor & na).
Maar SpeedART zou SpeedART niet zijn als ze nog even compleet fout zouden gaan. Dan hebben we het niet eens zozeer over de 20-inch LSC-velgen, of die Halfords-pookknop, maar meer dat LSD-deurenkitje om portieren voortaan verticaal te kunnen openen.
kapiteinaudi zegt
Van beauty naar lelijk monster.
rufctr01 zegt
@kapiteinaudi: ik zie deze ook liever origineel.
rufctr01 zegt
Vleugeldeuren liever niet, de rest kan wel, als is het op het randje.
rufctr01 zegt
En maak dat hang en sluitwerk van de portieren dan zwart, dan valt het namelijk niet zo op als de portieren gesloten zijn.
reggie-boy_rood zegt
@rufctr01: ja dat viel mij ook op!
p924 zegt
Vind een 911 cabrio sowieso niet mooi, maar deze is wel heel erg toegetakeld.
reggie-boy_rood zegt
Ziek ding! Deuren zijn alleen wat overdreven maar als je een Porsche wilt rijden die niemand heeft is dit een uitweg !
amglover zegt
Hij is best wel tof hahaha
MARS zegt
Als Porsche liefhebber doet mij dit pijn aan mijn ogen…
norge zegt
Waarom staan die de deuren de hele tijd open ? Nu lijkt het wel een maffe eend die wil wegvliegen maar het niet kan.
keesje1987 zegt
@norge: Bij foto 9 geef-tie het op..
azenomei zegt
Porsche blijft mooi. Maar die lambo deuren zijn echt not done.
Corrado16v zegt
Nooit begrepen waarom je achteraf vleugeldeuren zou laten inbouwen. Er is toch geen enkele auto waar dat er goed uit ziet, anders had de fabrikant het wel gedaan.
terazino zegt
Dat zwart staat hem prima. Die aftermarket vleugeldeuren horen op een Opel Astra, Mazda 323 of Golf 4.
keesje1987 zegt
Interieur is best leuk maar de buitenkant is afgrijselijk… Naden zijn niet even breed/dun overal achterklep is er gewoon opgepleurt en gasveren van de deuren zie je ook zitten. Volslagen kansloze toevoeging…
bogey zegt
Fouter dan/als (help grammernazi’s, als zal wel dialect zijn zeker?) die rode versnellingspook kan toch niet? Ah of toch … die vleugeldeuren op een Porsche. Het enige merk waar dat op te verantwoorden is lijkt mij Lamborghini.
De turbo is overigens wel mijn favoriete Porsche. Een ‘gewone’ zou ik nooit kopen.
porschekiller zegt
Die vluigel deuren zijn echt te lelijk maar de rest is beestachtig.
matje140 zegt
@porschekiller: ja, die vluigeldeuren zijn afgrijselijk maar wat vind je van de vleugeldeuren?
davelepeef zegt
Ach… Duitsers blijven toch Duitsers hè…
mustang750supersnake zegt
Meestal zie je dit soort wagens dubbelgevouwen om een boom of paal terug….