







SpeedART, de tuner die in juni zijn veertiende verjaardag vierde, heeft weer een ‘nieuw’ stylingpakketje onthuld. Ditmaal focussen ze zich niet op de 911 van de nieuwste lichting (991), maar pakken het type daarvoor (997).
Deze 911 997 Turbo Cabrio is door de Duitsers omgedoopt tot SpeedART BTR-II 600 EVO – Ultra Edition. Die 600 staat uiteraard voor het aantal pk’s, Waarmee hij zich qua vermogen tussen de SpeedART BTR II 580 en de SpeedART BTR-II 650 EVO parkeert. Zeshonderd paarden in een cabrio, beslist geen straf.
Over hoe deze vermogensstijging tot stand kwam laten ze zich niet uit, behalve over het feit dat er sportuitlaat opgeklapt werd. Daarnaast kreeg de cabrio een BTR-EVO Aerokit aangemeten, van koolstofvezel. Een upgrade van de veren + dempers kwam er ook, en die beschikken nu over Porsche Active Suspension Management (PASM) en een liftsysteem om te voorkomen dat je je peperdure bodykit noodgedwongen bij een drempeltje moet achterlaten (voor & na).
Maar SpeedART zou SpeedART niet zijn als ze nog even compleet fout zouden gaan. Dan hebben we het niet eens zozeer over de 20-inch LSC-velgen, of die Halfords-pookknop, maar meer dat LSD-deurenkitje om portieren voortaan verticaal te kunnen openen.
Van beauty naar lelijk monster.
@kapiteinaudi: ik zie deze ook liever origineel.
Vleugeldeuren liever niet, de rest kan wel, als is het op het randje.
En maak dat hang en sluitwerk van de portieren dan zwart, dan valt het namelijk niet zo op als de portieren gesloten zijn.
@rufctr01: ja dat viel mij ook op!
Vind een 911 cabrio sowieso niet mooi, maar deze is wel heel erg toegetakeld.
Ziek ding! Deuren zijn alleen wat overdreven maar als je een Porsche wilt rijden die niemand heeft is dit een uitweg !
Hij is best wel tof hahaha
Als Porsche liefhebber doet mij dit pijn aan mijn ogen…
Waarom staan die de deuren de hele tijd open ? Nu lijkt het wel een maffe eend die wil wegvliegen maar het niet kan.
@norge: Bij foto 9 geef-tie het op..
Porsche blijft mooi. Maar die lambo deuren zijn echt not done.
Nooit begrepen waarom je achteraf vleugeldeuren zou laten inbouwen. Er is toch geen enkele auto waar dat er goed uit ziet, anders had de fabrikant het wel gedaan.
Dat zwart staat hem prima. Die aftermarket vleugeldeuren horen op een Opel Astra, Mazda 323 of Golf 4.
Interieur is best leuk maar de buitenkant is afgrijselijk… Naden zijn niet even breed/dun overal achterklep is er gewoon opgepleurt en gasveren van de deuren zie je ook zitten. Volslagen kansloze toevoeging…
Fouter dan/als (help grammernazi’s, als zal wel dialect zijn zeker?) die rode versnellingspook kan toch niet? Ah of toch … die vleugeldeuren op een Porsche. Het enige merk waar dat op te verantwoorden is lijkt mij Lamborghini.
De turbo is overigens wel mijn favoriete Porsche. Een ‘gewone’ zou ik nooit kopen.
Die vluigel deuren zijn echt te lelijk maar de rest is beestachtig.
@porschekiller: ja, die vluigeldeuren zijn afgrijselijk maar wat vind je van de vleugeldeuren?
Ach… Duitsers blijven toch Duitsers hè…
Meestal zie je dit soort wagens dubbelgevouwen om een boom of paal terug….