We kwamen de speedART BTR II 580 eind vorige maand al tegen in Essen, maar de Duitse tuner heeft nu het bijbehorende persbericht met twee zonnige kiekjes in onze mailbox gedropt.
Bij het vermogen van de Porsche 997 Turbo werd 80 pk opgeteld om uit te komen op 580 pk en 720 Nm koppel. In combinatie met Porsche’s PDK versnellingsbak duurt de acceleratie naar 100 km/u een krappe 3,2 seconden en stop het accelereren pas bij 325 km/u. Om dit te bereiken werd de turbodruk opgevoerd en het uitlaatsysteem aangepast. Een geintje dat 9.890 euro kost. Er wordt momenteel tevens gewerkt aan een upgrade naar 650 pk.
Voor 5.100 euro krijgt het oog ook wat met de BTR II body kit. De bi-color kit bestaat uit een voorspoiler, betere koeling voor de remmen, side skirts, diffuser, dakspoiler en een achterspoiler. Voor 6.640 euro krijg je er een setje 20 inch lichtmetaal bij in de maten 245/30 van voren en 325/25 van achteren. Verstelbare sportvering behoort ook tot de mogelijkheden. Tot slot kun je bij speedART terecht voor o.a. een strak sportstuurtje, sport stoelen, leerafwerking en carbon interieurafwerking.
Jedo zegt
niet slecht
r0b1n zegt
Rappe 0-100 tijd.
Uit mijn hoofd 0.7 sec sneller dan de standaard
997 Turbo, met slechts 80 pk meer? Vooral veel koppel extra dan?
Yeelen zegt
@r0b1n: Standaard lukt het al in 3.6 sec met launch control en PDK hoor :)
tobiman zegt
nee de allernieuwste 997 turbo heeft een nieuw launchcontrol systeem, waardoor de normale versie al 0-100 in 3,4 sec doet
maar mooir werk hoor ;)maar in 1 kleur gespoten vind ik mooier
jack zegt
@r0bin, is toch even 16% vermogens winst door alleen de druk en de pijp te wijzigen. Vind het zelf dan ook wel een nette score.
Misselijk trouwens wat 1 achterbandje kost van dat ding, 325/25/20 is niet niks.
sab993s zegt
leuke performance upgrade, styling om te janken.
cgvdwerf zegt
Die velgen hoeven echt niet. De rest is meer dan in orde.
Doe mij die maar….
Eric zegt
Ik begrijp niet dat ze beweren dat hun spoiler meer lucht naar de remmen brengt. Porsche ontwerpt een auto in de windtunnel, een tuningboer heeft die mogelijkheid niet. Vraag me dan ook af of door die tuning de luchtweerstand niet hoger (lees slechter) wordt. Ook he aantal PK’s lijkt me niet echt sensationeel. De vroegere 996 turbo kon je bij meerdere tuners ook tot 580 en meer laten chippen! Dit wordt hetzelfde verhaal als met de Mustang!
jurrian zegt
@Eric: Tjah, het is natuurlijk een ad-on dus hij zal vast meer lucht scheppen, maar of de remmen dat nodig hebben?? misschien, door het extra vermogen.
en waarschijnlijk dat porsche zelf niet zo’n lip er op zit om de auto nog over drempels te kunnen laten gaan.
jack zegt
@Eric,
Grote kans dat die spoiler dient voor downforce ipv koeling, want ik kan dat toch niet uit de tekst halen.
Gamekiller zegt
Een kikker met lippenstift op zijn oren, wangen en kont?
jorden zegt
@ eric
ik zet ook m’n vraagtekens bij al die tuners die het altijd maar beter kunnen doen dan een fabrikant die een vermogen inversteerd in de ontwikkeling van auto.
Cantago zegt
Ziet er stoer uit, maar iets TE om boodschappen in te doen ben ik bang…
Dennis zegt
Zo’n Porsche 997 Turbo is toch veel stijlvoller dan zo’n R8!
lambolover zegt
sorry dat ik het typ!
maar het lijkt in de verste verte niet meer op een porsche!
maar oke, die prestaties zijn echt wel heel mooi!
hij is ook wel tien keer zo mooi, ja ik ben geen erg grote porsche fan!!
BananaFlip zegt
Mooie powerupgrade, maar laat de visuele aanpassingen maar achterwege. Porsche heeft het goed aangepakt met de Turbo door hem niet al te dramatisch te mishandelen met spoilers en andere rotzooi, dat lijkt stukken beter dan al dit plastic.
robin l zegt
wat the fuck en waarom zou je een super snelle porsche turbo nog sneller willen maken!!! ikke nie begrijp,gewoon lkr standaard laten uiterlijk en motorisch….zo veel mooier en je rijdt minder voor l@l