Flitsofficier Koos Spee heeft weer een nieuwe manier gevonden om de arme automobilist geld uit de zak te kloppen. En het mooie is dat hij het lekker vanuit zijn kantoortje kan doen. Door de bestanden van de RDW te controleren op auto’s met een verlopen APK kan hij gelijk een boete opsturen. En gister tijdens de uitzending van Kassa verklaarde hij te verwachten dat er in de komende maanden daarom maar liefst 400.000 boetes a 75 euro verstuurd kunnen gaan worden. Dat noem ik nog eens kassa.
Spee was te gast bij Kassa omdat in het register van de RDW namelijk ook nog auto’s staan die 12 jaar geleden al gesloopt zijn en waarvoor de vroegere eigenaar dan nu plotseling een boete op de mat ontvangt. En ga jij dan maar eens bewijzen dat je auto toch echt gesloopt is. De laatste jaren is de hoeveelheid boetes voor een verlopen APK overigens sterk toegenomen. In 2005 waren het er nog 140.000 en in 2006 stond de teller al op 330.000. En als het in de loop van het jaar zo doorgaat dan kan de teller dit jaar wel eens op 1 miljoen komen te staan. (via: AD)
Jellert zegt
Als je auto in de schuur staat moet ie dan ook APK hebben?
robbie zegt
Als je kenteken niet geschort is wel.
RV zegt
haha laat ze dit maar lekker doen ipv laserguns en andere meuk
Fej zegt
@ RV
dit is niet “in plaats van”, maar ze doen het gewoon erbij!
Stephan zegt
[quote]Spee was te gast bij Kassa[/quote]
niet echt hoor, hij had alleen een briefje met reactie gestuurd die ze lieten zien
(en dan nog de vraag of Spee dit zelf geschreven heeft)
Danger zegt
Ik zie het probleem niet?
Meestal krijg je de APK gratis als je een grote/kleine beurt laat doen?
Jesper zegt
Spee wordt er met de dag populairder op eh…
komt r op neer dat’ie naar nog n paar van die geld-uit-de-zak-kloppende maatregeltjes een beter beveiligde auto nodig zal hebben dan de gepantserde 7-serie van J.P. Bak-Ellende… srry Balkenende.
jorgen zegt
nou ik zie het probleem wel, ze willen enkel geld vergaren met daarvoor zo min mogelijk kosten. dus lekker gewoon geautomatiseerd, lang leven het digitale tijdperk.
Hopa 400.000 x 75 eurie = 30 miljoen kassaaaaa!!!
Chip zegt
“En ga jij dan maar eens bewijzen dat je auto toch echt gesloopt is.”
Laat hun maar bewijzen dat je uberhaupt die auto nog hebt. Schuldig tot het tegendeel is bewezen, nee, onschuldig tot het tegendeel is bewezen!
Dit is wel een hele makkelijke 30mil cashen!
Floris zegt
Nou ja, het gros van die 400 duizend zal gewoon bestaan uit mensen die niet op tijd hun auto door de APK hebben gedaan. Dat die een boete krijgen vind ik niet zo’n probleem eigenlijk.
w0o0dy zegt
@Chip: als jij niet kan bewijzen dat je die auto hebt laten slopen of verkocht hebt (papieren die dat bewijzen) dan maakt het niet uit of jij em hebt of niet. Aan de andere kant heb ik wel een advies voor iedereen die zo’n boete ontvangt…… voor de rechter brengen die zaak, liefst gezamelijk…. Ik geloof er namelijk niets van dat een rechter een positieve uitspraak gaat doen voor Dhr Spee als zijn prutsorganisatie 12 jaar niets met de overtreding heeft gedaan….. Zou een mooi verhaal worden… “we wachten 6 jaar met de belastingcontroles en iedereen die dan de administratie van 5 of meer jaar geleden niet meer heeft die smeren we een naheffing aan…. de bewijzen van de onschuld zijn toch al vernietigd.”
lincoln zegt
75 euro ?? .. voor dat geld komen mijn auto,s nooit door de keuring ..
ik zie ze wel weer tegemoet .. stuur maar op koos ..
Sander zegt
$P€€
W!d zegt
Ik ben bang dat mijn mini niet door de volgende keuring komt, en moet er veel aan gaan lassen, wat nooit op tijd klaar zal zijn en waar ik dan ook geen haast mee heb.. wat moet ik dan doen?
SaxoVTS zegt
Is dit al eens eerder gedaan? Anders vind ik het schandalig. De burger die z’n auto (op een paar dagen of weken na) nog niet apk-klaar heeft en zodoende geen haast heeft gemaakt met “sleutelen” omdat de auto toch niet op de weg hoeft is in dit geval de dupe. Hij kon niet voorspellen dat hij dan bekeurd zou worden. Is dit niet in strijd met de bestuursrechtelijke term “behoorlijke beginselen van bestuur”? Is er iemand hier advocaat of jurist ofzo?
PS: de burger uit het voorbeeld ben ik :(
lincoln zegt
@W!d .. @Saxo .. wat is het probleem dan ?? je kan toch gewoon schorsen .. of “gevaaropdeweg-belasting betalen .. da,s al jaren de nederlandse wet ..
lincoln zegt
o,ja .. en als de overheid of andere bange mensen (komen veel op feestjes of zijn je collega,s) je gaan vertellen dat je zonder apk niet verzekerd ben ..
niet geloven .. je kan een drol nog wel verzekeren ..
SaxoVTS zegt
@Lincoln: schorsen kost 30 euro. En ongedaan maken weet ik niet, maar zal ook wel geld kosten.
Reactie op eigen bericht: Ik bedoel natuurlik ” beginselen behoorlijk bestuur” ipv andersom.
Paragon zegt
Het punt is:
400.000 x 75 = 30.000.000 Euro (dertig-miljoen Euro!!)
DAAR gaat ome Spee en zijn vrienden in Den Haag om.
Paragon zegt
Jorgen was me voor…
Rick dos zegt
Goh, proactiviteit van een overheidsorgaan.
Ik kan het mis hebben, maar dat is volgens mij een unicum in de hedendaagse politiek.
3-Serie zegt
@ Paragon,
denk dat je gelijk hebt. Pas in het nieuws dat de politie staakt en minder zijin best doet om bonnen uit te schrijven. Tja dan bestaat al snel het risico op een begrotingstekort. Wat bedenkt heer Spee, laten we de bonnen dan zonder de politie uitschrijven!!!
boostah zegt
een boete voor apk is maar 75 euro, das persoonlijk een schande, ok de manier waarop ze worden uitgeschreven is beetje belachelijk maar dan nog
10km/h te snel is duurder dan met een auto rondrijden die mogelijk/waarschijnlijk technisch niet in orde is, dat vind ik niet normaal
Arie Nap zegt
Die boete vind ik niet erg en schokkend. Wat ik echter wel schokkend vind is dat er hier dus 400.000 mogelijk gevaarlijke auto’s op de weg rijden !!!
Stephan zegt
mja idd snel die boete ophogen naar 1000 euro ofzo
kleine moeite om even apk in orde te hebben…
DafMaf zegt
75 euro, ik heb de boete al gehad, oktober vorig jaar. Apk was 5 jaar verlopen, dus ik ben er nog uitgesprongen.
Jonkheer Bartholomeus van Hier tot Gunder zegt
Typisch Nederlands, dat het bureau verkeershandhaving de enige afdeling van het OM is die een beetke functioneert. Dat gaat namelijk alleen maar over het risicoloos versturen van acceptgirootjes naar de brave burger die het lef heeft om eens een spetterje op de rand van het potje (we hebben het niet over echt naast de pot piesen) te deponeren.
Want het aanpakken van misdrijven (en daarmee dus ook echte criminelen) levert meer risico’s maar veel minder geld op, en past dus eigenlijk niet zo goed in de nederlandse handelsgeest. Nee, uitknijpen tot op het randje voor de lichtste overtredingen past daar veel beter in, lekker cashen zonder gevaar te lopen.
Ziehier het ware gezicht van de rechtsstaat, van de handhavers van de orde, van de dagelijkse realiteit. De politie is niet je beste vriend, die pet past ons niet allemaal. De politie en het OM zijn verworden tot een glanzende cashcow in de stal die onze regering bestiert.
En het ergste is dat we het allemaal slikken. Weliswaar niet helemaal zonder mopperen, maar het kwakje wordt gewoon weer doorgeslikt. Vanmorgen was het weer zover op de A50 bij Apeldoorn. Lekker cashen onder een viaduct, want zondag is nog zo’n beetje de enige dag waarop de maximumsnelheid nog valt te overtreden op onze verder volledig dichtgeslibde snelwegen. Chapeau heren, ik hoop dat u een goede vangst heeft gehad, met zul;ke kleine mazen in het net kom je waarschijnlijk lekker snel aan je quotum.
En nu allemaal rustig gaan slapen, misschien pakt de politie de boeven wel weer eens per ongeluk tijdens een alcoholcontrole, want van opsporen hebben ze geen kaas gegeten
boostah zegt
@hierboven
allemaal leuk en wel maar ga eens de cijfers van doden door auto’s na (en dan niet bestuurder, you want the fun you get the pijn, bij een ongeval), tov doden door overvallen
dat een overvaller 10k euro bv pikt tov een dronkaard of onverantwoordelijke pipo die 120 door een bebouwde kom rijdt die u doodrijd. Kweet wel wat ik erger zou vinden
w0o0dy zegt
@boostah: dat verhaaltje dat snelheid per definitie tot ongevallen leidt is een groot sprookje. Ze blijven dat soort stompzinnig propaganda rondstrooien maar het is gewoon niet waar……
Van alle (grove) snelheidsovertredingen zal nog geen procent tot een ongeval leiden, laat staan slachtoffers. Tuurlijk is de kans groter dat je een (ernstig) ongeval krijgt als je harder rijdt dan toegestaan, maar er is GEEN oorzakelijk verband aan te tonen. Het is nog steeds zo dat de meeste doden in het verkeer vallen door mensen die niet uitkijken bij oversteken, mensen die fietsers over het hoofd zien tijdens afslaan en mensen die geen voorrang verlenen/krijgen.
Snelheid is geen oorzaak van ongevallen! Snelheid draagt hooguit bij in de ernst van het ongeval. Laat mensen maar geconcentreerd rijden, de regels kennen en een beetje voorzichtig zijn met de veiligheid van anderen (dus niet inhalen als het riskant is) en opletten als het druk is of als het weer slecht is.
Luc zegt
Ik snap het nu niet om koos vaker af te zeiken, die man doet toch gewoon zijn werk?
Sjon zegt
Speed doesn’t kill, suddenly stopping does…
Sorcerer zegt
w0o0dy: nou, het kan wel verschil maken of je wel of niet op tijd kunt remmen voor een verdwaalde fietser. Maargoed, uit de statistieken blijkt inderdaad dat de meeste ongelukken totaal andere oorzaken hebben (zoals onverstandig inhalen, niet goed kijken als je een kruising op rijdt, etc.)
Mazda specialist zegt
Echt schandalig zeg en wij als nederlanders houden de smoel weer dicht wat dachten jullie van is 1 zondag geen 1 auto te laten rijden kijk maar is wat dat aan tikt voor de staat:)
Bas zegt
Arme Koosje…nog geen centjes genoeg opgehaald en moest weer een list “verzinnen” (niet echt natuurlijk want het blijft een domme ambtenaar) om de 3.000.000 die hij nog aan Wouter schuldig is in te lossen.
Schaamteloze, kinderachtige en respectloze geldklopperij van de overheid…wanneer is het nou ooit genoeg…rupsje Koos?
Bas zegt
Sorry…ik noemde Koosje Koos…net een beetje te veel respect en niet kleinerend genoeg voor deze hermafrodiet…het moest Koosje zijn.
eMilt zegt
Ik blijf het toch een beetje raar verhaal vinden. Bij Kassa waren mensen te gast die bijvoorbeeld al 12+ jaar geleden de auto naar de sloop hadden gebracht. Nooit iets gehoord en dan ineens zou de auto gekeurd moeten worden. Waarom heeft de kentekenhouder dan de afgelopen 12 jaar geen aanslag voor wegenbelasting / houderschapsbelasting gekregen ? Dat heeft ‘ie zeer waarschijnlijk ooit wel betaald maar dat moet dan een keer gestopt zijn. Dat zal wel bij de RDW verwerkt zijn want anders had die eigenaar wel aanmaningen en boetes gekregen. Dat is dus niet zo. Dus ik denk dat de RDW hand in eigen boezem moet steken en eerst maar eens goed moet uitzoeken waarom gegevens in het verleden niet correct zijn verwerkt en de bestanden eerst maar moet opschonen. En bij twijfel, de burger het voordeel van de twijfel geven.
w0o0dy zegt
@sorcerer: dat zeg ik…. het kan bijdragen aan het ontstaan van een ongeval, maar ook in het “te laat remmen voor een overstekende fietser” is er een andere oorzaak. Nml heeft de automobilist goed opgelet en gekeken? Is de verkeerssituatie erg onoverzichtelijk? Heeft de fietser misschien geen licht op? Rijdt de fietser door rood?
Lijkt me duidelijk dat dat de oorzaken zijn en niet het harde rijden, toch?
rikkon zegt
@w0o0dy in het geval van die lompe fietser: rijdt je rustig kan je nog net op tijd stoppen, ga je lomp hard dan kan je nog zo hrad remmen maar wordt het toch een rommeltje. Hoe kan je dan beweren dat snelheid geen oorzaak is.
Je altijd een paar fouten nodig voordat je een ongeluk weet te bouwen. Zolang er maar 1 fout wordt gemaakt is het nog wel te herstellen.
jeewee zegt
@ rikkon: als je goed kijkt, ook als je lomp hard rijdt, kun je tijdig inschatten of je met remmen danwel gas (bij)geven die fietser rustig kunt laten oversteken zonder dat hij een slachtoffer wordt. Dat heet verkeersinzicht.
Zoals je zelf ook aangeeft is er meer nodig dan een één fout (of snelheid, of niet kijken, of niet opletten) nodig. Dus de oorzaak van een ongeluk is altijd een combinatie, waarmee je aangeeft dat snelheid nooit dé oorzaak is. Maar da’s logisch.
RobertJ zegt
Er rijdt zoveel meuk op de weg, en veel van dat rijdt toch niet altijd even sociaal.(ervaring) (en dan bedoel ik niet de hobby-ist met zijn oldtimer e.d.) Tijd dat onveilige rammelbakken een beetje worden aangepakt, zo moeilijk is het niet om een auto door de apk te krijgen, en optijd is ook niet zo moeilijk! (mijnes hoeft pas over 3.5jaar, hehe)
Als ze de kas genoeg gespekt hebben staan ze misschien eens wat minder vaak loze boetes uit te delen? I hope so!
rikkon zegt
@ jeewee Je hebt altijd een ander nodig om een ongeluk te bouwen, let jij beter op dan zal de andere partij gewoon beter z’n best moeten doen.
Het missen van een fietser die aan de rechterkant van de weg rijd en ineens besluit om ‘haaks links’ te gaan zonder te kijken, zonder z’n hand uit te steken en zonder voorsorteren heeft weinig te maken met verkeersinzicht, dat heeft toch meer te maken met mazzel en/of je horoscoop voor die dag.
Hetzelfde geldt voor kinderen die de weg oprennen, in- en uitvoegende bejaarden enz.. Rijdt je te hard voor die situatie dan heb schade, hoe goed je inzicht ook is. Rijdt je minder hard dan heb je meer kans dergelijke kamikazes te missen.
Kan je niets aan doen, is nou eenmaal zo…., heet reactietijd!
w0o0dy zegt
@rikkon: beetje gechargeerd maar, je kunt dan ook stellen dat je een grotere kans hebt die fietse
Leendert zegt
Ik heb vorig jaar nog een bekeurin gekregen voor verlopen APK auto stond op eigen erf onder een zeil.
bmw6cil4life zegt
DOE NORMAAL….. ga boeven vangen of vd irri links rijders aanpakken. en niet makelijk cashen… als je auto een weekje later gekeurd is dat maakt toch niet uit voor de verkeersveiligheid (extreme gevallen uitgesloten). is alleen voor je eigen verzekering van belang.
bmw6cil4life zegt
@ rikkon
en remweg.. nice geschrijft btw..!!!
Peter zegt
Mijn auto wordt jaarlijks gekeurt gelijk met een grote beurt.
Nu kan het dus wel een voorkomen dat door omstandigheden de keuringsdatum met een paar weken overschreden wordt.
Vakantie , werk , kan gebeuren dus, maar om dus maar weer gelijk maar weer iedereen over een kam te scheren en gelijk maar weer met boetes te gaan strooien vind ik op z,n minst geld klopperij.
Leuk hoor laat iedereen die zich de klere werkt ook maar de klere betalen
Hartelijk dank hiervoor
Mr Hyde zegt
Dit mag helemaal niet! Want je bent strafbaar als je met een niet-APK-goedgekeurde auto over straat rijdt, dus niet als hij in de garage staat. Zolang je hem niet gebruikt op straat kunnen ze je denk ik weinig maken. Dat is net als je rijbewijs, zonder mag je niet op straat, wel op je eigen erf. Dus ik wens ze veel succes met de vele klachten/rechtzaken die ze krijgen.
Juppe zegt
@Mr Hyde,
Dat klopt helaas niet. Als je een auto hebt moet je aan 3 dingen voldoen: wegenbelasting betalen, de auto moet WA verzekerd zijn en de auto moet APK gekeurd zijn. Of je er mee rijdt of niet maakt niks uit.
Als je aan 1 van de 3 niet kunt/wilt voldoen, moet je de auto schorsen.
Henk Hiensch zegt
Dat wordt een heel groot probleem.
Ik heb een Volkswagen camper van 1973, hij zit in de schorsing, vorig jaar was ik vergeten die schorsing te verlengen, hub 75 euro boete. Nu krijg je voortijdig bericht dat de schorsing afloopt dus ieder jaar schorsen á zo’n 30 Euro. Wat nu gaat gebeuren, een oude auto die jaren geleden naar de sloop is gebracht en nog op jouw naam staat, daar het kenteken in de prullebak terecht is gekomem hetzij bij jou danwel bij de sloper, staat nog steeds op jouw naam. 1994 is de datum, dat de APK ingevoerd werd en vanaf die datum zijn die voormalige autobezitters de klos tel uit jouw winst, de overheid vaart er wel bij. Hoe kan je bewijzen dat die oude kar uit de running is. Nederland is een dievenstaat geworden. 400.000 processen dat levert een leuk bedrag op, je wordt bestolen waar je bij staat.
Sterkte.
Peter zegt
Als ik mijn cabrio uit de schorsing haal is doorgaans de APK verlopen. Dezelfde dag door de APK is echter geen garantie. Met wat dingetjes en onderdeeltjes duurt dat zo twee weken. In principe rijd ik dan niet of nauwelijks, maar van Spee krijg ik dus al automatisch een boete. Zeer onrechtvaardig dus. Controles op de weg om notoire APK ovetrders te beboeten lijkt mij veel eerlijker.
Jareth zegt
Het probleem wat hier gaande is, is omdat we zo groen aan het doen zijn. De overheid minder aan accijns zal ontvangen. EN HOE LOSSEN WE DAT OP!! door de brave burger het geld uit zijn zak te kloppen. en wel op deze manier. Alle mensen die hun auto al naar de sloop hebben gebracht en er dus nix meer mee te maken hebben krijgen een boete op de mat. GEWOONWEG ONZIN!!!! Ik snap niet dat de regering ons allemaal zo naar de K**ker probeert te helpen. we kunnen niet anders, hou dus op met het geld uit onze zak te kloppen. Anders moeten we maar een paar polen op Minister Eurlings, $P€€, en Bos gaan sturen. (mijn excusses alvast bij het taalgebruik) zucht……. het is zo frustererend
Golden zegt
Wij hebben toch met zn alle deze regering gekozen?
Misschien eens wat bewuster nadenken voordat je stemt.
En laat ze in Den Haag weten wat we met zn wel en niet willen, en ze daar dan ook op afrekenen.
Golden
Jareth zegt
@ Golden :
Toen de regering gevormd werd (2 jaar geleden) had ik nog geen officieel stemrecht. Anders had ik wel duidelijk geweten welke persoon ik zou stemmen.
Tammy zegt
Ik zou wel eens cijfers willen zien van het aantal ongelukken die zijn veroorzaakt door auto’s zonder apk.
denk dat het vooral auto’s zijn die zoals sommigen al aangeven,
die ergens onder een kleed op het erf staan.
Zo heb ik die van mij ook netjes in een boerderij staan,
en kreeg ik vorige week ook die leuke 75 euro.
En ik betaal netjes wegenbelasting en verzekering :(
F355 zegt
Heb je nog geluk dat je de verzekering netjes betaald hebt anders hadden ze hem netjes weg komen takelen vanaf de boerderij…
MVG,
F355
ed zegt
De boete is geen 75 maar 90 euro.
sander zegt
en wat als je nou die 75 euro betaald, maar d3 auto nog niet laat keuren. Wat dan. Gelijk weer een boete of pas een jaar later?
F355 zegt
Ze kunnen er gewoon iedere dag een nieuwe boete voor onder de ruitenwisser stoppen. Waarschijnlijk zelfs meerdere per dag maar goed als de auto gewoon geparkeerd staat en dus niet van zijn plaats komt doen ze dat niet zo snel als er al een onder de ruitenwisser zit. Als je er echter mee rijdt dan geven ze je net zo makkelijk er 2 of 3 per dag hangt er vanaf hoe vaak je ze tegenkomt… Maar goed de kans dat je er sowieso al meerdere per dag ontvangt is al vrij groot, aangezien je enerzijds van oom agent er een kan krijgen en anderzijds van CJIB door de welbekende registercontrole bij de RDW.
Hoe ik dit zo zeker weet?
Mijn tussenstand durf ik niet eens precies na te trekken want dan springen de tranen in mijn ogen maar ik gok op zo’n kleine 30 á 40 boetes voor APK alleen al in de afgelopen maand en dat is nog afgezien van de boetes wegens registercontrole…
Dit is dan wel verdeeld over 2 auto’s maar al met al toch vrij ehmm ‘pittig’.
Morgan Freeman zegt
Wat een stel azijnzeikers hier zeg! JE krijgt ruim van tevoren bericht dat de APK keuring eraan zit te komen. Als je het dan niet op tijd regelt moet je niet raar opkijken als je een boete krijgt. Je hebt het zelf in de hand dusga niet Spee of een andere regeltjesmaker beschuldigen!
F355 zegt
@Morgan Freeman
Typisch een reactie van iemand die nog nooit iets meegemaakt heeft… Op zich wel begrijpelijk maar wel jammer. Maar goed dat is dan ook gelijk een van de redenen waarom de politie zo ongestoord zijn gang kan blijven gaan waarschijnlijk: onwetendheid bij het grote publiek.
Ik rijd/reed een Ferrari en daarnaast had ik een Calibra in schorsing voor het geval dat.. Nu heb ik 2 kleppen verbrand van de Ferrari met als gevolg dat 1:de Ferrari die net voor zijn keuringsdatum zat niet goedgekeurd kan worden vanwege verkeerde emissiewaarden(motor stuk)2:informatie ingewonnen bij Ferrarimonteur> wachttijd bijna half jaar en geschatte kosten kleine € 8000,- voordat hij uberhaupt ter keuring kan worden aangeboden.
Gevolg 7 dagen tijd 9 boetes! laat ik hem schorsen dan takelen ze hem weg want mag dan niet op straat staan. Iedere dag die nodig is om transport en geschikte plaats te regelen enz. om de Ferrari te stallen is kassa!.Want eerder kan ik hem niet schorsen. Daarnaast Calibra uit schorsing gehaald en afspraak gemaakt voor keuring iedere dag die intussen verstrijkt is ook weer kassa! Tussenstand ook hier 9 boetes op 7 dagen wat het totaal brengt op 18 boetes in 7 dagen! De politie komt iedere dag langs om een bekeuring onder de ruitenwisser te stoppen en om de andere dag zelfs 2 stuks, bv. 1 overdag en 1 snachts. Ben toen op uitkijk gaan staan en heb de eerstvolgende agent die een boete kwam uitschrijven aangesproken. De hele situatie uitgelegd en zowaar hij gaf me geen boete! Was de keuring echter een week later nog steeds niet in orde dan kreeg ik ze alsnog zo vertelde hij. Enfin hij rijdt weg en bijna tegelijkertijd komen zijn collega’s aangereden, met als resultaat alsnog 2 bekeuringen rijker.
Kom bij mij nu niet aanzetten met regeltjes en dat je het zelf in de hand hebt. Iemand doelbewust met de grond gelijk proberen te maken dat is het niet meer en niet minder. In mijn ogen zijn politie geen mensen. Ik kan er in ieder geval weinig menselijks bij bespeuren…
Tatiana zegt
Ehhm, het lijkt me duidelijk dat dit gewoon een persoonlijke hetze is tegen jou, vanwege het simpele feit dat je een Ferrari durft te bezitten. Dit kunnen zij van hun politiesalarisje nooit betalen. Oftewel er is Jaloezie met een grote J in het spel. Verbaasd me niks van ‘onze ‘dienders, ook ik heb slechte ervaringen met de politie en dat terwijl ik hun hulp nodig had. Ik vraag me af waar ze tegenwoordig op selecteren bij aantrekken personeel: Klootzakkerigheid?
Ik hoop dat je niet van plan bent die boetes te betalen anders zou ik hier een zaak van maken, het is echt belachelijk!
Tatiana zegt
btw, heeft iemand anders nog antwoord op de vraag hoe lang het ongeveer duurt voordat je weer een boete ontvangt over de post nadat je de eerste gehad hebt?