Een bruut uiterlijk is immers niks waard als je het niet met passende prestaties kan onderstrepen, toch?
Sommigen zal de auto misschien bekend voorkomen. Dat kan, want de Corvette C6 Specter Werkes GTR bestaat al langer. Tot nu toe was er echter niet meer ‘umpf’ te krijgen dan bij Corvette zelf. De ZR1 was het topje van de ijsberg, en dat is nou niet een auto die heel hard een make-over nodig heeft. Standaard ziet een ZR1 er al tamelijk agressief uit.
Dus wat verzin je dan om je hippe bodykit aan de man te brengen? Een flinke portie extra vermogen. De 800pk en 1080Nm komen bij Lingenfelter vandaan. Het LS7 blok (uit de Z06) is flink aangepast en voorzien van twee turbo’s om dit te bereiken. Onder de juiste omstandigheden zijn 0-100 sprints van iets meer dan 2 seconden mogelijk. (via: Jalopnik)
jmulleman zegt
Wat een lelijk hok!
jou zegt
Iets meer dan 2 seconden? Toe maar..
hakar zegt
mooie agresieve achterkant, alleen de uitlaten mogen wel anders, zit er goedkoop uit
porsche zegt
ik vind hem niet echt mooi, het is geen corvette meer, de neus is lelijk en de achterkant is veel te veel getuned
sir_smokalot zegt
Mijn TDI lease-hok sprint ook in iets meer dan 2 seconden naar de 100….
Alwood zegt
nou, mij volvo sprint in two shakes of a lambs tail en twee seconden naar de honderd ;)
Maaar, voor een andere Corvette met dezelfde specs is een 1,96s 0-60mph sprint genoteerd. Naar de 100km/u duurt altijd wat langer, en als je geen plakkerig rubber gebruikt op je achterbanden wordt de tijd ook meer :)
AMG Powerrr zegt
Ik waan me in Need For Speed joh…
Neluz zegt
Alleen de motorupgrade. En misschien hou ik wel een bugatti veyron bij in het begin… of niet. :P
NLBUURMAN zegt
waarom heb ik zo’n idee dat 2 seconden voor dit ding niet haalbaar is? die achterwielen blijven spinnen tot in de 3e versnelling ofzoo!
Osca zegt
lelijke uitlaten voor de rest .. dammm O_O
jan1666 zegt
blazeeeeeeeeeeeeeeeee
Megakix zegt
…bij welke stelling in de IKEA moet je hiervoor zijn ?
HDM zegt
Die uitlaten x(
Zelfs de gemiddelde Hot Wheels heeft mooiere.
Johan zegt
Geloof niets van die 0-100 tijd, Voor een Veyron geven ze 2,5 op en die heeft 2x zoveel grip door 4wd.
w0o0dy zegt
@Johan: de Zo6 heeft meer dan 500pk maar vertrekt desondanks zonder wheelspin met een launch vanaf 5000toeren… met de grip achter is niet veel mis dus. Deze zal nog meer grip hebben en ook veel meer vermogen.. en vergeet niet dat een corvette vrij weinig weegt… (1400kg voor de zo6), dat helpt enorm.
EJS zegt
ik vind het geheel niet echt geslaagd.. de eerder genoemde uitlaten zijn toch op z’n minst dubieus… Het vermogen is leuk, maar het feit dat ze er turbo’s voor gebruiken spreekt me dan weer niet aan.. Oftewel, laat maar zitten.
smeck zegt
is dat ding misschien in 2sec van 0-100 achteruit tegen een muur gereden?
Voorkant ziet er lekker agressief uit…maar die achterkant lijkt net alsof halvewege het ontwerp de inspiratie opeens foetsie was…
JCD zegt
sir_smokalot: Jou TDI in 2 sec (oke ietsje meer dan) op de honderd? Ja, toen ging de wekker!
bleegh zegt
@wOoOdy
juist door gewicht krijg je grip…
w0o0dy zegt
@bleegh: een vrachtwagen heeft 2 aangedreven assen en 480pk dus die is sneller weg dan een R8? Lijkt me niet, dus het gaat om grip, vermogen en een laag gewicht.
opelsintrafreak zegt
whahahaha die uitlaatpijpen dat zijn ja gewoon lange stalen of rvs platen o.0
M2_lover zegt
Gave wielen maar wat een lelijke achterkant bah… en dan die Johnny-uitlaat bah!
Chriss zegt
@ JCD, hey, hij heeft t over iets meer dan 2 seconde ;) ’t is maar net wat je met iets bedoeld..een trein dat iets vertraagd is kan ook 5 minuten later komen duss.. :P
mrB zegt
zeer strakke achterkant. Ik vind juist de uitlaten en die ‘afgesneden’ lichtunits heel vet in combinatie met een zwarte achter kant. Voor deze corvette dan, niet voor een getunede golf en dergelijke. Voor de verandering is een geslaagde (naar mijn mening) tunings object
JamesBond007 zegt
Auto voor inSpecter Gadget
kowalsk zegt
2 grote ronde uitlaten op de hoeken ipv die batterijen en dan is -ie af!
CSL zegt
0-100 in zo’n 2.8sec moet wel mogelijk zijn aangezien de Z06 standaard al een lange 1e versnelling heeft om zijn enorme koppel onder controlle te houden en met redelijk weinig wielspin te accelereren. Dus het komt puur door de 1e versnelling die over 100km/h gaat. Als ze de tweede versnelling ook iets langer maken dan gaat het gewoon goed tot 200km/h en verder…
C6_R zegt
Ik ben geen tsjoenert fan, al helemaal niet als ze aan mooie auto’s zitten, maar ik kan deze erg waarderen! Vooral de kleur, velgen en achterkant. Al had die uitlaat wel iets minder gemogen!
johnny m zegt
”Johnny-uitlaat”
die zijn zeker niet moeders mooiste.
bmwrobby zegt
ik wil er nog niet dood in gevonden worden, lelijk ding
bmwrobby zegt
@csl, wat bedoel je met een lange eerste versnelling? wil je zeggen dat de Z06 in de eerste versnelling door de vertandingen in de bak een laag transmissiegetal heeft? hierdoor krijg je een langere eerste versnelling maar je versnelt hiermee niet sneller.
Stan zegt
Veelste veel plastic.
Net een “New-kids-on-the-block-.-Uitlaat”
Citrofiel zegt
Ze hebben geprobeerd een scherp gelijnde auto van de Corvette te maken. Met een niet al te scherpe basis zal dat natuurlijk nooit lukken…
Rob USA zegt
De standaard 4 pijpen eronder en hij is wel lekker.
Lekker zwaar agressief die achterkant.
Benz.. zegt
En uiteraard weer een grondig verbouwde Vette (lees: kei-lelijk!) met veel te veel power en uiteraard weer veel te veel plastic.
En dan vinden de fanboys het raar dat er bepaalde cliches de ronde gaan.. ;)
C6_R zegt
@Benz..: Je hoeft niet te kijken hoor! :roll:
Benz.. zegt
@C6_R: Hoeft niet, mag wel.. ;) :roll:
phantom zegt
Geef mij maar die gts van geiger dan!!
gummer zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Camaro zegt
Bah, die uitlaten, voor de rest wel mooi
koekepan zegt
lichten: te camaro-achtig
uitlaten: lijkt of ze scheef hangen en veel te goedkoop^
kleuren: Verkeerd!
maar voor de rest wel oké!
Cantago zegt
2 seconden? Dat moet ik zien!
hansjeboy zegt
das niet niks ik vindt alleen het uiterlijk te stealth