
Wat een mazzelaars toch, die Singaporeatianezen. Ons wordt hier een Golf VI GTI in de maag gesplitst, maar zij krijgen gewoon een extrahete überversie van de aloude ‘Vijf’. Het ding heet de GTI V50 en mag zich verheugen op 250 peekaatjes en een aantal andere upgrades.
“Tuning by Volkswagen. Warranty by Volkswagen,” staat er bovenaan het persbericht. De Duitsers hebben blijkbaar door dat maar weinig GTI’s na aankoop ongemoeid blijven, dus zorgen ze zelf maar voor het extra schepje er bovenop. Zo is de V50 uitgerust met R32-remmen, een VW Performance-uitlaat en een Stage 1 ECU.
Alles bij elkaar is de GTI V50 serieus snel: 5,6 seconden naar de 100, een volle seconde sneller dan het standaardmodel. Verder zien we een apart two-tone verfje en hebben ze er dikke 18″ velgen met Pirelli P-Zero’s opgeschroefd. Leuk spul, maar de V50 zal slechts in beperkte oplage gemaakt worden en zoals gezegd alleen in Singapore worden verkocht.
Tuning by Volkswagen. Warranty by Volkswagen.
The Golf GTI V50 is pumped not just with extra horsepower but the spirit of a steed. With a Stage 1 ECU tuned to 250hp, you’ll post a stunning time of 5.6 seconds in the 100 kph sprint, sending your 2-litre hatch streets ahead.
The aggressive sports styling is amplified by Pirelli “P Zero” 18-inch alloy rims with 225/40 R18 tyres that let you burn rubber in style.
To tame the speed explosion, hug the asphalt with brake discs and callipers used in the range-topping Golf GTI R32, which round off the Golf GTI V50’s dynamic road-feel and sensitive handling.
These tune-ups and more will be performed by Volkswagen Centre Singapore’s technical experts – using genuine and approved parts and technology – and are covered by Volkswagen’s 3-year warranty.
The Golf GTI V50 is a one-time, limited offer. In Singapore only.
Come down to the Volkswagen Centre Singapore today, before they all speed off.
Technical Data
Engine type 4-cylinder petrol engine, turbo FSI
Cubic capacity, litres/cm 3 2.0L / 1,984 cc
Max. output, kW(bhp) at rpm 183 / 246
Max. torque, Nm at rpm 382
Exhaust emission control Euro 4
Gearbox, standard 6-speed dual-clutch gearbox DSG
Top speed, kph with automatic gearbox 261
Acceleration, in seconds from 0-100 kph with automatic gearbox 5.6
Fuel consumption, litres/100 km with automatic gearbox:
City 10.7-11.0
Urban 6.2-6.5
Combined 7.9-8.2
CO 2 emission, g/km 190
Fuel capacity 55L
Exterior dimensions
Length/width/height, mm 4,216 / 1,759 / 1,501
Wheelbase, mm 2,578
Track front / rear, mm 1,534 / 1,516
Wheel size 7.5 J x 18
Tyre size 225 / 40 R18
Turning circle, m 10.9Interior equipment
* “Climatronic” air-conditioning system with 2-zone temperature control and dust and pollen flter
* Aluminium and leather gearshift handle
* Backrest split foldable 1 ⁄3 to 2 ⁄3 including load through provision and centre armrest
* Front centre armrest with storage box and 2 rear cup holders
* Front and rear carpet mats
* Lockable glove compartment with cooling
* Illuminated vanity mirrors in sun visors
* Automatically dimming interior mirror
* Leather upholstery in “Vienna” on sport seats with height adjustment (heated)
* Luggage compartment cover with net
* Leather-covered multi-function steering wheel with decorative aluminium inserts and gearshift paddles
* Multi-function display “Plus”
* Front and rear power windows
* Radio remote controlled central locking with 2 folding keys
* “RCD 500” with in-dash 6 CD changer, 10 speakers
* Space and weight saving spare wheel
* Storage pockets on front seat backrests and additional storage compartment in roof console
* Cruise control
* Drawers under driver seat
* 2 front reading lights with chrome trim and 2 rear reading lights
* 12-volt socket in luggage compartmentExterior equipment
* Volkswagen “Pirelli” 18 inch alloy rims with 225/40 tyres “P Zero”
* Automatic low beam mode with “Coming Home” and “Leaving Home” function
* Bi-xenon headlights for low beam and high beam
* Electric tilt sunroof
* Electrically adjustable and foldable outer mirror, separately heated and automatically dimming on driver’s side including curb view on passenger side
* Front and rear bumpers in sports design, body-coloured rear spoiler
* Front fog lights
* Heat-insulating blue tinted glass
* Metallic paint
* Rear window wiper and washer system with intermittent control
* White side turn signal lights
* Sport suspension lowered by approximately 15mm
* Wheel locksSafety equipment
* 3-point seat belts for all passenger seats
* Front seat belts with height adjustment and seat belt tensioner
* Electronic stabilization program (ESP)
* Comfort brake assistant, ABS, ASR and EDL
* Curtain airbag system for front and rear passengers including side airbags at the front
* Driver and front passenger airbag
* Front passenger airbag deactivation
* Height and reach adjustable steering wheel
* Front and rear disc brakes (front ventilated)
* ISOFIX child seat preparation (for 2 rear child seats)
* Driver and front passenger active head restraints
* Power-assisted steering, speed sensitive
* Electronic vehicle immobilization device
* Extended pedestrian protection measures
* Warning buzzer and warning light for front seat belts not fastened
* Flat tyre indicator
* Rain sensorPerformance Upgrades
* Volkswagen Performance Stage 1 ECU Tuning to 246hp
* Volkswagen Performance R32 front and rear brake discs and calipers
* Volkswagen Performance Exhaust
* Volkswagen Performance Body Kit
* Volkswagen “Pirelli” 18 inch alloy rims with 225/40 tyres “P Zero”Volkswagen Warranty
* 3-year or 100,000km warranty (whichever is earlier)
* 24-hour Volkswagen Roadside Assistance
* 12-year body protection warranty
* 3-year paintwork warranty
Hmm was autorijden in Singapore niet ontzettend duur? Ik ken iemand die daar vandaan komt en die zit daar altijd over te zeuren.
waarom alleen in singapore?
Pffff, plaatje ziet er wel HEEL erg fotoshop uit!
Meer inhoudelijke reactie: best een leuke uitvoering, maar toch vind ik dit meer “in de maag splitsten” dan VI GTI uitbrengen…
Die 2de streep richting de spiegels is er teveel aan. Gelukkig is het maar een nietszeggende photoshop… Vreemd dat ze daar nu nog mee afkomen want ik zie al regelmatig Golf VI ‘en rondrijden en de IV GTI is ook al even uit.
auto’s zijn daar behoorlijk duur ja, heb daar familie zitten.
5,6 sec? jeetje daar rijdt je de gemiddelde v8 wel zoek mee…
‘Singaporeatianezen’.
Hoe kom je er op? :D
Waarom Singapore?!? Niet Duitsland, Nederland, VS of waar dan ook, maar in een klein stadsstaatje, Singapore geheten!
KLein stadsstaatje met de grootste haven ter wereld ja, impoteren die bak!
Ik heb er 3 jaar gewoond en autorijden is er verschrikkelijk duur. Aan de andere kant zijn het wel allemaal benzines, met uitzondering van de taxi’s.
Daar zal buiten Singapore toch ook wel markt voor zijn zou je denken.
5,6s naar de 100 is inderdaad pokkesnel.
Zo snel zelfs dat ik er weinig van geloof.
En mooi is trouwens ook (heel) anders…
-edit: nutteloze bijdrage-
Mooie fotootjes voor mijn zuster gevraagd…
Hmm, en wat is de reden dat deze Golf GTI alleen in Singapore geleverd gaat worden?
@Drivr
Ik rijd een gechiptunede Golf V GTI met 250pk, en ik zit op de teller in 5.5seconden aan 100. Zal in echte snelheid enkele tienden trager zijn (teller overschat 5à10%), maar 5.7 voor dit ding (met nog wat meer optimalisaties dan enkel de motor) lijkt me toch geen onrealistische tijd.
Als een GTI Edition 240 er 6.3 seconden voor nodig heeft (volgens ABT), dan lijkt het me stug/vreemd dat deze er zoveel minder tijd nodig voor heeft? Of een Leon Cupra Edition 310, met 60 pk meer notabene langzamer?
Behoorlijk geil.
Maar misschien zal de benaming (V50?) heel veel onwetende, niet-autoblaadjes-lezende Singaporeoza’s trekken, terwijl ze denken een Golfje met 50 cilinders te krijgen.
Maar dan ligt het gemiddelde IQ van de gemiddelde onwetende, niet-autoblaadjes-lezende Singaporeoza wel heel erg laag.
Of het schrikt juist mensen af… (Een nieuwe Volvo? Getsie…)
Singaporno!!
Hmm, ben vaak genoeg in singapore geweest, maar het is een politiestaat dus veel kun je niet doen met je 250pk VW (tenzij op een circuit). Verder is het autobezit heel erg duur daar (en ook vrij nutteloos vanwege uitstekend ov/goedkope taxis) en het is ook nog eens aan banden gelegd want je hebt een soort vergunning nodig om uberhaupt een auto te mogen bezitten.
Gezien de reacties lijkt het me vrij onmogelijk om in Singapore aardig wat auto’s te slijten. Dan moet je wel met dit soort dingen komen…
@CrazyHenky
Pk’s zegt ook niet alles, banden gewicht, koppel etc. doen natuurlijk ook heel veel.. Al is 5.6 inderdaad wel heel erg rap.
De reden dat t alleen singapore is: Het is de plaats met t meeste aantal miljonairs ter wereld :) Volgens laatste onderzoeken was ruim 25% van de bevoling miljonair. :)
Daarom worden ook alle nieuwe en dure dingen daar als eerste gereleased en verkocht :)
vind het maar niks presies een vuilbak met strepen opgeschilderd golfje van tien jaar terug is dit model niet veel veranderd tenopzichte van ford opel of mazda en prijs licht een pak hoger nee voor mij is het maar flauw
vind het ook maar niets die golf die geert heeft wel gelijk model van 10jaar geleden is niet verander juist een licht en een bumperke verandert en veel te duur voor die koekendoos en voor zij concurenten