Heel veel auto’s bouwt het kleine Spaanse automerk Tramontana niet, maar als ze iets bouwen dan is het altijd iets speciaals. Hun laatste creatie is een model dat specifiek gericht is op het circuit.
Veel details zijn er nog niet bekend over deze Tramontana GT, maar we weten wel dat de variant zo is afgesteld dat hij zich op zijn gemak voelt op een circuit. Zoals je kan zien ontbreekt de voorruit volledig, op een klein richeltje na. Er is nog wel ruimte voor een passagier die traditiegetrouw achter de bestuurder kan plaatsnemen.
Achterin de Tramontanta GT ligt een 5.2-liter V10 met 600 pk die afkomstig is van het Volkswagen concern. De prijs van dit rappe bakbeest is zo’n €455.000. Mochten we nog meer informatie te pakken krijgen dan horen jullie dat van ons. (via: gtspirit.com)
mo112 zegt
hmm.. 455.000
daarmee koop ik een M3, mustang shelby en een Bentley Continental GT V8 en hou je nog wisselgeld over voor wat opties
subarufan zegt
@mo112: als je met 455K voor een circuit speeltje aan het shoppen bent heb je die denk al.
guusboum zegt
Al een tijd niets meer gehoord van het Catalaanse merk… Blijven indrukwekkende, maar vooral vreemde, bakkies…
imaginenl zegt
Blijft toch een beetje een obesitas wanna be F1 bak.
Tijd voor wat nieuws Tramontana!
thomcarspotter zegt
@imaginenl: dit was het nieuws…
stefanos zegt
Bizar duur ! Koop er genoeg ander leuk spul voor
potver7 zegt
En ik maar denken dat GT iets met Gran Tourismo te maken heeft, en niks met een circuit…
Bijzonder ding, dat wel. Zoals altijd bij exclusieve, extreem dure modellen, moet het ontwerp vooral apart zijn, anders verkoopt het gegarandeerd niet. Of het mooi is, maakt niet uit. Dus wat dat betreft scoort dit model dubbele bonuspunten. Dit is typisch zo’n merk met een vaste schare fans, de prijs is gebaseerd op een laag afzetvolume want voor meer exemplaren hebben ze waarschijnlijk toch geen capaciteit.
pomoek zegt
Zonder belastingen kost een X-bow nog geen € 60.000,-. Een formula Ford zal ongeveer hetzelfde zijn. Een Lotus Elise voor ongeveer € 45.000,- inclusief belastingen. Ik begrijp dat er mensen zijn die 10 keer zoveel voor hetzelfde willen betalen. Ik snap ze alleen niet.
stephanotis zegt
@pomoek: een Formula Ford weegt ongeveer 400 kg, de Lotus en de KTM het dubbele daarvan en deze Tram wel drie keer zoveel. Als je “hetzelfde” gevoel bijvoorbeeld ook bij vrouwen hebt, snap ik je wel, maar begrijp ik je nog steeds niet.
rob68 zegt
Kan je voor dat geld niet een oude F! racer kopen? Iets sneller…
E34M5Touring zegt
@rob68: Hunt’s McLaren gaat onder de hamer binnenkort. Kan wel ff voorschieten.
rob68 zegt
@E34M5Touring: Bijvoorbeeld, dan ga je toch niet dat gedrocht van hierboven kopen?
rob68 zegt
@E34M5Touring: Zoiets als dit bijvoorbeeld, http://www.carclassic.com/images/global/shim_trans.gif
rob68 zegt
@rob68:
natos zegt
@rob68: Dat lijkt net een oude kart uit 1950 joh. Liever dat Spaans pepertje.
E34M5Touring zegt
@rob68: Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar de 155DTM. Mocht ik ooit in de positie komen, dan wordt dat mijn trackday beest. F1 heb ik niet zoveel mee. Al zou een van de turbo’s wel heel gaaf zijn.
sjaakk zegt
Doe dan lekker een caparo t1. Kan je daarna nog naar huis rijden.