Chinezen zijn gemiddeld nou niet echt het langste volk dat op deze aardbol rondloopt, maar op de een of andere manier hebben Chinezen toch een soort fetish voor auto’s waarvan de wielbasis is verlengd. We zagen al eens verlengde versies van de A6 en 5 Serie. En nu is er speciaal voor China een lange A4 ontwikkeld.
De A4L is maar liefst 6 cm langer dan een normale A4. Zou dat ruimte genoeg opleveren om met gestrekte benen op de achterkant te kunnen zitten?
Stancke zegt
Meer foto’s?
Jintro zegt
Wat een lelijke pisgele lichten…-edit: let op je taalgebruik!-
Rayner zegt
Hij mag ook best deze kant opkomen hoor!
jarnoviw zegt
dan koop je toch een A6? beetje nutteloos denk ik..
bmw zegt
whoe ha ha
de seat exeo xl
007 zegt
@ jarnoviw
een A6 is wel een prijscategorie hoger..
dit lijkt me eigenlijk helemaal geen slecht idee! je wilt een redelijk grote luxe wagen zonder dat je hiervoor a6 – geld moet betalen.
je betaalt dus enkel voor de extra ruimte en niet voor (nog) extra luxe
zo een modelletjes mogen ze hier ook leveren (: (wie wilt er nou niet meer beenruimte op de achterbank)
Tommy zegt
Geen foto’s van de zijkant, hij is zeker minder mooi gelijnd dan de onze A4. :D
@jarnoviw: In Europa proberen ze klanten die meer ruimte willen een A6 aan te sporen, in China is die stap minder makkelijk en dit is dus een goedkopere optie. Wel idieaal als Taxi trouwens zo’n verlengde A4/A6.
anus zegt
@jarnoviw een a4 met verlengde wielbasis is niet hetzelfde als een a6.. als chinezen de a4 toch gewoon geil vinden;)
RX-7/6US Owner zegt
extra ruimte voor de sumo worstelaars
RH zegt
Hoelang is een Chinees…
JzAero zegt
Grappig is wel dat je hier een verlengde versie laat zien en dan geen foto van de zijkant showt:P Dan zien we niet hoeveel verlengd ie isxD
CSL zegt
Wat is een A6 dan ?
JzAero zegt
@ CSL, misschien eerst ff de reacties lezen.
Niet elke persoon op aarde heeft het extra geld om een A6 te kopen.
Misschien wel net juist dat beetje extra geld voor een A4 verlengd zonder dat je de volle mep betaald voor een A6 prijsje.
Net zoiets met de 5serie Li, waarom geen 7 serie?
Die is gewoon een dikke klap duurder.
Een 5 serie Li is nou eenmaal veel geodkoper voor dezelfde ruimte.
Dennis zegt
wat een nutteloze ‘investering’
Einser zegt
Wel grappig! Overigens staat de verlengde A4 (nog) niet op de Chinese Audi-site.
Wel op de chinese BMW-site; een verlengde 5-serie!
Rick zegt
@Dennis.
In China hebben ze andere budgetten voor auto’s A8 te duur? dan de helft!
JH zegt
Een chauffeur is in China redelijk goedkoop (100 dollar / maand) maar zoals al vermeldt is de sprong naar de a6 een stuk groter kwa prijs…overigens is er ook een verlengde Mondeo versie. Mercedes heeft onderzocht of de E-klasse verlengd kon worden maar de kosten waren toch te hoog (voornamelijk door de ontwikkeling van nieuwe deurpanelen/interieur)
Guan zegt
@RA: was dat niet Hulang? ;-)
Bert zegt
Sorry, maar dan zou ik toch wel even in de lach schieten als er een A4 voorbij komt (Grootste burgerlullenbak ever) met een Chauffeur en achterin Mr. de “Directeur” met zijn krantje.
Laurens zegt
Wilde ook zeggen: verlengde Exeo.
Vorige type A6, Santana’s en noem maar op hebben ze daar ook nog heel lang gemaakt. De Kever in Mexico is ook pas net uit productie! Peugeot 504 Pick-up trucks zijn eeuwig in productie geweest; kortom, doen alle fabrikanten voor de “minder ontwikkelde” markten.
lincoln zegt
@Laurens ..
wie weet heeft Audi daar een andere concurentie positie ??
weet het niet hoor ..
wat ik wel weet is dat nederland een beetje onderaan staat in de prioriteitenlijst van de autofabriekanten ..
lager dan Roemenie iig ..
geloof dat de ontwikkelingsgroei van China een beetje langs je heen is gegaan ..
Laurens zegt
@lincoln
Kwestie van hormonen in het vlees. Ze worden ook steeds langer daar.
Maar ot: gemiddelde inkomen per hoofd van de bevolking ligt nog bij lange na niet op ons niveau. En wij zijn hier een provincie van Duitsland, en dat land telt wel mee hoor.
Chinezen willen (net als wij hier) gewoon veel voor weinig. Dat kan alleen als je min of meer afgeschreven modellen recycled.
lincoln zegt
@Laurens .. ontwikkeling = groei .. en die gaat daar 100 X harder als hier ..
tuurlijk weet ik wel wat je bedoeld .. een stabiele middenklasse is daar nauwelijks ..
aan de andere kant zijn die lui nog niet begiftigt door de door fabrieken opgelegde mooi/lelijk issue ..
en kunnen het zelf nog een beetje invullen ..
hun vragen .. Audi maakt ..
hier is het andersom ..
Mr_R zegt
Ik zou zeggen, op bestelling ook voor Europa!
Ik vraag me altijd af waarom al die premium modellen zo’n waardeloze beenruimte hebben achterin. Als je grotere kinderen hebt moet je dus maar net toevallig genoeg geld hebben voor een A6 (waarschijnlijk niet, anders kocht je sowieso wel een A6) of in een Passat stappen: niet leuk en weg klant voor Audi. Een A4L lost het op!
Zie geen reden om de A4L hier níet te leveren. Iemand?
Laurens zegt
@lincoln
Dat weet ik zo net niet. Autofabrikanten werken continue met consumentenpanels, geheime previews, marktonderzoeken en ga zo maar door. Het aantal echte flops wat ze uitbrengen is niet zo hoog.
Zelfs de X6 (toch een min of meer nieuw concept) is al behoorlijk uitverkocht. De Cayenne ging er ook in als gods woord in een ouderling. Beide door de fabrikanten in de markt gezet, behoorlijk afwijkend van wat ze al deden, maar wij vreten het als kool.
Chinezen kijken wat wij hier mooi vinden en kopiëren dat. En waarom niet, alle mensen zijn toch uiteindelijk min of meer hetzelfde? En zien dezelfde films en TV series.
lincoln zegt
@Laurens .. ja .. dan heb je het over BMW en Porsche ..
never under estimate the dickhead market .. dude ..
Windhoos zegt
Hoewel de A4 dan in een andere prijscategorie zal zitten dan de A6 vind ik dit toch vrij nutteloos, Al helemaal als ze het hebben over een toename van 6cm. Ongeveer de lengte van een gemiddelde middelvinger dus……..
Tycho zegt
Paar live-plaatjes van de presentatie zie hier:
http://www.thetycho.com/news_audi6.htm
Gregorius zegt
Hadden die Chinezen niet nog 800-zoveel A6L’s over na zo bijeenkomst deze zomer?
Die A4L is in mijn ogen ook een goed iets en moet zeker naar Nederland komen. De gemiddelde Nederlandse man zit namelijk niet voor zijn lol achterin een A4, C of 3-serie. Zoiets zou je toch eigenlijk wel mogen verwachten van een auto met zo’n prijs.
Niels zegt
Tijdens de spelen in Beijing geweest…. geloof me er rijden alleen maar L versies. Je ziet echt geen enkele ‘normale’ Audi!
G. Bert zegt
Bij mensen met een kleinere auto gaat de passagiersstoel meestal helemaal naar voren zodat ze alsnog relaxed achterin kunnen zitten… Zo verlengen zij hun beenruimte. Het is natuurlijk fijner als je dat niet hoeft te doen.
TBK zegt
“# Jintro schrijft,
17 November 2008 om 21:46
Wat een lelijke pisgele lichten…
-edit: let op je taalgebruik!-
”
@ autoblog : are you guys serious? “Let op je taalgebruik!”. Kom op eh mannen, niet zo kleinzerig PC proberen te doen/zijn.
BiBop zegt
Needat komt om dal alle lagere BoBo’s in China op kosten van de zaak met een zwarte Audi A4 rondtouren.
Kennelijk is de standaard uitvoering te kort om in het Weekeinde uitbundig met de familie te kunnen shoppen.
Overigens worden deze Audi’s in/bij Shanghai geproduceerd, dus geheel en al Made in China.
Majinstar zegt
Ik snap niet waarom mensen kiezen voor een Audi. En die chinezen willen altijd exclusief zijn.
wimbers zegt
dit zou het standaard formaat moeten zijn. ik vindt de ruimte op de achterbank in een “premium” merk auto om te huilen. ook een A6 is klein achterin. een skoda is een stuk groter..
slisse zegt
wel raar de gemiddelde chinees is zoveel kleiner dan wij en toch moete ze extra L wagens hebben. Dan is dat voor hen een mobilehome ofwat?
ik zegt
waar slaat dat nou weer op, koop een a6 of a8 ipv een a4 verlengen
DennieFR zegt
@ Mr. R
Met jou ben ik het eigenlijk wel eens,gezien de gemiddelde 13-jarige hier in NL al 1.80M + is,en vaak is de beenruimte achter bij dure middenklassers niet echt iets om over op te scheppen..
fructis zegt
wtf 6cm??? die L die ze daarvoor achter de A4 moeten kleven aan de achterkant is zelf ook 6 cm, waar gaat die naartoe?
LD zegt
Op de Chinese website (audi.cn) zijn via de “special” meer foto’s te zien.
Ik heb even de moeite genomen maar kan toch niet zien waar de 6 cm zijn gebleven.
databekker zegt
JA, design kennen ze bij Audi met een DIKKE D van Design.
nu nog het onderstel zoals een Honda of een Ferrari en dan is een Audi wel de beste stuur auto die er is.
Natnael zegt
Waarom zijn deze mensen altijdd zo kleinn?
ik snap dat niet,
ze kunnen goedd bouwen maar ze zijn niet groot?.
leg me dat eens uit!
alvast dankje wel
Groetjes
Natnael……(H)