Hee Tesla, ga eens aan de kant voor deze Germaan.
De specs & cijfers kennen we inmiddels. Audi plaatst een T-vormig accupakket van 92 kWh in de R8 e-tron – de vorige had slechts 49 kWh – en belooft een op-papier-range van 450 kilometer. Een broodnodige verbetering ten opzichte van zijn voorganger, die slechts 215 kilometer actieradius had, en een stille dood stierf wegens geen vraag. De ampères uit de R8 e-tron moeten een vermogen van 460 pk en een koppel van 920 Newtonmeter op het asfalt weten te krijgen, waarmee de Duitse EV binnen 4 seconden de 100 aantikt.
Je kunt er 210 km/u mee boenderen, maar mocht je de accu binnen een half uur leeg willen trekken (gokje), dan kan de Vmax opgeschroefd worden naar 250 km/u.
In Genève konden we aanschouwen hoe de e-tron verschilt van zijn dinosapverbrandende broertjes. Check het in de gallery.
ettie zegt
Toch is een p85d sneller.
melkkoe zegt
@ettie: bij het stoplicht wel ja..
ettie zegt
@melkkoe: bij de laadpaal ook
Donstil zegt
@ettie: Veel sneller zelfs en je kunt er nog met zijn vieren in ook :)
p85d zegt
@Donstil: 5 2 met bagage zelfs
ettie zegt
@Donstil: 7 zelfs inderdaad
humpyourdog zegt
@ettie: inderdaad, laat die r8 maar zelf aan de kant gaan.
jrk68 zegt
Beide polen van de accu vastpakken zal best spannend zijn….
Daar houdt dan alle spanning wel op….
sr20det zegt
@jrk68: hahaha beste comment van de dag! :’)
casperfcb zegt
Die velgen kunnen wel anders toch?
agarde zegt
@casperfcb: afgrijselijke dingen idd… Die van de V10 plus daarentegen…
schellekens006 zegt
Zou Tesla toch niet eens voorbij gestreefd worden door de grote fabrikanten.. Zij beschikken meestal over een grote geldpot.
badboys zegt
Zoals ik gister zei ik vind de R8 met de dag fraaier worden. Zowel de normalde R8 als de e-tron.
Toen ik keek naar de video deel 1 uit Geneve en ik die donkergele R8 zag vond ik hem helemaal geslaagd.
dameister zegt
@badboys: ben het met je eens! Ik vond het op de eerste foto nogal tegenvallen vanwege de kleine verschillen met het vorige model maar hij word zo langzamerhand toch wel weer heel fraai!
gtwillem zegt
@badboys: same here. De foto’s vond ik erg teleurstellen, maar in de filmpjes, al bewegend, ziet de R8 er erg goed uit. Iets strakkere lijnen, iets stoerder, zonder een totaal andere auto te worden. Hopelijk komt er ook een goede basismotorisering. Nog een keer de RS5 V8 zal wel niet (de nieuwere S8 V8 is sterker, krachtiger en zuiniger) maar dat zou wel mijn voorkeur hebben.
JamesBond007 zegt
@badboys: normaal ben ik niet zo van de R8 maar deze vind ik wel erg geslaagd ook ja! Jammer dat de rest van het AB volk het niks vind.. Best grappig, ze hebben het dan over dat alle Audi’s op elkaar lijken, of dat ze niet spannend zijn, maar die reacties kopiëren ze ook van elkaar en op elk Audi bericht waardoor ook hun op elkaar zijn gaan lijken. De ironie….
jaapiyo zegt
@JamesBond007: Haha leuke gedachte, maar de vergelijking gaat toch niet op wat mij betreft, als veel mensen dezelfde mening toegedaan zijn kan dat ook gewoon betekenen dat ze gewoon een vrij breedgedragen punt hebben.
Dat gezegd hebbende vind ik deze e tron best wel ok, wat schokkend is daar ik niet bepaald een Audi liefhebber ben om het zacht te zeggen. Maar waar de benzine versies me niet aanspreken (want waarom niet voor de Huracan gaan, die is dan toch wel wat spannender getekend dan de R8), is de e tron wel onderscheidend IMO.
Ja ok…de techniek doen anderen ook en al veel langer dan Audi, maar deze techniek in een soort conventioneel gevormde sportwagen dat spreekt me wel aan. De i8 vind ik ook tof maar het is op een rare manier toch wel prettig om te weten dat dit in de toekomst ook nog kan, een soort van normale sportwagen zoals we die nu kennen, maar dan met een ander aandrijfconcept.
tupperware zegt
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap..
Doe mij dan maar een 991 GT3RS, als mijn geld dan toch hun kant op moet..
Dutchdriftking zegt
Dikke bak, Als we deze in NL nou eens net zou vaak zouden zien als de Tesla, zou leuk zijn.
w0o0dy zegt
Gatver wat een halfords verlichting! Serieus, wie wil dit nou? Ik zou er niet eens gratis een willen tenzij 7% bijtellen … Dan wil ik er over nadenken…. Oh nee laat maar.
trustmeiamanengineer zegt
Leuke poging van Audi. Maar op dit moment heeft Tesla zijn zaakjes nog beter voor elkaar. Een elektrische sportwagen bouwen die trager is dan een 7 persoons sedan klopt niet.
berlinetta zegt
Moet het niet zijn: Hee Audi, ga eens aan de kant voor die Yank?
Mika_Hakkinen zegt
Die nachtmerrie van vannacht was spannend, dit niet
commentaar1 zegt
Wat zou hij kosten?
fijnkonijn zegt
@commentaar1: als je dat moet vragen kan je het toch niet betalen ;-)
mrrallycross zegt
Ben benieuwd of we deze veel gaan zien. Ik denk het niet. Wel relatief gezien natuurlijk
morph zegt
Wanneer de Tesla Roadster de 3.0 upgrades krijgt, is hij weer op zowat alle vlakken beter dan deze R8 e-tron.. Meer bereik (500km+) uit een 70kWh batterij, dus lager verbruik, zelfde topsnelheid, iets betere acceleratie,.. Ik vermoed wel dat het laden sneller zal kunnen bij Audi d.m.v. CHAdeMO.
gtr8regera zegt
Blauw staat de R8 goed met de zilveren accenten
michaelcorleone zegt
De R8 ziet er fraai uit in het blauw en ik denk dat de e-tron eens goed kan gaan verkopen.