Het lange wachten wordt eindelijk beloond.
De Europese versie van de nieuwe Civic hatchback staat eind deze maand op de Autosalon in Parijs. Tegen die tijd kunnen we je dan ook alles over de nieuweling vertellen. Honda heeft nu alvast prijsgegeven dat de auto vanaf begin 2017 bij de Europese dealers moet staan en dat het bedrijf heel veel tijd en moeite in de ontwikkeling van de nieuwe Civic heeft gestoken.
Van de tiende generatie zagen we al een concept eerder dit jaar in Genève. Toen was al bekend dat de Civic in elk geval geleverd zal worden met een 1.0 en 1.5 benzinemotoren met VTEC en een 1.6 diesel. Overigens komt er ook nog een sedanversie op de Europese markt.
michaelb zegt
Echt?? Wow!
Oh wacht, niet interessant
viezefreddyw zegt
@michaelb: Het is ook nooit goed he. Dan is het weer te veel Max Verstappen nieuws en heet de boel maxblog.nl. Dan heet het weer Fundablog.nl omdat er over een huisje geschreven wordt. Dan is het weer komkommertijd als er geschreven wordt over politie. En dan wordt er nu eens iets geschreven dat echt autonieuws is en relevant is voor de Europese en dus ook Nederlandse markt, dan is het weer niet interessant genoeg. Joh, als het je niet boeit, lees het dan niet en neem dan al helemaal niet de moeite om te reageren.
willeme zegt
@viezefreddyw:
“Freddy Out!!!”
*drops mic*
G-Ammo zegt
@willeme: Ik kreeg een grijns op m’n gezicht :’)
Author zegt
@viezefreddyw: ik geef ‘m wel gelijk. Heeft ie net een duur abo op AB aangeschaft, kiezen die mannen ook nog eens hun eigen auto’s om over te schrijven! Om gek van te worden.
viezefreddyw zegt
@mauritsh: Het zit hem ook niet mee inderdaad.
michaelb zegt
@viezefreddyw: nee dat is het niet. Autonieuws trekt mij behoorlijk. Al kan deze Honda mij niet bekoren. De nieuwe stijl trekt mij totaal niet al ga ik geen oude koeien uit de sloot halen met mijn 30 jaar.
Maar waar ik mij wel aan irriteer is het feit dat echt autonieuws achterwegen wordt geladen wanneer er bijvoorbeeld de zoveelste Guillia topic voorbij komt omdat hij enkel een ander kleurtje heeft. Of het feit dat iedereen elkaar napraat met bijv. VAG is kudt omdat VAG, maar wel Porsche op handen draagt. (Nee ik rij geen VAG op de Golf R van mijn vrouw na). Ik ben meer van het feit dat je met de auto gereden moet hebben voordat je zo graag een post credit wilt ontvangen met je commentaar. Zo ook het adoreren van de Alfa 4c terwijl dit een verschrikkelijke bak is. Zo mijn azijn is op, de volgende aub :)
viezefreddyw zegt
@michaelb: Ik vrees dat je een aantal dingen vergeet. Je zegt bijvoorbeeld dat je minstens met een auto gereden moet hebben alvorens je er wat over kan en mag zeggen. Aangezien deze Civic nog niet in Europa leverbaar is lijkt het mij sterk dat jij er een paar meter in hebt kunnen sturen. Vervolgens geef je je mening dat het niet interessant is. Een beetje dubbel, vind je niet?
Het adoreren van de 4C gaat misschien een beetje ver, maar het een verschrikkelijke bak noemen ook. Want het is geen verschrikkelijke bak maar jij vind het een verschrikkelijke bak. Zie je het verschil?
Waar het mij grotendeels om gaat is het feit dat de Autoblog-redactie zijn best doet om op een leuke manier autonieuws te brengen. En soms is er op een dag geen nieuws dus zul je nieuws moeten creëren als je je aantal artikelen per dag wilt behalen als redactie zijnde. Soms zit daar een leuk artikel tussen maar soms ook niet. Ik ben van mening dat als een artikel je niet boeit dat je dan niet de moeite moet gaan nemen om het te lezen, laat staan te reageren. Zo blijft de sfeer op deze club wat aangenamer.
derek306 zegt
@michaelb: wees blij met nieuwe auto’s op de markt! Teminste afwisseling..
Ik ben benieuwd naar het model, de achterkant ziet er al spannender uit dan zijn concurrenten!
rolov zegt
Krijgen wij zoals gewoonlijk weer de hybride rommel? En de rest van de wereld de leuke? Of is de 1.0 de leuke ?
mashell zegt
@rolov: Als Honda bij de vorige generatie de “hybride rommel” gebracht had dan hadden ze er ook nog meer dan een handvol van verkocht. Maar daar hadden ze geen zin in en nu is het te laat.
rolov zegt
@mashell: ja ik zat met mijn hoofd bij het model ervoor. Met de normale werd je toen doodgegooid in Azië. Die vond ik wel leuk.
pomoek zegt
Ook al met die bavianenreet die moderne auto’s blijkbaar moeten hebben, want difuser dus snel en nee, we staan niet in de file.
rob636 zegt
Haha zoiets ja
suheyl zegt
Zit nu in de USA, rijden hier al rond. Lelijk ding
kingjoop zegt
Is dat Vtec met of zonder turbo? Want die type-R met turrrrrbo is een bommetje. Ben benieuwd of die normale versies (zonder spoiler/taartschep-palooza) een beetje gaan.
nasty zegt
@kingjoop: nieuwe vtec’s zijn allemaal met turbo
mashell zegt
“dat het bedrijf heel veel tijd en moeite in de ontwikkeling van de nieuwe Civic heeft gestoken.”
Ok. Als het nodig is dit te melden want is dan de normale procedure?
pomoek zegt
@mashell: bij Alfa Romeo: weinig aandacht veel tijd ?
w0o0dy zegt
@pomoek: twee keer dezelfde auto ontwikkelen omdat versie 1 niet goed genoeg is noem jij te weinig aandacht? Heel aparte uitspraak.
pomoek zegt
@w0o0dy: Ja. Dat noem ik zo. Ik denk dat zoals jij het omschrijft het probleem bij AM perfect weergeeft. Ze deden in 1e Instantie maar wat. Als ze het meteen goed hadden gedaan was de Giulia al jaren geleden geïntroduceerd en waren ze nu al met de 2e generatie bezig.
willeme zegt
@mashell:
De Civic FN2 was bijvoorbeeld een grote Jazz. Enorm veel aandacht besteed aan het uiterlijk en interieur, maar te technisch was het een Jazz en de motoren waren niet echt vernieuwend. Kwam omdat de EP Civic erg duur was om te bouwen en de clientèle de meerwaarde niet altijd in zag.
Bij deze Civic is veel opnieuw ontworpen. Ophanging, interieur, qua veiligheid, nieuwe generatie VTEC turbomotoren en ga zo maar even door. Vandaar dat waarde @MauritsH deze termen bezigt.
w0o0dy zegt
De nieuwe Civic wordt weer een “bijna d-segment” auto dus fors. De 4 en 5 deurs komen vrijwel zeker zowel in Europa als in de VS op de markt. Da’s nieuw en belangrijk nieuws voor Honda. Bovendien kan het helpen de kostprijs te drukken en dat is nodig want Honda’s zijn best hoog geprijsd. Let op niet duur want in feite zijn ze op veel vlakken VEEL beter gebouwd dan de meeste concurrenten. Zonde dat dit merk niet meer fans heeft. Rijdt uitstekend, super degelijk, zeer ruim en origineel. Alleen niet zo sterk in muesli uitvoeringen als schijnt de nieuwe 1.5 (meen ik) turbo weer een juweeltje te zijn dat ook nog eens zuinig is volgens de test-cycli.
utregcity zegt
@w0o0dy: één fan hier, één!
dijan zegt
Hoop dat ze er weer niet zo n spaceuitvoering van maken. Opzichtige auto s zijn voor de meeste mensen aantrekkelijk. Ik vind persoonlijk die uitstekende koplampen en achterlichten erg lelijk. Honda maakte mooie modellen van 1988 tot 1996,werden toen ook best goed verkocht .
pinut187 zegt
Vind de paar laatste modellen van de Civic nou niet echt spannend meer. Op de zeldzame R-type’s na dan..
utregcity zegt
@pinut187: Nee klopt, wat is hier nou spannend aan -> http://auto-database.com/image/cars-honda-civic-viii-2006-208390.jpg <- het is net de zoveelste Golf, nietwaar?
mercedesclk350 zegt
@utregcity: eigenlijk wel. Heel oud Nederland bestelt dat ding in het grijs met 16 inch wieldoppen. Spannend design verneukt door de smaak van de gemiddelde 65 plusser. En dat is niet erg. Maar je moet niet denken dat die generatie nog steeds fris en mooi is. Want dat is hij niet.
bluebear zegt
Jammer genoeg zal de Type R wel weer, door onze slurp-tax, niet interessant zijn. De tamme versies boeien simpel weg niet. Hoe mooi ze technisch ook zullen zijn. Bij het “uitgesproken” ontwerp van de Civic de laatste tijd zijn er maar twee reacties mogelijk:
1) LOVE IT !
2) HATE IT !
Er is geen tussenweg meer bij de Civic.
Dutchdriftking zegt
Als er een auto is die ik gewoon absoluut niet mooi vind (ondanks dat deze wel anders is) is het toch wel de Civic van de laatste 12 jaar. Het nieuwe design went nog altijd niet.
toyotafortuner zegt
Benieuwd. Ik heb nooit iets tegen de Civic gehad. Al helemaal niet tegen t uiterlijk.
Die 1.5l Turbo klinkt fijn met zijn 170+ pks. Vast de vervanger van de NA 1.8
w0o0dy zegt
Plaatje via Autocar
http://images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/2017_honda_civic_hatchback_debut_photo_8.jpg?itok=F0ieuhri