• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Soms Saaie Supersnelle Sedans, Stations en SUV’s, deel I

Auteur: appeltje, gepost 5 november 2008 om 13:30 – 49 Reacties

Soms Saaie Supersnelle Sedans, Stations en SUV


Een groot deel van de exoten valt nauwelijks op. Natuurlijk zien wij de gigantische geperforeerde remschijven, AMG logo’s in de stoelen, en andere herkenningspunten al van meters afstand, maar voor de leek zijn het gewoon auto’s. Als je er foto’s van maakt is de vraag dan ook niet zelden “Wie zit erin?”. “Wie? Wat! Een 5,4 liter v8 met compressor, 476 pk! Mevrouwtje…”.


Audi RS2 Avant

Een persoonlijke favoriet is de niet zo opvallende Audi RS2 (Avant dus. Overigens nooit geleverd als sedan). Van buiten is het een Audi 80 met enigszins misplaatst ogende Porschevelgen (wel mooie, maar ze vallen er uit de toon), en is er een andere voorbumper te zien, en twee uitlaten. Die twee uitlaten zijn gekoppeld aan hetgeen dat deze auto maakt tot wat het is: een 2,2 liter vijfcilinder met turbo. Dat resulteert in 316 pk op de vier wielen, middels het Quattro vierwielaandrijvingssysteem van Audi. Porsche heeft een handje geholpen bij de ontwikkeling van dit model, en heeft zijn handtekening achtergelaten in de vorm van een setje velgen. De velgen onder het afgebeelde exemplaar zijn overigens niet het origineel geleverde model, maar óók die liggen wel eens onder deze auto. Wat dit model voor mij net iets bijzonderder maakt dan de rest is dat je er niet mee wordt doodgegooid, het heeft vrij lang geduurd voor ik eindelijk uitgebreid foto’s van een exemplaar kon maken.

Audi RS2 Avant - Foto Jim Appelmelk
Audi RS2 Avant - Foto Jim Appelmelk
Audi RS2 Avant - Foto Jim Appelmelk
Audi RS2 Avant - Foto Jim Appelmelk
Audi RS2 Avant - Foto Jim Appelmelk

Pagina's: Pagina1 Pagina2 Pagina3 Pagina4 Pagina5 Pagina6 Pagina7 Pagina8

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest
    Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Audi, BMW, Dodge, Gespot, Mercedes, Mitsubishi, Porsche

Vorig bericht: « Ventross Lexus V-SF door Vorsteiner
Volgend bericht: Project Splitwheel: ontwerp zelf de nieuwe Caterham »

Lees Interacties

Reacties

  1. JasperVDH zegt

    5 november 2008 om 13:37

    wist niet dat de audi rs2 een porsche motor had voor de rest mooi, leuk gedaan :d

    Login om te reageren
  2. Senne zegt

    5 november 2008 om 13:38

    Mijn favoriet type auto’s. Liefst een break, sedan of hothatch die niet te opvallend is. Leuk artikel!

    Login om te reageren
  3. Quirein zegt

    5 november 2008 om 13:41

    evo!

    Login om te reageren
  4. Een betere ontwerper zegt

    5 november 2008 om 13:45

    Die alubeam lak van de CL65 vind ik prachtig, jammer dat ze alleen studiemodellen en die beperkte oplage ermee uitrusten… Misschien wat meer dokken bij amg..

    Die dodge ram is ook vet, vooral in geel :D Dat valt wel degelijk op.

    Login om te reageren
  5. jampa zegt

    5 november 2008 om 13:45

    nice nice nice op die merc na dan

    Login om te reageren
  6. Ferrari 599 zegt

    5 november 2008 om 13:45

    doe mij de ram srt-10 maar

    Login om te reageren
  7. Maarten G zegt

    5 november 2008 om 13:45

    Nicht runner gespot, haha! :D

    Login om te reageren
  8. Stijn zegt

    5 november 2008 om 14:05

    De velgen die normaal onder de RS2 zitten zijn van het Type Porsche Cup 1 (op de foto steken moderne Turbovelgen of ook bekend Cup 3’s). Tevens heeft de wagen ook Porsche Cup-spiegels en remmen van Porsche.

    Login om te reageren
  9. volvo C30 T5 zegt

    5 november 2008 om 14:07

    @jasper VDH

    Het is het motorblok van Audi zelf het is alleen onderhanden genomen door Porsche. De auto heeft dan ook fantastische prestaties. We hebben het over een topsnelhaid van 262 km/h wat voor die tijd erg indrukwekkend was. we hebben het dan ook over 1994-1995

    Login om te reageren
  10. rdevrede zegt

    5 november 2008 om 14:08

    TechART is niet zomaar een Porsche-tuner… hun artikelen kun je bij je nieuwe Porsche meteen laten meebestellen vervalt je garantie niet… (ook bij aanpassingen niet) Ze reageerden er zelfs positief op.

    Ontopic… leuke spots

    Login om te reageren
  11. Thomasvm zegt

    5 november 2008 om 14:09

    Wat een gave kleur die cls met die velgen! En die Cayenne turbo S net zo, zie je weinig maar als ik de keuze had zou ik ze net zo bestellen..

    Login om te reageren
  12. NiNja! zegt

    5 november 2008 om 14:14

    Die CLS :|:|:

    Login om te reageren
  13. Jesper zegt

    5 november 2008 om 14:19

    Wederom een mooie serie Jim, Hoewel die Magnum ietsje over the top was :P
    Nog bedankt voor de wallpapers, ik heb ze dr allemaal afgehaald dus ze kunnen weer van de server af ;)

    Persoonlijke favoriet is trouwens de RS2, kun je heerlijk petjes in golfjes mee verbazen bij t stoplicht, weet iemand wat die auto’s 2e/3e hands doen?? :)

    Login om te reageren
  14. Volvo_440_turbo zegt

    5 november 2008 om 14:44

    Zoals ik al in een ander forum vermeld had heb ik gisteren testgereden als passagier in een evo 10, niet echt een mooi ogende auto, maar ding is wel vrij indrukwekkend op de baan…
    Ik vroeg of ie ook geleverd wordt zonder spoiler, neen zei de verkoper, de auto is volledig uitgebalanceerd op gebied van aerodynamica dat als je de spoiler erafhaalt dat die uit balans raakt.
    Je kan wel binnenkort een 5-deurs (veel mooier) 240pk ralli art model kopen.

    Uit deze lijst is voor mij de RS2 trouwens ook favoriet, ik hou wel van oud en onopvallend snel…

    Login om te reageren
  15. Forza! zegt

    5 november 2008 om 14:56

    Even voor de volledigheid: werd de RS2 oorspronkelijk niet alleen in (knal)blauw geleverd?

    Login om te reageren
  16. DonSei zegt

    5 november 2008 om 15:01

    Een goed voorbeeld hiervan is ook de Lancia Thema 8.32 met een V8 Ferrari blok erin :D

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    5 november 2008 om 15:30

    “Het exemplaar met zwarte velgen is een zogenaamde “Night Runner”, een uitvoering met zwarte velgen, “Brilliant Black” lak, zwarte velgen van 22 inch,…

    Jaja, nu weten we wel dat hij zwarte velgen heeft. ;)

    Maarre, valt me tegen hoor, qua sleepergehalte. Eigenlijk zie je bij alle moderne potente auto’s wel op de een of andere manier dat ze wat te bieden hebben. Jammer, want een echte sleeper, zoals de Thema die DonSei laat zien, vind ik veel cooler!

    @ DonSei; Dat is pas een échte sleeper! Die zijn er nog nauwelijks… Mooie boom trouwens. :P

    Login om te reageren
  18. Stahlblau zegt

    5 november 2008 om 15:34

    Audi RS2 Avant. Kijk, dat zijn de betere spots! Zeg nou zelf, een oude RS2 Avant is toch veel leuker om te zien dan bijvoorbeeld een splinternieuwe RS4 Avant met super grote velgen en een enorm opzichtige single frame grille? 8)

    Tegen die laatste zal ik absoluut geen nee zeggen, maar mij doe je meer plezier met een RS2. Ander voorbeeld: een BMW E34 M5 Touring versus een E61 M5 Touring. Dan heb je echt een unieke auto, daar zijn er namelijk slechts 891 van geproduceerd als ik mij niet vergis.

    Login om te reageren
  19. thom zegt

    5 november 2008 om 15:38

    Was ik maar sultan

    Login om te reageren
  20. Sjoerd zegt

    5 november 2008 om 15:40

    De vorige generatie M5 was natuurlijk nog onopvallender, slechts 4 pijpjes verraadde dat er 400 pk onder de kap lagen. Of de Volvo 850 T5R Estate. Retesnel & bijzonder onopvallend.

    Login om te reageren
  21. Aero zegt

    5 november 2008 om 15:42

    Cayenne Turbo S is volgens mij wel reeds op NL kenteken geleverd. Ik weet bijna zeker dat hij op autogespot voorbij is gekomen, er stond volgens mij ook bij dat hij van René Froger was.

    Login om te reageren
  22. rikkon zegt

    5 november 2008 om 15:43

    Lancia Thema was de eerste met een elektrisch spoilertje. Uniek monsterje.
    Looks van een doordeweekse Lancia, garage rekeningen als van een echte Ferrari….

    Login om te reageren
  23. alfaboy zegt

    5 november 2008 om 15:43

    precies,de lancia thema 8.32 is erg fraai,

    Login om te reageren
  24. schnitzerken zegt

    5 november 2008 om 16:01

    een magnum en de originele, volgens mij ziet toch zker 80% het verschil oor, zelfde met die hamann M5 Widebody.
    de rest nja, ni zoveel verschil idd, maar wel mooi’kes tussen..

    Die RS2 is echt wel nice..

    Login om te reageren
  25. Charlie zegt

    5 november 2008 om 16:25

    Ik heb eens overwogen om een Opel Omega Lotus aan te schaffen. Zijn er maar 950 van gebouwd.

    Ook een wolf in schaapskleren (maar wel hele lelijke kleren dan;-)
    http://weblog.fantasygarage.com/?p=11

    lees net dat dat ding (uit 1989) meer torque heeft dan een m5 e39 V8 uit 1998 en een schakelbak van een corvette ZR1 heeft.

    Wellicht toch moeten kopen destijds…..

    Login om te reageren
  26. sebastianchubasco zegt

    5 november 2008 om 16:27

    8.32 had ook zo’n mooie dashboard, 2,9 liter v8 dwars voorin, 205pk en voorwielaandrijving. prachtauto.

    Login om te reageren
  27. Murphmeister zegt

    5 november 2008 om 16:43

    @stahlblau: E34 M5 touring is inderdaad ook een echte klassieker, een stuk zeldzamer dan de RS2, waarvan er dus 2891 stuks geproduceerd zijn ipv 891 E34 M5 touring. Zeker de laatste versie met oa 6 versnellingen en grotere remmen in goede staat is zeldzaam. O, en niet te vergeten: de laatste met de hand gebouwde M versie, dus geen productielijn auto.

    Login om te reageren
  28. Renault/Audi zegt

    5 november 2008 om 16:49

    Bij mij rijdt ook regel matig een Audi Rs2 door de buurt in het blauw blijft een mooie auto;)

    Login om te reageren
  29. Davidov zegt

    5 november 2008 om 16:50

    Ik wist niet dat het achterlicht van de RS2 zo op dat van een Porsche leek, mooi hoor :)

    Login om te reageren
  30. Volvo_440_turbo zegt

    5 november 2008 om 16:52

    Een maat van mij had een mx5 turbo, ding had rond de 250pk (regelbaar), het enige dat je er aan zag waren twee uitlaatpijpjes met oliespatten errond.
    Hij is nu verkocht, hij moet nu ergens in België rondrijden…niet de enige trouwens…

    Wat wel opviel aan die wagen was het ‘straaljagergeluid’ als je vollebak optrok, zelf heb ik enkele keren ermee mogen rijden… ding ging rond de 5 sec naar de 100…

    Login om te reageren
  31. Tommy zegt

    5 november 2008 om 17:35

    Mooie combo met die Cayenne Turbo S en Touareg W12! Verder allemaal dikke bakken, de RS2 is nog de meest subtiele auto van het stel. Als één van deze auto’s voorbij rijdt zou ik m’n kop wel omdraaien.

    Login om te reageren
  32. SimonMc zegt

    5 november 2008 om 17:37

    Hier dicht bij mij in de buurt staat ook altijd zo’n pekzwarte dodge ram srt10.Imposante bak !

    Login om te reageren
  33. technopatat zegt

    5 november 2008 om 17:46

    als jij zo een techart onopvallend kunt noemen mij goed … dat is voor mij top, een wagen dat je niet ziet dat ze snel en duur zijn, zoals de amg’s, M’s en (r)S’n, veel, ma dan echt veeeeeeeeeeel liever dat dan zo van die sjonnies die een corsa van 3 generaties terug opzetten en dan nog rijden met een 1.7 cdti! dat is echt schandalig :p!

    Login om te reageren
  34. six-trey zegt

    5 november 2008 om 18:00

    *kwijl* dodge ram srt 10… kwijlt verder

    Login om te reageren
  35. ripjans zegt

    5 november 2008 om 18:06

    Die Lancia en die Lotus Omega, echte wolven ;)
    Mooi spots!

    Login om te reageren
  36. willibrord zegt

    5 november 2008 om 18:07

    hmmmmmmmmm die Lancer Evo X is het mooiste!

    Login om te reageren
  37. rs zegt

    5 november 2008 om 18:20

    In elke frans/zwitsers skistation rijden er meer RS2’s rond dan hier astra’s rijden

    Login om te reageren
  38. Lexie zegt

    5 november 2008 om 18:21

    @appeltje
    tav de RS2
    zijn toch cup-velgen / cup-spiegels
    remmen en turbo van porsche.
    En de ontwikkeling van de wegligging komt ook bij de mannen uit Stuttgart vandaan

    Login om te reageren
  39. bereboot zegt

    5 november 2008 om 19:02

    Sterker nog, de rs2 is gebouwd bij Porsche en niet bij Audi. Op dezelfde produktielijn als de 968. Hij valt op omdat hij dezelfde spiegels als de 993 (911) heeft. Die foto van de eerste staat hij op gruwelijk lelijke 996 (911) velgen. En ook ik dacht dat ie alleen in het blauw geleverd kwam. Dus niet.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_RS2_Avant

    Login om te reageren
  40. rickadelic zegt

    5 november 2008 om 19:17

    krijgen we ook nog een moto-auto italia/houten verslag te zien?

    mooie foto’s zoals altijd.

    Login om te reageren
  41. autoblogger zegt

    5 november 2008 om 19:26

    @rickadelic: http://www.autojunk.nl/feeds/generate/html/all/all/auto-moto-italia

    Login om te reageren
  42. michiel zegt

    5 november 2008 om 19:41

    http://www.youtube.com/watch?v=TJsHlugRls4 deze is wss
    de meest crappy looking car met het meeste fun :D

    Login om te reageren
  43. Appeltje zegt

    5 november 2008 om 19:50

    Het sleeper-gehalte is inderdaad niet superhoog, de RS2 deed het nog het beste en dat is ook mijn eigen favoriet, zoals geschreven. Tweedehands brengen ze nog wel wat op, ik zie er net eentje voor 17 mille en een andere voor 8 mille (laatste valt wel mee). Nieuw kostten ze 179.000 gulden!

    @rdevrede
    Okee, dat wist ik niet, bij de meeste tuning krijg je inderdaad niet zonder meer garantie toch?

    Thema 8.32 en Opel Lotus Carlton zou ik dolgraag eens tegen komen. Maar tot nu toe alleen een 8.32 op een evenement en een Carlton bij Amsterdams Automuseum… Ik zal eens op zoek gaan naar die oude M5 Tourings, ik zie zelf eigenlijk nooit precies of het echte/wannabe’s zijn…

    Login om te reageren
  44. g zegt

    6 november 2008 om 09:23

    Ik heb nog mooie foto’s van de touareg r50 genomen tijd terug. Wat een machine, daar kan geen porsche tegen op nemen.

    Login om te reageren
  45. Richard Brunsveld zegt

    6 november 2008 om 14:30

    Die M5 & Porsche Magnum horen er echt niet thuis.

    Login om te reageren
  46. eno zegt

    6 november 2008 om 18:00

    mijn volvo v70 R staat er niet eens bij tussen jammer hoor

    Login om te reageren
  47. bram zegt

    6 november 2008 om 19:42

    evo is het mooist

    Login om te reageren
  48. LP640 zegt

    6 november 2008 om 20:45

    Ik vind die m5 persoonlijk wel erg opvallen maar goed…

    Login om te reageren
  49. bmw m5 fan zegt

    7 november 2008 om 19:51

    die m5 is serieus een dikke bak echt ff zonder te dollen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North