Vaak hebben we leuk nieuws afkomstig van de Nürburgring. Er is dan weer een nieuwe model gespot of het ring-record is opnieuw gesneuveld. Toch kan het op de ring ook goed mis gaan. Dat lekker vol gas blazen op het circuit niet zonder risico is, werd onlangs weer eens pijnlijk duidelijk toen twee motorrijders hun rit met de dood hebben moeten bekopen. Een motorrijder was gevallen en daarbij met zijn hoofd tegen de vangrail gekomen en daardoor op slag dood.
Een Nederlandse BMW was achter de motorrijder gestopt om hem te beschermen en verdere ongelukken te voorkomen. De witte Porsche 997 op de foto, stopte vervolgens achter de BMW, maar een tweede motorrijder boorde zich daarna volgas in de 997 en was daardoor ook op slag dood. Het ongeluk gebeurde op het snelste deel van de baan. Motoren halen daar gemakkelijk 250 km/h. De baan is door het ongeluk uren dicht geweest (bron: polizei.rlp.de).
Dank aan Sander voor de (sombere) tip.
Mpower zegt
Ja, wat erg zeg.. oppasen met wat je doet op de ring jongens ze noemen het niet voor niets the green hell
christoff zegt
dat weet je als je op circuit gaat rijden. zeker op dit circuit. goed vooruitkijken is de bootschap
onlinem3gtr zegt
der zijn natuurlijk wel ergere scenario’s om dood te gaan. ik ga toch het lieft dood in volle actie dan bijvoorbeeld door te stikken in je broodje ofzo…
jim zegt
zozo
ik heb gehoord dat daar jaarlijks erg veel ongelukken gebeuren.
Ik snap niet hoe ze die ring open kunnen houden als er zoveel ongeukken gebeuren
Mpower zegt
liever op de ring losgaan dan op de A16
Tekkie zegt
@christoff, je weet als je de weg opgaat dat het ook kan gebeuren, niet echt op zijn plaats om dat hier te zeggen..
Het is echt ellendig dat het zo heeft moeten aflopen voor die twee gasten..
Stephan zegt
Misschien een ideetje om de auto’s en motoren gescheiden te houden, nu gaat alles achter elkaar de baan op. Snap niet dat het zo open mag blijven.
d_vdm zegt
Volgens de Duitse tekst is de Ducati-motor tegen en de Ducati-rijder over de witte 911 heengevlogen en vervolgens het hoekie om gegaan. Zonde van zo’n mooie sportwagen. Nog mazzel dat het geen Cayenne was. Dan had de Ducati-rijder op de achterbank gezeten ;-)
Motorrijder op achterbank zie ook:
http://www.flakkeenieuws.nl/content/view/3047/5/
Rob zegt
Het zou gewoon verboden moeten worden om zonder racelicentie op een circuit te rijden.
De meeste mensen die er komen hebben een snelle bak/motor waarmee ze af en toe een stukje 200 rijden (op het rechte stuk) op de snelweg maar op zo’n circuit rijden is wel even wat anders.
Probeer maar eens even bij te remmen in een bocht als je er iets te hard in bent gegaan, dan moet je toch echt van goede huize komen om de boel onder controle te houden.
silasse zegt
sneu voor hen
Volvo480turbo zegt
Wij zijn met de volvo 480 club naar de nuburgring geweest, na 5 min kijken was mijn goesting om met de auto op het circuit te gaan over, zo veel gekken zag ik daar rondrijden. Ik zag daar zelfs mensen, met kinderen op de achterbank in kinderzitjes, racen. Erg onverantwoord!!!
Op circuits zoals in Zolder (België) moet je eerst lessen volgen en dan ga je met de instructeur het circuit op, veel veiliger als je het mij vraagt… Je mag er pas vrij rijden als je aantoonbare circuitervaring kan aantonen…
En inderdaad, daar het gas opengooien is inderdaad veiliger, maar zomaar zonder enige ervaring het circuit op is volgens mij onveiliger dan eens het gas open te gooien op een lege autoweg…
Ik wil nu niet de moraalridden spelen, ben zelf niet de braafste chauffeur, maar sommige auto’s op de nurburgring reden zo dicht op elkaar dat ongelukken soms niet te vermijden zijn, we waren zelfs getuigen van een bijna botsing…
Porsche Fan zegt
Zonde van die Porsche :(
Alwood zegt
echt flink ongeluk! heel erg sneu voor de motor rijders… ik ben het er niet geheel mee eens dat mensen op zo’n circuit een racelicentie moeten hebben. ik vind dat er wel controle mag zijn op gevaarlijk weggedrag e.d.
dat van de kinderzitjes zie ik ook niet helemaal de onredelijkheid van in… als ze goed ingesnoerd zijn?! er rijden ten slotte ook touringcar’s rond.
verder rijd behalve bij ongevallen iedereen daar hard dus dan lijkt bumperkleven ook geen probleem, iedereen zal er ook op eigen risico zijn. de keus is gewoon aan de persoon, je hoeft er niet op. als je het wel wil dan moet dat ook kunnen.
Jan zegt
is dat geen 996 op de foto, want het linkerachterlicht is van een vroeger model want heeft een donkerder gedeelte bovenaan
Quidam zegt
Beter dat ze daar ongelukken veroorzaken dan op de openbare weg. Ik race zelf maar heb altijd geleerd dat je volgel vrij bent op het circuit. Het enige wat op de ring aangepast kan worden is een beter waarschuwings systeem.
Zoef de Haas zegt
Alle oproepen om verboden, reglementeringen, verplichtingen en restricties hier worden door onze vijanden de milieufetisjisten met plezier misbruikt om onze geliefde sport en mobiliteit verder te beknotten.
Bij alles wat een auto- of motorliefhebber zegt moet hij de vijand in gedachten houden.
Iedere toegeving van onzentwege voor om het even wat wordt misbruikt om de wurgslang strakker aan te trekken en onze geliefde sporten/mobiliteit verder te saboteren.
Verstandige voorstellen zoals het scheiden van auto`s en motoren en andere constructieve dingen zijn natuurlijk nuttig, maar iedereen die `verbieden` roept moet goed bedenken dat hij daar een horde auto- en motorhaters voor bereid vindt hem daarbij te helpen. Kijk dus uit wat je vraagt want je zou het kunnen krijgen…
Quidam zegt
Er zijn ook nog een heleboel achterop komende motorrijders gewond geraakt!
POLOB12 zegt
Ach stelletje moolies, die shit hoort erbij man. Wil je dan de hele dag op die hoere ring staan zonder dat iemand zich kapot rijdt ? Dan is er toch ook geen hol meer aan of wel dan ??? Risico hoort er nu eenmaal bij en als je te bescheten bent om dat te nemen dan blijf je toch lekker thuis op de bank met je sn*l een filmpje kijken of naar ‘gevaar op de weg’ ofzo ?? De mensen die er rondkarren weten maar al te goed dat het mis kan gaan dus who gives a f*ck ?
flo430 zegt
tjuus…:| maar hoezoo zie je een witte porsche niet staan dan..?? ts….:P
Didier zegt
@polo: jij praat stoer !! … echt … applaus voor jezelf !
mercedesfan zegt
erg voor die mensen
JeffreyG zegt
wel dom van die porsche
die kon gewoon doorrijden
is ook minder gevaarlijk
de BMW stond er namelijk al
@POLOB12, wie geeft er nu een f*ck om voetbal? zelfde vraag, verschillende meningen, heel toevallig geef ik heel erg veel f*ck om beide gevallen dus houd je mond maar
Martijn zegt
Ik ben zelf een paar keer op de ring geweest, maar het is zo gevaarlijk als dat je het zelf maakt. Het is geen circuit, dat is een misvatting van velen.
Je kunt daar niet zo hard als je kan gaan lopen scheuren, want er rijden auto’s, touringcars en motoren door elkaar.
Kortom, die motorrijder die achterop is geknald heeft gewoon te weinig marge gehouden. Dom. Als je echt hard wilt, moet je op een circuitdag gaan rijden en niet met de touristenfahrten op de ring.
janjansen zegt
POLOB12 we zien je wel prate als jij daar op t asvalt ligt dan praatje zeker anders uh k bedoel praat je nie meer ;-)
Mpower zegt
Als de Porsche er niet stond had hij de BMW geraakt, kijk hoe hard hij die Porsche heeft geraakt.
Knor zegt
POLOB12 ik geef je helemaal gelijk!!
Het is erg voor die gasten, maar ja dat risico zit er nu eenmaal in.
Maar die stomme praat dat ze het moeten sluiten…rot de fok op!
DonDiedCorleone zegt
WTF zit iedereen hier te zeiken op de ring? POLOB12 HEEFT GELIJK! ieder1 die er rond knalt weet de gevaren en de risico’s JE HOEFT er niet als een idioot te knallen je kan het ook normaal doen! Moet je eens zien hoe de crowed crazy gaat als er een klapper gebeurt! Hier allemaal lekker lullen maar wel allemaal met vol in de ankers om de ramptoerist op de A2 uit te hangen cker!
DRIVE FAST or GO HOME. er staat een f@cking bord bij de entree met de text (alleen in het duits dan he) rijden op eigen risico. dus niet janken maar of thuis blijven of risico lopen!
2 live in fear is not 2 live @ all!
Porsche Fan zegt
Het is een 997 hoor
POLOB12 zegt
Uiteraard is het erg vervelend voor die mensen en de familie ervan maar toch blijf bij me standpunt, ben je te bescheten voor de risco’s dan moet je gewoon thusblijven. SLUITEN ??? NEVER !!! Kom op, het moge duidelijk zijn dat het geen plaats is voor sight seeing met je mokkeltje. En die gasten met de kinderen achterin vink ook niet echt verstandig…. Maja ze zullen zich wel goed hebben bedacht waar ze mee bezig waren want ook zijn weten de risico’s.
@JanJansen : Als ik daar lig zal ik nie meer praten maar de mensen die me kennen zullen dat wel doen en bevestigen dat ik een eervolle dood heb gestorven en niet als één of andere ring-neuker ten onder ben gegaan !
@Knor : We hebben en L, we hebben een A……. LALALALALA
@jeffrey : Voetbal sucks en blijkbaar andere dingen ook…guess who…
Turbopaultje zegt
@ PoloB12: hou die stopmzinnige, semistoere praat voor je. Hou jij je aub uitsluitend bezig met zelf te crashen op je PS2 !
Als je er op de Fuchsröhre af gaat op je Blade, nou dan is er iets niet in orde…..en kans op overleven 0,001 %. Zie this:
http://www.ghbiker.de/nuerburgring_ringrunde/nordschleife_fuchsroehre.html
Alle achteropkomenden hadden meteen de weg vrij moeten houden ipv onmiddellijk stoppen. Dit is levensgevaarlijk en verboden !! Nu staan ze waarschijnlijk direkt na de bocht op de ideale lijn of belemmeren de enige uitweg. Wat wil je doen op je motorfiets als je dan met zo´n 180 om de hoek komt knallen ????
(gele en rode vlaggen kennen ze namelijk niet op de Ring, het is geen race wat je rijdt daar)
Die autobestuurders zijn mijns inziens medeverantwoordelijk dat die Duc piloot overleden is. Nou bedankt ……kom nooit meer terug op de Ring !
Blade en Duc rijder: RIP
DonDiedCorleone zegt
Bikers idd RIP familie en nabestaande gecondoleerd etc etc.
Maar mensen met opmerkingen als sluiten etc fock off man. Jullie komen er waarschijnlijk nooit!!! Iemand een idee hoeveel bikers er de afgelopen 3 weken zijn gesneuveld op de openbare weg???? Moeten we die dan ook allemaal dichtgooien???
@Polo & @Knor 18-6-2005 naar de ring????
Knor zegt
Ach ja ….. 1 ding is dan zeker die Duc rijder en die andere hielden wel de goede lijn al … is best knap , want daar rijden me af en toe een stelletje morons op die baan…bah bah
POLOB12 zegt
Ik heb geeneens een PS2…. Wel een Charadillac die recentelijk nog eens goed gepoetst is :-)
DonDiedCorleone zegt
Hard rijden is geen kunst niet crashen wel zoals nu weer eens bewezen!
Iedereen denkt dat ie een Rossi in het zoer is maar t kan ook tegenvallen! Het klinkt hard maar eigen schuld dikke…. tja
dekster zegt
:-( heel erg spijtig vooral voor de eigenaar van de porsche die stopte voor de moter te beschermen en daarachter boort er zich nog een in je achterste:-(
het is en blijft openbare weg
DonDiedCorleone zegt
En op wie gaat die porsche rijder zijn schade ooit verhalen?
ptr zegt
@DonDiedCorleone
eigenrisico zoals al zovaak vermeld,
m5 zegt
@dondied op niemand je bent namelijk niet verzekerd als je op een circuit rijd
Alwood zegt
hoezo? het lijkt me dat je wel allrisk moet hebben als je zo’n porsche hebt… ik weet iig voor terreinrijden dat je alleen met allrisk ook in de bagger verzekerd bent.
m5 zegt
nee op een crcuit ben je niet verzekerd heb ook een allrisk verzekering maar het staat in de polis dat je dan niet verzekerd bent
dekster zegt
maar de Nürburgring is ook geen circuit
Erik zegt
Mensen ik doe aan wielrennen, elke wedstriid gaan er renners onderuit. Hoord bij de sport net zoals deze ongelukken bij racen horen. Hoeveel ongelukken gebeuren er niet op de openbare weg door racen. Een ongeluk zit nu eenmaal in een klein hoekje of scherp bochtje.
J. zegt
Ik vind het eigenlijk onverantwoord om mensen op een circuit los te laten zonder ook maar enige ervaring daarmee.
Kun je wel zeggen dat het risico erbij hoort, maar voor hetzelfde geld rijd een of andere rijke stinkert zonder ervaring met z’n lambo een ervaren motorcoureur plat, dan word het ineens een heel ander verhaal.
Daarnaast vind ik dat als je wel de Nürburgring gewoon mag rijden als je een auto heb, ze toch op z’n minst een goed systeem moeten verzinnen voor dit soort situaties. Al zetten ze op een aantal gevaarlijke punten een waarschuwingslicht neer wat gaat branden als er iets is gebeurt.
dekster zegt
die auto’s zijn zo erg nog niet maar die motors zijn gevaarlijk omdat ze niet beschermd zijn
wel ik zou zeggen gwn laten zo… het is de ENIGSTE plaats ter wereld waar dit mogelijk is en de ongevallen (hoe spijtig ze ook zijn ) moet je erbij nemen volgens mij
Marnix zegt
Pfff sommige opmerkingen zijn hier echt wel ongepast hoor. Als je een zwaar accident hebt waarbij je het leven kunt laten dan intereseer je u geen moer in uw wagen hoe duur die ook is. Je koopt dan wel een nieuwe en kun je het u niet permiteren dan moest je er maar niet mee gaan racen. Er gebeuren daar dagelijks ongevallen.
DonDiedCorleone zegt
@PTR & @M5 Het was niet echt serieus dat van die schade verhalen… :-)
Als je die bak kan betalen en ermee gaat blazen op de ring kun je ook echt wel een nieuwe kopen als je m crashed!
supergrover zegt
Jongens, lees eens het hele verhaal op de site van de duitse politie..
Dan zie je dat hier sprake is van een aantal ongelukken binnen een zeer korte tijd, volgens die website enkele seconden. Degene met die Porsche is zelf zwaar in de ankers gegaan om te voorkomen dat hij een van de motorrijders voor hem zo overrijden. Op dat moment klapt er een achterliggende motorrijder bovenop op die Porsche. Tja, is die Porsche fout?? Moet dan maar over die voorliggger heenrijden en die man doodrijden??
De eerste motorrijder is waarschijnlijk om het leven gekomen doordat een achterop komende motorrijder hem niet meer kon ontwijken terwijl hij(motorrijder1) op de weg lag.
Is dezelfde vraag bij een kop-staart botsing op de snelweg… Wie is er nou fout?? Of hoe had je het kunnen voorkomen??
Denk dat we wel allemaal beetje middenweg mogen overwegen. Ja er zijn risico’s verbonden aan rijden op het circuit, maar denk dat we ook nog allemaal mensen zijn en blijven. Meeste mensen gaan zon circuit op met het idee om het rustig aan te doen of alles onder controle te houden, maar eens op het circuit wordt je dan bevangen door het racen en ga je toch over je limiet. Ben je dan fout?? Of hoort dat bij ons soort, dat we soms dingen doen die we eigenlijk toch (net) niet aan kunnen?? Denk als jezelf in een rolstoel belandt na zon racedag, je dag toch wat anders gaat denken, en niet het klakkeloos accepteert omdat je het risico hebt opgezocht..
Just my considerations… Geloof niet zo in zwart/wit stellingen…
Stef zegt
Erg triest bericht. Sterkte aan familie en betrokkenen van het ongeval.
Helaas is dit ongeluk een toevallige samenloop van omstandigheden. De eerste motorrijder liet een groot oliespoor na, daardoor zijn er meer mensen in moeilijkheden geraakt om op tijd te stoppen. De bocht waarin het gebeurde (Füchsröhre) is daarnaast erg onoverzichtelijk en (vooral met een motor) is het bijna onmogelijk hierin tot stilstand te komen.
Jammer trouwens van al die respectloze opmerkingen als: ‘Wil je dan de hele dag op die hoere ring staan zonder dat iemand zich kapot rijdt ? Dan is er toch ook geen hol meer aan of wel dan ???’ (POLOB12), ‘zonde van die Porsche’ en wat de schadekosten wel niet zijn…
@JeffreyG: het is niet dom dat die Porsche stopte. Lees het laatste bericht van Supergroover maar eens.
Natuurlijk is het rijden op de Ring een risico, maar in mijn ogen is het geen groter risico dan het rijden in normaal verkeer! Daar vallen ook wekelijks dodelijke slachtoffers. Daar wordt toch ook niet van gezegd: eigen schuld?
Om sluiting van de Ring hoef je je daarom ook niet bang te maken. Het normale verkeer, waarin veel meer ongelukken gebeuren, kunnen we toch ook niet gaan sluiten?
Turbopaultje zegt
@ Stef. Correct commentaar. Alleen twijfel ik nog steeds over die BMW en Porsche.
Die Ducrijder is vol in die 911 geknald gezien de schade. Had hij ruimte gehad om erlangs te rijden of die elfer tijdig kunnen zien (knipperlichten ? witte kleur in zonlicht ? ) dan was hij niet zo gecrashed. Voorts is het verboden, ja LEES GOED: VERBODEN om op de Ring stil te staan !
Zeker op een megagevaarlijk punt als de Fuchsröhre is het een open solliciatie voor een total loss en nog meer ellende. Dus die kerels hadden hun auto naast de baan moeten stoppen en die coureur moeten beschermen door bij de bocht te gebaren naar de komende Ringers.
Maar het kan ook allemaal in a split second gebeurd zijn, wat ik echter niet geloof. Een 54 jarige Duc rijder is meestal geen ex- Gixxer kamikazepiloot, mogelijk is het oliespoor dus de reden dat hij in die 911 verongelukt is. Echter olie en remmen : dan ga je op je bek, maw was hij nooit over die 911 gelanceerd.
Blijft dus voor mij gelden: die auto`s hadden daar nooit mogen staan en zijn medeverantwoordelijk !
Rolo zegt
lullig voor die 2de motorrijder want die kan waarschijnlijk ook niet weten dat daar een porsche geparkeerd staat
Sir Smokalot zegt
Ik denk wel dat het erg snel op elkaar gebeurd is Tp’tje. De ringmarshals zijn namelijk erg snel met het vlaggen zwaaien na een ongeval. Als dat al was gebeurd was die Duc ook niet zo hard in de 911 geknald lijkt me.
Dit soort ongevallen zijn zeer triest, maar ze horen wel bij de Ring. Zeker als je als motorrijder de Ring opgaat moet je in je achterhoofd houden dat je altijd kan crashen en dat dat erg naar af kan lopen.
Dit weerhoudt mensen er desalniettemin niet van om er toch te rijden, en ik vind dat een mooi staaltje van eigen verantwoordelijkheid nemen.
larz zegt
au!
Turbopaultje zegt
Als die Bladebiker links op de baan ligt en die 911 er direkt achter zou staan om hem te beschermen
hoe kan die Duc rijder dan die 911 aan de rechterachterzijde rammen ?????
M.a.w. die 911 stond zeer waarschijnlijk gewoon geparkeerd op de ideale lijn, anders was die Duc er rechts of links voorbijgegaan !!!
Ben benieuwd naar het rapport van de duitse kit …….
tim zegt
ik vind het echt belachelijk dat mensen zo praten over een ongeluk waar gewoon 2 doden bij zijn gevallen, ik vraag me af of de mensen die zo reageren zelf wel eens een naaste hebben verloren oid, dit is echt verschrikkelijk.
en met mensen doel ik vooral op POLOB12 (en porsche fan)
“Wil je dan de hele dag op die hoere ring staan zonder dat iemand zich kapot rijdt ? Dan is er toch ook geen hol meer aan of wel dan ??? ”
echt ronduit belachelijk zon reactie
JeanPaul zegt
Hoi,
ik was erbij dat weekend van de crash, de zaterdag ervoor met onze clio1.2 zelf een rondje gedaan maar datw as niet te doen. Zondag de intentie om te gaan kijken bij Adenau. Om 11:00 toen we aankwamen was de baan al dicht vanwege de crash. Toen we hoorden wat er gebeurd was zijn we beiden toch wel geschrokken, we hebben de begrafenisondernemer nog voorbij zien komen. Dat zet je toch wel aan het denken, voor ons geebn rondjes meer maar vinden hetw el leuk om spannende acties te zien….en dat er crashes geburen is erg naar en het is maar te hopen dat de meesten het na mogen vertellen, aan hun vrouw en kinders. Maar ja, het blijft ieders eigen verantwoording, ben ik mee eens. En dat we nog eens terug gaan is zeker.
Condoleance aan de familie van de overledenen!
Marcel zegt
@TurboPaultje
Ik ken de bestuurder van de BMW die voor de reeds liggende motorrijder tot stilstand kwam. Hij maakte de keus om stil te staan in een split second omdat hij al eerst een andere motorrijder vol over het lichaam van die eerste motorrijder zag rijden.
Achteraf kan je bedenken of iets verstandig is?
Uit je verhaal maak ik op dat je daar vaker gereden hebt? Als je dan zo goed op de hoogte bent van de regels, dan moet je ook op z’n minst weten dat in het geval van een extreme calamiteit het verkeer helemaal stilgezet wordt.
Er waren idd mensen omhoog gelopen op het verkeer te waarschuwen, maar je zegt het al zelf…het is daar één van de snelste stukken op de Ring, voordat jij al zicht hebt op Aremberg, ben je al 10 minuten verder.
ron meinema zegt
Heb er zelf gereden en vindt het een ontzettend gevaarlijk circuit.Kom je een bocht door en rijdt er in eens een tourincar voor je neus.Nog afgezien van het feit dat veel motorijders te weinig ervaring hebben met circuitrijden zou de lokale overheid toch wat wijzer moeten zijn. Organisseer rijden op dit circuit met ervaren coureurs en laat mensen niet zo maar wat aanklooien.
Martin zegt
Zelf bezoek ik maandelijks de Nürburgring…… motorrijtuigen en ongelukken zijn nou eenmaal dingen die bij elkaar horen. Op de Ring met hoge snelheden, onoverzichtelijke bochten en hoogteverschillen neemt het risico op een ongeval natuurlijk aanzienlijk toe.
Mij weerhoudt het er echter niet van om af en toe eens lekker los te gaan.
Volgens mij heeft ruim 90% van de autoliefhebbers die hierop hebben gereageerd de Ring nog nooit bezocht.
En laat ik maar niets vertellen over de enorme spel-/schrijffouten en het vergeten van leestekens.
Groeten
VinZ zegt
Vind je het eng… dan moet je niet gaan…
ik ben na de DSC zelf ff een rondje gegaan… gewoon in je spiegels kijken en niet denken dat je shumie bent…want dan eindig je als Senna…
x
stevaert zegt
Heb er zelf ook gereden met de moto en het is gewoon de max,hier in Belgie zouden we ook zo iets moeten hebben,dan zouden we misschien meer relax zijn op de openbare weg,maar t’zou veel beter zijn moesten motos en autos afzonderlijk de baan opgaan,beide partijen zouden het veel leuker vinden en het zou een stuk veiliger zijn.Hoe minder ongelukken hoe beter,t’is ni omdat je soms graag hard gaat dat je niet graag leeft.
erwin suurd zegt
Wij waren op dat moment daar met onze motorclub en wilden ook de baan op die dag, maar toen we zagen hoeveel mensen er tegelijk aan het racen waren zagen we daar snel vanaf. ongelooflijk hoeveel ze erop lieten. Het racede kop staart vlak achter elkaar, motoren, sportwagens, racewagens, gewone personenwagens alles door elkaar en geen seconde ruimte. We vroegen ons net af hoe lang dit goed kon gaan toen het ongeluk gebeurde. Een half uurtje later reed de lijkenwagen voor ons de baan af……
Dennis Lauritsen zegt
gewoon geen motorrijders meer, zij hebben geen rolkooi of iets dergelijks, alleen een stukje leer nou dat helpt NIET tegen een vangrail. gewoon afschaffen of ze moeten een soort van motor race licentie hebben en tonen, lijkt mij een stuk veiliger ook voor de rond rijdende autos en hun eigen veiligheid
Marnix zegt
Blablabla….voordat sommige mensen een oordeel kunnen hebben moeten ze er zelf gaan rijden. Dan kan je er pas over mee praten.