• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Snik. Dit is de allerlaatste Lancer Evo

Auteur: ricardo, gepost 17 april 2015 om 07:48 – 37 Reacties

Afbeelding Snik. Dit is de allerlaatste Lancer EvoAfbeelding Snik. Dit is de allerlaatste Lancer EvoAfbeelding Snik. Dit is de allerlaatste Lancer EvoAfbeelding Snik. Dit is de allerlaatste Lancer EvoAfbeelding Snik. Dit is de allerlaatste Lancer EvoAfbeelding Snik. Dit is de allerlaatste Lancer EvoAfbeelding Snik. Dit is de allerlaatste Lancer EvoAfbeelding Snik. Dit is de allerlaatste Lancer Evo

Snik. Dit is de allerlaatste Lancer Evo
Geachte aanwezigen. We zijn vandaag bijeengekomen om tien generaties van de Lancer Evo vaarwel te zeggen. En om ons af te vragen waarom de Final Edition niet wat meer op de conceptversie kon lijken.

Zoals u weet heeft Mitsubishi geen opvolger voor de huidige Lancer Evo X op de rol staan, waarmee de tiende generatie ook meteen de laatste is. De Subaru Impreza WRX krijgt definitief geen concurrentie meer uit eigen land. Ontzettend jammer.

Het uitzwaaimodel zagen we vorig jaar in conceptvorm, met een 2.0 viercilinder onder de motorkap met nieuw turbogeweld van HKS, een verbeterde ecu, nieuwe luchtinlaten én nieuwe uitlaten. Resultaat: 480 pk. Helaas zal de productieversie het moeten doen met de originele 296 pk. De aankleding is wel prima op orde. Van BBS-velgen, Brembo-remmerij, Recaro-stoelen tot Bilstein-schokdempers en veren van Eibach.

Het andere slechte nieuws: er komen er slechts 1.000 van op de markt, en die zijn allen bestemd voor de Japanse markt.

Ook interessant!

  • Evo winnaar crasht Evo in recordtempo. Uiteraard.
  • Tiff Needell veilt unieke Mitsubishi Evo's en rallyauto's
  • 23-jarige Nederlandse YouTuber koopt Hurácan EVO
  • Novitec Huracán EVO RWD
    Novitec Huracán EVO RWD is voor comfortabele puristen

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

evo, evo-X, lancer, Mitsubishi

Vorig bericht: « De verse Hyundai i30 en i40, dit kosten ze [20% bijteling]
Volgend bericht: Bikinimeisjes protesteren tegen slechte wegen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    17 april 2015 om 08:00

    Voor de performance heb je geen RS4 nodig.. Even een demonstratie van waar zo’n Japans monstertje toe in staat is:

    http://www.youtube.com/watch?v=Ees2aZcDUn8

    Login om te reageren
    • speedzz zegt

      17 april 2015 om 08:33

      @Jochempie: die heeft wel een extra 100pk erbij :)

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        17 april 2015 om 08:36

        @speedzz: En het is ook geen Evo X :P

        Login om te reageren
  2. pudi zegt

    17 april 2015 om 08:09

    Heel dik! Echt jammer dat het de laatste is

    Login om te reageren
  3. circlestorm69 zegt

    17 april 2015 om 08:14

    Ze hadden gewoon die concept ongewijzigd uit moeten brengen. BAM met een harde knal eruit gaan! Dat ding is zoveel gaver.

    Login om te reageren
  4. Turbo S zegt

    17 april 2015 om 08:19

    Ziet toch precies hetzelfde uit als de vorige, geen gemis dus.

    Login om te reageren
    • 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

      17 april 2015 om 08:21

      @mercedesbenze350cdi: De X is juist de meest vernieuwende Evo van de hele reeks.

      Login om te reageren
      • stfu zegt

        17 april 2015 om 09:33

        @2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: Maar ook gelijk de sufste.

        Login om te reageren
        • 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

          17 april 2015 om 10:24

          @stfu: stfu

          Login om te reageren
  5. lamborgfan zegt

    17 april 2015 om 08:23

    Toch best jammer, (*snik*)

    Login om te reageren
  6. 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

    17 april 2015 om 08:24

    Zeer jammer, ik heb altijd een zwak gehad voor deze auto’s. En al helemaal voor de oudere modellen met die grote pitten in de voorbumper. Mitsubishi’s AYC was toch wel vooruitstrevend tijdens z’n introductie, en is vaak geprezen door journalisten.

    Login om te reageren
  7. rd1991 zegt

    17 april 2015 om 08:33

    De Impreza is dus the last man standing in de 4×4 rallystrijd. Wagens als de Celica GT-Four, Delta, Cosworth (alhoewel de RS eigenlijk een best goeie opvolger is) en nog wat van die legendes zijn ook al dood…

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      17 april 2015 om 09:33

      @rd1991: Focus RS met 4WD

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        17 april 2015 om 10:14

        @stfu: die is in de basis toch voorwielaangedreven?

        Login om te reageren
        • bussie88 zegt

          17 april 2015 om 10:57

          @ej20g: de nieuwe krijgt 4WD

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            17 april 2015 om 22:21

            @bussie88: maar is in de basis voorwielaangedreven. De Escort RS Cosworth was in basis achterwielaangedreven.

            Login om te reageren
  8. desjonnies zegt

    17 april 2015 om 08:35

    De laatste der mohanikanen, een vaarwel aan weer een leuke tijd van snelle betaalbare sports sedans voor den gewone mensch, wagens die wereldwijd dank zij het web overal fans en mensen bij elkaar bracht die ze sneller maakten.

    De Impreza is een slap aftreksel geworden van waar die ooit voor stond, Mitsubishi neemt tenminste een waardig afscheid.
    Helaas de auto, de auto voor de individualist begint, in het betaalbare segment, steeds schaarser te worden, alles moet tegenwoordig politiek correct zijn, de degradatie van de auto is gewoon bezig , van auto naar vervoermiddel.

    De tijden zijn veranderd, de bijtelling regels, de Co2 uitstoot en een BMW 316 met een M-pakketje is tegenwoordig stoerder dan dit.
    Niet dus.
    Het interieur was ondergeschikt, evenals het model dat soms leek te zijn ontworpen door een soepblikken fabrikant, maar draai de sleutel om, voel de gemene grom van de motor, het constante gehijg en geknal van de Turbo en de waste gate, de uitlaatroffel en het rijgedrag en de remmetjes, en je was in de zevende hemel, no need for a Supercar, of een M5, dit deed 90% van het werk van zo’n ding en was praktischer en vriendelijker voor je knip ! En vaak nog beter en betrouwbaarder als Japanner zijnde
    Dit, dit was de geestelijk opvolger van de hothatch, de VW GTI’s en de Peugeotjes, maar twee of drie treden hoger.
    Dit waren de Ford Mustangs van een hele generatie, snel, stoer en gemaakt voor mannen met een enorme wereld wijde onderdelen handel als ondersteuning en het WRC als meetlat .

    Adieu het ga je goed, iedere echte auto gek zal jullie missen !

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      17 april 2015 om 08:53

      @desjonnies:
      Het grootste probleem is niet zozeer de devaluatie van den nobele automobiel, het grote probleem is dat Den echten automobielliefhebber is verworden tot een gadgetfreak die een aaibaar dashboard belangrijker vindt dan een fatsoenlijk onderstel.

      Dat en dat alleen is er de schuld aan dat dit soort pareltjes uitsterven….

      Login om te reageren
      • knipperlichtje zegt

        17 april 2015 om 10:53

        @jrk68: niet gelijk zo depri, het ‘uitsterven’ van dit soort auto’s in Nederland komt gewoon omdat de BPM en benzinekosten de aankoop van zo’n auto onmogelijk maken voor iedereen die niet geboren is met de sleutel van een evo in z’n hand.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          17 april 2015 om 11:24

          @knipperlichtje:
          Natuurlijk, auto’s worden wereldwijd geschrapt omdat er in Nederland belasting op wordt geheven….
          Meen je dit echt serieus of is je referentiekader echt niet groter dan een luciferdoosje….

          Login om te reageren
          • knipperlichtje zegt

            17 april 2015 om 11:59

            @jrk68: het is toch echt een mondiale ontwikkeling hoor. Benzine wordt steeds duurder (al hebben we nu gelukkig even een meevaller) en belasting op basis van uitstoot, gewicht, aantal cilinders, cilinderinhoud komt op. Dat maakt het gewoon flink onaantrekkelijk om een onzuinige auto als daily te nemen. En dat raakt de evo x.

            Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            17 april 2015 om 22:27

            @jrk68: die belasting op de uitstoot is wel killing hoor. Iedereen zat te zeuren dat de Audi RS3 zo duur is (68 mille) terwijl een langzamere en kalere WRX STI minimaal 8k meer kost. Als Subaru die uitstoot omlaag weet te krijgen, dan kunnen ze weer competitief zijn. En het moet kunnen, mijn Impreza haalt met gemak 1 op 10, 1 op 13-14 als ik echt rustig aan doe. Met een RS3 ga je dat niet halen, denk ik. Dus misschien een Subaru boxer met directe injectie, twincharge turbo, start stop systeem en cilinderuitachakeling voor het zuinige rijden, en alles vol aan voor wanneer je lol wilt hebben. Maar dat gaan ze niet doen, speciaal voor Nederland.

            Login om te reageren
      • bofkont zegt

        17 april 2015 om 11:58

        @jrk68: maakt ze dat dan minder autoliefhebber??
        En wat is een fatsoenlijk onderstel ?? Zo’n hobbelbak als de evo?? Of een deinende citroen C6?? Kortom autoliefhebbers heb je in alle soorten en maten, jij denkt teveel in hokjes.

        Login om te reageren
    • bofkont zegt

      17 april 2015 om 12:00

      @desjonnies: erg simpel vraag en aanbod. Helaas is er te weinig vraag naar dit soort wagens.

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      17 april 2015 om 13:38

      @desjonnies:

      Ik betwijfel dat dit de laatste word, zo van die actiemodelletjes zijn voor een autofabrikant zoals een sigaret. Om de zoveel tijd is er een de laatste, maar bij het eerste volgende excuus komt er wel een volgende.

      Login om te reageren
  9. mischa94 zegt

    17 april 2015 om 08:54

    :(

    Login om te reageren
  10. alfaitak zegt

    17 april 2015 om 09:11

    Zéér jammer

    Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    17 april 2015 om 09:12

    ideale auto voor mensen die 1 op 3 willen verbruiken bij 40 km/u in de 5de versnelling ..

    echt .. we zullen je keihard missen ..

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      17 april 2015 om 10:11

      @lincoln:
      Heb je het nu over oude Lincolns..?

      Oh W8, die hebben geen 5de versnelling..

      Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    17 april 2015 om 09:19

    Niet dat ik er ooit een zou kopen, maar wel ontzettend zonde.

    Login om te reageren
  13. philipf zegt

    17 april 2015 om 10:10

    Jammer zeg! Blijft een heerlijke wagen!

    Login om te reageren
  14. mrrallycross zegt

    17 april 2015 om 11:53

    Zonde, einde van een tijdperk

    Login om te reageren
  15. RazorHead zegt

    17 april 2015 om 13:45

    Ik vond de Evo X altijd minder dan de vorige Evo’s.
    Het was jammer te zien dat men ging voor meer comfort e.d. waardoor hij nauwelijks sneller was (en zelf soms trager) dan z’n voorganger. Ik kies dan ook altijd een IX boven een X

    Login om te reageren
    • imba zegt

      17 april 2015 om 14:11

      @RazorHead: Je haalt zo 100kg van de Evo X zonder te veel compromissen. Wie zegt dat je hem origineel moet houden.

      Login om te reageren
      • RazorHead zegt

        17 april 2015 om 14:21

        @imba:
        Tuurlijk maar het is wel tekenend en zorgt er ook voor dat het originele publiek wegtrok van deze auto. Het is toch triest dat een performance auto trager is dan z’n voorganger, omdat men deze meer comfy wou maken.

        Login om te reageren
  16. mercedesbenz63 zegt

    17 april 2015 om 13:56

    Als die maar niet getuned wordt dan is het goed

    Login om te reageren
  17. TimD zegt

    17 april 2015 om 14:42

    Eindelijk, lelijk ding

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North