Dit Opeltje kan menig Ferrari het nakijken geven.
Opel is helaas gestopt met leuke auto’s bouwen, maar in het recente verleden waren er wel degelijk leuke Opels. Er was een heel scala aan OPC-modellen en je had ook nog de GT en daarvoor de Speedster. Die laatste is misschien wel de leukste van allemaal.
Bij de Opel Speedster had je de keuze uit 147 en 200 pk. Daarmee is het heel leuk speelgoed. Niet zozeer vanwege de motor, maar vooral dankzij de lichtgewicht filosofie van Lotus. Maar wat zou er gebeuren als je deze auto nu eens 600 pk geeft…?
Iemand heeft de proef op de som genomen, want op Marktplaat staat nu een Opel Speedster met niet minder dan 595 pk. Dit moet een waar monster zijn. De auto is ook specifiek gebouwd om te dragracen, op de openbare weg is deze Opel Speedster waarschijnlijk levensgevaarlijk.
De aanpassingen worden niet heel gedetailleerd beschreven, maar de auto is onder meer voorzien van een grotere turbo, een andere koppeling, de software en de koeling zijn aangepast en de versnellingsbak is afgesteld op dragracen.
Het interieur van de Opel Speedster was al niet heel weelderig, maar dit is nu helemaal gestript. Alleen het hoogst noodzakelijke blijft over. Er is dus ook geen passagiersstoel aanwezig. Voor de veiligheid is er wel een rolkooi ingebouwd, wat zeker geen overbodige luxe is.
Helaas vermeldt de Marktplaats-advertentie geen prijs, die is op aanvraag. Mocht er toevallig iemand interesse hebben in een Opel Speedster dragracer, dan zul je even contact moeten opnemen met de verkoper.
Met dank aan @tenaci voor de tip!
Snelle zegt
Is eigenlijk een omgebouwde Lotus, stuurt waarschijnlijk daardoor mega strak, dat in combinatie met weinig gewicht 😊. Met deze pk’s aan boord gaat hij vast als een raket op de baan..
't Peugje zegt
Daarom snap ik de ombouw naar dragracer niet zo. Deze auto is juist voor het betere bochtenwerk gebouwd.
B00G1E zegt
De verschillende velgen maken het plaatje wel af, ik snap dat waarschijnlijk voor het dragracen is maar wat ga je nu met zo’n auto doen behalve hard in rechte lijn rijden?
kareljansen zegt
Hard remmen?
rijnounsdoor zegt
Andere voorbanden erop, beetje afstellen hier en daar en je kunt ook donders hard de bocht om. Het is in de basis een Elise S2 met een andere motor en wat Opel spul hier en daar. En die rijden geweldig!
timdawg zegt
Opel gestopt met leuke auto’s bouwen? Wanneer zijn ze daar dan mee begonnen? Oprechte vraag, ik kan namelijk geen één model bedenken dat hier op de stoep neergezet mag worden… wie helpt?
stewie zegt
De Omega en Senator uit de jaren 90 met een mooie 6 cilinder waren echt Iconisch. En niet te vergeten, de Calibra. Maar die tijd ligt dus ver achter ons.
Who_carez zegt
Wat ben ik blij dat ik mijn dag mag beginnen met een simpele vraag :)
Kadett c coupe (eventueel met een 2.7 liter swap)
Kadett e 2.0 gsi 16v
Omega a 3000
Omega Lotus
Astra gsi 2.0 16v
Astra g opc caravan
Astra h opc
Astra j opc
Zafira a en b opc
Meriva opc (alhoewel ik hier mijn kwaliteitsbedenkingen heb)
Speedster (vooral als turbo)
Gt (zowel de hele oude als het cabrio ding uit 2009 ofzo)
Vectra i500
Vectra 3.2 gts
Vectra opc
Signum 3.2
Insignia opc (alhoewel ik dit onderhoud niet wil betalen)
Corsa a, b en c gsi
Corsa d, e en f opc
En euh… Owja :)
Monza
Calibra turbo
En da Astra Xtreme
Maarja, als je bevooroordeeld ben, dan is dat allemaal niks voor je natuurlijk.
Het zijn geen perfecte auto’s maar ze zijn een voor een toch geweldig.
sanderkomnogeensergens zegt
Opel Cascada?
vincentbaan zegt
Manta jonguh!
VerArie zegt
– Opel Omega 3000 Evo
– Opel Kadett 200i Superboss
– Opel Vectra i500
– Opel Calibra Turbo
Misschien frist dit het geheugen wat op
joki zegt
Als er foto’s van dragracers voorbij komen dan zie je altijd dat op de aangedreven wielen de banden breder zijn en een hogere wang hebben dan op deze die niet aangedreven zijn. Zelfs bij wagens die hun aandrijving op de voorwielen hebben zie dat dus bij de banden vooraan. Bij deze met achterwielaandrijving zijn de voorbanden dan meestal vrij smal en een stuk kleiner dan achteraan. Ik vraag me dus af waarom hier de banden vooraan een hogere flank hebben.
Joris24 zegt
Een 2 liter met 600 pk, heb zo het vermoeden dat die pas laat opspoelt en dus een enorm turbogat heeft. Daarom zal ‘ie wel voor op ‘de dragstrip’ gemaakt zijn, in elke bocht op het circuit kom je amper meer weg tenzij je er heel goed mee om kunt gaan… Leuk stukje huisvlijt maar ik schat in dat je er niet heel veel aan hebt verder.
Roskampies zegt
Rekord GSe ook leuk
Roskampies zegt
Sorry opel commodore gse