
Dat denkt ome Elon Musk.
De Tesla Model S en Model X zijn enkel verkrijgbaar met een D-uitvoering. Dit betekent een Dual Motor-setup, oftewel vierwielaandrijving. De Model 3 is er enkel nog als tweewiel aangedreven variant. Het is echter een kwestie van tijd voordat de Model 3 ook een Dual Motor-setup gaat krijgen.
Volgens Elon Musk kunnen we een Model 3 met vierwielaandrijving op z’n vroegst in juli verwachten. Dat maakt de Tesla CEO bekend op Twitter. Deze nieuwe variant van de elektrische instapper heeft nog geen prioriteit. De hoogste prioriteit ligt op dit moment bij de productielijn. Eerst wil de Amerikaanse autofabrikant de productie volledig op orde hebben. Pas daarna kijkt men naar eventuele nieuwe variant van de Model 3.
So probably July
— Elon Musk (@elonmusk) April 8, 2018
Een elektromotor op de vooras en op de achteras heeft zo zijn voordelen. Het geeft de auto een betere balans, de actieradius neemt toe en het voertuig accelereert nog sneller. Daar staat wel tegenover dat de variant met Dual Motor enkele duizenden euro’s duurder gaat worden. Hoeveel duurder is niet bekend. Een concrete Nederlandse prijs is er namelijk nog steeds niet. Op de site van Tesla spreekt men over ‘vanaf USD 35.000 vóór incentives’. Wel bekend is dat een reservering gepaard gaat met een aanbetaling van 1.000 euro.
Als hij net zo snel is als de levering belooft dat niet veel goeds…
@sjoerd95: Als die het überhaupt nog red…
https://www.smarteranalyst.com/contributor/tesla-inc-tsla-dont-miss-red-flags/
@sjoerd95: Als die het überhaupt nog redt..
https://www.smarteranalyst.com/contributor/tesla-inc-tsla-dont-miss-red-flags/
Komt deze sneller of is deze sneller?
Kom eerst maar met de normale, duurt allemaal veels te lang.
@ghost: ben je verder geraakt dan de titel?
@winkeb: ja, maar ik heb er nog nooit 1 gezien op NL kenteken terwijl dit toch de leasetopper van NL had moeten zijn.
@ghost: blijkbaar toch niet goed gelezen: “Een concrete Nederlandse prijs is er namelijk nog steeds niet.” Dus ook geen auto’s op kenteken dan, me dunkt.
@str8six: ik zeg toch ook in m’n eerste reactie; kom eerst maar eens met de Normale model 3, dat duurt veels te lang. Deze auto was aangekondigd als zijnde rondrijdend in Nederland in eerste kwartaal 2018. En ja, ik heb dat ook gelezen, niet meteen zo kommaneuken of ik wel of niet heb gelezen, daar gaat het namelijk niet om. Lees wat je wil lezen, deze auto moest het helemaal worden in 2018, conclusie; hij is er niet. Dan komt dit bericht over een snellere, betere, wat echt compleet nutteloos nieuws is, want de normale heeft al productieproblemen, laat staan dat er dan een snellere zou komen in Juli. Want er zijn nu een miljoen Model 3’s af en onderweg naar Nederland?
Laat me niet lachen. Elon wil weer eens aandacht focussen op de positieve kant ipv eerlijk toe te geven dat alles zo’n beetje fout gaat bij de productie van de Model 3.
@ghost: ik neuk geen komma’s, ook geen Tesla’s. Ik interpreteer alleen je comment op een andere manier.
@ghost: Levering in Nederland start pas in 2019, helaas.
Geef mij maar de Alfa Alfetta die is er sneller.
Dualmotor is o.a. te herleiden aan een cijfertje of lettertje in het chassisnummer. Er zijn er al gespot met een (ik dacht B) in het chassisnummer.
nou, denk het niet, ze hebben dan al de snellere versie voordat de slome versie er is.
@realracing3: Iets met hogere winstmarge eerst..
@amg65: Wat je niet produceert kun je ook niet verkopen.
@E34M5Touring: Wat een wijsheid.
@amg65: Ja dus jouw comment slaat nergens op. Want als je niks produceert komt die hoge winstmarge dus ook niet.
@e34m5touring: Ze produceren nu inderdaad helemaal niets.
@amg65: Geen Model 3 uitvoeringen met meer winstmarge nee.
@e34m5touring: Waarom denk je dat alleen de Long Range versie geproduceerd wordt nu? Hierop volgend de AWD versie met luchtvering. Juist.
@amg65: Ja mooi verhaal maar we hebben het hier over de nieuwe snellere variant. Niet over de bestaande modellen.
@e34m5touring: Het is een heel simpel verhaal, dat je blijkbaar niet ziet. Er spelen twee zaken; zo’n hoog mogelijke marge eerst, en met zo eenvoudig mogelijke modellen de productie opkrikken. Eerst wordt gekozen voor de hoge marge, makkelijk te produceren variant. (Tot op heden dus, en verwacht tot juli, de Long Range met premium interior package).
Tesla verwacht dus in juli 5k p/w productie te bewerkstelligen. Dan is alles dusdanig onder controle om meerdere (ingewikkelder om te produceren) opties toe te voegen, weliswaar ook met een hogere marge: AWD / luchtvering / performance e.d.
Slechts daarna start de productie van het basismodel.
@amg65: Het is een heel simpel verhaal, dat je blijkbaar niet ziet.
Er is maar 1 prioriteit lijkt me.
Grote volumes produceren, van goede kwaliteit.
Veel winst, weinig winst, geen winst, op die auto maken is voor dit moment verre van het belangrijkste.
Veel investeerders beginnen het vertrouwen te verliezen dat tesla op korte termijn in staat is om grote aantallen te produceren.
Ik denk als tesla kan laten zien dat het dat kan, dat het vertrouwen van investeerders weer terug is.
En dan hoeft er niet eens een cent verdient te zijn.
@radeox: Dit is gewoon wat Tesla zelf steeds verteld tijdens de conference calls en haar kwartaalrapporten, verzin ik niet. Bovendien hebben de – naar eigen zeggen – komend kwartaal geen kapitaalstorting nodig.
Dat van die investeerders valt enigszins mee. De aandeelkoers is ook weer hersteld, boven de $300. Ik heb in ieder geval de laatste weken vooral paniekberichten gezien van iedereen, die geen (grote) investeerder is.
“Een elektromotor op de vooras en op de achteras heeft zo zijn voordelen. Het geeft de auto een betere balans, de actieradius neemt toe en het voertuig accelereert nog sneller.”
Huh, de actieradius neemt toe door een extra motor?! Dat moet je me ff uitleggen…
@BRuud: Ja, de kleinere efficiëntere elektromotor voor, neemt het over op bijvoorbeeld de snelweg, waar je een constante snelheid rijdt. Beide motoren worden constant digitaal aangestuurd om zo efficiënt mogelijk te zijn.
@bruud: “By precisely splitting the delivery of current from the battery to each motor, the Model S 85D actually gains an additional 10 miles of highway driving range compared to its rear motor Model S counterpart.” bron: Tesla.com
@bruud: Je kunt efficienter draaien. Ook omdat de tweede elektromotor net een andere verhouding kan hebben.
Maar je kunt ook veel harder afremmen op de motor dan met enkel achterwielaandrijving. Dus meer regeneratie = meer range.
@bruud: En meer regeneratievermogen. Zie het als 2 dynamo’s ipv 1
@Joerek: Op je fiets dan?
Eerst maar eens de ‘gewone’ productie op orde krijgen…en niet de stijl van Sergio Marchionne over gaan nemen. Alleen Italianen mogen dat :)
@iJoost: Zijn tweet niet gelezen?
Altijd weer lachen om Elon Musk!
“So probably July” Ok, maar in juli welk jaar? Dat zet ie nou weer niet bij.
@utregcity: hehehe
Als het niveau van snelheid net zo hoog zal liggen als het niveau van de beleving, dan zal het niets worden.