
Van deze cabrio worden we heel hebberig, ongeacht het seizoen.
Een kenmerk van een briljant ontwerp is dat het de tand des tijds kan doorstaan. Dat de Alfa Romeo 8C bloedmooi is was al van begin af aan duidelijk, maar de auto lijkt ook gewoon niet te verouderen. Geloof het of niet, het ontwerp is inmiddels al bijna twintig jaar oud. En de 8C is nog steeds bloedmooi.
Als er een exemplaar op Marktplaats verschijnt trekt die dan ook gelijk ons aandacht. We hebben er weer eentje gevonden en het is géén rode coupé. Het betreft een 8C Spider, uitgevoerd in parelmoerwit. Uiteraard hebben de Italianen daar een veel mooiere naam voor: Bianco Madreperla.
Bij dit soort auto’s komt een cabrioversie soms vrij laat, maar dat was niet het geval bij de 8C. Een jaar na de coupé verscheen de 8C Spider, die bijna net zo fraai was. Het idee was om 500 stuks te bouwen van de coupé en 500 van de Spider. Helaas is het daar niet van gekomen. Uiteindelijk zijn er maar 329 Spiders gebouwd, waarmee dit de zeldzamere variant is.






Net als de coupé heeft de 8C Spider een 4,7 liter V8 onder de kap, die 450 pk produceert en tevens een heerlijk geluid. Vanwege 90 kg extra gewicht is de Spider ietsje trager, maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken.
Dit witte exemplaar is een van de latere exemplaren. In de advertentie staat namelijk 2011 aangegeven als bouwjaar, wat waarschijnlijk 2010 moet zijn. Dat was het laatste jaar dat de 8C in productie was.


De auto heeft nog maar 28.764 km op de teller staan en wordt nu door Wim Prins op Marktplaats aangeboden. De vraagprijs is €249.500. Voor dat bedrag heb je een van de mooiste auto’s aller tijden, die ook nog eens hartstikke exclusief is.
Automaat, dus nee. Verder wel mooi, maar kreeg gelijk een nee toen ik de automaat zag. Ik wil schakelen met zo´n ding lekker kunnen driften. Met een schakelbak voel ik me meer kind.
Automaat is dus schakelflippers achter het stuur he
Ook schakelflippers niet goed. Ik lees nu pas de vraagprijs. Potjandorrie 249 duizend. Helemaal gek die mensen…
Is nooit met handbak geleverd, standaard altijd 6 versnellingen, semi automaat. Nieuwprijs was €315.500.
Is toch geen gekke prijs gezien de exclusiviteit. Je weet dat deze flink meer waard gaat worden en met een nieuwprijs van 300.000 is die 250k best behapelijk als je in die prijsklasse zoekt bent naar een exclusieve auto / investeringsobject.
Nooit geleverd met een sportiefpookje, maar als je dit kan betalen kan er een handbak conversie er ook nog wel van af.
Bloedmooie auto maar wat mij betreft is de wagen in deze kleurstelling eigenlijk alleen nog geschikt voor de trouwautoverhuur.
En alle zwarte auto’s alleen nog voor uitvaart verhuur? Rood is inderdaad mooier maar ook in het wit wel heel erg fraai hoor. Op de stoep voor een bruiloft of gewoon ergens op de boulevard, zou voor mij weinig uitmaken.
– Edit: dank u, is inmiddels gefixt –
‘k zou voor een 911 gaan, bv. een 991.2, een gt3 met een schuufdakkie bijvoorbeeld om de motor goed te horen janken. Met handbak uiteraard.
Heb ooit een coupe in de juiste kleur met de juiste velgen mogen rijden, zeker niet de snelste auto ooit maar wel eentje met de beste beleving. Nondeju dat ding zit voor fun ritjes een partijdje goed in elkaar zeg!, alles klopt gewoon!
Het is dat ik het niet los heb liggen en niet zou weten wat ermee te doen. Het lijkt me grappig om dat ding op een mooie zomerdag voor Autoblog HQ te zetten en kijken of de redactie zich nog kan concentreren.
Het blijft een tijdloos mooi ding en wat zal ik zeggen… Alfa, heerlijke wagens.
De mooiste open auto van de afgelopen 50 jaar. Misschien we de mooiste open auto ooit op de Ferrari 250 GT SWB California na. Maar wel jammer dat deze de verkeerde velgen heeft, die met dat typische Alfa-cirkelpatroon staan zo ontzettend veel mooier op de 8C
Wielen kunnen eraf, en dan kan je eronder zetten wat je zelf wil ;).
Debatable…. met echt geld teveel zou ik kiezen voor een Aston Martin DB5 Vantage Volante. Daar zijn er maar 12 van, terwijl er maar 123 Volantes zijn gebouwd, 19 daarvan met het stuur links.
Juist, en dan liefst in Coupe-vorm graag met zijn ’traan’-achtige ramen.. en in het rood.
@Edge: dit setje voor de winterbanden ;-)
Mensen, ik ga een blauwe ford sportka kopen met versnellingspookje en lederen bekleding! Sorrie dat ik het hier zeg, maar moest even mijn ei kwijt.
Goed bezig en geniet!
Dat wordt dan driften over de voorwielen :)
Gefeliciteerd en have fun
Blijft mooie auto, maar zou zoals zovelen hier een andere kleur kiezen en de andere velgen.
250 koppen voor een platgetrapte Mito zonder dak???
Ja want een mito is ook geleverd met een v8. Wel erg vergezocht.
Flink compliment voor de Mito dan. Maar wel lekkere beargumentatie. Een Porsche een platgeslagen VW kever??? Boeie of er iets is platgeslagen Gaat om de eindcreatie. Het is toch echt een plaatje en ook zeker exclusief. In mijn ogen wel top 3 van de mooiste creaties in de Autowereld. Zeker als aankomt op moderne auto’s.
Vreselijke kleur, maar vooruit, I’ll take it.
Heerlijk hoor! Natuurlijk is een Rosso competizione coupé beter, maar ook dit is naturlijk briljant. Ook vind ik de basis 8c ook veel mooier dan die Disco Volante.
Ik snap dat er mensen zijn die heel graag open willen rijden, maar ik zal dat toch in 95% van de gevallen een compromis blijven vinden. Weinig auto’s worden echt als speedster/cabrio ontworpen en dat zie je. In essentie zijn het toch auto’s met-het-dak-eraf-gehaald
Dat is hier ook absoluut het geval.
Coupe-lijnen maken een auto IMHO zoveel mooier tov convertibles.
En tuurlijk… er bestaan heus wel enkele aangename cabrio’s hoor..
Niet voor niets dat er nauwelijks foto’s te vinden zijn van deze auto met het dak dicht. Ook in deze advertentie geen enkele foto met het dak dicht. Omdat hij dan niet om aan te gluren is.
Prachtig design waar weinig sportwagens aan kunnen tippen. Het design hebben ze ook op de mito proberen door te trekken en vind ik zelf erg geslaagd. Daarom ben ik momenteel ook aan het kijken om een mito te kopen.
Zal waarschijnlijk pas in 2011 op kenteken gezet zijn….
Supergaaf! En die 250k is inclusief wegenwacht abbonement!