







Laat je hart veroveren.
Weinig koetsenbouwers kunnen zulke opmerkelijke doch aantrekkelijke bolides in elkaar knutselen als het Italiaanse Carrozzeria Touring Superleggera. Voor zijn nieuwste project heeft het bedrijf-met-de-lange-naam zich wederom bemoeit met de Maserati GranTurismo. Waar we afgelopen jaar tijdens het Autosalon van Genève kennismaakten met een gesloten versie van de Sciàdipersia, is het ditmaal de beurt aan een heuse cabriolet.
Waar de Italiaanse koetesenbouwer ons met zijn allereerste Sciàdipersia (Sjah van Persië) compleet omver wist te blazen, is het ze niet gelukt dit kunstje te herhalen met de dakloze uitvoering. Het mag dan wel een bijzondere verschijning zijn, in feite is het exact dezelfde auto minus het plafond. Dat gezegd hebbende: vanuit bepaalde hoeken (zoals bijvoorbeeld het achteraanzicht) komt de cabriolet zo mogelijk beter voor de dag dan het origineel. Op deze manier is de nieuwe billenpartij van de auto namelijk goed te zien.
Omdat de cabriolet net als de coupé in de basis niets meer dan een Maserati GranTurismo is, heeft de auto in het vooronder een 4,7-liter V8 liggen. De krachtbron produceert 461 pk en 520 Nm. We verwachten dat de cabriolet iets zwaarder zal zijn dan de 1.700 kg wegende coupé. De koetsenbouwer heeft ongeveer zes maanden nodig om de auto te bouwen.
Ik ben niet zo thuis in de vissen, maar iemand hier kan mij vast vertellen op wat voor type vis het front lijkt…
@poes: De visstick.
@poes: Sciàdipersia is een ondersoort van de Pangasius die vooral in de perzische Golf voorkomt.
@mashell: die Pangasius komt volgensmij ook gewoon in Nederland voor hoor. Van de week nog een uit de schap bij de A&H gevist
@kennone: De A&H? Is dat een soort Primark?
@kennone: haal jij echt je vis in een supermarkt??
@rhellema: jij hengelt ze zelf uit de gracht?
@winkeb: nee, heb hier een zeer goede viswinkel die praktisch om de hoek zit. Iedere dag even een harinkje scoren en kijken wat er eventueel voor het diner meegenomen kan worden.
@rhellema: dacht al, wat ruik ik… ?
@drdre1: nou, die viswinkel dus haha…of je vrouw is ongesteld, dat is ook nog mogelijk.
@mashell: zeker wanneer de Sjeik van Persie/Iran ging zwemmen. Had een heel bijzondere slag.
@mashell: de handelaar bij ons op de hoek vertelde dat hij laatst een Perzische Golf had ingeruild. Een unieke auto uit 1987 met slechts 4.800 km op de teller…….
@poes: snel terug gooien in de zee in ieder geval
@poes: Blobvis
@poes: een barracuda ?
Whaha eerste wat ik dacht….audi.. geintje mooie zilveren nieren
@poes: deed mij denken aan een meerval. Dunno why.
Eh… bijzondere. In de basis goede proporties, maar zo bij elkaar niet bijzonder knap. Was wel iets voor Bitter geweest.
Als je hiervan smikkelt en smult loop je een voedselvergiftiging op. Maar goed, die kerel van die Maserati Bellagio Fastback die ik in november ontmoette (zie autojunk), heeft dit eerste exemplaar gekocht. Dat ‘ie er van mag genieten.
Ze kunnen het ook niet altijd goed doen…
Mislukte BMW
De voorkant lijkt wel niet helemaal af.
@corrado16v: achterkant ook niet.
Jaren ’90 kippengaas, nu ook mode in Italië.
Doe mij dan toch maar de Piëchmobiel.
@eklasse: Eigenlijk liever een nieuwe blauwe Bentley Continental GT.. mag ik ruilen?
Ik vind het wat weghebben van een oude V8 vantage, het ‘muscle car’ model dan.
Euh Autoblog, Italiaans design is niet per definitie mooi en dit is daarvan een sprekend voorbeeld (net als een vrij lange trits Alfa’s, FIAT’s, Ferrari’s etc. die de mooie ontwerpen wel weer des te indrukwekkender maken).
De ontwerper van dit ding was een tijdje geleden bij Jay Leno’s garage. Tot mijn grote verbazing had de beste man geen hond en rood-witte stok bij zich
En nou maar hopen, dat @nvn1993 zich niet tot een dergelijke verbouwing van z’n meest recente aanwinst laat verleiden . . . ?
Waarom zou je BMW achtige nieren op je maserati willen?
Ik ben dol op eigenlijk alle carrosserie bedrijven die van mooie auto een prachtige auto bouwen.
De bedrijven die van een mooie auto een mweh auto bouwen snap ik nooit echt; volgens mij valt dit hier wel in.
Het origineel is tien keer mooier.
Die titel…..dan denk je “ah, nu komt iets geweldigs”….. krijg je dit te zien. Geen groot fan vd Maser maar die is origineel 100x mooier.
Het gekke is dat ik ‘m ergens wel mooi wil vinden, maar dat lukt me niet. Alsof de grote lijnen helemaal prima zijn, maar de neus en kont wat extra aandacht verdienen.
Grille is nog in backorder zo te zien
Mooie Kia neus, doen ze goed daar tegenwoordig in Korea. Oh wacht, het was Italiaans design…
Ben ik de enige die een wat Spyker achtige kont ziet?
@peter911: Nee.
Wat een gedrocht
Gezien de beperkingen die de ontwerper (Louis de Fabribeckers, op de foto’s zit hij achter het stuur) zichzelf heeft opgelegd – wielbasis en voorruit van de Maserati GranTurismo – vind ik het bijzonder dat hij erin geslaagd is de auto een eigen gezicht te geven. Vaak vraagt dit soort ontwerpen om gewenning. En in het echt zal hij best wel indruk maken.
Voorkant heeft wel wat achterkant is hem gewoon niet
Net een smaakloze samenstelling van een Spyker-achterkant en z8-voorkant.
“We verwachten dat de cabriolet iets zwaarder zal zijn dan de 1.700 kg wegende coupé.”
Voor de duiding, italianen houden van drooggewichten. Maar zonder motorolie, koelvloeistof, remvloeistof en benzine kom je niet ver….
Gemeten zoals alle andere gewone auto’s met vloeistoffen maar nog steeds zonder chauffeur, tikt alvast de Grancabrio met wat mooie opties ruim 2100kg aan. Met noodzakelijke chauffeur (zoals alle gewone auto’s gewogen worden) dus bijna 2200kg. Twijfel eraan dat deze lichter is, in tegendeel…
Zware vis dus…
Ik smikkel hier niet van.
Wat een smaakloze samensmelting van een z8-voorkant en spyker-achterkant.
Ik kreeg een beetje De Tomaso Bigua bij de eerste aanblik. Ben er nog niet uit of dat goed is of niet…..