Blijft tricky, achterwielaandrijving…
Een testrijder van Smart/Daimler heeft wat uit te leggen bij de baas. Tijdens testwerk met de nieuwe Smart ForTwo in Cabrio-vorm raakte hij de macht over het stuur kwijt en kwam het prototype in de greppel naast de weg terecht. Gelukkig was hulp dichtbij, in de vorm van een Smart ForFour, die het guitige cabriootje weer uit de greppel moest trekken. Of dit ook daadwerkelijk gelukt is, of dat er zwaarder materiaal aan te pas moest komen, is niet bekend.
We zijn benieuwd wat er precies is misgegaan. Was het misschien het staartlastige karakter van de Smart ForTwo, voorzien van een achterin geplaatste motor en achterwielaandrijving? In dat geval zal de testrijder nog wel even moeten wachten totdat hij van z’n werkgever met een leuk AMG-model op stap mag. Aan de andere kant, een ongeluk schuilt in een klein hoekje. Neem je mee hoe verschrikkelijk veel testkilometers er gemaakt worden, waarbij wellicht ook wat vaker op de limiet gereden wordt, dan is het helemaal niet zo gek dat er af en toe eens een prototype naast de weg belandt. En dan komt deze Daimler-testrijder nog goed weg, een collega in een ML raakte betrokken bij een dodelijk ongeval en raakte daarbij zelf ook zwaargewond. Eerder dit jaar raakte een gecamoufleerde BMW betrokken bij een flink ongeval, waarbij een Poltie-busje omsloeg. (via Autoblog.it)
mercedesclk350 zegt
Kijk op zich wel uit naar een nieuwe Fortwo cabrio…
…maar misschien wel eentje die een beetje goed stuurt dan.
patrick zegt
Je moet je stuur ook nooit 4 – 2 houden maar 10 for 2.
Dus volgende smart ten-Two noemen
gieltj zegt
@patrick: nee
patrick zegt
@gieltj: je hebt gelijk , moet het toegeven
jrsmoke zegt
@patrick: 7:4 is veel lekkerder…
jpoers zegt
@jrsmoke: uur of 11 is ook gewoon prima.
timberleek zegt
@patrick:
Kwart voor 3 tegenwoordig. airbags enzo…
jrk68 zegt
Staartlastig?
Dat komt dan niet omdat de motor achterin ligt, die ligt namelijk in het midden.
Wat hem wel tricky maakt als je het esp buiten werking stelt is de korte wielbasis i.c.m. het hoge zwaarte punt.
Jammer dat ze geen Roadster meer maken, die lost beide problemen adequaat op.
amgc63 zegt
Niet zo smart.
kaasdevies zegt
Elandproef 2.0
rutger97 zegt
Reclame 2.0
granlusso zegt
Een Smart ForFour die een Smart ForTwo ergens uitsleept, cuteness overload
marikoelolo zegt
Aan de velgen te zien is het de smart fortyfive AMG.
henkhupelschoten zegt
Benieuwd hoe de snor van herr Dieter Zetsche op dit moment zal staan….
Dutchdriftking zegt
Ach, kan de beste overkomen.
norge zegt
Het uitzetten van de stabiliteits controle werkt zo te zien…
(OVVS)
roller zegt
Is gewoon de smart forTwo allroad cabrio, was toevallig nog een niche voor.
MaartenD zegt
Vond die oude fortwo al een lelijk apparaat maar die nieuwe fortwo is helemaal een debiele invalideauto, zag het apparaat staan op de autorai, niet te doen
cadrez zegt
@maarten020: volgens mij hebben invaliden hier niet erg veel aan want rolstoel…
mrrallycross zegt
Hehe, die mag voorlopig nog geen promotie maken naar echte auto’s.