Een vrij specifieke doelgroep, we weten het.
Soms zijn dingen lastig te begrijpen. Met name bij tuners komt die vraag bovendrijven. Op zich is het natuurlijk vrij eenvoudig te verklaren. Als tuner ‘X’ inziet dat ‘ie geld kan verdienen met upgrades voor model ‘Y’, dan worden die onderdelen gebouwd en verkocht.
Er zijn genoeg auto’s waar er er ook ruimte voor verbetering is. Dat is immers inherent aan een auto. Een fabrikant kan niet alle aspecten van een auto tot in de puntjes ontwikkelen. Dat kost simpelweg te veel geld. Althans, bij gewone straatauto’s. Bij extreem luxe of extreem sportieve auto’s met een navenant prijskaartje ligt dat wellicht iets anders.
Neem het laatste project van het Russische TopCar. Zij vonden het nodig om een McLaren 720S bij de kladden te pakken. Dat is nu juist een van die auto’s waarbij de fabrikant wél de moeite heeft genomen om alle aspecten van de auto zo goed mogelijk te ontwikkelen. Dat is daarom ook terug te zien in het prijskaartje van de McLaren 720S. Deze kost namelijk een kleine 320 mille. Toch denkt TopCar dat het een en ander te verbeteren is qua looks. Daar hebben de Russen een punt. Uiteraard is alles functioneel aan de 720S, het is absoluut niet moeders mooiste. Zoals te verwachten valt, wordt de auto voorzien van een enorme hoeveelheid extra koolstofvezel, een specialiteitje van TopCar. Ze noemen het resultaat de TopCar 720S Fury.
Aan de achterklant zien we een enorme hovelheeid carbon in de diffussor. Ook is de achterspoiler voorzien van twee ‘wingtips’, net zoals de Boeing 747-400 deze heeft. Ook aan de voorkant is er een enorme hoeveelheid carbonfibre bijgekomen. Hopelijk woon je niet in Almere-Muziekwijk, of een andere wijk alwaar de lokale gemeenteraad de wegen heeft voorzien van vele, vele verkeersdrempels. Het hoeft geen betoog dat je de splitter van je ‘TopCar 720S Fury’ waarschijnlijk aan gort zal rijden. Aan de bijzonder vormgegeven koplampen heeft TopCar niets gedaan.
Ten slotte de zijkant. De TopCar 720S Fury krijgt ook daar een hoeveelheid extra koolstofvezel mee. In combinatie met de groene lak valt het niet direct op, maar het lijkt alsof er een nieuw zijpaneel opgeschroefd zit. Natuurlijk is carbonfibre waanzinnig licht, maar McLaren plaatst gewoon geen extra panelen. Lucht is nóg lichter dan koolstofvezel. TopCar neemt de 720S Fury speciaal mee naar Goodwood Festival of Speed. Wat alle onderdelen gaan kosten is nog niet bekend. Waarschijnlijk meer dan een paar verkeersdrempels.
Meer zien over McLaren? In deze video legt @Casper alles uit over alle modellen van McLaren.
rijnounsdoor zegt
Ik voorzie een enorme uittocht!
Erik zegt
@rijnounsdoor: Waar naar toe, noem mij één stad/dorp/gehucht in NL zonder drempel ………
spykerboy zegt
@erik2907: dit dus, nl is echt een rampen drempel land helaas
loserboi932 zegt
Leuke titel weer.
willeme zegt
@loserboi932: Thanks!
viezefreddyw zegt
Je zal maar in Almere wonen…
Gulli zegt
@viezefreddyw: ik ben geen fan van de 720s maar als je die daar al niet meer kunt rijden zijn er dus nóg meer redenen om er niet te gaan wonen!
faalhaas zegt
Ik woon in Almere en kan bevestigen dat hier geen McLarens over drempels kunnen rijden. De ligt bij de gemeente en ik wens de McLaren rijders sterkte toe in deze rumoerige tijden.
Erik zegt
@faalhaas: je kunt prima in Almere-Overgooi rijden met je McLaren. Wel kleine rondjes, maar toch….
acakoning zegt
Wauw, die is eigenlijk heel goed gelukt, alleen voorbumper ietss te druk..
En wat een verrassend goede kleur voor die auto!
gandini zegt
Ik vind m standaard juist briljant en nu veel te volgeplakt. Zeker in wit, dat felle metallic blauw of in papaya.
Robert zegt
Als je als multimiljonair écht niet meer weet wat je met je geld moet doen… dan koop je een supercar die je praktisch gezien niet op de openbare weg kunt rijden…
boxergt zegt
@RRRobert: Nee, dan koop je gewoon een dorp en laat je alle verkeersdrempels weghalen!
okdoei zegt
@boxergt: ja maar als je wilt gaan showpikken in het naast gelegen dorp dan moet je daar OOK weer de drempels weg laten halen.
Rich people problems…
baklava zegt
Beter dan het origineel. Verassend van topcar
bischero zegt
Zwaar theoretische stelling; als je dit geld uit kunt geven aan een supercar, dan heb je al veel eerder besloten ergens anders dan in Almere te gaan wonen.
Het wordt anders wanneer je op een mooie dag bij familie langs zou willen gaan in die specifieke wijk, maar dan nodig je gewoon uit op een terrasje van een mooi tentje aan het water. Of in de bossen (zij die er in Flevoland? ?).
Erik zegt
@bischero: meer dan genoeg bossen in de polder, alleen nog niet zo oud..
pindakoning zegt
Als ik in Almere zou wonen zou ik mijzelf een McLaren cadeau doen om het wonen dragelijk te maken
vaakbenjetebang zegt
@pindakoning: Je zou voor dat geld ook gewoon kunnen verhuizen dan.
Gulli zegt
Ik geef die 320k liever uit aan een McLaren die ik niet mooi vind dan aan een rijtjeshuis in Almere
larini zegt
Gelukkig is de oplossing voor McLaren rijders in Almere eenvoudig; hou hem standaard.
87sandyd zegt
In Almere wonen is bij voorbaat al slecht nieuws…
cossiekiller zegt
Ze hadden beter nog een setje koplampen ontwikkeld, dan had het geheel er pas ‘af’ uit gezien.
bakingmynextbenz zegt
Heeft McLaren niet een neuslift in de optielijst staan? Of zijn de verkeersdrempels in Almere zo hoog dat ze zelfs dan niet te nemen zijn?
danone zegt
De luchtdoorlaat aan de zijkant, met de lijn die over de lengte van de deur loopt lijkt op een knipoog naar de Mclaren F1. Dat is wel weer leuk gedaan.
dtwo zegt
Niet moeders mooiste? Ik vind de -originele- 720s absoluut kwijlverzamelbakjesvullend mooi!
iphonistvongates zegt
McLaren straatauto’s zijn ook niet geschikt/ontworpen/gebouwd om in dichtbevolkte urban gebieden te rijden. De McLaren heeft een 4/5/6/7/8 baans snelweg nodig mét gladgestreken asfalt en zonder curbstones.
ozzytrk zegt
Enige auto die Almere aan kan is een Defender.
ericd zegt
Die ‘bifocals’ look van de voorzijde is killing. Ik pleit voor ouwerwetse klaplampen, die dubbel functioneren als remflappen bij hard remmen.