Heb je altijd al een Miura willen hebben? En wil je ook nog eens een extra bijzonder exemplaar in je garage zetten? Dan wil ik je aanraden om voor 27 oktober heel veel geld bijelkaar te schrapen. Want op 27 oktober zal tijdens de Automobiles of London veiling, georganiseerd door RM Auctions deze hele bijzondere Miura SV/J uit 1971 geveild worden.
Een reguliere Miura is natuurlijk heel aardig, maar in 1970 besloot Lamborghini testrijder Bob Wallace om een hele bijzondere Miura te maken met de naam Miura Jota. Deze auto werd verkocht en crashte in 1971 met als gevolg dat er van de auto niks meer over was.
Vervolgens kreeg Lamborghini van diverse klanten de vraag of ze niet meer Jota’s konden bouwen. En dus gebeurde dat. In totaal werden er vervolgens 2 compleet nieuwe Miura SV/J’s gebouwd en een aantal bestaande exemplaren werd omgebouwd. In totaal zouden er op die manier een stuk of 5 a 6 auto’s gebouwd zijn. Echter in de jaren daarna schijnen nog enkele Miura’s omgebouwd te zijn tot Jota. En dit exemplaar is een van die auto’s. Het gaat hier om chassisnummer #4892 en de auto schijnt in 1974 omgebouwd te zijn tot SV Jota door de fabriek. Niet lang daarna vertrok de auto naar Japan. Echter in 2008 stond hij al eens te koop in Amerika en straks dus in Londen.
Ik zou zeggen, grijp je kans! Meer foto’s van deze mooie auto kan je HIER en HIER bekijken.
PS De verwachte opbrengst is 1 tot 1,3 miljoen…
Exotic zegt
Wat een Prachtige auto is het toch.
lemster zegt
Zo’n prachtige auto dit. Als ik het geld had stond ik vooraan en liet ik meteen daarna een sprinkler systeem achterin monteren.
Junkers zegt
Damn wat een wagen.
Petje af voor de mensen die deze wagen onderhouden hebben.
AutoInformatief zegt
1 tot 1,3 miljoen gaat net een beetje boven mijn budget uit. Nog maar even doorsparen dus!
bakkerst zegt
ai ai ai,wat geil!
de auto lijkt ook in top staat, geweldig! en dan de wetenschap dat je, als je em koopt, altijd de inlaat kelken van je dwars(!) geplaatste V12 in de achteruitkijkspiegel hebt..!
wat een prachtig apparaat, maar wat Lemster zegt; brandblusinstallatie geen overbodige luxe..
RonnieD zegt
Dit is, 40 jaar na dato, nog steeds de allermooiste. Tikje gevaarlijk om in te rijden, maar een kleinigheidje hou je toch.
Robert zegt
Fraai, even wennen aan die afwijkende koplampen en dat luchtgat in de flank. Ik denk dat ik de originele Miura nog iets mooier vind.
g. Bert zegt
Prachtige lijnen, aardig interieur en fenominaal exterieur! Een wagen met een mooi verhaal erachter. Check de 2e link naar de foto’s voor achtergrond info, erg interessant.
Dimglor zegt
Best wel mooie wagen… is toch wel 1 van de mooiste lambo’s..
Susp1cious zegt
Wat maakt de Jota bijzonder t.o.v. een ‘normale’ Muira, behalve dat deze zeldzaam is?
Pieter-Jan zegt
De originele Jota was een laboratorium voor Wallace. Geen enkele van de andere Jotas heeft dezelfde combinatie van technologische verbeteringen, zoals dry sump. Geen enkele Jota is dus echt een Jota.
VeniVidiVici zegt
Helaas, m’n bankrekening is niet toereikend genoeg!!! :)
VonStroke zegt
Nicolas Cage heeft (of had) er een, misschien wel de zijne.In ieder geval wil ik een Miura, maar geen Jota, de gewoon P400 en de S(V) zijn een stuk mooier.
Citrofiel zegt
En het punt van deze ombouw is..? Alleen een ander uiterlijk dan de zo saaie standaard Miura, die ik overigens mooier vind? :?
appeltje zegt
Ik ga sowieso een bod doen, wat is dit een mooie en bijzondere auto! Oh wacht, klein puntje… Ik durf ‘m niet voor m’n studentenflat te zetten…
Tvk zegt
paar jaar geleden stond de jota nog te koop voor 2.750.000 euro..