![Skoda Scala Spider](https://www.autoblog.nl/files/2020/03/skoda-scala-spider-sketches-2020-005-970x546.jpg)
De Skoda Scala Spider is de oplossing voor alle automobiele problemen. Een betaalbare roadster die waarschijnlijk nooit te koop zal zijn.
Skoda heeft het virtuele doek getrokken van de eerste schetsen van de Skoda Scala Spider. Dit is een open variant van de populaire Scala. Dat is een heel broodnuchtere, sobere en vooral verstandige auto. Een wagen die voornamelijk wordt gekocht door mensen met voornamelijk heel functionele eisen. Denk aan zaken als verbruik, binnenruimte, prijs, uitrusting en dergelijke praktische eigenschappen. Die dingen wegen veel zwaarder dan pure fun.
In dat opzicht is het heel erg vreemd dat Skoda bezig is met de Scala Spider. Want een Spider bezit veelal de eigenschappen die een Skoda Scala-klant niet zal verwachten. Zo is het een compacte tweezitter. De achterdeuren zijn er niet meer, net zoals het dak overigens.
![](https://www.autoblog.nl/files/2020/03/skoda-scala-spider-sketches-2020-006-970x546.jpg)
RS-Jetsers
Mochten de wielen je bekend voorkomen, dan kan dat. Het zijn namelijk de 19″ jetsers die we normaal gesproken kennen van de Skoda Octavia RS. Tevens heeft de Tsjechische fun-mobiel een centrale uitlaat. Natuurlijk is dit niet een auto die daadwerkelijk in productie genomen gaat worden. De guitige sportwagen is een studieproject van 20 stagiaires van Skoda. Elke zomer presenteren ze een bijzondere Skoda, zoals de Atero Coupe, Fabia Funstar of de Mountiac.
![](https://www.autoblog.nl/files/2020/03/skoda-scala-spider-sketches-2020-003-970x546.jpg)
Spider
Scala Spider is overigens een naam die wij hebben gegeven aan het project van de Skoda Academy. De officiële naam zal in juni bekend gemaakt worden, evenals de auto. Na diverse SUV-concepts is het vefrissend om te zien dat er weer gekozen wordt voor een cabriolet op basis van een relatief goedkope auto.
![](https://www.autoblog.nl/files/2020/03/skoda-scala-spider-sketches-2020-004-970x546.jpg)
Goedkope cabrio’s
Dit segment werd bijzonder populair met de 206 CC. Zo snel als het segment opdook, zo vlot ging het ook weer ten onder. Op dit moment zijn er namelijk nauwelijks nog Cabriolets. Je hebt keuze uit de Smart Cabrio (26.995 euro), Mini One Cabrio (30.261 euro) en Mazda MX-5 (32.990 euro).
Ha ha
Als je een leuk, mooi of spannend Skoda ontwerp ziet dan hoef je niet verder te kijken.
Die komen toch nooit op de markt.
Alleen slappe saaie aftreksels lopen daar van de band.
@gezondverstand: wow goeie. Met zo’n nickname als die van jou zou je dit merk moeten adoreren me dunkt.
@gezondverstand: ?
Een Renault Wind maar dan van Skoda.
Geinig voor een weekje, maar meer ook niet.
Komt er niet, geen markt voor. Een Kamiq cabrio misschien voor de hippe, vrije 40 jarige tennismoeder met kortpittig kapsel
Concept cars krijgen allemaal van die gekke putdeksels. Ben ik de enige die 14 inch en dik rubber helemaal prima, en lekker goedkoop vind? Ja op een dikke wagen horen dikke velgen, maar alles wat onder de 180pk zit is niet dik maar normaal. Dus doe lekker normaal..
@grasvreter: wellicht een subblog oprichten: transportblog.nl als t je nix doet.. ?
@grasvreter: Nee je bent niet de enige.
@grasvreter: tja de auto industrie heeft ons geconditioneerd. Als ze een auto als sportief willen verkopen dan volgt deze de formule: grote wielen, grote luchtinlaten, veel uitlaateindstukken, zwarte stoelen en een donkere dakhemel. Al die dingen hebben niet echt iets met de rijeigenschappen van doen. Maar de mensen hebben er door de conditionering meteen de pavlov reactie “Ohh dat is sportief…” erbij.
Maar let wel: dit is van de Škoda Academy… youngsters die lekker bezig zijn om te oefenen voor ’t eggie. Dit is niet van Česana department
Ze zijn naar de designafdeling van Lamborghini gegaan en hebben op de verklein knop gedrukt. Heel spannend allemaal..