Marketing op z’n VAGs.
Waarom SEAT de scheiding maakt tussen hun assortiment en het sportieve CUPRA, we hebben tot nog toe geen idee. Helemaal omdat de meeste submerken die tegenwoordig als paddenstoelen uit de grond schieten, eerder iets te maken hebben met het milieu. Daarom laat Skoda even zien hoe het moet. Nu ze de CITIGOe iV en de Superb iV met hun (half-)elektrische aandrijflijn hebben onthuld, gaan ze een stapje verder. iV wordt een submerk.
We kunnen nu de hele marketingpraat van Skoda als zoete koek slikken, maar we houden het erbij dat er in de toekomst op elektrische Skoda’s meer iV-logo’s en minder Skoda-logo’s gaan prijken. Om toch nog even Skoda’s trots te onderstrepen: de i staat voor iconic, individual and intuitive. De V staat voor Vehicle. We geven hem je toch even mee.
De CITIGOe iV en Superb iV zijn een voorbode van wat Skoda met het merk wil doen. Vooral de groene knipoog telt. Dus koop de overige Skoda’s lekker als Monte Carlo-editie: die zijn namelijk totaal niet groen. Wel lekker rood.
grasvreter zegt
Nu nog een snelste rondje op een circuit in een zelfverzonnen categorie en het wordt een gezellige borrel vrijdag op de marketingsafdeling.
marinepower zegt
Vijf maal een woord beginnen met een i had gezien de Romeinse V mooi genoeg geweest.
HzR zegt
Waarom moet het altijd i zijn? BMW I, i-Pace etc. Een e zou toch logischer zijn? Is het omdat iPhones cool en electrisch zijn?
dieselaer zegt
@hzr: bij bmw staat het voor innovation, omdat er meer gebeurt dan elektrisch, de rest misschien ook wel wat omdat we individualisten zijn geworden oid
davelepeef zegt
@hzr: ik heb het er ook mee gehad. Ik ben sterk Ant-i!
marc94 zegt
@hzr: ik noem de pictogrammen op mijn bureaublad ook nog programma’. Ipv App(licaties).
circlestorm69 zegt
Kan niet wachten tot de iV-F uitkomt!