Gedacht werd dat de Kodiaq rond de 31 à 32 mille zou starten, maar niets is minder waar.
Aangezien de Skoda Kodiaq (rijtest) een stuk groter en ruimer is dan de standaard Tiguan, was de verwachting dat de vanafprijs ook iets hoger zou komen te liggen. Niets blijkt minder waar, want voor de Tiguan moet je minimaal 29.691 euro aan de dealer overhandigen, terwijl een Skoda Kodiaq al vanaf 28.990 euro mee naar huis mag.
Voor dat geld krijg je een 1.4 TSI met 125 pk (92 kW) met handgeschakelde zesbak en tweewielaandrijving. Dieselen kan vanaf 41.150 euro voor de 2.0 TDI Greentech met 150 pk en zeventraps DSG. Onderstaand alle vanafprijzen, waarbij afleverkosten alsmede een tweetal lifehammers bij de prijs zijn inbegrepen. Een derde zitrij is te bestellen tegen een meerprijs van 890 euro.
Motor | Trans. | Uitv. | Prijs |
---|---|---|---|
1.4 TSI 92 kW | H (6) | Active | € 28.990,- |
1.4 TSI 92 kW | H (6) | Ambition | € 31.130,- |
1.4 TSI 92 kW | H (6) | Style | € 33.330,- |
1.4 TSI 110 kW | DSG (6) | Ambition | € 35.430,- |
1.4 TSI 110 kW | DSG (6) | Style | € 37.630,- |
1.4 TSI 110 kW | H (6) 4x4 | Ambition | € 35.830,- |
1.4 TSI 110 kW | H (6) 4x4 | Style | € 38.030,- |
1.4 TSI 110 kW | DSG (6) 4x4 | Ambition | € 38.030,- |
1.4 TSI 110 kW | DSG (6) 4x4 | Style | € 40.230,- |
2.0 TSI 132 kW | DSG (7) 4x4 | Style | € 43.690,- |
2.0TDI 110 kW | DSG (7) | Ambition | € 41.150,- |
2.0TDI 110 kW | DSG (7) | Style | € 43.350,- |
2.0TDI 110 kW | H (6) 4x4 | Ambition | € 41.550,- |
2.0TDI 110 kW | H (6) 4x4 | Style | € 43.750,- |
2.0 TDI 140 kW | DSG (7) 4x4 | Style | € 49.550,- |
Tegelijk met bovenstaande uitvoeringen, komt Skoda ook met voor de leaserijder interessante Business-uitvoeringen. Deze zijn leverbaar van alle Ambition- en Style-uitrustingsniveaus en hebben een meerprijs van 1900 tot 2600 euro. Deze uitvoeringen krijgen onder andere grotere velgen, parkeersensoren, uitgebreidere navigatie en climatecontrol mee.
Je kunt de Skodiaq per direct bestellen bij de dealer, de eerste exemplaren zullen in maart 2017 worden uitgeleverd.
Dutchdriftking zegt
Valt weer mee dus allemaal.
freezzr zegt
Nu nog even de configurator live gooien Skoda, kunnen we kijken waar we écht op uitkomen.
Nemus zegt
@freezzr: In België werkt de configurator al. Daar begint de Kodiaq vanf een kleine 26.000€
freeze zegt
Het is ook net een Ssangyong Musso…
Tonnie zegt
125pk op 1450kg is nog wel ok. Moet je alleen niet veel willen trekken.
lekbak zegt
12.000 meerprijs voor een diesel! Daar kan je heel wat benzine voor kopen voordat je daar overheen zit…
Edge zegt
@lekbak: Jezus, dat is inderdaad fors! Met zo’n prijsverschil kan ik mij haast niet voorstellen dat ze niet binnen afzienbare termijn met een 1.4 of 1.6 TDI komen, of met een iets geknepen versie van de 2.0 TDI.
phdg zegt
@lekbak: kom jij dat aan mijn wagenpark verantwoordelijke duidelijk maken, want hij ziet die logica nog altijd niet ;)
Dizono zegt
@lekbak: zo’n 6 mille als je een 110kw benzine met dsg vergelijkt met een 110kw diesel met dsg. En dan heeft de diesel nog de nieuwere zeventraps dsg ipv de oude 6.
lekbak zegt
@dizono: het zal vast te verklaren zijn. Maar het blijft een groot verschil, zelfs die 6k trouwens.
lincoln zegt
Zooooooo dat is serieus veeeeeeel goedkoper ..
Scheelt zomaar 3% als je mazzel hebt ..
In het eggie is ie alleen 30%tjes duurder ..
buutvrij zegt
Dat is 28699 euro te veel voor de slecht gelifte Q7 van de vorige generatie…
pinut187 zegt
Ziet er zo een beetje Amerikaans uit in dit kleurtje. In het Skoda groen zag ie er veel beter uit.
right zegt
Tja een oude generatie Q7, doet me denken aan die SEAT Exeo. De Dacia van VW groep
inbedrijf zegt
Prima auto met nette prijs, als je een grotere auto nodig hebt, en geen behoefte hebt in Audi/vw
mashell zegt
@inbedrijf: maar stiekem toch wel een Audi/VW wilt. Want dit is gewoon een Tiguan XL met mayonaise.
dafmaf zegt
Dat is maar 2.000 minder dan mijn V40 in 2001 kostte, inflatie meegerekend is hij nu goedkoper dan mijn V40 nieuw. Dus over 16 jaar kan ik me hem veroorloven!
audi18 zegt
@dafmaf: Dure V40 heeft u dan, wat voor uitvoering is het als ik vragen mag? Mijn S40 2.0 uit 2002 had destijds een nieuwprijs van zo’n 25k.
dafmaf zegt
@audi18: Zowat alle toeters en bellen, inclusief 7-kanaals audiosysteem, zonnedak en automaat. Geen idee welke uitvoering het is.
dafmaf zegt
@audi18: Ik heb in een oude prijslijst gekeken en gezien de 6.085 BPM die er betaald is moet het bedrag kloppen. De automaat, de parkeersensoren achter, het audiosysteem, de achterspoiler, roofrails, bekerhouders, trekhaak en metallic lak zijn allemaal extra’s geweest. Het is een 1.8i, ik meen dat dat een Mitsubishi motor is.
https://volvo-tools-prd-media.s3.amazonaws.com/pricelists/documents/172-20010122-S40%20_V40%20.pdf
martijndh zegt
Oogt in ieder geval stukken beter dan die nieuwe Octavia.
ries70 zegt
Met een andere neus erop is het een exacte kopie van de Seat Ateca.