![Afbeelding Skoda Fabia Combi is mooier dan de hatch [updated]](https://static.autoblog.nl/gallery/Skoda/Fabia_Combi_2015/Skoda-Fabia-Combi-2015-001.jpg)
![Afbeelding Skoda Fabia Combi is mooier dan de hatch [updated]](https://static.autoblog.nl/gallery/Skoda/Fabia_Combi_2015/Skoda-Fabia-Combi-2015-002.jpg)
![Afbeelding Skoda Fabia Combi is mooier dan de hatch [updated]](https://static.autoblog.nl/gallery/Skoda/Fabia_Combi_2015/Skoda-Fabia-Combi-2015-003.jpg)
![Afbeelding Skoda Fabia Combi is mooier dan de hatch [updated]](https://static.autoblog.nl/gallery/Skoda/Fabia_Combi_2015/Skoda-Fabia-Combi-2015-004.jpg)
![Afbeelding Skoda Fabia Combi is mooier dan de hatch [updated]](https://static.autoblog.nl/gallery/Skoda/Fabia_Combi_2015/Skoda-Fabia-Combi-2015-005.jpg)
![Afbeelding Skoda Fabia Combi is mooier dan de hatch [updated]](https://static.autoblog.nl/gallery/Skoda/Fabia_Combi_2015/Skoda-Fabia-Combi-2015-006.jpg)
Leaserijdende huisvaders met een voorkeur voor VAG waren tot nu toe aangewezen op de Seat Ibiza ST, maar Skoda voegt deze week een Fabia Combi aan het rijtje praktische B-segmenters toe.
De Fabia-stationwagen stond eigenlijk voor morgenavond (VAG-event) danwel overmorgen (beursvloer Parijs) in de planning, maar niet alles loopt altijd als gepland, zeker niet in de automotive.
Details ontbreken, maar deze laten zich invullen: bereid je voor op een arsenaal aan zuinige torretjes onder de motorkap, en natuurlijk 14% bijtellers. Praktisch en bang for buck is hier de naam van het spel.
Als je dan toch in het B-segment leaset en (door kleine kinderen, danwel een snowboard-, surf- of Ikea-fetish) behoefte hebt aan ruimte, dan lijkt deze Skoda ons zeker geen auto om je voor te schamen. Bovendien oogt ie een stuk dynamischer dan de vijfdeurs hatchback, die nogal ‘meh’ is.
Update: *plop!* Kort na publicatie viel het persbericht op de mat. Skoda heeft ook van de Fabia Combi een automotive Aurora Snow gemaakt: je kunt er ongelooflijk veel en grote dingen in stoppen. De bagageruimte bedraagt 530 liter (1.395 liter met neergeklapte achterbank), wat kennelijk een hoop is. De breedte binnenin nam met 21 mm toe, van buiten werd hij 10 mm langer, 90 mm breder en 31 mm lager.
In de loop van 2015 komt er een ŠKODA Fabia Combi Greenline met een gemiddeld verbruik van 3,1 l/100 km en een gemiddelde CO2-uitstoot van 82 g/km. 14% bijtelling, we zeiden het…
Lijkt wel érg veel op de Octavia vind ik. Iets teveel VAG trucje; copy CTRL ingedrukt en scrollen met muiswieltje paste
@camber24: oh leuk, het ‘plus-teken’ wordt niet getoond. Denk die er maar bij dan.
Jammer dat er geen RS versie meer van komt (die toch niemand zou kopen).
Verder een nette auto, maar dynamisch? Mwah. Dit zijn pragmatische, praktische autootjes met vrij weinig karakter. Bij de Clio Estate heb je nog het idee dat ze er iets van geprobeerd hebben te maken, qua uiterlijk, tenminste.
@gtwillem: maar tweede hands zijn de RS versies wel lekker goedkoop. Uit ervaring.
Zie ik daar nou een gekrompen Octavia?? O wacht dat is trend van tegenwoordig ;-) (golf variant – vorig model passat, 3 en 5 serie enz) hij is wel erg goed gelukt in mijn ogen als je hem vergelijkt met het huidige model. In de 14% kan het wel eens een knaller worden voor de kleinere lease budgetten onder ons…
Strak ding, echt een enorme vooruitgang t.o.v. het vorige model. Hij is alleen van achteren erg moeilijk van een Octavia te onderscheiden.
Normaal ben ik niet zo van het zeggen dat auto’s binnen hetzelfde merk op elkaar lijken, omdat ik duidelijk de verschillen kan zien. Maar dit gebakje lijkt wel heel erg op zijn grote broer.
Huh? Wat is nu het verschil met de Rapid Spaceback?
@VantageR: dat weet niemand behalve mensen die marketing lullen! Beetje hetzelfde geval als de golf variant en bora variant destijds…..
Geen foto recht van voren of recht van achteren? De huidige is namelijk zo’n hoog en smal wiebelding en ziet er ook zo uit. Ik hoop dat nu niet meer het geval is, dan is het werkelijk een topper.
@mashell:
Volgens de tekst wordt hij 90mm breder en 31mm lager, ik denk dat jouw angst voor hoog en smal dus ongegrond is.
OT: Wat mij betreft het sympathiekste merk uit de VAG stal, die nieuwe designtaal doet ze goed. Jammer dat er niet meer onderscheidt tussen de modellen mag zijn maar ze maken Seat knap overbodig zo….
Een stuk beter in balans dan de vorige, en die was ook al niet lelijk te noemen. Die hoekige designtaal staat skoda goed.
Als onderdaan van een jong gezin zijn dit de auto’s voor mij, alleen beenruimte op de achterbank afwachten (zodat de beentjes niet constant tegen mijn leuning aantrappen )
Alles dat ik las:
Blablablablabla… Aurora Snow Blablablablabla
Hij lijkt inderdaad behoorlijk op de Octavia, maar hij is tov de oude Fabia ook behoorlijk opgeknapt. Mooie auto.
Wat een verbetering tov het uitgaande model!
Ziet er goed uit, maar de mooie wielen en bodykit doen veel. Ben benieuwd wat er overblijft van de Greenline die je op straat tegenkomt.
530 liter is een serieus getal..
Echt 10 keer mooier dan het vorige model.