Dat oogt een stuk beter dan dat gecamoufleerde exemplaar van laatst.
Net als de Volkswagen ID.4, krijgt ook de Skoda Enyaq een variant met een aflopende daklijn. De autoindustrie noemt dat een SUV Coupé. Van die term mag je vinden wat je wil, voor het gemak noemen we het ook maar zo. En dit is de Skoda Enyaq Coupé iV.
De Volkswagen ID.5 oogt een beetje saai, wellicht dat de Skoda Enyaq Coupé straks beter te pruimen valt. Deze schetsen geven in elk geval een goede indruk. Maar laat je niet foppen. Want een auto ziet op officiële schetsen, met 37-inch velgen en een dikke verlaging, er altijd dik uit. Het is uiteindelijk afwachten wat het productiemodel gaat doen.
Enkele kenmerken van de Skoda Enyaq Coupé zijn, naast de aflopende daklijn, een kleine achterspoiler en dorpels in carrosseriekleur. Door de gunstigere aero moet je ook nog eens verder kunnen komen op een acculading.
Over een paar weken weten we pas echt hoe de vork in de steel zit. Op 31 januari is de onthulling van de Skoda Enyaq Coupé. Laten we hopen dat het inderdaad die lekkere dikke sjaak is zoals op de schetsen. En anders kan je altijd nog zelf het heft in eigen hand nemen. Verlagen die boel én een setje fraaie velgen.
harrie zegt
Net zo sportief als Samantha in haar huispak met een zak chips naast je op de bank in je Vinex hut.
mashell zegt
Tuurlijk maar zoals Samantha lekker 10 kilo lichter is dan de buurvrouw Esmeralda oogt ook de Enyaq coupe net iets vlotter dan gewone Enyaq van de buurman in de vinex hut naast je.
JanJansen zegt
@harrie: en toch begin ik de modellen mooier te vinden dan die van VW zelf.
Dat kan ook aan mijn midlifecrisis liggen natuurlijk.
adyton zegt
@janjansen: dat is ook wel zo. Omdat VW echt wel ongelofelijk oninspireerd ontworpen zijn. Ze proberen precies het toonbeeld van saai te zijn.
kevertje zegt
Het is onbegrijpelijk. Ik was heel veel vroeger een VW-rijder. De modellen die ze nu in het gamma hebben zitten interesseren me totaal niet meer. Ofwel de verkeerde motoren, de grauwe, inspiratieloze aankleding, de kwaliteitsissues, de voorbijgestreefde media-systemen, tot de EV-hype waarvoor ze een Playmobil-designer hebben ingehuurd. Bovendien, ander fenomeen, vroeger had je de garage die je desnoods dag en nacht met problemen hielp, nu maakt die deel uit van verpletterende massa-ketens, want zie, dit massa-product kan niet meer op een andere manier naar de consument gebracht worden…
dijan zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
adyton zegt
@kevertje: dat ergert mij ook wel. Er zijn bijna geen onafhankelijke dealers meer. Of ze nu ook al 1 of meerdere garages hebben, alles wordt overgenomen door gigantische (internationale) holdings.
kevertje zegt
Het automobiellandschap is in handen van een paar ‘families’. M.a.w. ze bepalen prijs, service, enz. geheel zonder enige concurrentie?
PunicaOase zegt
Blijft een Skoda.
flyerbunch zegt
Er zijn maar zeer weinig auto’s die de schetsen/renders benaderen. Dit gaat gewoon een ID5 met een Skoda snoet/bips worden.. niks meer, niks minder. Een RS versie zou al minder saai zijn, maar die komt er misschien pas over een jaar.
Poulusma zegt
“Dat oogt een stuk beter dan dat gecamoufleerde exemplaar van laatst” Die snap ik niet…. Met camouflage valt die lelijke aflopende daklijn minder op, je zou zeggen dat dat beter lijkt…
Ik zei het toentertijd van de SsangYong Actyon al dat het er niet uitzag zo’n SUV met een aflopende daklijn, als men hiermee klaar is krijgen we dan de dakkapel achter net zoals zijn broer de Rodius?
Ik ben van mening dat de originele Enyaq al lekker dynamisch gelijnd is! En daarbij is deze ook nog eens praktischer dan zijn platgeslagen broertje…
rrk147 zegt
Ik vind de gewone Enyaq best mooi, een stoer front. Dus deze kan ook best mooi worden m.i.. Sowieso mooier dan de volkwagen ID familie.
mashell zegt
Niet alleen van buiten is de Enyaq mooier, van binnen is het een klasse hoogwaardiger dan wat VW aanbied.
adyton zegt
@mashell: het duurt niet lang meer of skoda komt boven VW te staan. Volkswagen blijft niet gewoon stagneren, ze gaan erop achteruit. De overstap van de golf 7 naar golf 8 is daar een perfect voorbeeld van. De besparingen zijn heel duidelijk te zien. En ik dacht eerst dat dat was omdat ze hun geld en tijd in de id3 gestoken hadden, maar daar is het even erg. Skoda daarentegen maakt vooruitgang. De enyaq kan echt mooi aangekleed worden voor een “budgetmerk”. Ik snap niet dat mensen uitgeven aan een VW. De Fabia is ook pak beter gelukt dan de Polo.
mashell zegt
Skoda staat wat mij betreft inmiddels ook duidelijk tussen VW en Audi in, Seat is het budgetmerk. Ook qua prijzen staat Skoda inmiddels boven VW. Een aangeklede Enyaq is mooier maar ook duurder dan een ID.4.
cdlop01 zegt
Zoveelste variant op een zeer matig EV platform, next.
bernoulli zegt
Zie dat ze hier weer die kristal-grille getekend hebben. Las ergens dat die door de RDW niet werd goedgekeurd. Kan het alleen niet terugvinden.
Coupé SUV moet echt je ding zijn. Ik heb het nooit wat gevonden. Ik ben al van mijn lekker laag-geloof gevallen door een Q4 te bestellen (gelukkig kan de stoel heel laag), maar de Sportback ging me net ff te ver. Het klopt gewoon niet als concept.
meetsysteem zegt
Veel plezier met je kuvier!
marcomanta zegt
Stoer, ze zijn een stuk, nee, een heel stuk mooier dan de hele VW vloot.
cthijs zegt
37 inch zal toch wel een schrijffoutje zijn