Je kan Peugeot er niet van beschuldigen dat ze te dikke motoren in hun sportieve coupé leggen. Ding ziet er misschien leuk uit maar die 1.6 turbo mag best wat harder blazen.
Vierpitter turbo’s zijn het helemaal tegenwoordig. Het liefst 1,6 of 2,0 liter groot (of klein?). Bijtellingsvriendelijk, BPM-vriendelijk en meer heb je toch niet nodig? Dat kan misschien zo zijn maar als het er op aan komt wil je met je Peugeot RCZ wel net zo snel zijn als een Citroën DS3.
Daar helpt SKN nu bij. Zij nemen de standaard 200 pk Peugeot RCZ Asphalt en peuren er naar wens 34pk of 48pk extra uit. Natuurlijk maakt dat de Peus Coupé sneller: 6,8 of 6,6 seconden naar de 100km/u (ipv 7,5).
Prijzen vallen alleszins mee (naast de 46k nieuwprijs): 999 eurie voor de ‘simpele’ chip, €1199,- voor de pro-versie. Voor €1709,- hangt er ook een sportkatalysator en nieuwe uitlaat onder, voor €969,- begint de sportuitlaat pas na de originele katalysator. Echt duur wordt het pas als je nieuwe velgen wil. Gelukkig staat het originele setje ook best leuk.
maxx1 zegt
De RCZ heeft zo’n prachtig uiterlijk. Een gematigde spoiler + 500 pk + 2 pijpen gecentreerd maakt het af. Overigens vind ik het niet slecht om zo’n kleine motor er in te leggen, hij is nu voor veel meer mensen toegankelijk. kappers bijv. :|
oli4k zegt
@maxx1: Lijkt me rijkelijk veel voor de voorwielen.
tunefuldjmike zegt
@oli4k: wrm ford focus rs500 doet het toch ook goed xD
oli4k zegt
@tunefuldjmike: Die heeft toch 350 pk?
maxx1 zegt
@oli4k: oke speciaal voor jou om het af te maken:
Peogeot RCZ RSE (Race,Sport,Efficiency)
aandrijving: AWD + 50/50, 20/80, 0/100 mogelijkheid.
cilinderaantal: 10
vermogen: 600 pk, instelbaar vermogen: 250pk/400pk/600pk. 250 pk –> 4 cilinders, 400 pk –> 6 cilinders, 600 pk –> 10 cilinder
Gewicht: 1400 kg
0-100: 3.0 +/-
topsnelheid: 330 km/h
Versnellingsbak: dubbleclutch (8-gearing) + launch control
Gewichtsbesparen: d.m.v. overvloedig gebruik van carbon
Hoe zien we RSE terug? 3 duidelijke knoppen op het middenconsole.
Oh wacht ik droom, zou wel cool zijn. peogeot die nissan gt-r en audi r8 killt.
nicktexel zegt
@maxx1: 330 met een peus gaat nou eenmaal niet!
oli4k zegt
@maxx1: misschien hebben ze nog wel een snel blokje op de plank liggen. Vrees dat het dan misschien wel een diesel zal zijn…
http://www.youtube.com/watch?v=WO6tRAigC3M&sns=em
maxx1 zegt
@oli4k: die mogen ze er best inhangen!
kenner zegt
Het blijft een raar hok, daar kan geen spoilerpakket of bodykit nog iets aan veranderen.
norge zegt
Ik vind de velgen lelijk ,zou zelf een paar jetsers van ronde mistlampen in chroom in de gril plaatsen .Verder een gaaf ding natuurlijk.
trisx zegt
Dit is mooi!!
tuning zegt
Een franse auto snel?
Is het al 1 april dan?
aselu zegt
@tuning: De fabriek van Bugatti staat ook in Frankrijk…
tuning zegt
@aselu: Een bugatti wordt gemaakt met het geld van VAG. Hun stukbroodverkoop was dus niet genoeg om een overname tegen te gaan.
oli4k zegt
@tuning: er was een tijd dat de Fransen wel snapten hoe je een auto bouwt…
http://www.youtube.com/watch?v=jtu2ZK_AbUs&sns=em
tuning zegt
@oli4k: dat ziet er wel geinig uit ja, alleen die rolkooi doet me gelijk denken dat hij niet helemaal meer standaard was/is, of werden ze met een rolkooi geleverd? Lijkt me sterk.
nicktexel zegt
@tuning: de r5 maxi werd idd met rolkooi geleverd;)
kakhead zegt
Die uitlaten moet echt in het midden of verdeeld over beide kanten!!
En het liefst RWD of AWD, dan is het echt een droomwagen :D
masterstig zegt
Lekker hoor, alle beetjes maken verschil.
The360box zegt
Ik snapte die hele verschijning van dit ding niet, hij is voorwielaangedreven en de motor ligt achterin, maar dan kijk je naar de achterkant en die is helemaal ongebruikt, dus niet benut, nu vergelijk ik deze bak met iemand die op de grond met zijn handen als trekkracht kruipt.
The360box zegt
@The360box: Oen, voorin natuurlijk.
Raddraaier zegt
Ik zeg doen! Voor 2900 eurie zou ik gewoon het hele pakket nemen. Alleen dan wel een basis 200pk RCZ nemen à 34.000, die Asphalt versie is gruwelijk duur.