Enorm fout, maar tegelijkertijd gruwelijk lekker.
Deze coupéversie van de toenmalige S-klasse (W126) heeft een 5-liter V8 in het vooronder, die ongeveer 240 pk zal leveren. Voordeel daarvan is dat-ie vlot genoeg is voor een inhaalactie hier en daar, zonder dat je meteen je rijbewijs kwijt bent als je alleen al naar het gaspedaal kijkt.
Dit stijlicoon verkeert zo te zien in prima staat en lijkt bovendien een zeldzamere widebody-uitvoering te zijn. En van de ontbrekende b-stijlen tot de velgen met zwarte accenten, hij heeft stukken meer karakter dan (bijvoorbeeld) de nieuwe S-klasse coupé. De enige auto uit (ongeveer) die tijd die qua badasserigheid aan de 500 SEC kan tippen is wat mij betreft de BMW 850 CSi.
Destijds kostte een 500 SEC nieuw zo’n 160.000 gulden, maar de gefortuneerde cokedealer autoliefhebber tilde de nieuwprijs met wat opties zo over de 2 ton. Dat zal-ie nu niet meer waard zijn, maar een bijzonder beest blijft het zeker. Check de spot van redbullinjector op autojunk.
guusboum zegt
Denk dat je blij mag zijn als je er 3% van de nieuwprijs voor krijgt?
rocky zegt
Lekker vaut (LOL) maar wel lekker 80er en dus iets voor mij ;-)
e1000bmw zegt
AMG-pakketje… Nog extra sinister: de 560 SEC AMG…
850t5r zegt
@e1000bmw523i: klaas Bruinsma kom er maar in… Wat een dikke kar was dat!
workhardplayhard zegt
Zeer gave auto.
razzie zegt
Vette bak! Betere lease optie dan een Golfje!
DennisS65B40 zegt
VET!! Hele gave youngtimer om te hebben… Fleurt het straatbeeld op, met al die schijtbakken die rondrijden…
StijnB zegt
Jeugdheld!
rotarypowah zegt
“eeft een 5-liter V8 in het vooronder, die ongeveer 240 pk zal leveren.”
280 in geval van 500SEC AMG.
swaffelaer zegt
Zijn die dingen ooit origineel als widebody geleverd? Wist ik niet en kan ik ook niks over vinden… Wie weet dat?
rotarypowah zegt
@swaffelaer: het was een optie. Je kon ‘m ook zonder bestellen, maar motorisch wel fullmonty gaan.
Er zijn dus 500SEC AMG’s met de standaard motorisering (280pk) en widebody, maar aan de andere kant de ‘Hammer’ uitvoeringen (360pk) maar zonder widebody.
swaffelaer zegt
@rotarypowah: Kijk, info waar ik iets mee kan!! Dank je wel!
2cool4school zegt
Helemaal mijn ding!
pinooooo zegt
Suuper vette bak, jammer dat rauh welt zich nog niet uitgelaten heeft op deze bak
stancedjetta zegt
@pinooooo: laat rauh welt zich maar lekker vermaken met porsches, dit is meer iets moois voor rocket bunny of liberty walk
jack_abarth zegt
Afgelopen jaar al zat van die wagens geëxporteerd naar Ghana sinds die nieuwe oldtimer regeling. Je zou haast zeggen dat ze stuk voor stuk expres total-loss gereden worden, aangezien de meeste schade hadden op de voorste flank (links of rechts) door een paaltje.
jack_abarth zegt
@jack_abarth:
Oh een klein typfoutje.
Er moet staan “van dit soort auto’s”.
parker zegt
@jack_abarth: ja, lekkere k*tmentaliteit, auto ineens niks meer waard en te pauperig om MRB te betalen? Dan betaalt de verzekering maar! ‘Mag ik ff vangen?” Schijtvolk, geen haar beter dan de 190d sloebers. Mooi dat al die roestrotzooi nu hier het land uit is
gtwillem zegt
Dit is een jaren 80 auto, terwijl de (E31) een jaren 90 auto is. Ik begrijp dat er gelinkt moet worden, maar deze vergelijking gaat een beetje mank.
bertorelli zegt
@gtwillem:
Deze 500SEC is inderdaad meer te vergelijken met de E24 die iets eerder uitkwam.
De 500SE(L) is dan weer te vergelijken met de E23 qua tijdbeeld.
Op de laatste W126 meeting hadden we ook een E23 en E24 als gast.
Ging eigenlijk prima zo naast elkaar.
StijnB zegt
@gtwillem:
De E31 zag ook in ’89 het levenslicht. De coupé van de W140 kwam er daarentegen pas anno ’92, deze SEC is dus nog enkele jaren lang de grote concurrent van de 8-reeks geweest…
3246cm252kw zegt
Rare vergelijking met een 850CSI lijkt me een normale 850 genoeg en beter de 840 V8 met 286pk. Ten tweede was een van de laatste 850 CSI die wij hebben gehad heeft ruim 360.000 gulden gekost.
paulaner zegt
Heerlijke wagen. Zo houden graag.
Leuk voor het straatbeeld en de pomphouder.
Breinstein zegt
Zwarte velgen, zwarte grille, uitbouw. Neigt naar mijn mening toch heel erg naar een AMG, of is dit een wannabe?
rotarypowah zegt
@Breinstein: is een echte inderdaad, lijkt er op dat @mauritsh dat vergeten is te vermelden.
spotu2 zegt
Leuk! Maar hij mag wel meer powah hoor…
bedirhan zegt
Blackseries zou ik zeggen
Shenkie zegt
Wat een maffiabak, zo fout en zo mooi tegelijk!
Hier een video’tje van een soortgelijke sinistere swagmobiel: https://m.youtube.com/watch?v=Z2wN0nL5zQA
Sracerr zegt
Buurman, afgekeurde bouwvakker(wie anders) heeft er een. Totaal verroest maar hij doet dat ding niet weg. Vond het vroeger al pooier bakken. De “gewone” S klasse van die tijd vond ik dan wel weer de allermooiste.
Sracerr zegt
Volgens mij had die als een v/d eerste een zelfdragend chassis en de eerste airbags.
Hupke zegt
Coole wagen, ik wil er ooit een. Heel sinister, fout maar toch.
schellekens006 zegt
Dit is toch die ex amg van Klaas Bruinsma… Heb hem wel eens eerder voorbij zien komen.
bisazza zegt
Heelijk! Ga vanavond maar weer eens een paar afleveringen Miami Vice kijken
ghost zegt
Had de Dominee er niet zo een?
tupperware zegt
@ghost:
Niet zo’n ordinair uitgebouwd ding maar een “nette” 560SEC.
http://www.autoblog.nl/nieuws/beschaafde-mercedes-560sec-ex-klaas-bruinsma-te-koop-57083