Wauw we zien iets vernieuwends afkomstig van Singer, namelijk een cabrio.
Begrijp ons niet verkeerd. Singer is een geweldig autobedrijf. Ze weten als geen ander hoe een oude Porsche op moderne wijze nieuw leven in te blazen. Daar staat dan vaak een bizar prijskaartje tegenover, maar dan toch.
Toch kleeft er iets aan Singer. Als je er één hebt gezien, heb je ze gevoelsmatig allemaal gezien. En nogmaals: dit is geen haat richting het merk. Het is echter wel zo dat het altijd weer even goed kijken is wat er nu precies nieuw is als ze wat te presenteren hebben. Dat is dit keer niet moeilijk!
Singer heeft namelijk voor het eerst een cabrio gepresenteerd. De basis is, hoe kan het ook anders, een 964. Deze Porsche 911 beschikt over een lichtgewicht carbon body om het gewicht door de cabrioconstructie acceptabel te houden.
De Singer Porsche 911 Cabriolet heeft een 3.8-liter Mezger met twee turbo’s onder de kap. Het blok levert 517 pk en is gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak met zes verzetten. Dat alles gaat naar de achterwielen, dus je moet wel weten wat je doet als het gaspedaal intrapt.
Niet alleen de body is van carbon. De remmen zijn dat ook. Carbon keramische remmen moeten het open geweld razendsnel tot stoppen brengen. De kleur van deze auto is Cadiz Red met een Black Forest Wood interieur.
Het mag in de basis dan wel een oude 964 zijn. Aan boord zijn er luxe zaken als moderne airconditioning en een inductieplaat om je smartphone draadloos te kunnen opladen.
De Singer is, zoals altijd met de auto’s van het merk, helemaal gemaakt naar de wensen van de klant. Het moet een ode aan de Porsche 930 Cabrio voorstellen. Erg geslaagd!
rollingstoned zegt
Wat een absoluut plaatje is dit zeg!
Edge zegt
Bij de elite in de sportwereld raak je al heel snel gewend aan uitzonderlijke prestaties. Waar voor elke voetballer een productie van 30 goals per seizoen uitstekend zou zijn, heeft Messi de lat voor zichzelf zo hoog gelegd dat we in zijn hoogtijdagen 40 tot 50 goals per seizoen heel gewoon vonden. Toen Marc Marquez en Lewis Hamilton overwinning na overwinning pakten en titels in hun respectievelijke raceklassen pakten, vonden we dat heel normaal. Dat Serena Williams en Roger Federer de ene na de andere Grand Slam winnen was ook de normaalste zaak van de wereld. En dat terwijl het dat niet is. Al die topsporters leveren/leverden prestaties van een achterlijk hoog niveau, die door de frequentie waarmee ze plaatsvonden niet op waarde geschat worden.
Met Singer begin ik nu hetzelfde gevoel te krijgen. Singer heeft inmiddels zoveel prachtige 911 restomods gemaakt en getoond dat het spannende er stiekem een beetje vanaf is. Het voelt allemaal wat minder speciaal als je zo’n Singer voor de dertigste keer op je scherm ziet. Volkomen ten onrechte, want deze auto (hoewel dit nog een render is) zal echt niet minder tof of minder van kwaliteit zien dan de Singers die we hiervoor hebben gezien. Maar toch, Singer heeft de lat inmiddels zo hoog gelegd dat dit best gewoontjes oogt.
wza1979 zegt
Ik ben geen 911 fan maar dit vind ik schitterend.
Wat doet een Singer 2 – 3 ton ?
toon69 zegt
Dacht 2-3 miljoen
wza1979 zegt
Mmmm ik heb het opgezocht tussen de 4 en 6,5 ton. En dan moet je zelf de donor auto regelen.
lecomte zegt
Zet maar op de oprit neer, precies zo in deze kleur!
mashell zegt
Ben geen fan van Singer, met die lelijke oliedop, de te brede achterkant en beklede motorruimte (wtf?) vond ik het maar kitsch. Maar ik moet ze nageven, ze leren wel bij. Dit is gewoon erg netjes en respectvol gedaan zonder over de top te gaan.