Dit interieur van de Singer 911 Kent Commission is toch precies wat je wil?
Net als jullie zitten wij op de redactie geregeld op de configurator een auto samen te stellen. Uiteraard voor een artikel, als onze hoofdredacteur @micahealras er naar vraagt. Dat zorgt er alleen wel voor dat we soms erover moeten schrijven zonder dat het de bedoeling was. Zoals nu. Het issue is namelijk het volgende: ondanks dat je namelijk heel erg veel kunt samenstellen, is niet alles mogelijk.
Dat komt omdat de favoriete Porsche 911 van ondergetekende niet gebouwd wordt. De Carrera T komt er nog het dichtste bij in de buurt. Gewoon een kale 911 met zo min mogelijk luxe-opties en zoveel mogelijk hardware-opties. Dus racekuipen, straf onderstel, grote remmen, sper en een handbak met de kleine motor. Het liefst de 4.0 uit de Boxster GTS, maar de 3.0 is ook prima. Maar bij Porsche doen ze het wel slim, want als je een leuk retro-interieur of fraai velgtype wil, moet je alsnog upgraden naar een ’S’ of ‘GTS’.
Singer 911 Kent Commission
Dat is het mooi van Singer. Daarbij kun je doen wat je wil. Je betaalt daar natuurlijk wel voor, maar zij bouwen dus wél de ideale 911. Lekker hardcore zonder dat je met een RS-behandeling aan komt zetten met extreme vleugels en koelopeningen. Dit is de Singer Kent Commission en net als al die andere Singers is het de mooiste Porsche 911 ter wereld.
De kleur is Graphite Grey, ofwel Grafijtgrijs. De combinatie met donkerrood voor de letters en lichtgrijs voor de striping is uitstekend gekozen. Het geeft de auto een ietwat ingetogen voorkomen, wat opmerkelijk is. De carrosserie is namelijk geheel van koolstofvezel. Dus waar de gemiddelde supercar ‘FORGED CARBON’ uitschreeuwt, is het hier keurig overgespoten. Dat zien we ook bij de gesmede Fuchs-velgen (ook daadwerkelijk gesmeed bij Fuchs) en de remmen die je achter de wielen zit. Gewoon een donkerrode klauw, maar wel met keramische remschijven.
Het hoogtepunt is echter het interieur. Kijk Porsche, dit is wat we willen: de racekuipen met donkerrood leer en ruitjesmotief voor de zittingen. We weten dat Singer dit soort dingen niet voor het eerst doet, maar de Kent Commission blijft een geweldige combinatie tussen modern en retro.
De motor is de 4.0 die door Ed Pink Racing onder handen is genomen. Dat betekent vier liter aan atmosferische heerlijkheid met Mahle-zuigers, goed voor 390 pk. Daarmee is de Singer 911 Kent Commission meer dan snel genoeg. Dus Porsche, als jullie dit willen nabouwen, heel erg graag. Dan beloven wij ‘m geregeld te zullen configureren. Anders moeten we nog harder sparen voor een echte Singer.
Meer lezen? Dit zijn 9 elfjes die oud en nieuw combineren!
Dutchdriftking zegt
Iedere Singer is eigenlijk wel een artike waard. Wat een fantastische wagens bouwen ze toch. Ik weet alleen nooit of ik het origineel wil, de 500pk Williams, of de nieuwe Turbo variant. In de droomgarage staan ze alle drie.
rwdftw zegt
Eens! Het zijn iedere keer unieke kunstwerkjes. Qua motor zou ik de Turbo versie laten schieten. 390 Atmosferische paarden zijn ook voldoende en je zit niet iedere keer met een “Wait for it” moment.
Als ik het van mijn zakgeld kon betalen had ik er eentje. Ernaast in de garage, een Aston Martin DB5 Vantage en een Series 1 E-Type cabrio.
Edge zegt
Als je nou die Powerball loterij gewonnen had, had je niet hoeven kiezen. Alhoewel, dan was het niet “welke Singer kies ik in godsnaam”, maar “Welke kleuren en materialen kies ik in godsnaam, want er zijn zoveel prachtige opties”
adyton zegt
Ja idd een van de mooiste interieurs.
rollingstoned zegt
Erg fraai weer inderdaad.
pignon zegt
Mocht ik ooit voor de keuze staan en ik kom er niet uit, dan bel ik @willeme. Die heeft de smaak goed te pakken!
kniesoor zegt
Kijk uit, voor je ‘t weet hebbie een houtstrip op je dashboard ! 😝
adyton zegt
Ik denk dat je dan toch eerder een witte met een cognac interieur krijgt 😁
mashell zegt
Om te voorkomen dat het hier een Alpina/Tesla/Alfa achtig juich feestje wordt: ik vind het vier keer niks. Die dikke kont staat niet, die te diepe wielen zijn niet mooi, die oliedop in het kofferdeksel is nog steeds een vergissing en de met leer beklede motorruimte is gewoon belachelijk. Een in goede kwaliteit gemaakte kitsch, meer is het niet.
rollingstoned zegt
De kont vind ik wel meevallen. Een Turbo heeft een veel dikkere kont. En die diepe Fuchs velgen kunnen natuurlijk je smaak niet zijn, maar ze zijn wel historisch verantwoord. Zie b.v.
https://i.pinimg.com/originals/47/ef/c6/47efc61dc9fa4f8f4f2f22fb2c94d08e.jpg
https://richmonds.com.au/wp-content/uploads/2018/10/Porsche-911-SC-race-car-white-22.jpg
Wel eens dat leer in de motorruimte belachelijk is en die oliedop is inderdaad ook wel dubieus. ;-)