In de markt voor een BMW 3.0 CSL? Misschien is deze Spaanse dan wel iets voor jou, neem wel je portemonnee mee.
Exclusiviteit kost wat. Dat weten ze bij BMW als de beste en elke keer weten ze weer een versie te maken die nog unieker is. Niet verassend: het prijskaartje is niet inclusief. Want wie kan een CSL van minimaal 800.000,- euro betalen?
Spaanse BMW CSL
Ik vind het een geweldig apparaat. Überhaupt vind ik de huidige BMW’s geslaagd. Ja, zelfs met die grill zoals op de BMW M4. Klaarblijkelijk val ik voor ‘lelijke’ auto’s, om het maar zo te zeggen. Vroeger vond ik de Hummer H2 bijvoorbeeld tevens een gaaf ding, veel mensen vonden dat een gedrocht.
Maar goed, terug naar de BMW. Van deze versie zullen er maar vijftig gemaakt worden. Dit om het 50-jarige jubileum van het M-merk te vieren. En wat een feest! De uiterst beperkte auto is sinds de lancering verleden jaar continue in het nieuws geweest. De lucky few die een dergelijke auto kunnen kopen, kijken reikhalzend rond om er eentje te kunnen bemachtigen. In Spanje zal nummer 41 van de 50 binnenkort verkocht worden.
Om de prijs nog lekker verder te laten oplopen, zal BMW Iberica de verkoop via een privéveiling laten verlopen. Doel is om iedereen dezelfde kans te geven om de auto te kunnen kopen. Het geld dat boven de adviesprijs wordt opgehaald, wordt gedoneerd aan een goed doel. Welk doel dat is, dat is nog onbekend. Ongetwijfeld zal BMW dat wereldkundig maken na de verkoop, zodat het nog wat aandacht trekt. Het is ze (lees: het goede doel) gegund.
Prijs
De CSL heeft een krachtige zescilinder-in-lijn motor met een maximum vermogen van 560 pk. Al dat goeds komt met een prijskaartje van ongekende omvang. De auto moet meer dan 800.000,- euro (inclusief alle kosten) gaan opbrengen. Het ligt eraan of en hoeveel mensen gaan overbieden, maar de auto zou zomaar in theorie richting één miljoen euro kunnen gaan.
Interesse? Dan moet je wel een geverifieerde M-klant zijn en je vooraf aanmelden bij BMW Spanje. Eind van deze maand zal de veiling plaatsvinden.
z4rickss zegt
Das nie goedkoop! Wel gave uitvoering.
Robert zegt
Dit benadert perfectie… Ben alleen wel bang dat ook deze auto weer zal eindigen in een of ander privémuseum of -collectie en alleen nog af en toe wordt uitgelaten op evenementen als Goodwood, Pebble Beach, etc.
Edge zegt
Deze auto kan mij gewoon niet bekoren. De BMW heeft hetzelfde probleem als de A90 Supra: Er ging een briljant concept aan vooraf, waarvan de belangrijkste designdetails vervolgens met wat matig uitziend knip en plakwerk op een auto met compleet andere proporties zijn geplakt. Deze auto had veel lager en veel breder moeten zijn, net als de 3.0 CSL Hommage concept.
Computer Freak zegt
Hoe Leight is deze CSL? Onder de 1300kg?
Fruitcake zegt
Deze is 1600kg, de meeste M modellen zijn veels te zwaar.
CYBRTRK zegt
1624 kg, dus niet echt ‘Leight’ te noemen
Aon zegt
Nee, deze moet niet veel opleveren, deze moet de schredder in.
rollingstoned zegt
8 ton voor een massaproduct als een M3? 😂
maldini zegt
Tjaa veilingen icm een goede doel, leuke belastingaftrek voor de rijken…kan zomaar richting 1 mil. gaan, wat deze auto natuurlijk niet waard is….
rollingstoned zegt
Ja, uiteraard ;-)
Maar dat BMW zélf het lef heeft om 8 ton voor dit ding te vragen. Mijn god. Na hun recente polariserende designs, krijgen ze het nu wel erg hoog in hun bol. Dit zijn gewoon hypercar bedragen 😂
Beleggers kopen het ongetwijfeld wel, maar met échte waarde van zo’n ‘speciaaltje’ heeft dit idd weinig te maken…