• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Shocker! Exitclausule Verstappen nog steeds mogelijk?

Auteur: jaapiyo, gepost 10 juli 2019 om 17:58 – 34 Reacties

waar-is-mijn-snorkel


Kan Max na zijn zege in Oostenrijk alsnog ’tabee’ zeggen tegen Red Bull Racing?

Aan de vooravond van de Grand Prix van Oostenrijk gonsde het van de geruchten rondom Verstappens toekomst in de sport. Niet zoals dat bij Pierre Gasly het geval is, want die lijkt opeens überhaupt weinig toekomst te hebben in de F1. Maar bij Max ging het vooral om de vraag of de Nederlander misschien al volgend jaar naar een ander team zou kunnen gaan. Vanuit kamp Red Bull en kamp Verstappen kwam uiteindelijk het hoge woord eruit: Max heeft inderdaad een ‘ontsnappingsclausule’ in zijn contract staan.

Dan was alleen de vraag, wat zijn de exacte stipulaties die opgenomen zijn in Max’ deal met Red Bull? Eerlijk is eerlijk: uiteindelijk blijft dat gewoon gissen voor ons buitenstaanders, tenzij iemand de computers van Max’ management hackt en het document zelf tevoorschijn tovert. We willen echter niemand aanmoedigen om zo diep te zinken, uiteraard.

Het gebrek aan harde feiten houdt de fans, echte kenners en journo’s niet tegen om te speculeren over de details. Sterker nog, de onzekerheid wakkert zoiets alleen maar aan. Net als Schrödingers kat op hetzelfde moment zowel levend als dood kan zijn, kan je Max tegelijkertijd in een blauw, rood of én zilver pak hijsen. Hoeveel titels gaat hij halen bij Ferrari? Is Mercedes volgend jaar ook nog dominant? Kan Red Bull zelf het tij keren? Speculeren over deze mogelijke versies van de toekomst is voor velen een deel van het vermaak dat topsport te bieden heeft. Zelfs voor velen die dat liever niet willen toegeven.

Zo wordt de geruchtenmolen al snel gevoed en ontstond er op een gegeven moment de consensus dat Max onder andere kon vertrekken bij Red Bull Racing als hij voor de zomerstop geen race gewonnen zou hebben. Waar of niet kon deze mogelijkheid na de race meteen weer in de prullenbak gegooid worden. Max won immers de race. Einde discussie, toch?

Niet per se. De toonaangevende Italiaanse sportkrant Gazetta dello Sport denkt namelijk te weten dat Max potentieel nog steeds weg kan bij Red Bull Racing, mits hij in september niet bij de top-3 in het wereldkampioenschap staat. Het klinkt min of meer geloofwaardig. Vettel peerde ‘m bij Red Bull Racing via ongeveer dezelfde clausule in zijn contract. Aan de andere kant heeft Helmut Marko al gezegd dat hij ‘daarvan geleerd heeft’.

Max zelf houdt zich vandaag tegenover Telesport als vanouds op de vlakte over zijn toekomst. Hij huldigt de laissez faire laissez passer aanpak van de zaken en zegt ‘er niet wakker van te liggen’. Begrijpelijk, want de Nederlander is nog jong en weet dat hij de teams uiteindelijk voor het uitkiezen heeft. Aan de andere kant laat hij de geruchtenmolen wel bestaan door zich niet keihard uit te spreken over zijn toekomstplannen. Maar goed, dat vinden wij dus stiekem ook wel weer prettig. Het levert immers goede speculaas op.

Ook interessant!

  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?
  • Jos Verstappen praat over toekomst van Max Verstappen
  • Nieuwe helm van Max Verstappen voor de GP van België
    Red Bull overweegt nóg meer straf voor Max in Rusland
  • Sky misbruikt crashbeelden Max Verstappen, Red Bull furieus

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Formule 1, Max Verstappen, Mercedes, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « De EXP 100 GT is Bentley’s briljante toekomstbeeld
Volgend bericht: Dit heb je nodig om een one-off Ferrari te bemachtigen »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    10 juli 2019 om 18:03

    Ik vrees dat Lewis hem toch nooit als teammaat wil. Want ik denk dat Max met gelijke wapens sneller is…
    Moest hij Mercedes en Mercedes hém overwegen natuurlijk.

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      10 juli 2019 om 18:33

      @cossiekiller: Lewis denkt daar anders over…

      https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/233860/lewis-hamilton-ik-wil-max-verstappen-graag-als-teamgenoot

      Login om te reageren
      • pa045 zegt

        10 juli 2019 om 23:17

        @rollingstoned: nou nou. Lekker positief rapt die daar over Max.

        Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        11 juli 2019 om 09:51

        @rollingstoned: In 2017 ja, of hij daar nog steeds zo overdenk is de vraag. Bovendien wat hij publiek zegt en wat hij echt wil zijn 2 verschillende dingen.

        Login om te reageren
  2. gertjan2012 zegt

    10 juli 2019 om 18:07

    Hoelang zou zijn opzegtermijn zijn?

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      10 juli 2019 om 19:14

      @gertjan2012: na een jaar mag je elke maand opzeggen. Althans als je abonnement automatisch verlengd is. EU regels.

      Login om te reageren
      • jaspervdwinden zegt

        10 juli 2019 om 21:07

        @gulli: wet Van Dam. Nekslag voor de sportscholen destijds… ?

        Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        10 juli 2019 om 21:44

        @gulli: correct. En je mag je racepunten niet meenemen naar de volgende maand ook. ?

        Login om te reageren
        • yipikaye zegt

          10 juli 2019 om 22:36

          @drdre1: wel de vakantiedagen

          Login om te reageren
  3. FB_100001036415374 zegt

    10 juli 2019 om 18:08

    Ach yo, stop nou eens met dat exit gezeik. RBR rijdt hun eerste seizoen met de Honda motor en ze hebben nu in de 9e race hun eerste overwinning gepakt. Dat is toch al een mooie en veelbelovende basis om op verder te bouwen. Max voelt zich goed bij RBR en het hele team is naar hem gericht, dus wat hij nu moet doen is zo goed mogelijk het lange termijn spel spelen.
    Bij Ferrari hebben ze Leclerc al, en ze hebben zelf gezegd dat ze Verstappen op dit moment niet willen.
    Bij Mercedes komt die dan waarschijnlijk langs Hamilton te zitten en wat dan? Denk je dat die daar de voorkeuren geniet die die bij RBR krijgt? Hamilton heeft daar 4 WK’s gewonnen dus Max mag daar nog altijd de veters strikken hoor. Alle andere teams zijn minder waardig aan RBR.
    Nee, ik blijf erbij, RBR is op dit moment het beste team voor Max.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      10 juli 2019 om 18:19

      @FB_100001036415374: Ze kunnen natuurlijk ook Vettel plaats laten maken voor Verstappen. Ferrari kan Mercedes niet aan en misschien is Max precies wat ze nodig hebben.

      Al twijfel ik wel of Ferrari een prettig team is. Er lopen grote ego’s rond, past die van Max daar nog wel bij..?

      Login om te reageren
      • skinny058 zegt

        10 juli 2019 om 18:25

        @flutterby: Ferrari wil altijd minimaal 1 wereldkampioen/ervaren rot in de auto hebben, volgens mij. Ik vraag me af of Ferrari Max ervaren genoeg vindt. Leclerc was al een hele zeldzame set van Ferrari. Al wordt dat nu wel moeilijk met maar 3 wereldkampioenen in het veld.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          10 juli 2019 om 19:12

          @skinny058: en kijk waar dat ze brengt..

          Login om te reageren
          • skinny058 zegt

            10 juli 2019 om 19:42

            @flutterby: Schumacher-tijdperk vergeten? Maar met Alonso en Vettel (en later weer Kimi) had/heb je niet de slechtste coureurs in de gelederen…dus daar lag het echt niet aan, mocht je dat bedoelen…

            Login om te reageren
            • flutterby zegt

              10 juli 2019 om 19:50

              @skinny058: resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Dit jaar is Ferrari kansloos tegenover Mercedes.

              Login om te reageren
              • skinny058 zegt

                10 juli 2019 om 19:52

                @flutterby: en dat komt volgens jou door de coureurs? Het is al jaren een top-2/3 team, net als RB en Mercedes. Mercedes is inderdaad de nummer 1 (dit jaar meermaals veruit) maar Ferrari moet je nooit uitvlakken, die doen 9 vd 10 keer mee voor de overwinning/podium.

              • flutterby zegt

                10 juli 2019 om 21:05

                @skinny058: Vettel weg bij Ferrari zorgt ervoor dat LeClerc vrij is om zelf zijn prestatie neer te zetten. In hetzelfde team met Max levert waarschijnlijk ook goede televisie op.

                Maakt dat Vettel een slechte coureur? Nee, maar hij heeft wel een bepaalde hiërarchische macht wat volgens mij nooit goed is om te presteren.

              • skinny058 zegt

                11 juli 2019 om 07:49

                @flutterby: En dat heeft toch ook niks met vervanging Seb te maken maar meer met Ferrari en hun keuze om voor een 1ste en 2de rijder te kiezen? Mijns inziens is de oplossing meer een strategie-wijiging dan een coureurs-wijziging
                want qua pace kan Seb Leclerc nog prima hebben en andersom ook. Persoonlijk denk ik dat Seb nog steeds bij de top 3 snelste coureurs hoort (en ik ben al vanaf ‘t begin een Kimi-fan).

          • skinny058 zegt

            10 juli 2019 om 19:43

            @flutterby: Oh, niet te vergeten is Ferrari veruit het meest succesvolle F1-team allertijden. En nee, ben geen Ferrari-liefhebber (F1-wise that is) at all.

            Login om te reageren
  4. VeniVidiVici zegt

    10 juli 2019 om 18:14

    Ach, schei ff lekker uit met deze sensatie onzin stukjes. Max gaat niet weg bij RBR dit seizoen. Pas als de auto (RB16) in het seizoen 2020 wederom ruk is dan gaat Max pas weg!

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      10 juli 2019 om 18:16

      @venividivici: bwoahhh…Ik weet niet, als Oostenrijk over vijf races een uitzondering blijkt te zijn geweest zie ik ‘m wel zijn geduld verliezen.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        10 juli 2019 om 18:27

        @jaapiyo: Maar het blijft eindeloos speculeren… Niemand gaat er voor het daadwerkelijk zover is / komt iets over loslaten. En nu beweert Max dat hij het sowieso niet wilt.

        Dus het voelt en beetje als ‘nieuws’ creëren wat niets nieuws is.

        Misschien interessanter F1 nieuws: Silverstone blijft de aankomende 5 jaar op de kalender!

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          10 juli 2019 om 23:33

          @reactief: ik begrijp je punt enigszins. Maar zie het als ‘gaat de Ligt naar Barca, of naar Juve…’. Diehard fans vinden het toch leuk om alle laatste ontwikkelingen daarover op de voet te volgen, ook al is het allemaal speculatief.

          Login om te reageren
      • okdoei zegt

        10 juli 2019 om 18:32

        @jaapiyo: denk het niet. Volgens mij is iedereen erbij RBR ervan bewust dat dit jaar vooral een opstartjaar was met de Honda. Ze hoopte dat ze goed mee konden maar dat is dus niet het geval.
        Ik denk zelfs dat de overwinning eerder als verrassing kwam voor RBR dan iets waar men nog op gerekend had voor dit jaar.

        En daarbij, stel mijn verhaal is complete onzin, wat wel vaker is maar dat is een andere discussie, waar moet ie naartoe?

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          10 juli 2019 om 23:36

          @okdoei: Zowel Mercedes en Ferrari hebben toch gewoon wat meer budget. Red Bull heeft Newey, maar hoeveel respect ik ook heb voor die held, je moet inmiddels concluderen dat het ook hem al een aantal jaar niet met zijn team lukt om de volgende titelwinnaar te creëren. Dit jaar in het bijzonder laat zien dat Merc ook qua aero verder is. Ik denk dat die blijven winnen tenzij de FIA/Liberty actief gaat klooien aan de regels om hun tegen te houden.

          Login om te reageren
  5. harrie zegt

    10 juli 2019 om 18:28

    Waar moet ie heen dan volgend jaar, Mercedes is geen optie zolang Hamilton daar bezig is Schumi te evenaren, en Ferrari is van de regen in de drup.

    Login om te reageren
  6. hondar zegt

    10 juli 2019 om 18:40

    Ik ben voor een Maxit.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      10 juli 2019 om 19:54

      @hondar: of een Maxzit?

      Login om te reageren
  7. unknown234 zegt

    10 juli 2019 om 18:59

    Denkt te weten…toch nog mogelijk…wat een shocker!

    Login om te reageren
  8. Robert zegt

    10 juli 2019 om 19:24

    Ik denk dat er geen grote verschuivingen zullen plaatsvinden vóór seizoen 2021, want dat zal het eerste jaar zijn waar de kaarten opnieuw worden geschud.

    Het kan zijn dat er dan maar zo in eens een andere bovenliggende partij zal opstaan. Zoals Mercedes dat deed in 2014, Red Bull tussen 2010 en 2013, Brawn F1 in het jaar ervoor, enz.

    Login om te reageren
    • boriske zegt

      11 juli 2019 om 10:49

      @rrrobert: Mercedes zijn de besten, ze mogen de regels zo veel mogelijk aanpassen: Mercedes zal altijd bovenaan eindigen. Enkel door de regels niet steeds te wijzigen kunnen andere teams dichter sluipen door de wet van de remmende voorsprong.

      Login om te reageren
  9. maferick74 zegt

    10 juli 2019 om 20:17

    Max gaat zijjn eigen team beginnen, samen met valentino rossi, gaan gebruik maken van een v14 motor gesponsord door t oranjehuis en kim Kardesian (cardesign)

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      10 juli 2019 om 20:55

      @maferick74: Beter van niet, dan wordt alles nep. Opgevulde bumpers voor en achter, opgespoten lippen, etc…

      Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    11 juli 2019 om 08:54

    Ik denk dat hij er nog wel even blijft hangen. Dit jaar leren Redbull en Honda elkaar goed kennen, volgend jaar winnen ze races. Als volgend jaar minder is dan dit jaar heb je goed kans dat Max gaat wisselen van team.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North