750+ pk in je Mustang, in de VS krijg je dit al voor een prijs die je bij Ferrari slechts een paar carbonstreepjes en een kofferset oplevert.
Liefhebbers van bang for buck zijn bij de Ford Mustang altijd aan het goede adres. Althans, mits je overheid geen roet in het eten gooit met torenhoge pretblastingen dan. Gelukkig voor de Amerikanen is de belastingdruk niet heel hoog, en dus is de Shelby Super Snake relatief bereikbaar.
Het gevaarte, op basis van de nieuwe Mustang GT, levert ‘meer dan 750 pk (bhp)’ – courtesy of een hele dikke supercharger die onder de kap werd gemoffeld. Daarnaast krijg je andere aandrijfassen, een versnellingsbak met korte gangen (een automaat is optioneel), een achteras met 3.73:1 ratio, en ge-upgrade vering. Qua velgspul levert Shelby 20-inch Weld Racing wheels met Michelins eromheen, hierin huizen voorremmen met zes zuigers (doorgaans de achilleshiel van opgevoerde Mustangs) en als toetje krijg je een Borla-uitlaat van Ford Racing.
Kost dat?
Prjs van dit alles: $54.995, bovenop de prijs van je nieuwe Mustang GT. In de VS betekent dit dat je voor minder dan een ton aan dollars klaar bent, en zo’n fijne Trouser Super Snake op je oprit hebt staan.
Dit is overigens zonder twijfel niet de max, de vorige Mustang SuperSlang schopte het al tot 861 pk, dus er zit nog wel meer in het vat. Per jaar gaat Shelby zo’n 300 exemplaren maken.
2015 Shelby Super Snake Specifications:
EXTERIOR:
Carbon Fiber Super Snake Hood
Carbon Fiber Front Splitter
Carbon Fiber Rocker Panels with Aero Blades
Carbon Fiber Rear Diffuser
Carbon Fiber Rear Spoiler
Carbon Fiber Taillight Panel
Carbon Fiber Mirror Covers
Black Anodized Front Grille and Lower Front Grille
Super Snake Racing Stripes
Shelby Super Snake External BadgingINTERIOR:
Ford Performance Short Throw Shifter
Carbon Fiber Gauge Pod with 3 Gauges
CSM Badging
Super Snake Branded Headrest Covers
Shelby Floor mats
Shelby Sill Plates
Shelby Engine CapsPERFORMANCE:
Ford Performance supercharger
Ford Performance Half Shafts
Ford Performance Suspension/ Handling Pack
Ford Performance 3.73 Gears
Weld Racing Staggered 20” Wheels with Michelin Tires
Wilwood 6-Piston Front Brakes
Ford Racing by Borla Exhaust with Shelby tipsOPTIONS:
750+hp Whipple or Kenne Bell supercharger
Differential and Transmission Cooling Kits
Wilwood 4-Piston Rear Brake Kit
Adjustable Rear Control Arm
Brake Duct Kit
Camber/Caster Plates
Upholstery Upgrade
Racing Seats
5-Point Harness
Shelby Engine Valve Cover
Carbon Fiber Latch Cover
granlusso zegt
Wat bizar, 660-760 pk, en dan ook nog een handbak. Ik denk dat als mensen dit hier horen, ze vrezen dat niet de wolf, maar de T-Rex terug is in Nederland.
goodolddays zegt
Die power kun je nooit gebruiken in een mustang.
ArnoldH zegt
@goodolddays: met die nieuwe ophanging rondom denk ik dat t je nog zal verbazen hoe goed die zijn vermogen weg krijgt. In ieder geval vele malen beter dan het oude model
reistje zegt
Maar in Nederland koop je voor dat geld ook iets leuks zoals een Passat GTE….. lastige keuze hoor.
gforce zegt
@reistje: een ton voor een Passat GTE? Lijkt me wel wat aan de hoge kant hoor.
reistje zegt
@gforce: Oh ehh had mij mislezen, 54,000 dollar extra.
clarkson zegt
@reistje: Een normale mustang v8 koop je er wel van in de us of a?
crackdavid zegt
@clarkson: Voor veel minder zelfs. Een Mustang V8 heb je vanaf 32.000 dollar.
Dutchdriftking zegt
Ik ben niet heel erg mustang gek, maar dit is toch wel heeel gaaf!
jurdespotter zegt
Ik vind dat ding even dik als een gemiddelde amerikaan!
guusboum zegt
@jurdespotter: noouuuu, weegt vast wat meer dan 400kg hoor!
gt500eleanor zegt
Kijk, hier word ik nou blij van… en nog een reden om te emigerem naar USA
sleepyj zegt
@gt500eleanor: welke redenen nog meer dan? Het lijkt mij een prachtig land, maar ik zou er niet willen wonen.
swaffelaer zegt
@sleepyj: drive in supermarkten.
mopar zegt
@sleepyj: feit dat je bijvoorbeeld niet kapot belast word op elke cent die je volgens “onze” overheid te veel verdient…
E550 zegt
@sleepyj: Moet je wel blijven werken…
toyotafortuner zegt
Behoorlijk dik!
991gt3rs zegt
Kost wat maar dan heb je ook niks
991gt3rs zegt
@991gt3rs: Nee ik heb me bedacht, heel bruut ding voor als je in Amerika woont. Of beter gezegd, niet in Nederland
jordy14 zegt
@991gt3rs: het kost wat maar daar betaalde dan ook voor
mopar zegt
@991gt3rs: ITT een GT3RS waarbij je juist meer betaald en minder krijgt?
991gt3rs zegt
@mopar: hahah totaal niet vergelijkwaardig, appels met peren. Maar als je het toch over een andere boeg wilt gooien. Qua prijzen scheelt het niet zoveel in Nederland. Mensen zijn wel bereid wat meer geld te betalen om geen rammeltje in hun auto to horen. Om nog maar over de wegligging en emotie te zwijgen : )
mopar zegt
@991gt3rs: als er 1 ding is dat Amerikanen hebben is het wel emotie. Daarnaast heb je duidelijk nog nooit in een recente Amerikaan gezeten. Maar goed, yuppies blijven altijd aparte mensen ;)
991gt3rs zegt
@mopar: De enige emotie word gevoeld door je portemonnee als je weer bij de pomp staat.
mopar zegt
@991gt3rs: en bij de 911 is de enige emotie die je voelt het openscheuren van je ribbenkast terwijl je je opgevoerde kever weer eens achterstevoren tegen een boom aan smijt…
RobUSA zegt
Machtig mooi,dik en powerfull.
Zou die ook niet exclusiever zijn -300 stuks- dan die F12 ?
Iig zeker in heel Europa/Azie/Midden Oosten enz enz.
mistermiata zegt
Wat een heerlijke bak om te zien! En met een mooi kleurtje!
gtwillem zegt
Kijk, en eindelijk een ‘echte’ Shelby versie van de nieuwe generatie Mustang. Daar word ik nou blij van: een dikke V8, kompressor, achterwielaandrijving en een handbak. Dit is tenminste nog een echte auto!
Kleine noot: de vorige Mustangs van Shelby schopten het niet tot maximaal 861pk, maar de uptieme Super Snake, de 1000, had zelfs, hoe kan het ook anders, 1.000pk ;-)
nameless zegt
Doe mij maar een Galpin Rocket
Sir_Vmax zegt
Geef mij maar een Chally ipv deze op gewaardeerde focus
matje140 zegt
@srthellcat: want je wilde zeggen dat die Challenger geen opgewaardeerde Chrysler was?
mashell zegt
@matje140: nee. Opwaardering heeft daar helemaal niet plaats gevonden. Dodge was toch het budgetmerk van Chrysler?
O plaat zegt
@mashell:
Dodge was het sportievere merk van Chrysler, het goedkopere merk was Plymouth.
O plaat zegt
Jammer van de Focus neus had hem anders waarschijnlijk mooier gevonden.
Ik ben een enorme mustang fan maar mijn liefde voor Mustang houd op vanaf bouwjaar 1969 alles na 69 is of wel te lomp of te lelijk (meestal beide).
750PK is wel mooi maar ze hadden tijdens het ontwerp wat meer naar de elegantie van het origineel model moeten kijken en wat minder naar The Fast and The Furious. Wat gebeurt er eigenlijk als je deze bodykit op de 2.3L ecoboost steekt? Dan heb je een Muscle car ricer?
baasbas zegt
…en de kleur is ook nog eens mooi
centho zegt
Man wat een vette bak.Wil ik wel een weekendje in sturen:-)
exclusieviteitsfreak zegt
Een Amerikaan is en blijft een showbeest, vooral als het om feest-cowboys gaat . . .
mrrallycross zegt
Hoewel ik hier echt fan van ben zou ik, als ik maar 1 auto mag kiezen toch iets anders nemen.
newguy92 zegt
Zet maar op de oprit!
galverink zegt
Prijzen zonder belastingen en dealer mark ups…
kennone zegt
Beest!!